Dinoow

Team Voorbeschouwingen
  • Content count

    5,329
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1,925 Excellent

About Dinoow

  • Rank
    Dünüüw
  • Birthday 09/26/1995

Profile Information

  • Geslacht
    Mannelijk

Extra

  • Onderscheidingen
    Kilometerteller '13
    Zeepaardje
    Dino van het jaar '08-'16

Recent Profile Visitors

3,040 profile views
  1. Pilsudski rijdt de strade bianchi

    Koop dan een pak die past bij je fiets Amateur
  2. [Focus] Focus Songfestival 3

    Yes top 15
  3. [Dinoow]Dinoow

    Ik zal eerst maar eens zeggen dat het najaar geen najaar werd. Ik had geen zin meer om te fietsen, dus besloot het jaar te eindigen. Binnenkort zal ik misschien een leuk vervolg hieraan geven!
  4. leuk man, mij niet mentionen
  5. [Focus] Slimste Mens

    @Hendrik
  6. [Focus] Focus Songfestival 3

    JA WAT IS HET NOU
  7. [Focus] Focus Songfestival 3

    yes weer punten gekregen thx boyz
  8. [Dinoow]Dinoow

    Ronde van Zuid Holland 11 maart 2017 Begin dit jaar was mijn eerste klassieker bij de Elite. Ik was eigenlijk niet van plan om te rijden, maar aangezien er nog renners nodig waren om te rijden, kreeg ik een week van tevoren te horen dat ik opgesteld stond. Ik was nog niet in mijn beste vorm, maar ik had een redelijk goede winter gehad dus heel erg zou mijn vorm ook niet zijn. Mijn verwachtingen voor de koers waren niet al te hoog, ik zou gewoon gaan genieten van het feit dat we over de grote wegen in mijn buurt konden gaan racen. Ik startte redelijk vooraan en kon in de neutralisatie prima mijn positie behouden. Over het algemeen is mijn plaatsing in het peloton niet al te slecht, maar aangezien ik af en toe mijn concentratie verlies kan het zo weer zijn dat ik achterin rijd. Na de neutralisatie ging meteen het gas erop en de nervositeit begon ook meteen. Er lag in het begin een hoog tempo in en er moest dus ook behoorlijk door worden getrapt, aangezien het in het begin best wel bochtig was. Op het moment dat er een stuk redelijk rechtdoor was, gebeurde het waar ik altijd bang voor ben: Na een kwartier koers reed ik lek. Ik liet me terugzakken en ging aan de kant wachten op een nieuw wiel van de ploegleider. Dit ging allemaal redelijk, maar aangezien onze auto pas de 16de auto in de rij was had ik een minuut verloren op het peloton. Meteen maakte ik snelheid en ik kon op zich prima achter de auto weer plaatsmaken in de hele karavaan. Maar omdat we dus de 16de auto waren moest ik nog 15 auto's voorbij rijden. Na een kwartier achtervolgen, inclusief een hoop rotondes waar je eigenlijk nergens echt goed achter een auto kon rijden, kon ik eindelijk aansluiten bij het peloton. Dit gebeurde net na Pijnacker, en tot net na Zoetermeer kon ik tien minuten even goed herstellen. Al moest ik wel even achterin het peloton blijven. Er stond die dag weinig wind, dus de kans op waaiers was heel klein. Maar er waren toch wat ploegen die af en toe wat probeerden. Zo werd er even doorgetrokken na Zoetermeer, en zat ik achterin op een lint. Toen was het weer redelijk doortrappen, en met de vermoeidheid van het achtervolgen na mijn lekke band in de benen was dit niet al te comfortabel. Gelukkig duurde het niet al te lang en kon ik al snel weer comfortabel in het peloton plaatsnemen. Ik merkte echter wel dat ik behoorlijk vermoeid was. Voor en in Leiden was het weer een beetje uitrusten, maar na Leiden werd er weer behoorlijk doorgetrokken. Hier merkte ik dat mijn benen niet zoveel meer aankonden. Ik zat helemaal achterin en kon nauwelijks versnellen, dus na 65 kilometer koers kon ik helaas niet meer bijblijven. Het was erg jammer dat ik al zo vroeg in de wedstrijd lek reed, maar ik vond het nog wel goed dat ik was teruggekeerd in het peloton. Als ik niet was lek gereden had ik vast een stuk verder hebben kunnen rijden, zeker ook omdat het nadat ik loste een stuk rustiger ging blijkbaar. Heel jammer dat ik een relatief eenvoudige koers niet uit kon rijden, maar het was wel duidelijk dat ik sterker aan het worden was.
  9. [FOCUS] IMSO Marathon Cup

    e to the fucking z win.
  10. [Dinoow]Dinoow

    Hoi iedereen Ik ben Dinoow. Sommigen kennen me misschien als Miminoow, of eventueel Ege of Egel. Toen ik 12 was ben ik begonnen met wielrennen en sindsdien heb ik nooit echt iets bereikt. Ik begon in de eerste jaren als een conditieloze wielrenner die al blij was als hij "maar" twee keer was gedubbeld door het peloton in een koers van korter dan een uur. Langzaamaan ben ik gaan groeien en ik werd elk jaar beter. Als tweedejaars junior zou ik genoeg kracht hebben om überhaubt mee te rijden met het peloton. Alleen toen kwam de welbekende keelpijn en was Miminoow ontstaan. Hiermee wil ik niet zeggen dat het keelpijn geen probleem was, alleen ik stopte al wanneer ik ook maar iets voelde in mijn keel. Ookal was het maar een vliegje. Ik kan me maar een stuk of 5 keer voor de geest halen van wanneer ik écht last had van dé keelpijn 2.0. Uiteindelijk ben ik veel te lang geobsedeerd geweest door de keelpijn, waarna ik vanaf midden 2014 negen maanden stopte met fietsen. Begin 2015 kon ik weer vanaf 0 beginnen en na twee jaar rij ik nu in de elite categorie, waar ik rond de 40% van de wedstrijden waar ik aan deelneem uitrij. Ten opzichte van alle jaren ervoor is dat natuurlijk een enorme verbetering en ik zou eigenlijk ook tevreden mogen zijn over dit jaar. Maar mensen die Dinoow kennen weten dat het niet genoeg is voor hem. Ik wil hier niet weer een mimiblog door gaan zetten, dus vertel ik nu maar waar ik allemaal nog last van heb en hoef ik dat niet meer te doen. Dé keelpijn 2.0 komt zelden voor en als ik een goede warming up heb gedaan mag het geen probleem zijn. Vaak heb ik wel last van mijn longen, en dat is vooral als het pollig is in de lucht. Soms uit dat zich in pijn in de longen bij een intensieve inspanning, vaak uit dat zich in "kleiner" wordende longen na ~ 2 uur. Wat het allemaal is weet ik niet, ik ben ook niet naar de dokter geweest want daar heb ik geen zin meer in. Voor de rest is misschien wel het grootste probleem dat ik 95% van de tijd achterin het peloton rijd. Dit is echter totaal niet uit onmacht, ik heb achteraf vaak geen idee waarom ik achterin zit maar ik zit er gewoon. En achterin kan je niet meekoersen en als de achterdeur open staat ben je de eerste die eraf ligt. Zoals gezegd rij ik dit jaar bij de elite en dat eist natuurlijk voldoende training. Ik zorg dan ook, met super hulp van onze eigen Stefanvk, dat ik dat doe, en al die trainingen hebben ervoor gezorgd dat ik dit jaar sterker dan ooit ben. Daarbij voel ik dat dit zeker niet mijn limiet is, er zit echt nog meer in. Drie weken geleden ben ik ziek geweest en doordat ik anderhalve week mijn fiets niet had aangeraakt moest ik weer vorm opbouwen om in een goede vorm het najaar in te gaan, waar ik de laatste wedstrijden van dit jaar ga rijden. Ik ga weer proberen leuke dingen hier te zetten als ik leuke dingen mee maak, gewoon puur omdat het kan. Niet zozeer voor motivatie, daar zorgt mijn vader's zweep wel voor. Wat ik allemaal doe op de fiets is te zien op mijn Strava. Misschien valt jullie dan op dat ik midden in dit jaar plots minder heb gefietst, dat is niet zo. Ik had gewoon geen zin om het op strava te zetten. Als jullie nog wat leuke verhaaltjes willen hebben over dit jaar, dan post ik wel wat daarover. Doei!
  11. [Blog] Train de Trainer

    Hup Stefan ga voor de top
  12. Het grote Bultje :tranen: topic

    die vuile wikipedia vandalen ook altijd
  13. Focus op de Fiets - Kilometerteller 2017

    Wedstrijdrenners hebben niet plots meer tijd ofzo, meer ambitie eerder.
  14. Scorito Budgetpoule

    Verdomme bijna een etappe gewonnen