Singh

Leden
  • Content count

    302
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

494 Excellent

1 Follower

About Singh

  • Rank
    Belofte

Recent Profile Visitors

1,346 profile views
  1. [Routes] Tijn

    J́ammer dat de Puy de Dome niet meer te gebruiken is omdat er zo'n dom toeristentreintje is aangelegd. Er zijn wel af en toe geruchten dat-ie terug zou komen in de Tour, maar volgens mij dan alleen als klimtijdrit. Dit zou echter een mooie eerste bergrit van een Tour zijn.
  2. [Routes] Tijn

    Flinke ploegentijdrit. Het is te hopen dat Wanty binnen de tijdslimiet binnenkomt
  3. Routes [Singh]

    Vrijdag: Etappe 1 | Ballerup Velodrome - Copenhague | 15,0 kilometer | Vlakke tijdrit | 0 hoogtemeters Kopenhagen is eens per jaar al het centrum van de wielerwereld, als de zesdaagse er plaatsvindt. In 2021 is het dat nog een keer, want dan start de Tour voor het eerst in zijn historie in Denemarken. Dat doet het met een korte tijdrit, zoveel is al bekend gemaakt. Deze variant start op de Zesdaagse-wielerbaan en daarna is het een heel lange rechte weg richting centrum, waar wordt gefinisht voor de ingang van pretpark Tivoli. Ideaal voor de mannen van het grote mes, en waarom is dat 2021 niet de Deen Mikkel Bjerg? Zaterdag: Etappe 2 | Roskilde - Nyborg | 154,6 kilometer | Vlakke rit | 250 hoogtemeters Wie Roskilde zegt, zegt festival. Maar wat weinigen weten is dat het een van de oudste steden van het land is. Het hoogste punt van het land is iets meer dan 100 meter boven zeeniveau en het mag dus geen wonder heten dat de eerste rit zo vlak als een biljartlaken is. De grootste vijanden van de sprinters en de klassementsmannen zijn vandaag de nervositeit en de wind. Die laatste kan met name in de laatste vijfentwintig kilometer de kop opsteken, want dan rijdt het peloton over de achttien kilometer lange Grote Beltbrug (Storebaelt) waar precies halverwege de bonusseconden te winnen zijn. Zondag: Etappe 3 | Vejle - Sønderborg | 169,3 kilometer | Vlakke rit | 600 hoogtemeters Het is dag drie en nog steeds heeft de bolletjestrui zijn intrede in het peloton niet gemaakt. Daar komt vandaag verandering in, want wie als eerste op de Côte de Pedersholm (1,2 kilometer à 4,4 procent) bovenkomt krijgt in Sønderborg het kleinood omgehangen. Veel andere hindernissen zijn er vandaag niet en dus mogen de sprinters in Sønderborg wederom sprinten om de zege. Als een sterke sprinter zich ook mengt in de strijd om de bonificatieseconden kan hij in de gele trui richting Frankrijk afreizen. @Singh | @Svekkes | @Matthijs | @Rik Hesseling | @Mark1987 | @tinyriconen
  4. [Routes] Tijn

    Je presentatie is echt om je vingers bij af te likken. Mooi ook dat je de sprinters eerst een kans gunt op geel om het daarna van schouders te laten wisselen.
  5. [Routes] Tijn

    Inderdaad veel bekende finishes, maar toch ook een moderne Tour in die zin dat het niet per se met de klok mee of tegen de klok in gaat, maar het een soort driehoek in Zuid- en Oost-Frankrijk is. Daar stond laatst een mooi artikel over bij inrng: http://inrng.com/2019/07/go-east/ Ik hoop deze week ook weer eens een nieuwe ronde te presenteren, en gelukkig is het aantal etappeplaatsen dat in beide Tours terugkomt op een hand te tellen
  6. [Routes] Tijn

    Ik was even weg maar heb alles weer bijgelezen. Mooie tweede week met een makkelijk begin en een zwaar einde. Jammer dat er in de derde week geen etappe zit waarin een aanval van ver kan lonen, maar op de Bola del Munda krijg je natuurlijk sowieso spektakel.
  7. [Routes] Tijn

    Pfoeh, dat zijn wel drie zware finishes bergop met extreme percentages. Leuk voor de kijkers, maar je loopt wel het risico dat de winnaar na week 1 gekend is.
  8. Routes [Singh]

    Dinsdag: Etappe 16 | Nice - Digne-les-Bains | 162,1 kilometer | Vlakke rit | 2.300 hoogtemeters Na een rustdag aan de Middellandse Zee begint deze laatste week met de voorlaatste kans voor de sprinters. Willen zij daadwerkelijk strijden om de dagzege, dan zullen ze echter wel twee cols op 1.000 meter hoogte moeten overleven. Die zijn weliswaar geleidelijk, maar als het heet is zullen ze wellicht toch te zwaar zijn om sommige sprinters overboord te gooien. Woensdag: Etappe 17 | Digne-les-Bains - Briançon | 174,9 kilometer | Heuvelachtige rit | 4.100 hoogtemeters Wie Briançon zegt, zegt Izoard, Lautaret, Risoul en Montgenèvre, maar alle vier die klimmen worden vandaag niet bereden door het peloton. We naderen Briançon vandaag vanuit het zuiden en dat betekent dat de Col de Vars vandaag de zwaarste hindernis zal zijn. Het zijn de drie kleine klimmetjes (Champcella, Queyrières en de citadel van Briançon) aan het eind van de dag die zullen bepalen wie van de vluchters de bloemen gaat pakken. Op die slotklim kunnen ook de favorieten proberen elkaar wat seconden aan te smeren. Donderdag: Etappe 18 | Le Monêtier-les-Bains - Les Deux Alpes | 211,9 kilometer | Bergrit | 6.000 hoogtemeters De absolute koninginnenrit staat vandaag op het programma. Het menu bestaat uit de Lautaret, de Croix-de-Fer, de Galibier en een finish op Les Deux Alpes. Dat betekent drie keer klimmen naar boven de tweeduizend meter en meer dan zesduizend hoogtemeters. Wie zin heeft in de bolletjestrui of spektakel kan er vroeg - misschien zelfs al op de Croix-de-Fer aan beginnen. Realistischer is het dat op de Galibier oorlog wordt gemaakt en de overgebleven coureurs op Les Deux Alpes strijden om de zege. Vrijdag: Etappe 19 | Briançon - Val d'Isère | 144,1 kilometer | Bergrit | 4.200 hoogtemeters Wie dacht dat gisteren het klassement al in een plooi viel, heeft deze rit niet gezien. Dankzij een uitstapje naar Italië volgen namelijk twee reuzen elkaar op: eerst de Mont-Cenis, en daarna de op één na hoogste begaanbare pas van Frankrijk: de Iseran. De combinatie van de opeenvolging van die twee cols, de hoogte en de rit van gisteren zal wellicht slachtoffers maken. Zaterdag: Etappe 20 | Bourg-Saint-Maurice - Cluses | 130,0 kilometer | Bergrit | 4.000 hoogtemeters Het is alles of niets vandaag voor de klassementsrenners. In 130 kilometers zijn de vier laatste Alpencols gesmeten: de Cormet de Roselend, de Montée de Bisanne, de Col des Aravis en de Col de la Colombière. Wie nog iets aan zijn klassement wil doen moet zeker op de Bisanne al beginnen, want de laatste twee cols van de dag zijn veruit de twee gemakkelijkste. Als een type-Landa of Kruijswijk er vroeg aan begint, dan garandeert dat de hele dag oorlog. Zondag: Etappe 21 | Fontainebleau - Paris (Champs-Élysées) | 123,4 kilometer | Vlakke rit | 600 hoogtemeters Het traditionele défilé op de Champs-Élysées begint vandaag in Fontainebleau. Na 68 kilometer komen de coureurs Parijs binnen en ruim zestig kilometer later zit deze Tour erop. @Tijn | @Svekkes | @Matthijs | @Rik Hesseling | @Mark1987 | @tinyriconen Bekijk de hele Tour en alle afzonderlijke ritten hier: https://www.la-flamme-rouge.eu/maps/tours/view/12141
  9. [Routes] Tijn

    Mooie rit naar de Brouwersdam. Die Spanjaarden zal het dun door de broek lopen als ze zien dat de eind er vrij spel heeft. Wat betreft rit 3, ben ik zelf meestal niet zo'n fan van circuitjes, maar dit is wel mooi met zo'n heuveltje erin. Ik ben benieuwd naar het vervolg!
  10. Routes [Singh]

    Haha, toevallig! Bretagne blijft natuurlijk altijd een prachtige streek om ritten uit te tekenen. Het is alleen jammer dat je vrijwel altijd een paar vlakke ritten er tussendoor moet gooien om vervolgens weer op een andere leuke plek uit te komen . Ik heb trouwens de eerste week hierboven nog een beetje aangepast, omdat ik de eerste week bij nader inzien toch iets te gemakkelijk vond. De derde rit naar Quimper is iets zwaarder gemaakt en we slaan het uitstapje richting Bordeaux over voor een eerste bergrit. Hieronder week 2 waarin je in bijna iedere rit de Tour kunt verliezen, maar hem bijna nergens kunt winnen. Dinsdag: Etappe 10 | Bagnères-de-Luchon - Tarascon-sur-Ariège | 172,3 kilometer | Bergrit | 4.000 hoogtemeters De dag na de rustdag staat deze verraderlijke rit door de Pyreneeën op het programma. Wie het profiel zo ziet zal denken dat het een rit voor de aanvallers is, maar een kopman die goede benen heeft kan op de Col d'Agnes of op de Port de Lers in de aanval trekken en ploeggenoten in de afdaling laten wachten om hem in vliegende vaart naar Tarascon-sur-Ariège te brengen. Woensdag: Etappe 11 | Foix - Les Monts-d'Olmes | 124,6 kilometer | Bergrit | 3.200 hoogtemeters Vandaag staat de laatste Pyreneeënrit op het programma en dat is met nog geen 125 kilometer een korte, met een nooit eerder geziene aankomst op Les Monts-d'Olmes. De meeste klimmen zijn lopers en dus niet geschikt om grote verschillen te maken. Als iemand echter lost, bijvoorbeeld door een hongerklop, is het niet moeilijk hem direct uit te schakelen voor het klassement. Donderdag: Etappe 12 | Limoux - Montpellier | 194,0 kilometer | Vlakke rit | 1.800 hoogtemeters Na drie bergritten kunnen de sprinters vandaag weer eens om de zege strijden. Ze zullen echter wel bij de les moeten zijn. Rond Montpellier kan het verraderlijk hard waaien en wie dan te ver zit kan de dagzege of - voor de klimmers: hun klassement - vergeten. Vrijdag: Etappe 13 | Lunel - Marseille | 171,4 kilometer | Vlakke rit | 1.300 hoogtemeters Vandaag kan het vooral in het begin van de etappe nog waaien, maar dat zal zover van de finish zijn dat het waarschijnlijk geen invloed zal hebben op de daguitslag. Deze rit is er een voor sprinters, als hun ploegen maar in de smiezen hebben dat ze op tijd beginnen met achtervolgen. De laatste vijftien kilometers zijn goeddeels dalend en daar zullen ze geen minuut per kilometer kunnen terugpakken. Zaterdag: Etappe 14 | Marseille - Draguignan | 204,5 kilometer | Heuvelachtige rit | 3.300 hoogtemeters Na twee sprintritten is het vandaag aan de aanvallers tussen Marseille en Draguignan. Met twee steile klimmen in het begin van de klim - de Route des Crêtes heeft passages tot 24 procent! - hebben ze ideale springplank om weg te komen en met de Montée de Saint-Pierre-de-Tourtour is er ook nog eens een scherprechter om het verschil in de strijd om de ritwinst te maken. Voor de klassementsmannen zal deze loper normaal geen probleem mogen zijn. Zondag: Etappe 15 | Draguignan - Nice | 208,6 kilometer | Heuvelachtige rit | 4.300 hoogtemeters Op deze laatste dag voor de rustdag kunnen zowel de baroudeurs als de klassementsmannen all-in gaan op de slingerende wegen naar Nice. Wetende dat er morgen een rustdag is zel de Col de Saint-Roch en wellicht ook de Col de Nice waarschijnlijk het strijdtoneel voor een tweefrontenoorlog worden. Volgende keer week 3! @Tijn | @LSDS | @Svekkes | @Rik Hesseling
  11. Routes [Singh]

    Ik merk bij mezelf dat ik door de uitgebreide presentatie een beetje aanhik tegen het maken van nieuwe routes, dus nu met een wat kortere presentatie per week een versie van de Tour die start in de Bretoense stad Rennes. Zaterdag: Etappe 1 | Rennes - Rennes | 8,9 kilometer | Tijdrit | 100 hoogtemeters Deze Tour start met een korte vlakke proloog in Rennes, de hoofdstad van Bretagne. Er zitten een paar scherpe bochten in, maar vooral veel lange stukken voor doorduwers. Zondag: Etappe 2 | Rennes - Saint-Brieuc | 166,4 kilometer | Vlakke rit | 1.700 hoogtemeters Op deze eerste zondag trekken we het Bretoense land in en dat betekent waarschijnlijk veel publiek langs de kant. De bonusseconden zijn op te halen in de startplaats van morgen, Bernard Hinaults geboorteplaats Yffiniac. Hoewel er in de laatste tien kilometers nog een heuveltje op het parcours ligt, is dit er één voor de sprinters. Maandag: Etappe 3 | Yffiniac - Quimper | 210,3 kilometer | Heuvelachtige rit | 3.000 hoogtemeters Vandaag trekt het peloton door het Massif Armoricain en dat betekent dat er punten voor de bollentrui te verdienen zijn. In de laatste kilometer zitten nog stukken tot 10 procent, dus de puncheurs kunnen het de machtige sprinters moeilijk maken in Quimper. Dinsdag: Etappe 4 | Lorient - Nantes | 208,1 kilometer | Vlakke rit | 1.600 hoogtemeters Vandaag laten we Bretagne achter ons en koersen we naar de Vendée, daarbij passeert het peloton de beroemde brug van Saint-Nazaire. De bonusseconden zijn op 6 kilometer voor de streep te verdienen - zal iemand proberen zijn inspanning tot de meet te rekken? Woensdag: Etappe 5 | Fontenay-le-Comte - Limoges | 209,7 kilometer | Vlakke rit | 2.400 hoogtemeters Van de Vendée gaat het vandaag richting binnenland. De Limousin is een stuk golvender dan de wegen van gisteren en hoewel dit in principe te doen moet zijn voor de sprinters, zullen ze waarschijnlijk niet allemaal fris aan de laatste kilometer beginnen. Donderdag: Etappe 6 | Limoges - Super-Besse (Puy de Sancy) | 202,4 kilometer | Heuvelachtige rit | 4.100 hoogtemeters De klassementsrenners zullen vandaag op hun hoede moeten zijn, want het is niet onmogelijk dat zij vandaag concurrenten een handvol seconden kunnen aansmeren. De aanvallers zullen vooral hun kansen schoon zien om zowel de ritwinst als het geel te pakken. Vrijdag: Etappe 7 | Besse - Rodez | 212,4 kilometer | Heuvelachtige rit | 3.400 hoogtemeters Na de rit van gisteren moeten de klassementsrenners wederom bij de les zijn, want op de Côte de Saint-Pierre in Rodez kunnen zomaar verschillen kunnen ontstaan. Deze rit kan alle kanten op: de klassementsrenners zullen zich met het oog op de tijdrit niet mengen om de ritzege: maar zowel de punchers als de aanvallers zullen de ritzege ruiken. Zaterdag: Etappe 8 | Carmaux - Albi | 43,5 kilometer | Glooiende tijdrit | 500 hoogtemeters Een forse tijdrit wacht de coureurs in deze eerste week. De dikke veertig kilometers tussen Carmaux en Albi zijn glooiend, en zoals deze Tour al bleek kan het ook nog eens flink waaien op weg naar Albi. De klassementsmannen kunnen zich vandaag niet verstoppen. Zondag: Etappe 9 | Toulouse - Bagnères-de-Luchon | 185,0 kilometer | Bergrit | 3.600 hoogtemeters Op de laatste dag van de eerste week, een dag na de tijdrit, staat de eerste zware bergrit op de planning. Die leidt naar de Port de Balès en de het skistation boven Bagnères-de-Luchon dat Superbagnères heet. De klimmen zijn vergelijkbaar en allebei hors catégorie. Vandaag zal duidelijk worden wie de kanshebbers zijn op het geel in Parijs.
  12. Routes [Singh]

    Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Ik heb nog getwijfeld of ik niet een rit naar Sestriere en Briancon moest uittekenen voor rit 19, maar dat zijn allemaal bekende cols: Sestriere-Montgenevre of Agnello/Maddalena-Izoard. Voor mijn gevoel worden die al te vaak in de Giro gebruikt. Deze zijn wat onbekender en ik vond de combinatie van de Alpenreuzen in 19 en die zware laatste klim in 20 wel een mooie afsluiting.
  13. [Routes] Svekkes

    Mooi sluitstuk, met nog een kans voor de aanvallers en de apotheose op de laatste zaterdag.
  14. Routes [Singh]

    Vrijdag: Etappe 19 | Pinerolo - Borgo San Dalmazzo | 180,6 kilometer | Bergrit | 4.300 hoogtemeters Vandaag begint het tweeluik waarin de Giro definitief beslist gaat worden. We beginnen vandaag in Pinerolo, waar we gisteren finishten. Het begin van de rit bestaat vooral uit lange rechte stukken vals plat op de wegen richting Cuneo. In Costigliole Saluzzo slaan we rechtsaf de Vallei van de Varaita in. In het dorpje Sampeyre bevindt het peloton zich aan de voet van de eerste monstercol van de dag: de Sampeyre (15,7 kilometer à 8,4 procent). De Sampeyrepas is steil en dat geldt ook voor de afdaling. Binnen de kortste keren zijn de coureurs aan de voet van de volgende monstercol: de Fauniera (21,4 procent à 7,2 procent). Die wordt dit jaar voorzien van nieuw asfalt en dat betekent dat de Giro hoogst waarschijnlijk binnenkort langs zal komen. Wie grote verschillen wil maken vandaag zal er hier toch echt wel aan moeten beginnen, de afdaling is namelijk lang en de Madonna del Colletto (7,1 kilometer à 8,1 procent) mag dan wel steil zijn, maar daar zullen geen minuten teruggewonnen worden. Door de lange afdalingen zullen de coureurs niet een voor een in Borgo San Dalmazzo aankomen, maar dat de top-10 opgeschud zal worden is een zekerheid. Zaterdag: Etappe 20 | Fossano - Champoluc | 240,9 kilometer | Bergrit | 3.700 hoogtemeters Het is de voorlaatste dag en de dag voor de kortste dag in lijn staat de langste rit in lijn op het programma: 240,9 kilometer doet denken aan een ander tijdperk. De eerste helft van de rit is grotendeels vlak, en hier en daar golvend. Als er een ongevaarlijke groep wegrijdt is het niet ondenkbaar dat ze misschien wel twintig minuten voorsprong pakken. Pas als het peloton na 146 kilometer in Ivrea komt zal er wellicht wat spektakel plaatsvinden. De Croce Serra lijkt op het profiel heel steil, maar dat is slechts bedrog: 11,5 kilometer à 5,2 procent is niet bepaald de zwaarste klim van deze Giro. De dertig vlakke kilometers zullen menig coureur echter ook afschrikken. Daarna zal het aanvallen regenen. In de laatste vijftig kilometers is er namelijk geen meter vlak door een opeenvolging van vier klimmen en drie afdalingen: eerst de Col d'Arlaz (7,6 kilometer à 8,5 procent), dan de Colle Tzecore (9,6 kilometer à 8,2 procent), de Col de Joux (6,8 kilometer à 6,9 procent) en de slotklim naar Champoluc (10,7 kilometer à 2,6 procent). De klimmen worden dus steeds gemakkelijker, waardoor het zomaar kan lonen om vroeg de aanval te trekken. Wie de Giro wil winnen moet hier niet alleen sterk, maar ook slim zijn. Zondag: Etappe 21 | Novara - Milano | 102,8 kilometer | Vlakke rit | 200 hoogtemeters Het is lang geleden dat de Giro met een vlakke rit in Milaan finishte, maar een koninklijke sprint op de prachtige Corso Sempione blijft de mooiste afsluiting van een Giro. Vandaag moet het ook raar lopen wil het niet een strijd tussen de sprinter worden. Een overzichtskaart van deze Giro (klikken voor meer info, gpx, et cetera) @Mark1987 | @Tijn | @Svekkes
  15. Routes [Singh]

    Dinsdag: Etappe 16 | Trento - Aprica | 213,1 kilometer | Bergrit | 5.100 hoogtemeters De dag na de rustdag staat de koninginnenrit op het programma en dat is een ware Giro-klassieker. De rit start in Trento, hemelsbreed slechts een handvol kilometers van de Monte Bondone waar zondag werd gefinisht. De eerste tientallen kilometers zijn grotendeels vals plat en voeren naar het Lago di Santa Giustina. Daar gaat het klimmen beginnen: eerst de klim naar de Passo del Tonale - voor de infrastructuur wellicht de belangrijkste pas in dit gebied. Die Tonale is niet superzwaar, maar als ploegen er een zware dag van willen maken kunnen ze hier al beginnen sleuren. Na een korte afdaling staat namelijk de Gavia al op het programma. Het dak van de Giro wordt dit jaar vanaf de steile kant beklommen: dat betekent enerzijds dat er oorlog gemaakt kan worden, maar ook dat daarna een heel lange afdaling van meer dan 50 kilometer volgt. De koers zal zeker exploderen op de steile Mortirolo, dat bleek ook dit jaar weer. Na die Mortirolo volgt wederom een loper naar Aprica, waar in het verleden bijna alleen maar pure klimmers konden winnen. Woensdag: Etappe 15 | Aprica - Gallarate | 180,0 kilometer | Vlakke rit | 600 hoogtemeters Na de zware ritten van de afgelopen dagen kunnen de klassementsrenners vandaag de benen lekker sparen in de buik van het peloton. Alleen in de eerste kilometers moeten ze oppassen, als ze afdalen vanuit Aprica. Daarna kunnen ze genieten van het prachtige Meer van Como en de geneugten van de Povlakte. Voor de sprintersploegen zal het voor het eerst sinds dagen weer werken-dag zijn. Hun Cima-scenario is mogelijk, maar zullen zij coûte-que-coûte willen voorkomen. De finale, met een laatste rechte lijn van 700 meter is in ieder geval in hun voordeel. Donderdag: Etappe 18 | Vercelli - Pinerolo | 185,6 kilometer | Heuvelachtige rit | 2.000 hoogtemeters Morgen begint een tweeluik waarin de Giro beslist zal worden, dus waarschijnlijk zal vandaag een prooi voor de vluchters zal zijn. De wegen tussen Vercelli en Pinerolo zijn in het begin vlak en ideaal voor een vluchtgroep om genoeg tijd te pakken om weg te blijven. Vlak boven Turijn kruisen de coureurs een weg die ze tweeënhalve week ook al zagen in de ploegentijdrit naar Turijn. De finale wordt geopend met twee opeenvolgende colletjes, maar de winnaar zal zich vooral moeten focussen op de klim - en de steile afdaling - van de Pramartino. Daarna is nog maar een paar kilometer naar Pinerolo, waardoor ook een klassementsrenner met goede benen wellicht enkele tientallen seconden probeert te pakken. @Mark1987 | @Tijn | @Svekkes Volgende keer het afsluitende drieluik