Singh

Leden
  • Content count

    343
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

588 Excellent

1 Follower

About Singh

  • Rank
    Belofte

Recent Profile Visitors

1,605 profile views
  1. Routes [Singh]

    Vrijdag 9 oktober: Etappe 7 | Bolzano - Mantova | 207,6 kilometer | Vlakke rit | 700 hoogtemeters Na twee zware bergetappes is het vandaag weer aan de mannen van het vlakke. Dat zal niet vaak gebeurd zijn in een rit die start in Bolzano, het hart van Zuid-Tirol. De parcoursbouwer heeft echter een rit uitgetekend die enkel door dalen gaat en met wat goed weer ook nog eens uitzicht biedt op het Gardameer: ideaal om even op adem te komen alvorens te sprinten in Mantova, midden op de Povlakte. Zaterdag 10 oktober: Etappe 8 | Voghera - Mondovì | 210,1 kilometer | Heuvelachtige rit | 2.900 hoogtemeters Het is weer weekend, maar niet voor de coureurs. In de rit tussen Voghera en Mondovì is het namelijk overal oppassen. Het is niet de langste rit en het is niet de zwaarste rit, maar het is een rit waarvan misschien wel honderd coureurs denken dat ze hem kunnen winnen. De Piëmontese heuvels zijn verraderlijk en volgen elkaar zeker aan het eind van de rit snel op. Met name de onregelmatige klim naar Saint Gree (6 kilometer à 7 procent, met stukken tot 10 procent) zal veel renners de benen afsnijden. Dat de rit naar de vluchters zal gaan, staat zo goed als vast, zeker als je weet wat er morgen op het programma staat. De continue opvolging van hellinkjes kan er echter toe leiden dat ook de klassementsmannen zich zullen laten zien. Zondag 11 oktober: Etappe 9 | Cuneo - Sestrière | 189,2 kilometer | Bergrit | 2.800 hoogtemeters Het is het einde van de eerste week en het is direct de laatste keer dat we de grens van de 2.000 meter passeren. Dat doen we vandaag tweemaal, in een rit die in anderhalf decennium is uitgegroeid tot een ware klassieker. De eerste 150 kilometer zijn vlak en daarna staat de zwaarste klim van deze ronde op het programma: de steile Finestre met zijn onverharde stroken. De vorige keer dat deze werd aangedaan zette Froome de Giro naar zijn hand met een grandioze solo. Na vandaag zal het sowieso nog te vroeg zijn om te spreken over een zekere Giro-winnaar, maar wie deze negende dag op rij koers niet goed verteert kan na de finish in Sestrière wel een streep zetten door een goede klassering. @Tijn | @Svekkes | @Matthijs Na de rustdag zoekt de Giro voor de tweede keer de zee op.
  2. Routes [Singh]

    Dinsdag 6 oktober: Etappe 4 | Treviso - Trieste | 156,7 kilometer | Vlakke rit | 400 hoogtemeters Het is dag 4 van de Giro en voor de derde keer mogen de sprinters om de zege gaan strijden. Tussen Treviso en Trieste is er wederom een biljartvlakke rit uitgetekend, maar het kan hier op de vlaktes van Venezia en Friuli vervelend waaien en dat betekent dat het opletten is voor waaiers. Dat geldt ook voor de klassementsmannen, die in de laatste rit voor de eerste passage door de bergen geen verlies mogen lijden. Een passage door Friuli, en vooral in Trieste, betekent altijd een feestje en heel veel publiek aan de kant. Als dat weer mag, natuurlijk. Woensdag 7 oktober: Etappe 5 | Monfalcone - Tre Cime di Lavaredo (Rifugio Auronzo) | 205,2 kilometer | Bergrit | 4.300 hoogtemeters Het is rit 5 en de Cima Coppi, de hoogste top van de Giro, moet al bedwongen worden. Daar is bij de start in Monfalcone, op 6 meter boven zeeniveau, echter nog geen aanwijzing voor. De eerste honderd kilometers zijn vlak en hoogstens hier en daar vals plat. Dat verandert als we in Ampezzo aankomen. Daar begint de klim naar de Sella Ciampigotto. In 2013 was dat een voorbode van de Zoncolan, maar vandaag staat er een ander klim op het programma: de Tre Cime di Lavaredo. Die wordt van de gemakkelijke kant bedwongen, dus zonder de Passo Giau of Tre Croci op het programma. Het is deze kant waar Eddy Merckx zich kandideerde als Girowinnaar in 1968. Wie vandaag wint, zal waarschijnlijk in zijn voetsporen treden. Donderdag 8 oktober: Etappe 6 | Cortina d'Ampezzo - Ortisei | 139,0 kilometer | Bergrit | 3.400 hoogtemeters Na de zware slotklim van gisteren is er vandaag geen tijd om te recupereren in deze korte bergrit, vanuit de start staat namelijk de Passo di Cimabanche op het programma. Door de lange geleidelijke afdaling die volgt, zal daar behalve een sprintje om de bergpunten weinig gebeuren. Dat zal anders zijn voor de combinatie Passo di Furcia-Passo delle Erbe. Die klimmen zijn zo zwaar dat het kaf er van het koren gescheiden zal worden. Op de laatste gecategoriseerde klim naar bergdorpje Laion zullen niet de knechten, maar de favorieten zich mogen laten zien. De golvende zeventien kilometers die daarna nog volgen zullen waarschijnlijk geen tijdsverschillen opleveren, tenzij er gepokerd gaat worden. @Svekkes | @Tijn | @Matthijs De volgende keer zijn er kansen voor sprinters, aanvallers en klimmers.
  3. Routes [Singh]

    Zaterdag 3 oktober: Etappe 1 | Milano - Milano | 103,4 kilometer | Vlakke rit | 300 hoogtemeters Deze Giro start in oktober en dat betekent dat het een atypische Giro is. Middenin de herfst de hoge toppen van de Alpen of Dolomieten bezoeken is namelijk zo goed als onmogelijk. Aangezien Hongarije de Grande Partenza heeft ingeleverd moeten we zoeken naar een nieuwe startplaats en die is gevonden in de stad die het vaakst de finishplaats van de ronde was: Milaan. We beginnen vandaag met een rit waarmee de Giro zo vaak eindigde: een veredeld criterium in de straten van Milaan. Het is de ideale kans voor sprinters om de allereerste rit en meteen het roze te pakken. Zondag 4 oktober: Etappe 2 | Milano - Bergamo | 163,1 kilometer | Heuvelachtige rit | 2.900 hoogtemeters Zoals gezegd moeten we in deze Giro snel de bergen opzoeken en vandaag doen we dat al voorzichtig, met een mini-Lombardia. We beginnen wederom voor de dom van Milaan en rijden langzaam noordwaarts in de richting van de Lombardijnse heuvels. Al na een dikke zeventig kilometer in deze tweede rit wordt de grens van de 1.000 meter gepasseerd op weg naar de top van de Passo di Valcava. Daarna volgen nog de Berbenno en de Selvino. Die klimmen zijn bekend voor de coureurs die in 2016 misschien wel de zwaarste versie van Il Lombardia van de laatste decennia reden. Destijds stonden er daartussen echter nog meer klimmen op het programma. Na de Selvino volgt nog een afdaling en het bekende korte klimmetje naar de Citta Alta van Bergamo. De favorieten zullen elkaar hier wellicht wat willen testen, maar grote verschillen zullen er waarschijnlijk niet ontstaan. Het is daarentegen wel de ideale kans voor vluchters om in het eerste weekend direct een greep naar de bloemen en het roze te doen. Maandag 5 oktober: Etappe 3 | Iseo - Castelfranco Veneto | 202,5 kilometer | Vlakke rit | 800 hoogtemeters Het is niet enkel klimmen en klauteren in de eerste week, de sprinters moeten immers ook aan hun trekken komen. Dat kan vandaag in de derde rit tussen Iseo en Castelfranco Veneto. Het parcours is zo goed als biljartvlak en de coureurs kunnen onderweg genieten van passages door Brescia, langs het Gardameer en door Verona en Vicenza. Al voor de rit zal duidelijk zijn dat de sprinters deze kans niet door hun vingers zullen laten glippen. De opvolger worden van mooie Mario Cipollini als ritwinnaar in Castelfranco Veneto zal de motivatie allicht nog iets groter maken. @Svekkes | @Tijn | @Matthijs Volgende keer de eerste echte bergritten in deze Giro.
  4. Routes [Singh]

    Fijn om te horen! Ik ben al voorzichtig bezig met het uittekenen van een Giro die in oktober gereden kan worden, dus met de hoogste beklimmingen in de eerste week, en een finish in het zuiden.
  5. Routes [Singh]

    Ik ben een tijdje weggeweest, maar door het uitblijven van de koers is het toch weer gaan kriebelen. Zijn er nog mensen die het leuk vinden om nieuwe routes van mijn hand te volgen?
  6. Routes [Singh]

    Dank je wel! Ik merk dat ik het steeds leuker vind om minder klassieke lange klimaankomsten erin te stoppen (type L'Alpe d'Huez), omdat het alleen maar wachten aanmoedigt. Niemand gaat dan van tevoren aanvallen. Juist wat zwaardere heuveletappes en aankomsten op korte klimmetjes kunnen dat denk ik voorkomen. Yes, klopt! De Montemaggiore is voor de Slovenen de Mataiur en de klim naar Varch heet daar Varh.
  7. Routes [Singh]

    Vrijdag: Etappe 18 | Belluno - Lago di Misurina | 137,1 kilometer | Bergrit | 4.600 hoogtemeters Vandaag staat de derde zware bergrit op rij op het programma. We vertrekken in Belluno, dat van oudsher de poort van Venetië tot de bergen. Dat is ook vandaag het geval, al is het eerste deel van deze korte rit door de Cadore-regio nog grotendeels vlak. Daarna volgen echter vier klimmen waar je u tegen zegt: eerst de Passo Cibiana (10,5 kilometer à 6,3 procent), daarna de Forcella Staulanza (12 kilometer à 7 procent) en als klapstuk de Passo di Giau, het dak van deze Giro. De Giau is met 9,8 kilometer à 9,1 procent een waar monster en dé plek om ten aanval te trekken. Het sluitstuk, de Passo Tre Croci (7,9 kilometer à 7,3 procent), is namelijk niet zwaar genoeg om nog echt grote verschillen te overbruggen. We finishen vandaag aan het Meer van Misurina, het grootste natuurlijke meer van de regio waar je ook langskomt als je naar de Tre Cime di Lavaredo wil klimmen. Dat hoeven de coureurs na deze zware slijtageslag echter niet meer te doen. Zaterdag: Etappe 19 | Auronzo di Cadore - Cividale del Friuli | 229,5 kilometer | Zware heuvelachtige rit | 4.900 hoogtemeters Een echte bergrit kun je deze zaterdagse etappe niet meer noemen. We komen maar een keer boven de 1.000 meter uit en zijn de eerste honderd kilometer voornamelijk aan het dalen. Toch zullen de kaarten vandaag nog eens herschud worden. Dat kan veroorzaakt worden door de lengte - bijna 230 kilometer - maar ook door de maar liefst 4.900 hoogtemeters die de coureurs vandaag in Friuli moeten bedwingen. Dat doen ze op klimmen die de regio kenmerken: smal en steil, en dus is oplettendheid geboden. De Madonnina del Domm zal dankzij haar ligging van ondergeschikt belang zijn, al zullen sommige knechten hier al worden uitgeschakeld. De beklimmingen van de Montemaggiore (Mataiur; 12,2 kilometer à 6,7 procent) en de Monte San Martino zijn in vergelijking daarmee al wel iets zwaarder (2,3 kilometer à 7,7 procent). De koers zal echter ontploffen op de laatste twee klimmen van deze Giro, die naar Lombata (6,7 kilometer à 6,0 procent) en Varch (5,7 kilometer à 6,3 procent). Die percentages lijken mee te vallen, maar elke klim kent stukken van meer dan 12 procent - echte kuitenbijters dus. Zondag: Etappe 20 | Cividale del Friuli - Trieste | 119,1 kilometer | Vlakke rit | 1.300 hoogtemeters Het waren drie zware weken in Italië, maar hier zijn we weer waar we begonnen: aan zee. Vanuit Cividale del Friuli start de traditionele parade naar finishstad Trieste. Daar wacht de renners nog vijf lokale rondjes waar nog een klein klimmetje in zit. Dat is niets waar de klassementsrenners nog wakker van liggen, maar met stukken boven de 7 procent kan het de sprinters wel de benen afsnijden. @Tijn | @Svekkes | @Mark1987 | @Matthijs
  8. [PCM19|EXT_19] Remco Evenepoel

    Toch niet verkeerd zo'n Tour, na deze voorbereiding!
  9. Routes [Singh]

    Dinsdag: Etappe 15 | Bergamo - Verona | 150,4 kilometer | Vlakke rit | 1.500 hoogtemeters Na de rustdag krijgen de sprinters die nog in koers zijn de beste kans om nog een ritwinst weg te kapen. Dat kunnen ze doen tussen twee steden met een rijke wielergeschiedenis: Bergamo was jarenlang finishplaats van de Ronde van Lombardije en Verona was dan weer vaak finishplaats van de Giro en gaststad van het WK Wielrennen. Daar tussenin ligt het Gardameer en daar kan het peloton vandaag nog even van genieten. Als ze maar op tijd wakker schieten, want anders kunnen de vluchters zomaar een etappezege in de schoot geworpen krijgen. Woensdag: Etappe 16 | Isola della Scala - Bassano del Grappa | 171,0 kilometer | Bergrit | 2.600 hoogtemeters Vandaag beginnen we aan het klapstuk van deze Giro en dat doen we opvallend genoeg in de geboorteplaats van de grootste Italiaanse sprinter van de laatste jaren: Elia Viviani. Vanuit Isola della Scala volgen meer dan 120 vlakke kilometers naar de finishplaats: Bassano del Grappa. Dat is echter pas de eerste doorkomst. Daarna wacht namelijk nog de beklimming van de berg die dit plaatsje zijn naam gaf: de Monte Grappa. Die is loei- en loeisteil (18,4 kilometer à 8,1 procent, met maximumstijging van 14,2 procent) en een goede bekende van Nibali. In een soortgelijke rit pakte hij in 2010 zijn eerste Giro-ritzege nadat hij met Basso, Scarponi en Evans bovenkwam en vervolgens iedereen in de moeilijke afdaling zijn hielen liet zien. Donderdag: Etappe 17 | Valdobiaddene - Passo San Pellegrino-Val di Fassa | 187,7 kilometer | Koninginnenrit | 5.900 hoogtemeters Op deze donderdag staat de koninginnenrit van deze Giro op het programma. Daar is in het eerste deel van de rit nog weinig van te merken. Behalve de Passo San Boldo is er namelijk nog niet veel spektakel te verwachten in de eerste tachtig kilometer. Daar wacht de Passo Duran (8 kilometer à 7,9 procent), de ideale plek om het peloton flink uit te dunnen. Daarna wacht een veel minder moeilijke klim: de Passo di Cereda, dat is eigenlijk een klim van 23 kilometer met eerst een steil stuk, dan een stuk vals plat en daarna weer een steil stuk. Na de Cereda wacht de Passo di Rolle, een loper van 20 kilometer à 6,0 procent. Het is vooral de lengte van die klim die pijn gaat doen, dus wie hier al zonder knechten zit kan zomaar in de problemen komen als hij wordt aangevallen. Na de loper die de Rolle is volgen twee steilere klimmen: de Passo di Valles (6,5 kilometer à 7,1 procent, met de laatste twee kilometers boven de 10 procent) die een ideale springplank is, en de Passo San Pellegrino (5,5 kilometer à 8,9 procent). Bovenop die Passo San Pellegrino, waar de finishstreep is getrokken, slaat Nibali altijd zijn trainingskampen op. Als iemand deze steile slotklim - met zijn eerste drie kilometers van meer dan 10,5 procent gemiddeld - kent, is het de Haai van Messina wel. Volgende keer de laatste drie ritten van deze Giro, met de Cima Coppi. @Tijn | @Svekkes | @Mark1987 | @Matthijs
  10. Routes [Singh]

    Vrijdag: Etappe 12 | Pinerolo - Verbania | 216,9 kilometer | Vlakke rit | 1.900 hoogtemeters Na de bergrit van gisteren is het vandaag weer aan de sprinters. Het peloton begint aan de etappe in Pinerolo, rijdt dan door voorsteden van Turijn en met de Alpen continu aan haar linkerhand blijven de coureurs op de Povlakte rijden. Wanneer we naar ruim 150 kilometer Borgomanero naderen slaan we linksaf naar Italiës jongste provincie: Verbania-Cunio-Ossola. Dat is een gebied dat bekend is om zijn bergen en meren, maar de hoogvlaktes worden vandaag niet opgezocht: we gaan namelijk sprinten in Verbania aan het Lago Maggiore - een van de oudste toeristische plekken van Europa. Zaterdag: Etappe 13 | Domodossola - Gravellona Toce | 44,8 kilometer | Tijdrit | 500 hoogtemeters In Messina hebben de coureurs voor het laatst hun tijdritpakken en aerodynamische fietsen uit de vrachtwagen gehaald. Dat is vandaag precies twee weken geleden en bijna duizend kilometer zuidelijker. In Domodossola worden de koelvesten en de rollers weer klaargezet, want vandaag zijn er minuten te winnen. De tijdrit van vandaag is namelijk bijna 44 kilometer lang en bevat ook nog eens een venijnig klimmetje van 2 kilometer à 7,5 procent. Daarna volgen nog dertig kaarsrechte en grotendeels vlakke kilometers, waardoor het toch vooral een tijdrit voor de grote motoren is. Zondag: Etappe 14 | Gravellona Toce - Como | 225,9 kilometer | Heuvelachtige rit | 4.500 hoogtemeters Het is de dag van de voorlaatste rustdag en dat houdt in deze Giro in dat de klassementsmannen nog eens hun kaarten op tafel moeten leggen. De rit is echter lang en het begin is grotendeels vlak, waardoor de vluchters waarschijnlijk om de zege zullen mogen strijden. Het eind van de rit is voor velen herkenbaar, met achtereenvolgens de Madonna del Ghisallo, de Colma di Sormano en de klim naar Civiglio. Dat is inderdaad dezelfde finale als Lombardije, de Giro is immers een eerbetoon aan Nibali, die hier altijd goed is. Opletten in de laatste afdaling dus! @Tijn | @Svekkes | @Mark1987 | @Matthijs Na de rustdag gaan we naar de geboorteplaats van Elia Viviani, en kunnen de goede dalers hun hart ophalen.
  11. [Routes] Svekkes

    Jammer dat in die eerste rit de Balès van de makkelijke kant wordt beklommen, maar met de steile kant van de klim naar Le Mourtis compenseer je dat helemaal. Die tiende rit is geweldig: overal in de laatste zeventig kilometer kan daar iets gebeuren! Ik ben benieuwd naar je vervolg!
  12. Routes [Singh]

    Dinsdag: Etappe 9 | Sestri Levante - San Remo | 200,4 kilometer | Vlakke rit | 2.000 hoogtemeters We hebben gisteren gerust in zuidelijk Ligurië aan de Middellandse Zee. Vandaag kunnen de coureurs nog een dagje genieten van de Méditerranée en koersen ze langs de Ligurische kusten richting San Remo. Het eerst deel van de rit zijn de kusten nog ruw en wachten er veel tunneltjes op het peloton, maar na Genoa en Arenzano worden de wegen vlakker en ook bekender. Twee maanden eerder reed een deel van het peloton hier namelijk ook in Milaan-San Remo. De finale is vandaag niet helemaal dezelfde - de Capo Berta en de Poggio - slaan het peloton vandaag over, maar de Cipressa moet wel bedwongen worden. De vraag is of iemand hier durft aan te vallen en zo het peloton kan ontregelen. Woensdag: Etappe 10 | Oneglia - Cherasco | 179,1 kilometer | Heuvelachtige rit | 3.200 hoogtemeters De aanvallers hebben een paar dagen moeten wachten, maar vandaag mogen ze weer aan de bak. Vooral in het eerste deel van de rit zullen ze op hun best moeten zijn want de start met de opeenvolging van de Colle San Bartolomeo en de Colle di Nava zal zwaar zijn. Als ze eenmaal boven komen zal de voorsprong waarschijnlijk groot genoeg zijn om relatief rustig naar Cherasco te fietsen. Daar moeten ze echter wel wat krachten voor sparen, want daar volgen nog de klim naar La Morra (6 kilometer à 4,5 procent) en een heftig knikje in de laatste kilometers. Kortom, alles om een finale interessant te maken. Donderdag: Etappe 11 | Cuneo - Monviso (Pian del Re) | 124,8 kilometer | Bergrit | 2.900 hoogtemeters Vandaag staat de enige bergrit uit de tweede week op het programma en die voert naar Monviso, de hoogste berg uit de Cottische Alpen. Die Monviso is 3.481 meter hoog, maar zo hoog komen we vandaag niet. We finishen vandaag namelijk op de Pian del Re, een hoogvlakte waar de Po ontspringt. De rit voert eerst nog een stukje over die Povlakte en daarna volgt eerst de klim naar Montoso, die dit jaar ook als eerste Alp werd bedwongen in de Giro. Die klim is heel, maar dan ook heel, erg steil (8,9 kilometer à 9,4 procent) en dus is het een ideale plek om het peloton eens flink uit te dunnen: in de Giro waren er dit jaar nog maar een mannetje of tien af vijftien over op de top. Destijds lag de finish in Pinerolo, maar vandaag moeten de renners nog meer dan 26 kilometer klimmen naar Monviso. Die klim is niet zo steil (20,5 kilometer à 7,0 procent), maar door de lengte wel extreem slopend. De twee keren dat de Giro hier eerder aankwam, in 1991 en 1992, was het de enige klim in de rit en waren de verschillen niet heel groot. Dat zal vandaag anders zijn. @Tijn | @Svekkes | @Mark1987 | @Matthijs Volgende keer trekken we vooral naar de dalen en laten we de toppen links liggen.
  13. Routes [Singh]

    Vrijdag: Etappe 6 | Francavilla al Mare - Pesaro | 216,3 kilometer | Vlakke rit | 900 hoogtemeters Na de lastigere rit naar Campobasso volgt vandaag weer een biljartvlakke rit langs de kust. Dat is vandaag eens niet de Tyrrheense kust, maar de Adriatische kust. We rijden van Francavilla al Mare naar Pesaro en wie weleens aan dit deel van de Adriatische kust is geweest, weet dat er geen noemenswaardige knikjes zijn. Toch is er een klimmetje van vierde categorie waar de vluchters een puntje kunnen pakken. Dat is echter enkel voor de statistieken: dit is namelijk de makkelijkste rit die de sprintersploegen deze ronde krijgen. Zaterdag: Etappe 7 | Senigallia - Gualdo Tadino | 143,1 kilometer | Heuvelachtige rit | 3.500 hoogtemeters We vertrekken vandaag aan de kust voor een korte rit naar het binnenland. De rit telt nog geen 150 kilometers en is bovendien de tweede in de Giro waarin we boven de 1.000 meter komen. Dat doen we op de relatief steile Monte San Vicino (9,5 kilometer à 7,6 procent), die de zwaarste hindernis van de dag vormt. Daarna volgen nog twee gecategoriseerde klimmen waarvan de Colle del Fossato (4,8 kilometer à 6,9 procent) met de top op 14 kilometer van de finish de zwaarste is. De rit lijkt weer gemaakt voor vluchters, onder meer omdat de klassementsmannen zullen weten wat er morgen volgt. Zondag: Etappe 8 | Passignano sul Trasimeno - Radda in Chianti | 181,4 kilometer | Heuvelachtige rit met Strade Bianche | 3.400 hoogtemeters De coureurs zullen gisteren gebeden hebben voor goed weer, want vandaag staat voor het eerst sinds 2010 weer een heuse Strade Bianche-rit op het programma in de Giro. Toen won Cadel Evans in waar hondenweer een rit tussen Carrara en Montalcino en werd de latere Giro-winnaar Ivan Basso op meer dan twee minuten gezet. Zijn meesterknecht Vincenzo Nibali kon duidelijk beter, maar werd gedwongen bij zijn kopman te blijven. Vandaag staan er wederom onverharde Toscaanse wegen op het programma. Een paar van de acht stroken, zoals Monte Sante Marie, zullen de coureurs kennen uit de Strade Bianche, maar de meeste zijn onontgonnen terrein. Een verkenning van deze rit is daarom noodzakelijk: niet alleen is het constant bergop-bergaf, de smalle strade bianche zijn samen maar liefst 55 kilometer lang. Positionering is steeds belangrijk, te meer omdat de klassementsrenners all-in zullen gaan de dag voor de rustdag. @Tijn | @Svekkes | @Mark1987 | @Matthijs | @LSDS Volgende keer: een klassieke finale en de tweede bergrit.
  14. [Routes] Tijn

    Mooie route naar Atlantic City, typisch Trump zullen we maar zeggen. Die twee tijdritten zullen het klassement hier gaan bepalen. Ideaal voor Dennis, of Eddy Evenepoel.
  15. Routes [Singh]

    Dinsdag: Etappe 3 | Reggio di Calabria - Terme Luigiane | 217,1 kilometer | Vlakke rit | 2.400 hoogtemeters We zijn weer in het Italiaanse vasteland en hoewel we nog verschillende landsgrenzen zullen schampen, blijven de renners hier nog drie weken. Vanuit Reggio Calabria, een stad die al bijna drieduizend jaar oud, zetten de renners koers richting noorden. Het is hier bijna geen meter vlak, ook al rijden we lang langs de Tyrrheense Zee. Als we zo'n honderd kilometer voor de finish de regio Catanzaro binnenrijden worden de wegen vlakker en zal het makkelijker achtervolgen zijn. De laatste twee kilometer is dan wel weer venijning omhoog, met de laatste kilometer à 6 procent gemiddeld. Een Ewan of Bennett kan dit misschien aan, maar de Jakobsens en Viviani's moeten wel een heel goede dag hebben willen ze hier winnen. Woensdag: Etappe 4 | Praia a Mare - Salerno | 197,5 kilometer | Vlakke rit | 2.400 hoogtemeters Vandaag mogen de sprinters weer echt aan de bak als we onze weg langs de Tyrrheense kusten voortzetten. Hier en daar neemt het peloton een weggetje richting binnenland en dat levert meestal direct bergpunten op voor de vluchters. De winst zullen zij zich niet in hun hoofd halen. Ook al zijn er bijna 2.500 hoogtemeters, in deze rit met een vlak einde in Salerno zullen de sprinters zeker mogen spurten om de zege. Donderdag: Etappe 5 | Nola - Campobasso | 162,3 kilometer | Heuvelachtige rit | 2.600 hoogtemeters Na twee gemakkelijke ritten voor de klassementsmannen, zullen ze vandaag weer bij de pinken moeten zijn. De wegen in de provincies Benevento en Campobasso zijn nergens vlak en smal, dus een goede positionering is belangrijk. De klimmen van vandaag zijn niet superzwaar of superlang en de rit zal waarschijnlijk voor de vluchters zijn, maar wie vandaag teveel energie verspeelt gaat dat in de komende dagen waarschijnlijk merken. De rit zal zoals gezegd waarschijnlijk voor de vluchters zijn, maar het zal geen slappeling zijn die hier in Campobasso wint. De laatste klim naar Ferrazzano (4,7 kilometer à 5,8 procent) is de zwaarste van de dag en is een ideale springplank voor de winnaar, die misschien wel het roze kan overnemen. Volgende keer: sprinten op vrijdag en spektakel in het eerste weekend. @Tijn | @Svekkes | @Rik Hesseling | @Mark1987 | @Matthijs