Fiets

[Zelf] Sport

2,139 posts in this topic

Poch hier over je sportieve prestaties, op het veld, in de zaal of elders. Ik trap wel even af. Zonet begonnen met zaalvoetballen. Als doelwaard uiteraard. 8-2 eraf en de bevestiging dat drie maanden nietsdoen, zuipen en een beetje wijven lastigvallen niet echt de oplossing is. En vanaf zaterdag gewoon weer op het veld. Lekker tegen boerenploegjes in de provincie (Kut-KNVB :L). Waarom moeten we in godsnaam vier keer naar een of andere ploeg waar er één bus per half jaar langskomt? :L

Afgelopen week voor het eerst in 7 maanden weer getennist een toernooitje, Moest tegen een oude man, van 50 + ofzo. Maar ging er toch nog wel vanaf, in het begin sloeg ik al mijn ballen tegen het hek. Maar later kwam ik er toch weer beetje in en verloor met 6-2 6-4. 2de set had ik eigenlijk moeten winnen zelfs met dit niveau nog. MAar ja morgen, vrijdag en zaterdag nog even bieren tijdens het toernooi en dan was het mijn eerste toernooitje deze zomer maar helaas ook weer de laatste.

Nog geen matchen gespeeld, maar je kan alles volgen in mijn blog :P

Volgende week laatste twee toernooitjes van het seizoen tennissen. Twee jaar niets gedaan maar nu terug, zij het heel lichtjes, de draad opgepikt. Toch al één finale (op drie toernooien) gehaald sinds mijn 'come-back'' :banana: 9 september eerste zaalvoetbal match, de week erop eerste veldvoetbalmatch die ik zal missen door vakantie, dat dan weer wel.

1 person likes this

ik voetbal bij de eerste ploeg van doorslaar (3e provinciale E) mis de eerste wedstrijd dit weekend wel door een schorsing. Wel balen aangezien ik er bij winst en goed voetbal in de eerste wedstrijd vermoedelijk niet direct terug in de basis gedropt zal worden. Speel dit jaar trouwens tegen laurinho normaal aangezien die naar daknam gegaan is, is trouwens een echte derby :P

Eerste twee bekerwedstrijden gewonnen. Nog een puntje nodig en een rondje verder. Moet geen probleem zijn.

2-0 gewonnen. als een baas de nul gehouden.

Joost ook aan het tennissen, held. Zelf ben ik na 3 maanden rust ook weer begonnen aan het nieuwe seizoen. Overstap gemaakt naar een nieuwe vereniging, waar ik hopelijk weer een stapje kan maken. Twee keer in de week trainen, zelf 1 of 2 keer in de week de fitnesszaal in, al is het voor mij vooral belangrijk dat ik daar echt met 2/3 spelers kan trainen.

Ik deze zomer vier toernooien gespeeld, twee finales (beiden verloren). Nu weer 9 maand geen racket aanraken wss :banana: Zaalvoetbal eerste match gewonnen, veldvoetbal ook (al was ik er daar niet bij wegens vakantie(.

Joost ook aan het tennissen, held.

Zelf ben ik na 3 maanden rust ook weer begonnen aan het nieuwe seizoen. Overstap gemaakt naar een nieuwe vereniging, waar ik hopelijk weer een stapje kan maken. Twee keer in de week trainen, zelf 1 of 2 keer in de week de fitnesszaal in, al is het voor mij vooral belangrijk dat ik daar echt met 2/3 spelers kan trainen.

Tenniste al vanaf mijn 8ste tot mijn 16de nooit heel hoog ofzo

En toen 6 jaar later vorig jaar weer opgepakt en bij een studentenvereniging gaan tennissen,

Maar in februari zat ik voor een half jaar in het buitenland dus toen 7 maanden niet getennist maar 1 toernooi gespeeld.

Morgen eerste training van het jaar, en direct een nieuwe leden toernooi er achteraan, dat toernooi is alleen maar drinken en een beetje tennissen. Dus sowieso een leuk feestje :)

Ga wel deze periode 2 keer per week tennissen (training) en dan nog ongeveer 1 keer per week een tossje, waar je bier drinkt en nog wat tennist.

Voor wie het nog weet, ik speel sinds vorig jaar september badminton. Kwam er al snel achter dat dit echt wel een sport voor mij is en maakte snel vorderingen. Vanaf januari dan ook regelmatig toernooien beginnen spelen en op het laatste toernooi van vorig seizoen mijn klassementsverhoging binnengehaald, (C2). Klassementen in badminton zijn: A (profs/semi-profs), B1, B2, C1, C2, D en recreanten. Sinds enkele weken is het nieuwe seizoen begonnen, en ga dit jaar naast toernooien ook competitie spelen in een mix-ploeg. Met ons nieuwe ploegje (3 C1's +mezelf) hebben we door omstandigheden wel de pech dat we gelijk in 3de provinciale moeten beginnen(van de 5). Dat zal dus een zwaar, maar hopelijk leerrijk seizoen voor me worden. Dit jaar volg ik ook training (vorig jaar geen training gehad aangezien ik pas eind september was beginnen spelen en dan nog als recreante), vorige week de eerste training gehad, best zwaar maar leerrijk. Krijgen training van een ex-belgisch kampioen en ex-bondscoach. Vorige week heb ik ook al een eerste toernooizege in de mix in mijn nieuw klassement behaald. Had ik nog niet zo snel verwacht. :) Jammer dat ik pas zo laat (op mijn 23ste) begonnen ben met deze sport maar ben benieuwd hoe ver ik nog zal geraken. C1 moet zeker lukken en ergens hoop ik ook nog B2 te worden. Hoger is uiterst uitzonderlijk als je pas op mijn leeftijd begint. Ik heb er in elk geval ontzettend veel plezier in en heb al veel mensen leren kennen het voorbije jaar. Ik heb zelfs links en rechts al een beetje bekendheid in het badmintonwereldje door mijn snelle vorderingen. :P Voor wie niet zo op de hoogte is van badminton, in tegenstelling tot (tafel)tennis wordt er wel heel veel dubbel en mix gespeeld en zijn die disciplines wel hoger aangeschreven. Al blijft het enkelspel natuurlijk nog net een trapje hoger staan. Zelf speel ik het liefst dubbel, dan mix en het minst graag enkel. Maar ben wel C2 geworden via het enkelspel. C1 zal misschien ook nog lukken op termijn via het enkelspel maar hoger zeker niet, ik heb meer potentieel in het dubbelspel en de mix.

Joost ook aan het tennissen, held.

Zelf ben ik na 3 maanden rust ook weer begonnen aan het nieuwe seizoen. Overstap gemaakt naar een nieuwe vereniging, waar ik hopelijk weer een stapje kan maken. Twee keer in de week trainen, zelf 1 of 2 keer in de week de fitnesszaal in, al is het voor mij vooral belangrijk dat ik daar echt met 2/3 spelers kan trainen.

Tenniste al vanaf mijn 8ste tot mijn 16de nooit heel hoog ofzo

En toen 6 jaar later vorig jaar weer opgepakt en bij een studentenvereniging gaan tennissen,

Maar in februari zat ik voor een half jaar in het buitenland dus toen 7 maanden niet getennist maar 1 toernooi gespeeld.

Morgen eerste training van het jaar, en direct een nieuwe leden toernooi er achteraan, dat toernooi is alleen maar drinken en een beetje tennissen. Dus sowieso een leuk feestje :)

Ga wel deze periode 2 keer per week tennissen (training) en dan nog ongeveer 1 keer per week een tossje, waar je bier drinkt en nog wat tennist.

Bij welke studentenvereniging tennis je? Ludica ofzo? Sowieso mooi zoiets, ik meld me waarschijnlijk ook nog aan bij de studentenvereniging in Tilburg, al heb ik geen tijd om een vaste avond daar nog te trainen. Maar een paar gezelligheidstoernooitjes meepakken is ook de moeite waard.

Veracket in gruningen.

Geen verplichtingen alleen leuke dingen.

Oh ik wist niet dat je in Groningen zat. Enige club die ik daar ken is TAM, dat is ook een studentenvereniging toch?

Mijn persoonlijke schema voor het komende seizoen:

Waarschijnlijk word ik weer teruggezet naar de 4 door een klote seizoen 2012, maar dat maakt me niet uit. Begin 2013 een paar 3/4 toernooien spelen (hopelijk winnen) en dan op zaterdag en zondag competitie spelen. Zaterdag in Heesch, heren eerste divisie waarbij we bovenin mee moeten doen en op zondag in Uden, al is nog niet bekend in wat voor team/klasse ik daar uit ga komen. Zal ook wel afhangen van mijn trainingsprestaties de komende maanden.

Tam klopt zijn 3 tennis studentenvereniging in groningen tam gstc en veracket. Veracket is de enige onafhankelijke tam is aangesloten bij Albertus Magnus en gstc bij vindycat. Samen delen we de banen en het clubhuis.

Zo dadelijk mijn eerste competititiematch, tegen de leider (6 op 6, 14-1 doelsaldo). Eerste helft in de spits, tweede helft mogelijks in de goal omdat onze keep nog in het buitenland zit, en omdat ik het daar de vorige keer behoorlijk deed. Spanneeund. Tips zijn altijd welkom Fiets!

Zo dadelijk mijn eerste competititiematch, tegen de leider (6 op 6, 14-1 doelsaldo). Eerste helft in de spits, tweede helft mogelijks in de goal omdat onze keep nog in het buitenland zit, en omdat ik het daar de vorige keer behoorlijk deed. Spanneeund.

Tips zijn altijd welkom Fiets!

Waarom zou je wisselen? Of beter, zorg dat je een vaste keeper hebt. Dat scheelt immers enorm.

Zelf vandaag 0-0 gespeeld. Volgens mij de eerste ooit. Boeiende pot met louter box-to-boxvoetbal en zelden een uitgespeelde kans. Niveau lag opvallend hoog voor de zesde klasse.

Vandaag op bazige wijze een 0-3 achterstand omgetoverd in een 3-3 gelijkspel. Ook nog ferm gebaasd door met een schwalbe het spel stil te leggen als keeper :notworthy:

Gisteren 3-1 achterstand in de laatste minuten nog goed kunnen maken, 3-3 was de eindstand. 2 goals, op de rechtsback. 't Wordt tijd dat die kuttrainer mij eens op de flank zet...

3-1 gewonnen gisteren, na een 2/18 nu een reeks van 16/18 neergezet en al 3 keer gewonnen in november, da wordt en goei uitbetaling ^^