Singh

Leden
  • Content count

    283
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

461 Excellent

1 Follower

About Singh

  • Rank
    Belofte

Recent Profile Visitors

1,208 profile views
  1. Routes [Singh]

    Dinsdag: Etappe 4 | Marina di Massa - Abetone | 170,3 kilometer | Bergrit | 3.400 hoogtemeters Het is dinsdag, en het is tijd voor de zwaarste bergrit uit de eerste week naar skigebied Abetone. We beginnen vandaag nog onder zeeniveau in Marina di Massa en in de vlakke kilometers zal er zeker een felle strijd gevoerd worden om in de kopgroep te komen. Het is namelijk maar de vraag welke ploeg vandaag zin heeft om jacht te maken op een vluchtersgroep. De winnaar zal echter niet de eerste de beste zijn: de klimmen naar Fiano, de Foce di Sella en Monterotondo zijn dan weliswaar vooral interessant voor de bergpunt; de Passo di Pradaccio is een helse klim met passages tot 16 procent. In 2000 zat hij voor het laatst in de Giro in een vergelijkbare rit die ook finishte in Abetone, na de gemakkelijker lopende klim naar de finishstreep. Destijds wist Francesco Casagrande na een demonstratie het roze te pakken, dat hij pas in het laatste weekend zou afstaan. Woensdag: Etappe 5 | Lucca - Grosseto | 181,0 kilometer | Vlakke rit | 500 hoogtemeters Er zal vandaag waarschijnlijk een bijzondere gast bij de start van de etappe zijn, want we starten vandaag in de geboorte- en woonplaats van de grootste Italiaanse sprinter allertijden: Mario Cipollini. Hij zou wel zin hebben gehad in een ritje zoals dat van vandaag: 181 kilometer lang en 500 hoogtemeters, dat kan niets anders betekenen dan een klassieke pannekoekenrit. We volgen vandaag grotendeels de route van de Romeinse Via Aurelia; één van de belangrijkste verkeersaders door het Romeinse Rijk tweeduizend jaar geleden. Die Romeinen zochten steeds de vlakste gebieden op en daar profiteren de sprinters vandaag waarschijnlijk van. Het zal moeilijk zijn een massasprint te ontlopen. Donderdag: Etappe 6 | Orbetello - Latina | 220,5 kilometer | Vlakke rit | 300 hoogtemeters Het peloton wacht vandaag meer kilometers en minder hoogtemeters dan gisteren en dat betekent dat de sprintersploegen vandaag wel heel hard hun best zullen moeten doen om het niet op een sprint uit te laten komen. We volgen vandaag vanuit Orbetello wederom voor een groot deel van de dag de Via Aurelia richting het Zuiden. Die Via voert echter naar Rome, dat de coureurs vandaag links laten liggen. Zij blijven langs de kust rijden naar de voormalige Romeinse havenstad Ostia en daarna Anzio en Latina. Latina is de tweede stad van de regio Lazio (na Rome) en werd in 1932 door fascisten gesticht nadat ze polders drooglegde. Vandaag zijn er - net zoals gisteren - veel kansen op waaiers als de wind goed staat en dat betekent dat de klassementsmannen geen snipperdagje kunnen inplannen. In het tweede weekend moeten de klassementsmannen weer aan de bak. @Tijn | @Svekkes | @Mark1987 | @tinyriconen | @Matthijs
  2. Routes [Singh]

    De Giro is ook hier weer hoog en daarom is het tijd voor een nieuwe variant van een Giro d'Italia, startend voor het recent opgeknapt paleis van Venaria Reale, en eindigend in Milaan. Zaterdag: Etappe 1 | Venaria Reale - Torino | 13,3 kilometer | Ploegentijdrit | 17 hoogtemeters Vlak buiten Turijn ligt Venaria Reale, dat vooral is om zijn paleis. Het paleis, dat ook wel het Versailles van Italië wordt genoemd is een van de grootste paleizen ter wereld, en nadat er twee eeuwen koningen van Piëmonte woonden raakte het totaal in verval. Tussen 1815 en 1970 werd het totaal uitgewoond. Daarna pakte de Italiaanse regering de handschoen van een van de grootste restauratieprojecten uit de geschiedenis op. In 1997 werd het paleis heropend, op de Werelderfgoedlijst gezet en de komende jaren moet het een van de grootste toeristische trekpleisters van het land worden. Is er een betere plek om de Giro te beginnen dan voor dat paleis? Deze Giro start met een ploegentijdrit in dalende lijn: van Venaria Reale naar Turijn. De afstand van dertien kilometer zal ertoe leiden dat de verschillen klein zullen blijven: vooral de sprinters zullen hopen dat ze niet te veel tijd verliezen en de komende dagen het roze kunnen pakken. Zondag: Etappe 2 | Torino - Finale Ligure | 190,0 kilometer | Vlakke rit | 1.200 hoogtemeters We starten vandaag op het centrale plein van Turijn, het Piazza Castello, en trekken weg van de Alpen. De regio waar deze eerste rit in lijn door voert is Piëmonte - letterlijk vertaald de voet van de bergen - maar daar merkt het peloton in de eerste honderd kilometers weinig van. De wegen golven hier en daar wat en wellicht zal een afritbordje met Prato Nevoso wat angst inboezemen, maar zo hoog komen we vandaag niet. Toch staat er op vijftig kilometer met de Colle dei Giovetti (9,1 kilometer à 4,7 procent) een flinke pas op het programma. De sprinters zouden hier geen moeite mee moeten hebben, maar als het peloton er moet temporiseren zouden de vluchters daarvan kunnen profiteren. Na een korte afdaling en een passage op een plateau volgen namelijk een moeilijke afdaling en slechts tien vlakke kilometers. Lukt het het peloton om een georganiseerde jacht te maken? Of is het vandaag direct prijs voor de vluchters? Maandag: Etappe 3 | Savona - La Spezia | 161,5 kilometer | Vlakke rit | 2.000 hoogtemeters Deze derde rit is een typische Ligurische rit, zoals die eens in de paar jaar in de Giro zit. Het peloton koerst constant langs Ligurische kusten om hier en daar een omweggetje door het binnenland te maken. De eerste helft van de rit is grotendeels vlak, maar na de tussensprint in Genua begint het terrein wat ruiger te worden, met eerst een klimmetje naar de Monte Esoli en vervolgens de Passo del Bracco, een regelmatig bezochte klim in het verleden. Die zal hoogstwaarschijnlijk niet kunnen voorkomen dat er vandaag in de geboorteplaats van Alessandro Petacchi gesprint zal gaan worden. Volgende keer: de eerste finish bergop en meer Italiaanse kust. @Tijn | @Svekkes | @tinyriconen | @Rik Hesseling | @Mark1987
  3. Routes [Singh]

    Dinsdag: Etappe 16 | Léon - Léon | 44,4 kilometer | Tijdrit | 400 hoogtemeters Een tijdrit voor de specialisten met lange rechte stukken, maar en hier daar ook wat kuitenbijtertjes om zand in de grote motoren te gooien. Woensdag: Etappe 17 | Ponferrada - Puerto de Ancares | 191,0 kilometer | Bergrit | 5.700 hoogtemeters In deze koninginnenrit komt het peloton niet boven de 1.500 meter, maar het is geen meter vlak. Het is de ideale rit om een coup te plegen, hier in de Galicische heuvels; zeker als het regent. Donderdag: Etappe 18 | Becerrea - Luarca | 161,5 kilometer | Vlakke rit | 2.100 hoogtemeters Een overgangsrit, waarin de vluchters als ze met velen zijn het de sprintploegen moeilijk kunnen maken. Vrijdag: Etappe 19 | Avilés - Cotobello | 146,6 kilometer | Bergrit | 4.200 hoogtemeters Wederom een bergrit waarin de coureurs niet per se heel hoog komen, maar het vooral de steiltegraden zullen zijn die het moeilijk maken. Dat geldt vooral voor de slotklim: de Cotobello. Zaterdag: Etappe 20 | Villamanín - Lagos de Covadonga | 219,9 kilometer | Bergrit | 4.500 hoogtemeters Het officieuze slotstuk van deze Vuelta is maar liefst 220 kilometer lang, eindigend met de helse Lagos de Covadonga. Vandaag komt het echt aan op recuperatievermogen. Zondag: Etappe 21 | Pinto - Madrid | 93,7 kilometer | Vlakke rit | 600 hoogtemeters Ook in deze Vuelta is de laatste rit voor de sprinters. @Tijn | @Svekkes | @tinyriconen | @Rik Hesseling | @Mark1987
  4. [Routes] Svekkes

    Wauw, die rit naar de Rettenbachferner is wel echt verschrikkelijk zwaar. Ook die dag erna door de Oostenrijkse heuvels wordt daardoor een zware: wie is er genoeg gerecupereerd? Ik ben benieuwd naar je vervolg!
  5. Routes [Singh]

    Ik heb wat problemen met mijn pc en daarom ligt dit naar mijn zin iets te lang stil. Ik hoop deze week de laatste zes ritten van de Vuelta (iets beknopter dan normaal) te kunnen presenteren om daarna door te gaan met een Giro. Stay tuned dus...
  6. [Routes] Svekkes

    Mooie ritten weer. Vooral die naar de Mangart is er een om je vingers bij af te likken. Bij die rit in Verona is het jammer dat Castagnè niet iets dichter bij de finish ligt. Nu is er wel een grote kans dat iedereen wacht op dat laatste pukkeltje. Maar ik snap ook weer heel goed dat je liever in Verona finisht dan in een klein dorpje. Ik ben erg benieuwd naar het beloofde vuurwerk!
  7. Ik heb het idee dat dit een oude Bruseghin is, maar ik ben niet zeker.
  8. [Routes] Tijn

    Mooie opbouw, vooral door het invoegen van die La Maladrie. Ik ben zelf een sucker voor het drieluik Wanne/Stockeu/Haute-Levee, maar die passage over het circuit heeft ook wel wat.
  9. Oh, de nostalgie! Jammer dat Kirsipuu er in 2006 niet meer bij zat, maar ik blijf deze zeker volgen!
  10. Routes [Singh]

    Vrijdag: Etappe 13 | Ávila - San Lorenzo de El Escorial | 187,9 kilometer | Heuvelachtige rit | 3.500 hoogtemeters We zitten op de hoogvlakten van Centraal-Spanje en zullen bijna de hele rit boven de duizend meter boven zeeniveau blijven. De aanvallers zullen hun vingers hebben afgelikt bij het zien van het parcours. Hij is namelijk ideaal voor ze met een klim in het midden die het moeilijk zal maken om de koers te controleren. In de laatste tientallen kilometers zijn bovendien drie gecategoriseerde klimmetjes die het gemakkelijk maken om de zwakkere broeders te loodsen. Dat geldt echter ook voor het peloton: klassementsmannen zullen in de laatste dertig kilometer constant op hun hoede moeten zijn. Dat geldt niet op zijn minst voor de laatste kilometers: de afdaling van de Alto de Abantos is snel en smal en daarom gevaarlijk. Zaterdag: Etappe 14 | Segovia - Palencia | 177,2 kilometer | Vlakke rit | 1.300 hoogtemeters Na de zware dag van gisteren mogen de sprinters vandaag weer om de bloemen strijden. Dat kunnen ze ook maar beter goed regelen, want de volgende keer zal nog even duren. Tussen Segovia en Palencia is het wederom buffelen over de Spaanse hoogvlakten. Als de wind goed staat kan dat leiden tot waaiers in de finale, maar de kans is groot dat een compact peloton aan de finish in Palencia zal verschijnen. Zondag: Etappe 15 | Paredes de Nava - La Camperona | 139,4 kilometer | Heuvelachtige rit | 1.900 hoogtemeters Vandaag is een overgangsrit in de meest letterlijke zin van het woord: we rijden uit de Meseta richting de bergen van Noord-Spanje. Dat betekent echter niet dat we het beeld van een typische overgangsrit zullen krijgen. De kennis dat deze rit finisht op La Camperona zal namelijk als een sluier over het peloton hangen. Enkel klimmers en springveren die vermoeden dat ze kans hebben in dit wereldkampioenschap wandklimmen zullen in de kopgroep zitten, eventueel vergezeld door hun ploeggenoten. De top-10 van het Algemeen Klassement zal zich de hele dag sparen, wetende dat het laatste kwartier van hun dag hels zal zijn. Ze weten echter ook dat ze morgen alle tijd hebben om bij te komen op de laatste rustdag van deze ronde. @Tijn | @Svekkes | @tinyriconen | @Mark1987 Na de rustdag zullen de klassementsmannen pas echt uit hun hok moeten komen.
  11. Routes [Singh]

    Dinsdag: Etappe 10 | Sevilla - Jerez de los Caballeros | 163,8 kilometer | Vlakke rit | 2.600 hoogtemeters Na de lange verplaatsing van Nederland naar Spanje vorige week is het op deze rustdag iets minder ver: van de Sierra Nevada naar Sevilla is het slechts een paar uurtjes rijden. Datzelfde geldt voor de rit van vandaag: als de renners voortmaken zij ze in ruim drieënhalf uur binnen. Toch mag het parcours niet onderschat worden: vlak is het in de eerste uren nauwelijks, alleen in de laatste dertig kilometer - als de vlaktes van de Extremadura worden bereikt - worden de wegen platter. Het moet genoeg zijn voor de punchers als Valverde of Alaphilippe om toch te kunnen winnen op deze lichte finish bergop, maar als er een grote groep wegrijdt kunnen ze zomaar een extra snipperdag opnemen. De laatste kilometers: Woensdag: Etappe 11 | Záfra - Cáceres | 169,8 kilometer | Vlakke rit | 1.500 hoogtemeters De sprinters mogen vandaag in de Extremadura weer eens voor de zege rijden tussen Zafra en Caceres. De wegen zijn overzichtelijk, waardoor het makkelijk moet zijn om de vluchtersgroep te controleren. Het enige probleem voor de sprintersploegen bestaat in de stijgingspercentages in de laatste kilometers. Daar zullen ze goed moeten communiceren om hun sprinter niet te vroeg op te branden. De finish in Cáceres: Donderdag: Etappe 12 | Navalmoral de la Mata - Ávila | 174,6 kilometer | Heuvelachtige rit | 2.900 hoogtemeters Een Vuelta zonder een rit naar de stadsmuren van Ávila is als een tour zonder l'Alpe d'Huez: je mist toch iets. In deze relatief zware rit naar Ávila zullen de vluchters waarschijnlijk om de zege mogen strijden op de befaamde stadsmuren, maar ook in het klassement kan er iets gebeuren. Na de eerste twee zware klimmen zullen ook niet alle klassementsmannen okselfris in de voorstad van Madrid verschijnen. Als er dan stevig wordt doorgetrokken kunnen er zeker verschillen ontstaan. Puerto de Mijares & Puerto de Navalmoral De finish in Ávila: Frank Vandenbroucke geeft een demonstratie in een etappe met dezelfde finale: @Tijn | @Svekkes | @tinyriconen
  12. Routes [Singh]

    Vrijdag: Etappe 7 | Almerìa - Torre del Mar | 180,9 kilometer | Vlakke rit | 2.500 hoogtemeters Wie snel naar het parcours kijkt denkt dat het vandaag lekker koersen met zicht op de Middellandse Zee is. Dat klopt ook wel, maar vlak is het in Spanje bijna nooit. Stel je de finale van Milaan-San Remo voor, maar dan 150 kilometer lang capi, Poggio's en Cipressa's die elkaar afwisselen. Betekent het dat een sprinter vandaag kansloos is? Nee, de laatste 30 kilometer zijn namelijk grotendeels vlak, maar als er in de eerste uur stevig gekoerst wordt kunnen de benen van rappe mannen al wel afgesneden zijn. Zaterdag: Etappe 8 | Vélez-Malaga - Antequera | 134,8 kilometer | Heuvelachtige rit | 3.300 hoogtemeters Was dit een etappe in de derde week geweest, dan was het de ideale kans om een stevige hinderlaag te leggen. De rit is kort en voert over drie onregelmatige klimmen waar de wind op bepaalde plekken ook nog eens vrij spel heeft. Vandaag zullen de klassementsmannen in ieder geval in het begin van de rit hun fiat aan de vroege vluchters geven. Zij zullen in Antequera mogen gaan uitmaken wie de bloemen krijgt. Toch is het zeker niet ondenkbaar dat op de laatste klim van de dag, of in de gevaarlijke afzink daarvan, de mannen die strijden om het rojo elkaar toch eens zullen testen. Zondag: Etappe 9 | Antequera - Alto de Sierra Nevada | 206,0 kilometer | Bergrit | 4.900 hoogtemeters Ruim een week hebben de klimmers vooral moeten zorgen dat ze geen tijd verliezen, maar vandaag mogen ze eindelijk gaan nadenken over tijd winnen. Dit is de eerste grote bergrit van deze Vuelta en het is er direct een met bijna 5.000 hoogtemeters. Die zitten vrijwel allemaal gegroepeerd in de laatste zestig kilometer, met als voorgerecht de steile Alto de Haza Llanas (bekend van onder meer de Ruta del Sol dit voorjaar) en vervolgens de klim naar Sierra Nevada, via diezelfde Alto de Haza Llanas. Dat betekent eerst ploeteren op een geitenpaadje en vervolgens overschakelen op de grote molen op driebaanswegen. Althans, voor wie dat grote verzet dan nog aankan. Na vandaag zal er waarschijnlijk nog maar een handjevol kanshebbers zijn voor de eindoverwinning in Madrid. @Tijn | @Svekkes | @Rik Hesseling | @tinyriconen | @Mark1987
  13. [Routes] Svekkes

    Pfoeh, flinke ritten al zo vroeg. Vooral die vierde is een zware. De klassementsmannen zullen zich daar zeker al moeten laten zien. Van die tijdrit ben ik erg fan, mooi uitgetekend!
  14. Routes [Singh]

    Na de Giro van 2020 en de Tour van 2020 kan de Vuelta van 2020 niet ontbreken. De eerste drie ritten van die Vuelta zijn al bekend gemaakt en die zal ik dus gebruiken om daarvandaan verder te gaan tekenen. Vrijdag: Etappe 1 | Utrecht - Utrecht | 24,0 kilometer | Ploegentijdrit | 40 hoogtemeters Zaterdag: Etappe 2 | 's-Hertogenbosch - Utrecht | 179,1 kilometer | Vlakke rit | 500 hoogtemeters Zondag: Etappe 3 | Breda - Breda  | 197,6 kilometer | Vlakke rit | 300 hoogtemeters Dinsdag: Etappe 4 | Valencia - Jorquera | 165,6 kilometer | Heuvelachtige rit | 2.700 hoogtemeters Vanuit Rotterdam vlogen de coureurs eergisteren naar Valencia waar ze gisteren hebben kunnen genieten van een vroege eerste rustdag. Na drie vlakke dagen is het vandaag voor Spaans vlak en dat betekent veel korte klimmetjes. Na de laatste klim staan lange rechte stukken op het programma waar het pak gemakkelijk in waaiers getrokken kan worden. Voor de sprinters zal het niet veel uitmaken, want in de laatste kilometers loopt het gevoelig omhoog: het is vandaag een voor de types als Alaphilippe of Mr. Vuelta: Alejandro Valverde. Woensdag: Etappe 5 | Albacete - Murcia | 209,4 kilometer | Vlakke rit | 2.200 hoogtemeters Wie het parcours op het eerste zicht ziet zal denken dat vandaag een dag voor de aanvallers is, maar juist in de laatste tientallen kilometers wordt het steeds vlakker. Overleven alle sprinters deze golvende rit? Dat zal niet zo zijn. Maar is deze rit zwaar genoeg voor een man als Valverde om in zijn geboorteplaats te zegevieren? Dat is ook maar zeer de vraag. De grootste kans op winst van El Imbatido zal waarschijnlijk een aanval op het laatste heuveltje zijn. Donderdag: Etappe 6 | Lorca - Alhama de Almería | 195,6 kilometer | Bergrit | 3.500 hoogtemeters Na twee relatief gemakkelijke ritjes om te wennen aan het Spaanse weer en het mediterrane eten is het vandaag volle bak. Tussen Lorca en Alhama de Almería ligt namelijk een station waarvandaan wetenschappers meestal naar de sterren kijken: Calar Alto. De onderzoekerszullen vandaag niet ver hoeven te kijken, want menig renner zal na deze klim van 36 kilometer aan ruim 4 procent sterretjes zien. Gelukkig wacht ook een heel lange afdaling zodat veel coureurs ook weer terug zullen komen. De laatste acht kilometers naar Alhama de Almería zijn echter ook weer bergop, waardoor koekebakkers vandaag sowieso niet zullen winnen. @Svekkes | @Tijn | @Rik Hesseling | @tinyriconen | @Mark1987
  15. [Routes] Svekkes

    Mooi project en interessante eerste rit. Het lijkt op het profiel alsof er redelijk wat hoogtemeters in zitten, maar misschien is dat een beetje bedrieglijk.