Svekkes

Leden
  • Content count

    79
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

89 Excellent

About Svekkes

  • Rank
    Junior
  • Birthday 10/04/1994

Profile Information

  • Geslacht
    Mannelijk

Recent Profile Visitors

445 profile views
  1. Routes [Singh]

    Mooi begin! Verschillende types kunnen al aan hun trekken komen. De ploegentijdrit had ik persoonlijk wel in de andere richting gelegd. Twee keer dezelfde aankomst in niet echt Tour-achtig, en Avranches is best geschikt om een aankomst te plannen. Ik kijk uit naar het vervolg!
  2. [Routes] Svekkes

    Etappe 19 | Bolzano - Cortina d'Ampezzo | 160 km In onze tocht van west naar oost zijn er twee gebergtes die we nog niet bezocht hebben. Het eerste hiervan is de Dolomieten! Vanuit Bolzano klimt het eerst 54 kilometer om op het Dolomieten-niveau te geraken en dat punt uit zich in de top van de Passo Sella. Ook de rest van de dag blijft het geen meter vlak en dat resulteert in een totaal van 5194 hoogtemeters! Op de slotklim na zijn het niet de langste of zwaarste beklimmingen, maar vooral de opeenvolging en de hoogte boven de 2000 m zullen hun tol eisen. Die slotklim is de zwaarste zijde van de Passo Giau. Na een afdaling volgt nog de stijgende laatste halve kilometer vooraleer de renners mogen finishen in het skigebied Cortina d'Ampezzo. https://www.la-flamme-rouge.eu/maps/viewtrack/165021 Etappe 20 | Cortina d'Ampezzo - Monte Zoncolan | 99,5 km De après-ski hebben de renners gisteren maar beter achterwege gelaten, want deze korte rit biedt weinig oog op rust. Of de beperkte afstand voor een vroeg offensief zal zorgen valt te betwijfelen, maar wie heeft 200 km nodig als de aankomst bovenop de Kaiser van de Karnische Alpen ligt? De Monte Zoncolan zal beslissen over de roze trui, het podium en andere ultieme plaatswissels. Voor de zwakke klimmer betekent etappe 20 ook een dubbeltje op zijn kant om de eindstreep te halen. Direct vanuit de start gaat het immers omhoog naar de top van de Passo Tre Croci en de tijdslimiet zou wel eens behoorlijk nipt berekend kunnen worden vandaag. https://www.la-flamme-rouge.eu/maps/viewtrack/166006 Etappe 21 | Tolmezzo - Udine | 111 km Geen Milaan of Rome als eindstation, wel een heruitgave van de Giro 1983. Udine, historische hoofdstad van de regio Friuli, geboortestad van Daniele Pontoni, schittert als ultieme podium van deze Giro. Vanuit Tolmezzo wacht de traditionele optocht met kiekjes en champagne, waarna de snelheidsduivels mogen vliegen op de tien plaatselijke rondes van 5,1 km voor de laatste dagzege. https://www.la-flamme-rouge.eu/maps/viewtrack/170879 Volgende keer serveer ik nog een overzicht van deze ronde, want ik kan me voorstellen dat het begin al behoorlijk ver in het geheugen ligt met mijn lage tempo @Tijn @Singh @tinyriconen @Matthijs @Rik Hesseling @Mark1987
  3. Routes [Singh]

    Lekkere Dauphiné is dat zeg! Zwaar, maar realistisch. Mooi ook dat je de Ventoux pakt via Malaucène, die zijde krijgt altijd weinig aandacht terwijl ie niet moet onderdoen voor de Bédoin-kant. Goed begonnen in Zwitserland ook. Ook ik kijk uit naar de bergen!
  4. [Routes] Tijn

    Leuke etappes! Die profielen voor Amerikaanse koersen zien er toch altijd speciaal uit vergeleken met die bij ons in Europa. Ligt het aan mij of zijn er veel minder steile en onregelmatige wegen te vinden in de USA?
  5. [Routes] Svekkes

    Goh, het is aan de lange kant ja, maar het gebeurt wel vaker. Vorig jaar was er bijvoorbeeld de etappe over Mortirolo en twee maal Stelvio, die was met 222 km nog wel een stukje langer. De slotetappes volgen vanavond of morgen trouwens!
  6. [Routes] Svekkes

    Nu de slotweek in de echte Giro er zo lekker genadeloos inhakt, kunnen we bij deze variant niet achterblijven. Etappe 16 | Stresa - Lecco | 180 km De laatste week opent met een eerbetoon aan de klassieker van de vallende bladeren. Op weg naar Lecco liggen enkele beklimmingen die zowat jaarlijks worden aangevat in de Giro di Lombardia en tussenin wordt het nergens echt vlak. De opwarming wordt verzorgd door enkele klimmetjes van de laagste categorie, gecombineerd met een passage langs WK-stad Varese. Het centrum van de etappe kampeert in en rond Como, met eerst de San Fermo della Battaglia en daarna de klim naar Civiglio. Het hoofdmenu is echter de Muro di Sormano, die vooral door zijn lengte stevig zal doorwegen. Op het eind schakelen we tenslotte over op de exacte finale van de 2013-versie, met de smalle en steile opdracht naar Villa Vergano. Dit is een typische rit die op twee fronten gestreden kan worden. Klassieke types en andere geïnteresseerden die na twee weken nog iets in de tank hebben, zullen hun kansen zetten op de vlucht. Maar met deze rit kan je het toch ook niet voorstellen dat de mannen van het klassement braafjes samen over de streep komen. Of houden zij zich in voor morgen? https://www.la-flamme-rouge.eu/maps/viewtrack/203110 Etappe 17 | Morbegno - Solda | 185 km Het is woensdag, de Cima Coppi komt eraan en de koninginnenrit staat op het programma. Voor de renners zelf oogt het menu wat minder leuk dan voor de kijker. Met bijna 5.500 hoogtemeters is het een ware verschrikking. Dwars door de Italiaanse Alpen volgen we een traditionele route. Via Aprica belanden we in Ponte di Legno. Kenners weten dan al wat er volgt. De Gavia en de Stelvio volgen, van de mooiste kant. Het is boven op de Stilfserjoch dat we de traditie achterlaten en we koers zetten naar opnieuw een onuitgegeven slotpassage, de klim naar Solda. Die is vooral steil in de aanvangsfase en vlakt af richting de finish. Zoals Chris Froome zou zeggen: "Hier kan je de Giro wel op z'n kop zetten!" https://www.la-flamme-rouge.eu/maps/viewtrack/165023 Etappe 18 | Prato allo Stelvio - Bolzano | 172 km Na alle harde actie van de voorbije dagen, mag het peloton een dagje rust nemen in de overgangsrit van vandaag. Wie zin heeft echter, kan zich volop smijten in de vlucht. En zoals het een goede Giro betaamt, zijn zelfs de overgangsritten niet heel gemakkelijk. Middenin de etappe torent namelijk de Passo delle Palade boven de vlakke valleien uit. Daarna volgt echter vooral afdaling en vlakte. Het laatste colletje is niet veel waard, maar misschien wel net zwaar genoeg om voor een laatste schifting te zorgen. Als er dan nog een groepje bij mekaar zit, kunnen zij sprinten op de Piazza della Parrocchia, vlak naast de Duomo van Bolzano. https://www.la-flamme-rouge.eu/maps/viewtrack/203344 @Singh @Tijn @tinyriconen @Matthijs @Rik Hesseling @Mark1987 @TromBone De drie weken zijn bijna voorbij, maar niet vooraleer het klassement ultiem beslist wordt in het laatste duo van bergritten.
  7. [Routes] Tijn

    Mooi begin! Qua presentatie ziet het er echt geweldig uit
  8. [Routes] Svekkes

    Dank voor de reacties! Om de tijdrit wat meer te kaderen: in vergelijking met de Cinque Terre-tijdrit (met toptijden van 1u35) zit er hier 'maar' de helft aan hoogtemeters in. Bovendien zijn het ook de enige individuele kilometers tegen de klok in de hele ronde. Etappe 13 | Rapallo - Fossano | 194 km Na een week zijn we weer terug aan de Middellandse kust. Vanuit Rapallo, ontsierd door het overlijden van Wouter Weylandt, begint een tocht langs de zeelijn, die af en toe verlaten wordt voor een heuveltje het binnenland in. Het luidt een dag in waarbij het praktisch geen meter vlak blijft. Vooral de Mura d'Oregina valt op. Vanuit het stadscentrum van Genova klauteren de renners tussen de hoge gebouwen van de wijk Castelletto omhoog met prachtige beelden over de stad en de zee. Na de passage door Savona halfweg de rit keert het peloton de zeelijn de rug toe en begeven ze zich via de Bocchetta di Altare naar een hogergelegen plateau. Ondanks dat de laatste gecategoriseerde klim op 57 kilometer van de aankomst ligt, blijft het terrein golvend, maar toch nergens echt lastig. Te zwaar voor de sprinter, te licht voor de klimmer, dus vluchters, verenigt u, dit is uw dag! https://www.la-flamme-rouge.eu/maps/viewtrack/208421 Etappe 14 | Fossano - Ivrea | 188 km Een vlakke rit richting het noorden, op één uitzondering na. De finale is bijna een kopie van de zestiende rit uit de Giro van 2013. De klim naar Andrate werd echter ingekort, zodat we twee kilometer onder de top al de afdaling indraaien. Toch zijn de 3,4 kilometers die overblijven zeker niet van de poes. Spelen de vluchters voor de tweede dag op rij voor de zege? Is er een favoriet die zich in de luren laat leggen op de steile stroken van de Serra di Casali? Op de top wachten nog veertien kilometers, waarin de situatie helemaal kan omdraaien. Leuk detailtje nog: de laatste 1300 meter lopen volledig over goedlopende kasseitjes door het centrum van Ivrea. Dat is ideaal om de kei van de dag te bekronen (pun intended). https://www.la-flamme-rouge.eu/maps/viewtrack/209497 Etappe 15 | Biella - Pila | 178 km Het is zondag en dat betekent dat er dus weer een zware bergetappe op het programma staat! Vanuit Biella krijgen de renners eerst een opwarmperiode, de eerste zestig kilometers zijn namelijk grotendeels vlak. Het is pas in Verrès dat het menens worden. Er staan drie knoerten van cols gepland, samen goed voor meer dan 55 km klimmen! De Col du Joux en de Col du Saint-Barthelemy vormen mooie voorgerechten, maar het hoofdgerecht staat pas helemaal op het einde op het menu. De klim naar Pila werd in de geschiedenis van de Giro slechts tweemaal aangedaan, de laatste keer in 1992. Zonde voor zo'n prachtklim, dus dat herstellen we in ere. Wie vandaag niet over goede benen beschikt, zal vlak voor de tweede rustdag zwaar ten onder gaan in deze veldslag. https://www.la-flamme-rouge.eu/maps/viewtrack/202912 @Singh @Tijn @tinyriconen @Rik Hesseling @Matthijs @Mark1987 De renners hebben wel een dagje rust verdiend. Daar mogen ze van genieten aan het Lago Maggiore. Na de rustdag duiken we de loodzware laatste week in, met lekkernijen voor de classicus, de bergbeklimmer en de langeafstandsvlieger.
  9. [Routes] Tijn

    Mooie ronde. Leuk ook om eens onbewandelde paden zien voorbij te komen! Op het eerste zicht miste ik een echte klassementsetappe, maar die col naar Slanfah is wel gruwelijk seg. Dat kan een hele mooie finale inleiden!
  10. [Routes] Svekkes

    Etappe 10 | Urbino - Rimini (I.T.T.) | 57 km 'Een Giro zonder idiote tijdrit is geen Giro.' Het is een uitspraak die de laatste jaren in Italië wel steek houdt. Vandaag mogen de renners dan ook 57 kilometers afleggen over behoorlijk golvende wegen. Vanuit het historische centrum van Urbino volgt meteen een afdaling in trapjes, afgewisseld met stukken vlak en vals plat. Het is pas na 16 km dat de benen een eerste keer echt getest zullen worden, met de klim naar Mondaino. Nadien volgt een directere afdaling en van daaruit gaat het constant op en neer, tot in Ospedaletto. Daar volgen nog tien nagenoeg vlakke kilometers om met haast verzuurde benen af te leggen tot in kuststad Rimini. Wie het diepste kan gaan en het beste kan indelen zal op het eind op het podium mogen, voor de rest wordt het wonden likken en blij zijn dat een rustige dag volgt. https://www.la-flamme-rouge.eu/maps/viewtrack/202259 Etappe 11 | Cesena - Parma | 205 km Een dag in de Po-vallei is bij voorbaat geschikt voor de sprinters. Dat is vandaag niet anders, het is dan ook al vijf dagen geleden dat de TGV's aan hun trekken kwamen. Vanuit Cesena passeert het peloton onder meer de traditionele steden Forli, Bologna, Modena en Reggio Emilia. In het biljartvlakke land worden ook drie hellingen opgezocht, voor de interne klimmer en het spektakel dat er toch wel ontstaat. Vooral de Colle di San Luca is bekend vanuit de Giro dell'Emilia. Voor het wedstrijdverloop zullen deze puistjes natuurlijk geen grote impact hebben en zonder ongelukken volgt een koninklijke spurt in de straten van Parma. https://www.la-flamme-rouge.eu/maps/viewtrack/202307 Etappe 12 | Parma - Rocca d'Aveto | 126 km Parma voorziet vanochtend ook de start van de twaalfde etappe, die de renners van een korte, maar stevige portie voorziet. Onderweg wachten twee duo's van klimmen. Het eerste tweetal is voornamelijk opwarming, maar zal zich toch laten voelen in de benen van de renners. Na een passage door de Taro-vallei is het het tweede duo dat voor verschillen kan zorgen. Eerst wacht de Passo del Tomarlo, na een korte afdaling volgt de uitsmijter naar het dorpje Rocca d'Aveto, dat zijn debuut mag maken als etappeplaats in de Giro. https://www.la-flamme-rouge.eu/maps/viewtrack/202389 @Singh @Tijn @tinyriconen @Mark1987 @Matthijs @Rik Hesseling Volgende keer trekt de karavaan eerst een beetje naar het westen en daarna veel naar het noorden.
  11. [Routes] Tijn

    Mooie Tour heb je gemaakt! De eerste week vind ik persoonlijk iets te atypisch, maar daarna volgen er eigenlijk enkel nog leuke, goed uitgedachte ritten. Vooral de finish op de brug en de etappe van 86 km spreken me heel erg aan. Ik sluit me aan bij tinyriconen, laat dat lekkers maar allemaal komen!
  12. [Routes] Tijn

    Die aankomst op de brug van Millau: geniaal! En daarna leuke Pyreneeënritten. Die in Andorra is ideaal om oorlog te voeren en Superbagnères is inderdaad een prachtige klim. Die relatief vlakke aankomst in Ax-les-Thermes is wel fascinerend en een goed idee. Ik heb ooit een vlakke tijdrit langs diezelfde route gestuurd, misschien dat ik die hier ooit nog wel eens laat verschijnen
  13. Routes [Singh]

    Die rit naar Tirano, wow!
  14. [Routes] Svekkes

    Wow dankje! Die optie kende ik nog niet
  15. [Routes] Svekkes

    Een extra weg naar het dorp willen en een te klein budget hebben? Zelfs op Google Street View zie je al hoe bizar steil het is: https://www.google.be/maps/@42.1892991,14.2262427,3a,75y,153.94h,71.3t/data=!3m6!1e1!3m4!1saEgd2lYhDlYlMJECN1Ww_w!2e0!7i13312!8i6656