LSDS

Team Voorbeschouwingen
  • Content count

    20,522
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    51

LSDS last won the day on June 28

LSDS had the most liked content!

Community Reputation

9,253 Excellent

About LSDS

  • Rank
    Belgisch kampioen
  • Birthday 02/03/1994

Profile Information

  • Geslacht
  • Woonplaats
    Ergens in België Geslacht: Groot

Extra

  • Onderscheidingen
    BK 200m Tijdrit '13
    BK 200m Tijdrit '14
    BK Eliminatie '14
    The Battle '15
    NTK '15
    Erdogan is kaka '16

Recent Profile Visitors

5,805 profile views
  1. https://nl.wikipedia.org/wiki/Ronde_van_Frankrijk_2012 https://nl.wikipedia.org/wiki/Ronde_van_Frankrijk_2013 Tot 2013 was dat in de Tour praktisch jaarlijkse kost. De laatste echte lange tijdrit is geleden van 2014. Sinds de dominantie van Sky, zijn ze bang geworden van lange tijdritten. Jammer, want ik vind dat wel altijd mooi. De laatste lange tijdrit (45 km+) in een grote ronde dateert al van 2015. In mijn ogen bestaat een klassieke grote ronde uit 5 zware bergritten en één of twee lange tijdrit(ten) en verder ritten voor vrijbuiters en sprinters. Rondes zoals de Tours en Vuelta's van de laatste jaren, met veel ritten waar kleine verschillen kunnen ontstaan, maar weinig superzware bergritten, kunnen ook mooie zaken opleveren, ik vond deze Tour bijvoorbeeld bijzonder tof, maar als wielerliefhebber heb ik toch wel heimwee naar vroeger. Zo een Tour met een parcours als in de hoogdagen van Armstrong, mag wel weer eens. https://nl.wikipedia.org/wiki/Ronde_van_Frankrijk_2003 Kijk die ritwinnaars. En dan ziet volgende Vuela er zo uit. Die derde rit is al meteen een gemiddelde bergrit uit deze Tour. Wel kudo's voor de 5 echte aankomsten bergop, maar iets in mij is hier gewoon niet blij mee. Rit Datum Start-Finish Afstand (km) Type Winnaar Ploeg Klassementsleider 1 19 augustus Nîmes – Nîmes 14 ploegentijdrit 2 20 augustus Nîmes – Gruissan (Narbonne) 201 vlakke rit 3 21 augustus Prades – Andorra la Vella 159 bergrit 4 22 augustus Escaldes-Engordany – Tarragona 193 vlakke rit 5 23 augustus Benicàssim – Alcossebre 174 heuvelrit 6 24 augustus Villarreal – Sagunt 198 heuvelrit 7 25 augustus Llíria – Cuenca 205 heuvelrit 8 26 augustus Hellín – Xorret de Catí 184 heuvelrit 9 27 augustus Orihuela – Cumbre del Sol (Benitachell) 176 heuvelrit 28 augustus Rustdag Murcia 10 29 augustus Caravaca Jubilar – El Pozo Alimentación 171 heuvelrit 11 30 augustus Lorca – Observatorio Astronómico de Calar Alto 188 bergrit 12 31 augustus Motril – Los Dólmenes 161 heuvelrit 13 1 september Coín – Tomares 197 vlakke rit 14 2 september Écija – Sierra de La Pandera 186 bergrit 15 3 september Alcalá la Real – Sierra Nevada (Alto Hoya de la Mora) 127 bergrit 4 september Rustdag Navarra 16 5 september Circuito de Navarra – Logroño 42 individuele tijdrit 17 6 september Villadiego – Los Machucos 180 bergrit 18 7 september Suances – Santo Toribio de Liébana 169 heuvelrit 19 8 september Caso (Parque Natural de Redes) – Gijón 153 heuvelrit 20 9 september Corvera de Asturias – Alto de El Angliru 120 bergrit 21 10 september Arroyomolinos – Madrid 102 vlakke rit
  2. Ken ik jou trouwens niet van tv? Buitenbeeld oid?
  3. Deze ontspoort echt vanaf minuut 3 Had hem nog nooit gezien. Die Indiërs Die distorted beelden Die trein met dat sneeuwschuiven Die tafel van twaalf vierkante meter; "Ik vind het zelf heel mooi" Oh mijn god, wat is dit zeg
  4. "Ik ben ook 64" - "Ik ook"
  5. NAESEN
  6. Die eerste "Je komt op de mooiste plekken... wat je niet zo gauw zou doen met een auto." -"Waar dan bijvoorbeeld?" "Euh buitenland, Duitsland" Zo kan je letterlijk elk fragment gaan citeren natuurlijk. Jammer dat ze gestopt zijn met deze reeks te maken.
  7. Kraak. Dat hoofddeuntje is ontzettend catchy, maar wordt te hard overstemd door zaken die ik niet wil horen.
  8. Nieuw concept PCM FOCUS subpoule voor Scorito: Zo'n budgetpoule, allemaal goed en wel, maar uiteindelijk komt het concept van deze Tour erop neer dat we allemaal vrij enkele rittenkapers of B-garnituur hebben geselecteerd uit een lijst van een honderdtal renners waarin we vrije keuze hadden. Het idee van teampunten, voor ploegen die het goed doen in het algemeen klassement of de rituitslag, vind ik persoonlijk maar een gaar iets. Daarom is de eerste restrictie die ik wil opleggen in de volgende poule dat van elke ploeg hoogstens 2 renners gekozen mogen worden en dat in elk samengesteld team minstens x ploegen (een stuk of 16-18) moeten vertegenwoordigd zijn. Wat mij in de originele versie van Scorito tegensteekt, is dat het budget te groot is. Je kan ongeveer een dream team samenstellen, bestaande uit de 15 beste renners van het moment en nog 5 rittenkapers die het in overgangsritten moeten doen. Hierop speelde de budgetpoule handig in, maar ook niet ideaal. In de plaats van de prijs per renner te beperken, zou ik het totale kostenplaatje willen limiteren. Zo kan immers elke renner gekozen worden, maar moet je meer een balans zoeken tussen toppers, middenmotors en prutrenners. Dit zorgt er ook voor dat het oneerlijke voordeel wat de Nederlanders hebben (i.e. zoveel mogelijk halen uit weinig geld) wegvalt, omdat je nu ook de absolute toppers in je ploeg kan hebben. Het budget zou ik limiteren tot de kostprijs van de 3 of 4 duurste renners plus 16 of 17 x 500.000 (= 3-4 duurste renners + 8 à 8.5M). Dit hangt dus af van het deelnemersveld. De dure renners kosten normaal 4 à 5 miljoen, wat zorgt voor een totaal van 20 à 25M, waardoor je dus er ook voor kan kiezen om 20 renners met een waarde van 1 miljoen in het team te nemen. Welke optie hier gekozen wordt, zal ik wel bepalen wanneer het spel online is op basis van de prijzen van de renners. Tot slot zijn er nog enkele zaken die ik eventueel wil invoeren om voor wat meer variatie in de ploegen te zorgen. Zo kan ik bijvoorbeeld eisen dat elke ploeg ook minstens 12 verschillende nationaliteiten moet hebben en er van elk land maximaal 3 renners mogen geselecteerd worden. Het systeem van vroeger, waarbij je op voorhand 3 kopmannen moest aanduiden, vond ik zelf ook een goede regel. Dit wil ik ook misschien terug invoeren. Voor zij die deze regel niet kennen: Tot twee jaar terug moest je op Scorito voor de grote ronde aangeven welke 3 renners je kopman zou willen maken. In elke rit moest je minstens één van deze renners opstellen als kopman. Persoonlijk denk ik dat dit in combinatie met het gelimiteerde budget het wel toffer kan maken. Nadeel is dat iedereen op voorhand zijn 3 kopmannen moet doorgeven. Waarschijnlijk zullen enkele mensen dit wel vergeten te doen, dus daarom twijfel ik nog over deze regel. Dus ja, geef maar wat feedback. Als dit te veel tegengeluid krijgt, kunnen wegewoon een budgetpoule doen natuurlijk.
  9. Of eens een ander concept? Ik heb wel iets in mijn hoofd, zal het tegen vanavond verder uitwerken.