Wouter

Eigenaars
  • Content count

    1,740
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Wouter last won the day on March 18 2013

Wouter had the most liked content!

Community Reputation

442 Excellent

About Wouter

  • Rank
    Schaduwkopman
  • Birthday 02/15/1988

Contact Methods

  • MSN
    msn@twinsit.be
  • Website URL
    http://www.twinsit.be
  • Skype
    wouter.deruyck

Profile Information

  • Geslacht
    Mannelijk
  • Woonplaats
    Saint-Sauveur

Recent Profile Visitors

1,442 profile views
  1. Ja, dat was het. Maar dat mag tegenwoordig ook al niet meer Beetje flauw eigenlijk.
  2. Blij dat ik een aantal jaren geleden deze nog heb kunnen doen. Toen moest je voor 8u30 's morgens terug beneden zijn, (en we logeerden op km of 30, dus het was vroeg ochtend, maar 't is inderdaad een prachtige om te beklimmen. Nu heb je denk ik nog 1x per jaar de kans om deze te doen.
  3. Dat is inderdaad veel leuker oprijden, zie je ook soms wat mensen (alé, in mijn geval vooral die mij voorbij staken en die ik dan toch nog even zag rijden :D)
  4. Hmm, dan zou ik me daar ter plaatse houden ;-) Kan je je al genoeg uitleven. Pordoï is volgens mij gewoon onderdeel van de Sella Ronda. Persoonlijk vind ik de hele ronda 't mooist in wijzerzin en denk dat het qua lastigheid ook ongeveer hetzelfde is (al heb je bvb wel een minder lastige Gardena in de wijzerszin richting).
  5. De andere kant op is ook erg leuk. Valporola / Falzarego richting Giau. Andere richting heb je bvb: https://www.bigcycling.eu/nl/big/index/index/big/708 (niet zo bekend, vond het wel een leuke - nogal steil wel). Ligt op ongeveer 50 km (de top, moet je wel ofwel gardene / sella ofwel campolongo / pordoi over Je hebt ook nog de Fedaia, die vond ik ook wel leuk. Wij zaten in La Villa eens, en dan ook Valporola - Falzarego - Tre Croci - Tre Cime gedaan (en terug) 'k Heb het niet meer op Strava staan precies, is al te lang geleden, zal de GPS bestanden kwijt zijn van toen - 2007.
  6. De 1200 km kunnen we ook afvinken. Nog nooit zo moe op een fiets gezeten. 4 dagen fietsen, 13 u geslapen (we hadden nogal veel platte banden in onze groep en daardoor elke keer laat aan hotel. Maar goed, we hebben het weer gehad. Op naar 't volgende.
  7. Je kan er altijd heen met de fiets hé ;-)
  8. Nja, dat is nog iets te extreem :-P ik ben nog niet in de fase dat ik ook een tent op de fiets meeneem en daar langs kant van de weg slaap.
  9. Mooi! Zelf ga ik de 6000 die ik in gedachten had moeilijk halen denk ik. Nu bijna 2200 kilometer. De volgende weken moet daar een 2000 km bijkomen, maar daarna zal het rustiger worden. Qua idee om superrandonneur te worden zie ik ook niet veel opties. Tot nu toe enkel het 200 km brevet gedaan, volgend weekend dat van 600, maar de 300 en 400 worden een lastige. Nu, als alternatief rij ik in juli wel nog een 1200 (weliswaar met 3 hotelovernachtingen). T worden zware weken. De laatste doelstelling (Randonneur round the year) komt wel goed. Nog 3 maand te gaan, en dan zal ik elke maand minstens 1 brevet gereden hebben van 200 km.
  10. Lehmay 7599 kmAussie 6964 kmGaussier 5237 kmRaoul 4328 kmTijn 2168 km Wouter 2007 kmThe Unforgiving Arthurious 1123 kmsh0ter124 806kmTim 710 kmTjebco 700 kmRalfje 433 kmKoen 296 kmGod 246 kmKampers 109 kmaron24 22,3 Door de val wat minder kilometers dan ik zou willen, maar goed. Tegen midden juli moeten we aan 't dubbel zitten :-)
  11. Als je geen voordelen ziet in een fietsgps, dan moet je daar geen geld insteken. Het is op zich een tooltje die wat extra bied voor zij die graag met cijfertjes en data bezig zijn tijdens het fietsen. Ga je altijd in je buurt rijden, dan is het ook geen noodzaak om te kunnen navigeren, rij je niet met een hartslagmeter, dan wil dat zeggen dat je daar geen noodzaak aan hebt en dan is er eigenlijk geen enkel argument om een duur gps toestel te kopen, want loggen van ritten kan met de GSM ook. Er rijden er heel veel rond met een dure GPS die met een gewone hartslagmeter al voldoende zouden hebben, maar het is een hype ;-) Zelf rij ik al een 11 jaar met een GPS op de fiets. Begonnen omdat ik ritten wou loggen (een gsm had toen nog geen gps). Ik had nog een aparte polar die mijn hartslaggegevens kon loggen, maar die 2 combineren, daar was zelfs nog geen sprake van). Toen de polar sneuvelde overgeschakeld op een fietsgps. Persoonlijk gebruik ik mijn GSM liever niet als fietsgps, enerzijds is die daarvoor niet sterk genoeg, anderzijds wil ik nog bereikbaar blijven als de batterij van mijn GPS leeg is.
  12. Sowieso zal je die week (wat je ook doet) aan 90% maximaal komen, om dan de week na je terugkomst nog dichter bij je piek te zitten. We zijn inderdaad geen profs, die alle mogelijkheden hebben. Dus we worden beter door te trainen, en de beste training voor bergen is kort ervoor bergen doen. In mijn goeie jaren reed ik eind juni/begin juli steeds een bergcyclo en de dagen errond fietste ik ook. Midden juli deed ik dan Brugge - Mont Ventoux, en mijn tijden op de hellingen waren steeds veel beter, gewoon omdat ik een tweetal welen ervoor kunnen trainen heb ik die bergen. Geniet er gewoon van! Het daar fietsen moet je zien als de uitdaging en wees niet bezig met tijden! Zeker de eerste keer op een helling, gewoon plezier in hebben... (en ok, in conditie zal dat plezier groter zijn, maar eens boven denk je vooral: ik ben boven en vergeet je veel van de miserie onderweg).
  13. valt goed mee. Na die 1000 km wel een periode last gehad, maar eerder door de fietstocht erna teveel te willen (en nog teveel in het randonneurs-ritme te zitten). Maar als ik bvb een laatste 200 km bekijk, dan zit ik aan 59 als cadans. Nu, het is ook een gewoonte hoor, geen al te goeie, maar zolang de knieën het uithouden. En vergeet ook niet dat een 200 - 400 of meer anders rijden is dan een gewone toertocht... (veel minder explosief)
  14. Cava, mijn gezicht was volledig gekneusd / gezwollen, maar dat is intussen al opgelost. Enkel nog wat last aan de nek / schouders en dan het barstje in mijn pols (is nog maar donderdag ontdekt). Van zodra dat opgelost is, kunnen we er weer tegen aan. Op zich kon het allemaal veel erger geweest zijn, reed aan 50 km/u een gracht in frontaal, en lag blijkbaar meter of 8 verder in het veld. Dat dit maar de gevolgen zijn, is eigenlijk geluk bij een ongeluk (vooral omdat het op een T splitsing was dus het was bang afwachten - toen ik merkte dat mijn remmen niets meer deden en ik dus enkel nog rechtdoor kon - of er geen auto afkwam :D).
  15. Intussen moet ik op zoek naar een nieuwe kader. Door een valpartijtje in de AGR toertocht is mijn huidige in 2. Had 8 jaar dienst gedaan, dus mag niet klagen, al kon hij normaal nog wel even meegaan.