Singh

Leden
  • Content count

    291
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

477 Excellent

1 Follower

About Singh

  • Rank
    Belofte

Recent Profile Visitors

1,235 profile views
  1. Routes [Singh]

    Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Ik heb nog getwijfeld of ik niet een rit naar Sestriere en Briancon moest uittekenen voor rit 19, maar dat zijn allemaal bekende cols: Sestriere-Montgenevre of Agnello/Maddalena-Izoard. Voor mijn gevoel worden die al te vaak in de Giro gebruikt. Deze zijn wat onbekender en ik vond de combinatie van de Alpenreuzen in 19 en die zware laatste klim in 20 wel een mooie afsluiting.
  2. [Routes] Svekkes

    Mooi sluitstuk, met nog een kans voor de aanvallers en de apotheose op de laatste zaterdag.
  3. Routes [Singh]

    Vrijdag: Etappe 19 | Pinerolo - Borgo San Dalmazzo | 180,6 kilometer | Bergrit | 4.300 hoogtemeters Vandaag begint het tweeluik waarin de Giro definitief beslist gaat worden. We beginnen vandaag in Pinerolo, waar we gisteren finishten. Het begin van de rit bestaat vooral uit lange rechte stukken vals plat op de wegen richting Cuneo. In Costigliole Saluzzo slaan we rechtsaf de Vallei van de Varaita in. In het dorpje Sampeyre bevindt het peloton zich aan de voet van de eerste monstercol van de dag: de Sampeyre (15,7 kilometer à 8,4 procent). De Sampeyrepas is steil en dat geldt ook voor de afdaling. Binnen de kortste keren zijn de coureurs aan de voet van de volgende monstercol: de Fauniera (21,4 procent à 7,2 procent). Die wordt dit jaar voorzien van nieuw asfalt en dat betekent dat de Giro hoogst waarschijnlijk binnenkort langs zal komen. Wie grote verschillen wil maken vandaag zal er hier toch echt wel aan moeten beginnen, de afdaling is namelijk lang en de Madonna del Colletto (7,1 kilometer à 8,1 procent) mag dan wel steil zijn, maar daar zullen geen minuten teruggewonnen worden. Door de lange afdalingen zullen de coureurs niet een voor een in Borgo San Dalmazzo aankomen, maar dat de top-10 opgeschud zal worden is een zekerheid. Zaterdag: Etappe 20 | Fossano - Champoluc | 240,9 kilometer | Bergrit | 3.700 hoogtemeters Het is de voorlaatste dag en de dag voor de kortste dag in lijn staat de langste rit in lijn op het programma: 240,9 kilometer doet denken aan een ander tijdperk. De eerste helft van de rit is grotendeels vlak, en hier en daar golvend. Als er een ongevaarlijke groep wegrijdt is het niet ondenkbaar dat ze misschien wel twintig minuten voorsprong pakken. Pas als het peloton na 146 kilometer in Ivrea komt zal er wellicht wat spektakel plaatsvinden. De Croce Serra lijkt op het profiel heel steil, maar dat is slechts bedrog: 11,5 kilometer à 5,2 procent is niet bepaald de zwaarste klim van deze Giro. De dertig vlakke kilometers zullen menig coureur echter ook afschrikken. Daarna zal het aanvallen regenen. In de laatste vijftig kilometers is er namelijk geen meter vlak door een opeenvolging van vier klimmen en drie afdalingen: eerst de Col d'Arlaz (7,6 kilometer à 8,5 procent), dan de Colle Tzecore (9,6 kilometer à 8,2 procent), de Col de Joux (6,8 kilometer à 6,9 procent) en de slotklim naar Champoluc (10,7 kilometer à 2,6 procent). De klimmen worden dus steeds gemakkelijker, waardoor het zomaar kan lonen om vroeg de aanval te trekken. Wie de Giro wil winnen moet hier niet alleen sterk, maar ook slim zijn. Zondag: Etappe 21 | Novara - Milano | 102,8 kilometer | Vlakke rit | 200 hoogtemeters Het is lang geleden dat de Giro met een vlakke rit in Milaan finishte, maar een koninklijke sprint op de prachtige Corso Sempione blijft de mooiste afsluiting van een Giro. Vandaag moet het ook raar lopen wil het niet een strijd tussen de sprinter worden. Een overzichtskaart van deze Giro (klikken voor meer info, gpx, et cetera) @Mark1987 | @Tijn | @Svekkes
  4. Routes [Singh]

    Dinsdag: Etappe 16 | Trento - Aprica | 213,1 kilometer | Bergrit | 5.100 hoogtemeters De dag na de rustdag staat de koninginnenrit op het programma en dat is een ware Giro-klassieker. De rit start in Trento, hemelsbreed slechts een handvol kilometers van de Monte Bondone waar zondag werd gefinisht. De eerste tientallen kilometers zijn grotendeels vals plat en voeren naar het Lago di Santa Giustina. Daar gaat het klimmen beginnen: eerst de klim naar de Passo del Tonale - voor de infrastructuur wellicht de belangrijkste pas in dit gebied. Die Tonale is niet superzwaar, maar als ploegen er een zware dag van willen maken kunnen ze hier al beginnen sleuren. Na een korte afdaling staat namelijk de Gavia al op het programma. Het dak van de Giro wordt dit jaar vanaf de steile kant beklommen: dat betekent enerzijds dat er oorlog gemaakt kan worden, maar ook dat daarna een heel lange afdaling van meer dan 50 kilometer volgt. De koers zal zeker exploderen op de steile Mortirolo, dat bleek ook dit jaar weer. Na die Mortirolo volgt wederom een loper naar Aprica, waar in het verleden bijna alleen maar pure klimmers konden winnen. Woensdag: Etappe 15 | Aprica - Gallarate | 180,0 kilometer | Vlakke rit | 600 hoogtemeters Na de zware ritten van de afgelopen dagen kunnen de klassementsrenners vandaag de benen lekker sparen in de buik van het peloton. Alleen in de eerste kilometers moeten ze oppassen, als ze afdalen vanuit Aprica. Daarna kunnen ze genieten van het prachtige Meer van Como en de geneugten van de Povlakte. Voor de sprintersploegen zal het voor het eerst sinds dagen weer werken-dag zijn. Hun Cima-scenario is mogelijk, maar zullen zij coûte-que-coûte willen voorkomen. De finale, met een laatste rechte lijn van 700 meter is in ieder geval in hun voordeel. Donderdag: Etappe 18 | Vercelli - Pinerolo | 185,6 kilometer | Heuvelachtige rit | 2.000 hoogtemeters Morgen begint een tweeluik waarin de Giro beslist zal worden, dus waarschijnlijk zal vandaag een prooi voor de vluchters zal zijn. De wegen tussen Vercelli en Pinerolo zijn in het begin vlak en ideaal voor een vluchtgroep om genoeg tijd te pakken om weg te blijven. Vlak boven Turijn kruisen de coureurs een weg die ze tweeënhalve week ook al zagen in de ploegentijdrit naar Turijn. De finale wordt geopend met twee opeenvolgende colletjes, maar de winnaar zal zich vooral moeten focussen op de klim - en de steile afdaling - van de Pramartino. Daarna is nog maar een paar kilometer naar Pinerolo, waardoor ook een klassementsrenner met goede benen wellicht enkele tientallen seconden probeert te pakken. @Mark1987 | @Tijn | @Svekkes Volgende keer het afsluitende drieluik
  5. Routes [Singh]

    Dank je wel! Ik zag inderdaad ook dat er veel overeenkomsten in zaten. Dat wordt nu wel steeds minder, al is het maar omdat ik het enorm jammer vond dat er in de laatste week geen grote finish bergop in zat. Vrijdag: Etappe 13 | Treviso - Moena | 186,6 kilometer | Bergrit | 3.600 hoogtemeters Vandaag maken de coureurs de overgang van de Po-vlakte bij de Adriatische Zee naar de bergen van Trento. De eerste echte grote pas in anderhalve week is er een uit vervlogen tijden. De Passo del Brocon was een vaakgebruikte klim in de jaren vijftig en zestig, maar raakte daarna uit zicht. Dat is jammer, want het is een fijne lange loper om langzaamaan aan de bergen te wennen. De Passo di Rolle, afgelopen zaterdag nog gebruikt in de voorlaatste rit van de Giro, is er één van hetzelfde laken een pak: een loper waar het peloton wel uitgedund zal worden, maar de klassementsmannen zich koest zullen houden. Daarmee is het vrij zeker dat er in Moena een vluchter zijn handen in de lucht mag steken. Zaterdag: Etappe 14 | Moena - Falzes | 125,2 kilometer | Heuvelachtige rit | 2.900 hoogtemeters Een achtbaan; zo is deze korte rit door de provincie Trentino-Alto Adige wellicht het best te omschrijven. Als je naar het profiel kijkt zie je dat er geen meter vlak bij is. Direct vanuit de start staat de zwaarste klim van de dag op het programma: de Passo di Sella. De lange afdaling van meer dan dertig kilometer leidt er waarschijnlijk toe dat enkel de vluchters voor spektakel zullen zorgen. Dat is anders voor de laatste vier klimmetjes. Die zijn stuk voor stuk kort en steil en daarmee kan iedere klim - zeker voor goede dalers - een goede locatie voor een aanval zijn, zeker als er wachtende ploeggenoten voor de kopmannen uit fietsen. Zondag: Etappe 15 | Mühlbach (Rio di Pusteria) - Monte Bondone | 178,8 kilometer | Bergrit | 4.800 hoogtemeters Het is de dag voor de tweede rustdag en rust zullen de renners na deze dag nodig hebben. Vandaag staat namelijk de derde bergrit op rij op het programma. Waar de winnaar van gisteren waarschijnlijk een explosief type was, zal het vandaag vooral op duurvermogen uitkomen. Deze rit is namelijk een eerbetoon aan de engel van de bergen: Charly Gaul. Hij won in 1956 met meer dan acht minuten voorsprong tussen de sneeuwmuren op de Monte Bondone. Voordat het peloton daar vandaag aankomt moeten ze vier andere beklimmingen bedwingen. Die eerste twee - San Valentino in Campo en de Passo Lavazè - zijn met gemiddelden aan 8 procent zeker niet te onderschatten. Hoewel ze in het begin van de rit liggen, zal het peloton er zeker uitgedund worden. De Passo del Redebus is een vreemde eend in de bijt: eerste drieënhalve kilometer à 9 procent, dan acht vals platte kilometers en dan weer een paar kilometers à 10 procent. Wie lef heeft en veel tijd goed moet maken, kan die Redebus gebruiken als schans. Daarna is er namelijk enkel nog een klein klimmetje en de Monte Bondone. Indelen is daar het devies: met 19,5 kilometer à 7,5 procent is het een inspanning van meer dan driekwartier. @Tijn | @Svekkes | @Mark1987 Na de rustdag staat er weer een zware bergrit op het programma, maar daarna mogen de klassementsmannen even uitrusten.
  6. [Routes] Svekkes

    Mooie combinatie van die zware etappe met lange klimmen en dan die explosieve rit. Na die twee ritten zullen de verschillen wel gemaakt zijn. Het enige wat ik jammer vind is die 15 kilometer afdaling en vlak na de laatste klim in rit 18. Op zo'n korte rit zullen klassementsmannen wel twee keer nadenken alvorens ze vroeg zullen aanvallen. Dat kan eigenlijk alleen als niemand meer ploeggenoten heeft. Ik ben benieuwd naar je sluitstuk!
  7. Routes [Singh]

    Dinsdag: Etappe 10 | Ancona - Imola (Autodromo Enzo e Dino Ferrari) | 192,3 kilometer | Vlakke rit | 600 hoogtemeters Het is al weer vier en misschien zelfs wel vijf dagen geleden dat de sprinters een rit op hun maat vonden. Hun lange wachten is voorbij. Vandaag mogen ze - als hun ploegen de vlucht tussen Ancona en het Ferrari-circuit Imola weten te controleren - weer eens sprinten voor de overwinning. Er is een gecategoriseerde klim onderweg, maar die mag geen naam hebben. Wat voor de ritwinst belangrijker is, is dat de laatste kilometer 2 procent omhoog loopt. Wie te vroeg op kop komt of in de voorbereiding te veel krachten moet verspelen is daarom vrij kansloos. Woensdag: Etappe 11 | Bologna - Vignola | 163,3 kilometer | Heuvelachtige rit | 2.700 hoogtemeters De vluchters mogen weer aan de bak vandaag, in deze relatief korte rit tussen Bologna en Vignola. We trekken vandaag voor het laatst door de Appenijnen en daarbij kunnen de klassementsmannen zich verstoppen. Er zijn weliswaar drie klimmen, maar die lijken niet zwaar genoeg om de echte goede klimmers in de problemen te brengen. De laatste, de Monte Croce (11,1 kilometer à 5,2 procent), is de zwaarste en zal in de kopgroep sowieso voor uitdunning zorgen. Wie denkt vanaf daar solo op zoek te kunnen gaan naar de zegebloemen, moet wel goede dalerscapaciteiten en sterke benen hebben: het is vanaf daar nog veertig kilometer tot de meet. Donderdag: Etappe 12 | Modena - Castelfranco Veneto | 197,7 kilometer | Vlakke rit | 100 hoogtemeters De sprinters mogen vandaag weer aan de bak. Wie leest dat er in 200 kilometers meer dan 200 hoogtemeters zitten weet namelijk dat deze rit maar op één scenario kan uitdraaien: een massasprint. De sprintersploegen kunnen morgen weer even rusten, dus ze zullen er alles aan doen om het op een massasprint te laten uitdraaien. In de laatste twee kilometer zitten echter nog vier bochten (waarvan de laatste op zeshonderd meter). Ook hier is positionering dus weer erg belangrijk. @Tijn | @Svekkes | @Mark1987
  8. Routes [Singh]

    Vrijdag: Etappe 7 | Terracina - Caserta | 183,2 kilometer | Vlakke rit | 1.400 hoogtemeters Na twee ritten waarin de sprintersploegen hun gang hebben kunnen gaan, moeten ze vandaag iets beter hun best doen. We komen namelijk in Campanië aan vandaag en dat is veel minder vlak dan Lazio waar het peloton vandaag komt. Onderweg zijn hier en daar wat bergpuntjes te verdienen, maar de grootste hindernis voor de sprinters bevindt zich in de laatste twintig kilometer. Tien kilometer voor de finish bevindt zich namelijk de top van de klim naar Casertavecchia, waar een van de belangrijkste slagen uit de Italiaanse onafhankelijkheidsoorlog werd uitgevochten. De klim naar Casertavecchia is niet erg zwaar (11 kilometer à 3 procent), maar zijn onregelmatigheid kan zich wreken. De komende twee dagen krijgen de sprintersploegen weinig kansen, dus is de kans groot dat ze in ieder geval zullen proberen hun kopman een kans te geven. Zaterdag: Etappe 8 | Benevento - Sulmona | 222,6 kilometer | Heuvelachtige rit | 3.500 hoogtemeters De vluchters zullen deze eerste zaterdag met rood omcirkeld hebben op de kalender, want het staat zo goed als vast dat zij vandaag op dit heuvelachtige parcours om de zege mogen strijden. Als ze dan geluk hebben kunnen ze bovendien de bergtrui overnemen op deze zware dag die dwars door de Abruzzen voert. Voor de klassementsmannen is het vandaag wederom oppassen. Zij moeten met het oog op de tijdrit morgen voorzichtig met hun krachten omspringen, maar wanneer concurrenten zwaktes vertonen op de weg naar Rionero Sannitico (9,1 kilometer à 5,9 procent, max 13,4 procent) of Pescocostanzo (14,6 kilometer à 3,6 procent, max. 10 procent) zouden hun ploegen wel gek zijn die kans door hun handen te laten glippen. Zondag: Etappe 9 | Popoli - L'Aquila | 48,5 kilometer | Heuvelachtige tijdrit | 800 hoogtemeters Vandaag rijden de coureurs verder door de Abruzzen op weg naar L'Aquila. Dat doen ze allemaal afzonderlijk in deze zware tijdrit. Die tijdrit begint meteen met een forse klim: de Capo di Valle (8,9 kilometer à 5,6 procent, met stukken tot 10 procent). Daarbij zal waarschijnlijk weer gediscussieerd worden of er van fiets gewisseld moet worden. Het enige verschil is dat de zware klim, in tegenstelling tot in de Giro van 2019, in het begin van de wedstrijd zit. Renners moeten voldoende overhouden om bijna veertig kilometer over golvende wegen te fietsen. Wie daarbij niet goed in zijn ritme komt kan ondanks een goede klim alsnog minuten verliezen. @Tijn | @Svekkes | @Mark1987 | @tinyriconen | @Matthijs
  9. Routes [Singh]

    Dinsdag: Etappe 4 | Marina di Massa - Abetone | 170,3 kilometer | Bergrit | 3.400 hoogtemeters Het is dinsdag, en het is tijd voor de zwaarste bergrit uit de eerste week naar skigebied Abetone. We beginnen vandaag nog onder zeeniveau in Marina di Massa en in de vlakke kilometers zal er zeker een felle strijd gevoerd worden om in de kopgroep te komen. Het is namelijk maar de vraag welke ploeg vandaag zin heeft om jacht te maken op een vluchtersgroep. De winnaar zal echter niet de eerste de beste zijn: de klimmen naar Fiano, de Foce di Sella en Monterotondo zijn dan weliswaar vooral interessant voor de bergpunt; de Passo di Pradaccio is een helse klim met passages tot 16 procent. In 2000 zat hij voor het laatst in de Giro in een vergelijkbare rit die ook finishte in Abetone, na de gemakkelijker lopende klim naar de finishstreep. Destijds wist Francesco Casagrande na een demonstratie het roze te pakken, dat hij pas in het laatste weekend zou afstaan. Woensdag: Etappe 5 | Lucca - Grosseto | 181,0 kilometer | Vlakke rit | 500 hoogtemeters Er zal vandaag waarschijnlijk een bijzondere gast bij de start van de etappe zijn, want we starten vandaag in de geboorte- en woonplaats van de grootste Italiaanse sprinter allertijden: Mario Cipollini. Hij zou wel zin hebben gehad in een ritje zoals dat van vandaag: 181 kilometer lang en 500 hoogtemeters, dat kan niets anders betekenen dan een klassieke pannekoekenrit. We volgen vandaag grotendeels de route van de Romeinse Via Aurelia; één van de belangrijkste verkeersaders door het Romeinse Rijk tweeduizend jaar geleden. Die Romeinen zochten steeds de vlakste gebieden op en daar profiteren de sprinters vandaag waarschijnlijk van. Het zal moeilijk zijn een massasprint te ontlopen. Donderdag: Etappe 6 | Orbetello - Latina | 220,5 kilometer | Vlakke rit | 300 hoogtemeters Het peloton wacht vandaag meer kilometers en minder hoogtemeters dan gisteren en dat betekent dat de sprintersploegen vandaag wel heel hard hun best zullen moeten doen om het niet op een sprint uit te laten komen. We volgen vandaag vanuit Orbetello wederom voor een groot deel van de dag de Via Aurelia richting het Zuiden. Die Via voert echter naar Rome, dat de coureurs vandaag links laten liggen. Zij blijven langs de kust rijden naar de voormalige Romeinse havenstad Ostia en daarna Anzio en Latina. Latina is de tweede stad van de regio Lazio (na Rome) en werd in 1932 door fascisten gesticht nadat ze polders drooglegde. Vandaag zijn er - net zoals gisteren - veel kansen op waaiers als de wind goed staat en dat betekent dat de klassementsmannen geen snipperdagje kunnen inplannen. In het tweede weekend moeten de klassementsmannen weer aan de bak. @Tijn | @Svekkes | @Mark1987 | @tinyriconen | @Matthijs
  10. Routes [Singh]

    De Giro is ook hier weer hoog en daarom is het tijd voor een nieuwe variant van een Giro d'Italia, startend voor het recent opgeknapt paleis van Venaria Reale, en eindigend in Milaan. Zaterdag: Etappe 1 | Venaria Reale - Torino | 13,3 kilometer | Ploegentijdrit | 17 hoogtemeters Vlak buiten Turijn ligt Venaria Reale, dat vooral is om zijn paleis. Het paleis, dat ook wel het Versailles van Italië wordt genoemd is een van de grootste paleizen ter wereld, en nadat er twee eeuwen koningen van Piëmonte woonden raakte het totaal in verval. Tussen 1815 en 1970 werd het totaal uitgewoond. Daarna pakte de Italiaanse regering de handschoen van een van de grootste restauratieprojecten uit de geschiedenis op. In 1997 werd het paleis heropend, op de Werelderfgoedlijst gezet en de komende jaren moet het een van de grootste toeristische trekpleisters van het land worden. Is er een betere plek om de Giro te beginnen dan voor dat paleis? Deze Giro start met een ploegentijdrit in dalende lijn: van Venaria Reale naar Turijn. De afstand van dertien kilometer zal ertoe leiden dat de verschillen klein zullen blijven: vooral de sprinters zullen hopen dat ze niet te veel tijd verliezen en de komende dagen het roze kunnen pakken. Zondag: Etappe 2 | Torino - Finale Ligure | 190,0 kilometer | Vlakke rit | 1.200 hoogtemeters We starten vandaag op het centrale plein van Turijn, het Piazza Castello, en trekken weg van de Alpen. De regio waar deze eerste rit in lijn door voert is Piëmonte - letterlijk vertaald de voet van de bergen - maar daar merkt het peloton in de eerste honderd kilometers weinig van. De wegen golven hier en daar wat en wellicht zal een afritbordje met Prato Nevoso wat angst inboezemen, maar zo hoog komen we vandaag niet. Toch staat er op vijftig kilometer met de Colle dei Giovetti (9,1 kilometer à 4,7 procent) een flinke pas op het programma. De sprinters zouden hier geen moeite mee moeten hebben, maar als het peloton er moet temporiseren zouden de vluchters daarvan kunnen profiteren. Na een korte afdaling en een passage op een plateau volgen namelijk een moeilijke afdaling en slechts tien vlakke kilometers. Lukt het het peloton om een georganiseerde jacht te maken? Of is het vandaag direct prijs voor de vluchters? Maandag: Etappe 3 | Savona - La Spezia | 161,5 kilometer | Vlakke rit | 2.000 hoogtemeters Deze derde rit is een typische Ligurische rit, zoals die eens in de paar jaar in de Giro zit. Het peloton koerst constant langs Ligurische kusten om hier en daar een omweggetje door het binnenland te maken. De eerste helft van de rit is grotendeels vlak, maar na de tussensprint in Genua begint het terrein wat ruiger te worden, met eerst een klimmetje naar de Monte Esoli en vervolgens de Passo del Bracco, een regelmatig bezochte klim in het verleden. Die zal hoogstwaarschijnlijk niet kunnen voorkomen dat er vandaag in de geboorteplaats van Alessandro Petacchi gesprint zal gaan worden. Volgende keer: de eerste finish bergop en meer Italiaanse kust. @Tijn | @Svekkes | @tinyriconen | @Rik Hesseling | @Mark1987
  11. Routes [Singh]

    Dinsdag: Etappe 16 | Léon - Léon | 44,4 kilometer | Tijdrit | 400 hoogtemeters Een tijdrit voor de specialisten met lange rechte stukken, maar en hier daar ook wat kuitenbijtertjes om zand in de grote motoren te gooien. Woensdag: Etappe 17 | Ponferrada - Puerto de Ancares | 191,0 kilometer | Bergrit | 5.700 hoogtemeters In deze koninginnenrit komt het peloton niet boven de 1.500 meter, maar het is geen meter vlak. Het is de ideale rit om een coup te plegen, hier in de Galicische heuvels; zeker als het regent. Donderdag: Etappe 18 | Becerrea - Luarca | 161,5 kilometer | Vlakke rit | 2.100 hoogtemeters Een overgangsrit, waarin de vluchters als ze met velen zijn het de sprintploegen moeilijk kunnen maken. Vrijdag: Etappe 19 | Avilés - Cotobello | 146,6 kilometer | Bergrit | 4.200 hoogtemeters Wederom een bergrit waarin de coureurs niet per se heel hoog komen, maar het vooral de steiltegraden zullen zijn die het moeilijk maken. Dat geldt vooral voor de slotklim: de Cotobello. Zaterdag: Etappe 20 | Villamanín - Lagos de Covadonga | 219,9 kilometer | Bergrit | 4.500 hoogtemeters Het officieuze slotstuk van deze Vuelta is maar liefst 220 kilometer lang, eindigend met de helse Lagos de Covadonga. Vandaag komt het echt aan op recuperatievermogen. Zondag: Etappe 21 | Pinto - Madrid | 93,7 kilometer | Vlakke rit | 600 hoogtemeters Ook in deze Vuelta is de laatste rit voor de sprinters. @Tijn | @Svekkes | @tinyriconen | @Rik Hesseling | @Mark1987
  12. [Routes] Svekkes

    Wauw, die rit naar de Rettenbachferner is wel echt verschrikkelijk zwaar. Ook die dag erna door de Oostenrijkse heuvels wordt daardoor een zware: wie is er genoeg gerecupereerd? Ik ben benieuwd naar je vervolg!
  13. Routes [Singh]

    Ik heb wat problemen met mijn pc en daarom ligt dit naar mijn zin iets te lang stil. Ik hoop deze week de laatste zes ritten van de Vuelta (iets beknopter dan normaal) te kunnen presenteren om daarna door te gaan met een Giro. Stay tuned dus...
  14. [Routes] Svekkes

    Mooie ritten weer. Vooral die naar de Mangart is er een om je vingers bij af te likken. Bij die rit in Verona is het jammer dat Castagnè niet iets dichter bij de finish ligt. Nu is er wel een grote kans dat iedereen wacht op dat laatste pukkeltje. Maar ik snap ook weer heel goed dat je liever in Verona finisht dan in een klein dorpje. Ik ben erg benieuwd naar het beloofde vuurwerk!
  15. Ik heb het idee dat dit een oude Bruseghin is, maar ik ben niet zeker.