Svekkes

Leden
  • Content count

    61
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

61 Excellent

About Svekkes

  • Rank
    Junior
  • Birthday 10/04/1994

Profile Information

  • Geslacht
    Mannelijk

Recent Profile Visitors

367 profile views
  1. [Routes] Svekkes

    Dat heuveltje in rit 2 heeft inderdaad een speciale vorm, maar in werkelijkheid is het slechts 5,2 km aan 3,3%. Als dat wat verder naar het eind lag, kon daar misschien wel iets, maar het lag ook bewust niet op het einde uiteraard Etappe 4 | Velletri - Caserta | 190,5 km Van ten zuiden van Rome naar ten noorden van Napels. Zo kan je deze rit mooi samenvatten. In tegenstelling tot gisteren gaat dat niet via de kust, maar recht door het binnenland. Dat betekent een hele dag op de toboggan, maar nergens wordt het echt lastig. Het mooiste van de rit is echter de locatie waar de aankomstlijn getrokken is. Die ligt namelijk vlak voor het Paleis van Caserta, de woonplaats van de Napolitaanse en Siciliaanse koningen uit de 19e eeuw en tevens opgenomen in de Werelderfgoedlijst van UNESCO. Dat daar een koninklijke sprint zal plaatsvinden staat buiten kijf, het laatste noemenswaardige obstakel is dan ook een rotonde op maar liefst 6,2 kilometer van de streep. https://www.la-flamme-rouge.eu/maps/viewtrack/202133 Etappe 5 | Caserta - Sorrento | 170,5 km Van een prachtig paleis trekken we naar een fabelachtige kustlijn, zo getuigen ook de foto's in de spoiler. Vanuit Caserta wordt er eerst koers gezet naar de hoofdstad van het Zuiden. Vlak na Pompeii wordt het parcours een pakje lastiger. Met de Valico di Chiunzi bereiken de renners de eerste col van 2e categorie in de ronde. Aan de overkant van de top wacht dan de Amalfikust. Met een blauwe hemel en vrolijke voorjaarszon erbij straalt het vakantiegevoel zo van je scherm af. De renners zullen echter geen tijd en overschot hebben om daarvan ten volste te genieten, want de klim naar Agerola brengt hen al snel weer naar de andere kant van de landengte. Na de pikante afmatting wordt er voor de ritzege gestreden op de Picco Sant'Angelo. Vanop de top is het nog 12 kilometer naar aankomstplaats Sorrento, maar daarvan zijn de eerste tien in dalende lijn. Een succesvolle sprong kan dus wel eens genoeg zijn voor de bloemen, wat leuke seconden en misschien zelfs wel het roze. https://www.la-flamme-rouge.eu/maps/viewtrack/185732 Etappe 6 | Salerno - Barletta | 230 km In maart is er de ronde van de twee zeeën. In mei is er nu de etappe van de twee zeeën. De rit vertrekt vandaag in de haven van Salerno, aan het water van de Middellandse Zee. Na de langste rit van deze Giro komen de renners 230 kilometer later aan bij het strand in Barletta, bij de Adriatische Zee. Ondanks de start en aankomst op zeeniveau is er wel wat hoogte te overwinnen. Gelukkig voor de zwaardere types bevindt zich dit praktisch volledig in de eerste 70 kilometer. Van dan af is het in licht dalende lijn cruisen over de Apuliaanse kaarsrechte wegen door de droge natuur. De witte streep ligt na een biljartvlakke laatste tocht van 2,2 kilometer. Geen haar op iemands hoofd dat er dus aan twijfelt dat de hogesnelheidstreinen zullen strijden voor de zege. https://www.la-flamme-rouge.eu/maps/viewtrack/188705 @Singh @Tijn @Matthijs @tinyriconen @Mark1987 @TromBone @Rik Hesseling Volgende keer wordt het weer iets pittiger, met nog lekkers voor sprinters, punchers, en echte berggeiten.
  2. Routes [Singh]

    Mooi begin! Ook leuk opgelost dat de rit naar de Etna niet te zwaar wordt door vanop een plateau te beginnen klimmen.
  3. [Routes] Tijn

    Mooie ritten. Vanuit realistisch oogpunt is het relatieve gebrek aan sprintersritten uiteraard wel een minpuntje. Ik ben benieuwd naar het vervolg!
  4. [Routes] Svekkes

    Bedankt voor de complimenten! Dat zou mooi zijn inderdaad, tinyriconen De Giro d'Italia dan. De start ligt in een van Italië's mooiste steden, het feeërieke Firenze. Aan de boorden van de Arno zal het peloton zich op gang trekken voor drie weken pracht, praal en vooral afzien door het Italiaanse land. Etappe 1 | Firenze - Firenze (T.T.T.) | 20,6 km Zoals de Giro wel vaker opent met een ploegentijdrit, ligt de start van deze 20 kilometer lange tocht aan de Piazza di Santa Maria Novella, voor de gelijknamige basiliek. Van daaruit gaat het meteen naar de oevers van de Arno. Na vier kilometer vatten de renners dan de hellende stroken aan richting de Piazzale Michelangelo, waar het eerste tussenpunt ligt en waar je, als je meer tijd zou hebben, kan genieten van een prachtig overzicht over de stad. Een snelle afdaling brengt ons terug naar de rivier en vanaf dan volgen er vooral lange rechte stroken over brede boulevards. Een tweede tussenpunt volgt nog aan het Stadio Artemio Franchi, het voetbalstadion waarin Fiorentina zijn thuiswedstrijden afwerkt. In het slot keren we dan terug het centrum in, door smalle straatjes naar het Piazza del Duomo, waar de aankomst ligt vlak langs de wereldberoemde kathedraal. Uiteraard zal de eerste van het winnende team mogen stralen in het roze, en afhankelijk van de voorsprong kan dat truitje wel enkele dagen binnen de ploeg blijven. https://www.la-flamme-rouge.eu/maps/viewtrack/185480 Etappe 2 | Firenze - Grosseto | 223,5 km Op zondag laten we de bakermat van de renaissance achter ons voor een rit die zich kan spiegelen aan het typevoorbeeld van een tweede rit in een grote ronde. Lang, vlak, een heuveltje voor de bergtrui en afsluitend met een massaspurt. De sprinters staan dus vanmorgen op met een gezond gevoel van spanning, vandaag is de dag. De slotfase is technisch met enkele rotondes en eilandjes tussen kilometer 5 en 1,3 van de streep, vanaf dat punt is het, op drie bochtjes na, rechttoe rechtaan naar de boog snellen. Verder valt er weinig over deze rit te vertellen, de tocht naar het zuiden is ingezet en die zal nog enkele dagen voortduren. https://www.la-flamme-rouge.eu/maps/viewtrack/199906 Etappe 3 | Porto Santo Stefano - Frascati | 201 km Etappe drie start vanop het prachtige schiereiland in de Middellandse Zee waar Porto Santo Stefano gelegen is. Van daaruit daalt de karavaan verder af naar het Zuiden. De eerste 150 kilometers volgen mooi de kustlijn en zijn bijgevolg quasi biljartvlak. Het is pas wanneer we rondom de Romeinse periferie gaan draaien dat de weg wat meer begint te golven. Nergens wordt het echt lastig, tot op vijf kilometer van de streep. Daar start de klim naar aankomstplaats Frascati en die klim gaat in drie schuifjes. Eerst wordt er 2,4 km voorgeschoteld tegen 3,5%, daarna volgt het zwaarste deel met 1,7 km aan 6,7%. Binnen de laatste kilometer volgt dan nog een afdaling en tenslotte 450 meter omhoog op plaveien tot de aankomstboog. Het woord lijkt dus aan de mannen met een stevige punch, al kan een goed getimede demarrage op het steile stuk ook een sleutel tot winst zijn. https://www.la-flamme-rouge.eu/maps/viewtrack/199912 Volgende keer nog meer zuidelijke drift en mogelijk een eerste slagje tussen de klassementsmannen. @Singh @Tijn @Matthijs @tinyriconen @Rik Hesseling @TromBone @Mark1987
  5. [Routes] Svekkes

    Bedankt voor de mooie complimenten! 270 km is stevig inderdaad, het was een twijfelgeval, want 252 km vond ik dan weer net te weinig Die kruising die er lijkt te zijn in Zottegem is trouwens geen kruising. Ze rijden die lus namelijk in wijzerszin, dus je hebt gewoon een kruispunt waar ze twee keer naar links draaien, als je begrijpt wat ik bedoel. Het Critérium International wordt vanaf 2017 niet meer georganiseerd, en dat is spijtig. De opzet van 3 gevarieerde ritten op 2 dagen was iets dat ons deed terugdenken aan vroegere tijden. Het criterium werd al verreden rondom Charleville-Mézières en op Corsica, bij Porto-Vecchio. Misschien is het wel tijd voor een derde locatie. Vernieuwd, modern, een mooie kans om nieuw en oud talent te bewonderen. Daarom presenteer ik: het Internationaal Wegcriterium in en rond Cannes! Etappe 1 | Cannes - Cannes (I.T.T.) | 21 km Er wordt begonnen met een tijdrit over 21 kilometer. De renners starten op de Boulevard du Midi om daarna vlak langs de kust in oostelijke richting naar het dorpje Juan-les-Pins te stomen. Daar ligt het tussenpunt en na een korte passage wordt er 180 graden omgekeerd over dezelfde grote weg weer terug naar Cannes. Na een lusje naar Cap de la Croisette bereiken de renners de streep voor het stadhuis, op de Promenade de la Pantiero. Deze tijdrit is een taakje voor de echte hardrijders. Met slechts twaalf bochten op het gehele parcours moet je namelijk nauwelijks afremmen. Wie hier een mooie bonus uitbouwt op de concurrentie, is daarmee echter absoluut nog geen eindwinnaar, zoals je hieronder zult ontdekken. Etappe 2 | Cannes - Les Courmettes | 112,5 km Op zaterdagnamiddag volgt dan de bergrit. Met le Tanneron, de Côte de Châteauneuf en de Mur des Salettes staan er drie mooie opwarmertjes op het programma, maar de miserie begint pas echt bij het opdraaien van de Col de Vence. Eens daar boven, volgt eerst een plateau en daarna een lange afdaling, onderbroken door een kort klimmetje. De aankomst ligt echter niet daar simpelweg beneden, maar wel 3,9 kilometer verderop, bij het domein van Les Courmettes. En de weg die naar dat domein loopt is een van de lastigste die ik ooit ben tegengekomen. Kijk zelf maar eens op het profiel hieronder. Wie hier wint is geen pannenkoek! Etappe 3 | Cannes - Cannes | 142 km Op zondag keert het peloton terug naar Cannes zelf. En wie verwacht dat de slotrit net als in eerdere versies simpelweg voor de sprinters zou zijn, komt bedrogen uit. Er kan op de Boulevard Carnot absoluut een sprinter winnen, maar dan zal hij toch eerst behoorlijk wat hindernissen moeten overwinnen. Het parcours bestaat uit twee lussen. Ten eerste een relatief vlak rondje van 6,3 km, ten tweede een lus van 11,3 km, met daarin de Col Saint-Antoine (3,5 km aan 6,0%). De koers opent met vijf rondjes op het vlakke circuit, gevolgd door acht passages langs de klim, om af te sluiten met nog eens drie lussen in de vlakte. Is er een ploeg die het wil samenhouden voor een sprinter? Dat kan, want er zijn nog 26 kilometers na de laatste top om de schade te herstellen. Is er iemand die nog een gooi wil doen voor eindwinst? Dat kan, in de basis is het zwaar genoeg om verschillen te maken. Probeer de leider te isoleren en val aan. Is er iemand die de bergtrui nog wil winnen? Dat kan, bergpunten genoeg nog! Kortom, voer genoeg voor een spectaculaire afsluiter van het weekend. Tenslotte nog een linkje naar de routes op La Flamme Rouge: https://www.la-flamme-rouge.eu/maps/tours/view/7057 Eind deze week gaan we verder met de volgende koers. Mijn Giro d'Italia is namelijk zo goed als compleet! @Singh @Tijn @Matthijs @tinyriconen @Rik Hesseling
  6. Routes [Singh]

    Mooie ritten! Het zijn alle drie routes die origineel zijn voor de Tour en zonder twijfel spektakel zullen opleveren!
  7. [Routes] Svekkes

    Dubbele portie vandaag! Als trotse Leuvense student, kan een variant in de Vlaamse fietshoofdstad bij uitstek uiteraard niet ontbreken. In mijn vijf jaar in Leuven heb ik ontdekt wat een prachtige stad het is en dat er best wel wat parcourspotentieel aanwezig is! WK Leuven | 270 km Starten doen we op de prachtige Grote Markt en van daaruit maken de renners 15 rondjes op een parcours van zo'n 18 kilometer. De aankomst ligt op de Bondgenotenlaan, vlakbij het Martelarenplein, waar alle organisatie en toebehoren hun tenten kunnen opzetten. De eerste zeven kilometers zijn grotendeels vlak, al is dat op de ring rond de stad relatief. Er wordt eerst koers gezet naar de Naamsepoort, om daar een U-turn te maken en weer terug te keren richting Tiensepoort. Deze stroken lenen zich ideaal voor de bevoorrading en om volgwagens en dergelijke te herschikken. Via een stuk achter het station langs begeeft het peloton zich naar de Vaartkom, van waaruit het lastigere gedeelde van het parcours begint. Zo volgen de Keizersberg (400 m aan 5,6%, top op 10,2 km), de Wijnpersstraat (350 m aan 8,5 %, top op 9,1 km) en de Brusselsestraat (350 m aan 6,2%, top op 8,1 km) elkaar razendsnel op. Na de afdaling van die laatste en een passage aan het Sint-Jacobsplein wordt de laatste helling aangevat, de Gasthuisberg (1,3 km aan 3,8%, top op 5,7 km). De renners klimmen eerst naar de hoogte van het gelijknamige ziekenhuis (U.Z. Leuven) om daarna in een tweede trap tot het hoogste punt achter het ziekenhuis te klauteren. Vergis je niet in het lage stijgingspercentage, tussen de twee trappen ligt namelijk een vlak stuk van 350 meter. Van daaruit gaat het dan voor 3 kilometer in vliegende vaart terug richting de ring rond de stad en opnieuw naar de Naamsepoort. Daar draaien ze de Naamsestraat in, die eerst in stijgende lijn en daarna over plaveien naar beneden leiden naar de Grote Markt. Dan volgt nog een ronde omheen de Sint-Pieterskerk en de feeërieke laatste 800 meter recht over de Bondgenotenlaan. De renners maken de koers. Een waarheid als een koe, maar voor dit WK absoluut. De GP Jef Scherens eindigt vaak op een massaspurt, ondanks de aanwezigheid van de Keizersberg en de Wijnpersstraat. Dat zal waarschijnlijk niet het geval zijn, door de extra hellingen en de langere wedstrijdafstand. Geraken de aanvallers weg of eindigt het op een groepsprint? Dat is vaak de centrale vraag op een WK. Het lijstje van mogelijke winnaars is dan ook zeer lang. Dat kan de sterkte zijn voor het wedstrijdverloop: vele renners denken te kunnen winnen, maar het parcours is uiteindelijk toch selectief genoeg om een verdiende kampioen te krijgen. Wat zou dit oprecht toch een mooi idee zijn voor 2022! @Singh @Tijn @Matthijs @tinyriconen
  8. [Routes] Svekkes

    WK Gent - Zottegem | 267 km In de aard van de versie in Brakel, dacht naburige gemeente Zottegem ook wel een parcours neer te leggen voor een WK. Het vertrek is gelijkend, met een vertrek in Gent en van daaruit een aanhef van 30 kilometer naar het parcours. Het rondje zelf is 17 km lang, met eerst 9 relatief vlakke kilometers. Daarna draaien de renners de Lindestraat in (450m kasseien naar boven). Op 3,4 kilometer begint dan de echte scherprechter van de ronde: de Lippenhovestraat. 700 meter grof liggende kasseien, die van daaruit de ultieme finale inleiden. De streep ligt getrokken voor het station van Zottegem, waar ook de eerste rit van de wijlen Driedaagse De Panne-Koksijde aankwam. Is het parcours zwaar genoeg voor een schifting of mogen de snelle mannen ook hopen op een mooie trui? Persoonlijk vind ik dit de minste versie van de vier die ik zal posten. Misschien is het geschikter als BK, maar ik wou hem jullie niet onthouden. Sowieso kunnen al deze parcours uiteraard ook als BK of EK aanzien worden. https://www.la-flamme-rouge.eu/maps/viewtrack/186759 @Singh @Matthijs @Tijn @tinyriconen
  9. Routes [Singh]

    Leuke ritten! Etappe 14 is origineel gevonden en Orcières-Merlette is altijd een mooie keuze.
  10. Routes [Singh]

    Ik ben persoonlijk niet zo enthousiast over etappe 8. Het idee is heel leuk, maar het zijn niet de ideale beklimmingen ervoor mijns inziens. De Schlucht is geen col waarop aanvallen beloond worden (loper) en in combinatie met de zware rit de dag erna zullen de klassementsmannen hun benen sparen. Die Mont d'Or kende ik niet. Ziet er wel prachtig uit. Is de weg volledig verhard?
  11. Routes [Singh]

    Leuk initiatief! Ik ben het met tinyriconen eens, etappe 3 zou zomaar uit het echt kunnen komen. Die vorige ronde had ik blijkbaar over het hoofd gezien. Mooi alternatief voor Nice of Tirreno. De rit naar La Manzaneda ziet er wel gruwelijk zwaar uit
  12. [Routes] Tijn

    Wat een lekker rondje seg! Vanwaar heb je die profielen en kaartjes trouwens? Die zien er geweldig goed uit.
  13. [Routes] Svekkes

    Voor de tweede variant maken we even abstractie van Vlaanderen, en gaan we naar Wallonië, want die mensen verdienen ook al eens iets he. WK Namur | 262 km Aan de oevers van de Samber en de Maas, over en rond het bekende Citadel zal het wielerpeloton strijden om de regenboogtrui. De start vindt plaats aan de Place du Grugnon, aan het uiterste punt bij de samenvoeging van de twee rivieren. Van daaruit zullen de renners 15 rondjes afleggen in en rond Namen. Zo'n rondje is 17 kilometer lang en bevat drie beklimmingen, de één al lastiger dan de anderen. Vanaf de aankomststreep op de Avenue Albert 1er wordt er eerst een lusje door het stadscentrum aangedaan, waarna de Maas wordt overgestoken en we terechtkomen in het stadsdistrict Jambes. Daar ligt de eerste helling, op de Avenue de Luxembourg (1,6 km aan 3,8%). Het is vooral in tempo klimmen op een zeer brede baan, hier zal geen enkeling wegrijden. Na een afdaling en opnieuw een brug over de Maas bereikt het peloton het boegbeeld van het parcours, de Citadel van Namen. Langs de Route Merveilleuse (2,0 km aan 6%) rijden we over de kasseitjes naar de Esplanade, om vervolgens langs de achterkant een pittige en steile afdaling te nemen. Eens beneden wacht er een tussenstuk van 3,5 kilometer en wederom een brug, deze keer over de Samber. De renners passeren zelfs al eens vlak langs de finishlijn, maar dan wacht er nog een lus met de laatste helling. Die laatste 3,5 kilometer liggen namelijk compleet gespiegeld: eerst naar boven, dan een U-turn en weer helemaal naar beneden. De Route de Hannut (1,0 km aan 7%) is meer dan een simpele uitsmijter. Opnieuw op een brede weg en stevig omhoog kan dit wel eens het breekpunt zijn in volle finale. Een laatste enorme explosie om concurrenten achter te laten en naar de winst te rijden. Van boven is het nog 1,8 kilometer tot de streep en de enige hindernis zijn nog twee lichte bochten op 270 meter van de lijn. Laat ons duidelijk stellen: dit is een beest van een parcours. Met 46 hellingen en meer dan 4000 hoogtemeters zullen we hier geen massasprint zien, maar toch laat het rondje mogelijkheid op een tactisch verloop. Een enkeling is op de lange rechte stroken in het nadeel, een groepje subfavorieten is dat niet persé. Eveneens is het voor topfavorieten riskant om te wachten tot in de diepe finale. Geen van de drie hellingen is echt extreem zwaar, dus bestaat er altijd het gevaar dat bij een enkele versnelling enkele zielen aan het wiel blijven hangen. Wie is hier dan favoriet? Wel, toch vooral een heuvelaar met een stevige sprint. Valverde zal tegen dan zijn fiets waarschijnlijk aan de haak gehangen hebben, maar al wie hem kan imiteren, maakt een goede kans. Reken dus maar zeker op Kwiatkowski, Alaphilippe en andere explosieve mannen, maar ook een Van Avermaet of wederom Sagan in absolute topvorm mogen hopen op de vijf streepjes. https://www.la-flamme-rouge.eu/maps/viewtrack/188011 Volgende keer keren we weer terug naar Vlaanderen, ik beloof het. @Singh @Tijn @Matthijs
  14. [Routes] Svekkes

    Het is alweer even geleden, ik heb vrij weinig tijd de laatste tijd, maar tussendoor probeer ik toch nog door te werken aan routes. Zo heb ik al 6 van de 21 ritten van een Giro klaar en de rest zit klaar in mijn hoofd, en ook de variant van het Critérium International komt er aan. Voor nu heb ik echter iets anders. Toen enkele weken geleden het nieuws kwam dat Vlaanderen kandidaat was om het WK wielrennen te organiseren, ging ik eens aan het denken. Zo heb ik enkele mogelijkheden uitgewerkt. Hier alvast de eerste: WK Gent - Brakel | 265 km Het Sint-Pietersplein in Gent vormt het prachtige decor voor de start van het WK 2021. Van daaruit begeeft het peloton zich op 45 inleidende kilometers met passages door Oosterzele en Zottegem. Het grote spektakel vindt echter plaats in en rond de stad Brakel. De geboorteplaats van Peter Van Petegem en wijlen Serge Baguet ligt middenin de Vlaamse Ardennen en tekent zo attent voor de nodige hellingen en kasseien. Het rondje van 19,9 km voert de renners eerst langs de Valkenberg (800m aan 5,4%), waarna er 4 kilometers op een plateau wordt gekoerst. Na een afdaling volgen tweeduizend meter valsplat richting de echte scherpschutter van de ronde: de Haaghoek. 2,35 kilometers dokkeren over niet de best liggende kasseien, het zal iets doen met een mens. Van daaruit volgen nog 5,2 kilometers dalend en vlak tot de aankomst op de Rondweg. 11 rondjes zullen moeten worden afgelegd alvorens de nieuwe wereldkampioen gekend is. Het spreekt voor zich dat een WK zoals dit Flandrien-gekleurd zal zijn. Er zal dus met argusogen naar de Belgen gekeken worden. Of misschien is Peter Sagen tegen dan wel toe aan zijn zevende wereldtitel op rij, met zo'n held weet je maar nooit. Het zal in ieder geval geen pannenkoek worden die de regenboogtrui mag aantrekken, op Vlaamsche grond. https://www.la-flamme-rouge.eu/maps/viewtrack/188002 @Singh @Tijn @Matthijs @aron24
  15. [Routes] Tijn

    Mooie alternatieve visie op Down Under inderdaad. Beter dan wat er jaarlijks in het echt wordt neergelegd, al ben ik het wel eens met Singh. Misschien dat ik zelf die laatste tijdrit had weggelaten, om de sprinters toch wat meer te plezieren.