REV19

Leden
  • Content count

    9
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

8 Neutral

About REV19

  • Rank
    Amateur
  1. [FAN/F1] Forza Velocità

    3. Wintertesten PART 1 Het is al maart, ‘La Primavera’ in het wielrennen werd reeds gereden, maar voor ons auto-coureurs, beginnen de voorbereidingen pas vandaag. Op het Circuit de Catalunya, gaan we voor de eerste keer de limieten opzoeken met onze nieuwe bolides. Voor mij de eerste kennismaking met de F2-wagen. De dag begon vroeg. Mick & ik werden uitgenodigd voor een bespreking met onze teammanager Capietto. “Vandaag eerste wintertesting, zei hij. We hopen op duidelijke data die voor ons bruikbaar zijn voor de rest van het seizoen. Parkeer de wagen niet van dag 1 in het grint aub.” Een cynische opmerking vond ik zelf. Wellicht had het er veel mee te maken dat Nyck De Vries, rijdend bij ART Grand Prix, bij zijn eerste ronden al in de muur geparkeerd stond. Ik maakte me klaar om aan de eerste sessie van twee te beginnen, toen ik nog op mijn smartphone een berichtje kreeg van Julia : “Hou het veilig vandaag, mi amore.” Het deed me wat twijfelen. Was de stap niet te snel gekomen? Was ik maar beter reserverijder eerst geworden? Het flitste in mijn hoofd, net toen ik mijn motor startte. Banden roken heerlijk naar nieuw rubber, het gevoel in de wagen was goed. Plots voelde ik me zweven en klaar om de eerste rondjes te malen. De eerste rondjes gingen vlot, ik had een geweldig leuk gevoel met de motor. Ook via de radio werd contact gehouden en Jeff, mijn personal trainer binnen het team, pepte me geweldig op. Toen ik in ronde 6 van mijn oefensessie plots de grip verloor op mijn stuur, bleek mijn rechtervoorvleugel geraakt te zijn door de curbes, die ik net iets te scherp nam. Schade … En dat op mijn eerste dag … Tijd om te bezinnen.
  2. [FAN/F1] Forza Velocità

    2. Het contract Nog tien minuten rondkijken en we waren er, de headquarters van Prema Racing. Vicenza, een stad niet ver van Verona, was de thuisbasis van deze Italiaanse renstal in Formula 2. Vandaag was de grote dag, ik mocht eindelijk mijn contract gaan tekenen. Naast mijn manager en mijn vader, was mijn vriendin Julia ook meegekomen uit Anzio, het dorpje waar ik woonde, niet ver van Rome. Toen ik binnenstapte, viel me het op, hoe modern de gebouwen waren. Foto’s van mijn voorgangers waren prominent aanwezig. Esteban Ocon, Lance Stroll en ga zo maar door, waren vereeuwigd met grote foto’s in de inkomhal. Guillaume Capietto, de teammanager, stond me op te wachten samen met Fred Parisy, de team coördinator. “Welkom Gabriele, welkom, zei hij. Alles makkelijk gevonden?” “Tuurlijk, mijn vader kent hier goed de weg, zei ik.” We schudden elkaar de hand en liepen door de imposante fabriek door naar de bureau. “Vandaag maken we ons fout officieel, we kiezen toch voor jou hé, knipoogde Capietto. We geloven sterk in jouw kwaliteiten als coureur, maar ook op de expertise van jouw vader, om onze wagen continu te verbeteren. Ik kijk uit naar een vlotte samenwerking. Kijk je alles nog even na, Hugo?” Vader knikte goedkeurend, nam daarna de vulpen en tekende vol enthousiasme het contract. Na nog wat persfoto’s en wat voorgesteld te worden aan de technische personeel, kwam ik Mick Schumacher tegen. “Hier si, newbie, welkom, hoorde ik hem zeggen. Ik hoop dat we goed zullen vinden met elkaar, we zitten namelijk meer bij elkaar dan bij onze familie.” “Ik kijk er vast naar uit”, zei ik. Toen we op het einde van de gang bij de wagen uitkwamen, werd ik enthousiast. Net als een klein kind die net zijn lievelingssnoepje te pakken krijgt. Wat is die bolide mooi ! Ik kan niet wachten om hem uit te testen.
  3. 1. Proloog Ik heb altijd al gedacht dat racen in mijn bloed zat. Al van kinds af aan ben ik bezig met auto’s en hun limieten. Playstation spelen in het weekend en de wagens afstellen samen met je favoriete coureurs, niets leuker toch? Nu ben ik 1 van hen. Formula 2 gaat beginnen en ik sta te popelen om hierin te schitteren. Het was nog vroeg in de morgen toen ik een ‘Whatsapp’ kreeg van mijn vriend en manager, . Hij was in onderhandeling geweest met verschillende teams, om mijn carrière uit te bouwen in Formula 2. Zelf had ik de voorkeur voor Prema Racing. Niet alleen waren zij een Italiaanse renstal, ze waren ook het opleidingstraject van vele groten uit de Formule 1. Ik wist dat ik daar slaagkansen kon krijgen, maar alleen de besten kregen bij hen een plekje, om later door te stoten naar het mythische Scuderia Ferrari. “Je krijgt een contract voor één jaar bij Prema.” Dat was het berichtje die op mijn scherm te zien was. Ik wist met mijn geluk geen blijf. Ik, Gabriele Di Napoli, kreeg de kans om mezelf te gaan bewijzen. Aan de zijde van Mick Schumacher, je weet wel, zoon van. Ik wist dat ik in de schaduw van hem zou terecht komen, wat wellicht zal betekenen dat ik minder pers belangstelling zou krijgen. Toen ik net voor de laatste keer van espresso nipte, kwam mijn vader binnen. Hugo Di Napoli was vroeger een bekende naam in de Formula 1 en won verschillende GP’s, maar werd nooit wereldkampioen. “Complimenti Petito !, klonk het. Ik ben zo trots op je. Je moeder was vast heel tevreden.” Mijn moeder stierf vorige jaar, na een lange aanslepende ziekte. Vandaar dat ik de naam Martine, voor altijd zal meedragen in het race, goed wetende dat ik aan haar veel te danken heb. Ik kon niet wachten om aan het avontuur te beginnen.
  4. Autosport

    Zondag is het weer zo ver, F1 !
  5. Paris-Roubaix van den ALDI schitterend ! Mooie overwinning wel gehaald met Backaert !
  6. P'rijs - Nice

    Van die Higuita hebben we het laatste nog niet gezien, al was die Nibali verbluffend sterk !
  7. Parijs-Nice | Etappe 4 | 11/03

    1 . Victor Campernaerts 2. Stefan Küng 3. Maximilian Schachmann R. Kasper Asgreen
  8. Parijs-Nice | Etappe 3 | 10/03

    1. Sam Bennett 2. Pascal Ackermann 3. Giacomo Nizzolo R. Jasper Stuyven
  9. Parijs-Nice | Etappe 2 | 09/03

    Sam Bennet Caleb Ewan Pascal Ackerman R: Nacer Bouhanni