Sign in to follow this  
Master Hofkens

De Bibliotheek

91 posts in this topic

Een beter idee lijkt me om een buddysysteem te introduceren waarbij een ervaren schrijver een beginneling helpt.

Een beter idee lijkt me om een buddysysteem te introduceren waarbij een ervaren schrijver een beginneling helpt.

Op zich zeker een prima idee, maar hoe zou je dat in de praktijk zien? We willen namelijk wel graag de drempel om een verhaal te starten zo laag mogelijk houden dus lijkt het mij dat we in elk geval moeten zorgen dat een ieder ten allen tijde een topic kan aanmaken, zonder toestemming daarvoor van een Mod, buddy of wie dan ook.

En begrijp me niet verkeerd, want ik zie zeker wel wat in je idee, maar ik zie het nog niet zo één-twee-drie in de praktijk werken. Want al stel je een groepje mensen hiervoor aan dat allemaal een beginnende schrijver bij de hand neemt, dan ben ik bang dat het in de praktijk uiteindelijk toch niet zo uit zal werken als gehoopt omdat de buddy's het ook wel eens te druk hebben of niet echt feeling met het concept of de buddy's op zijn en er nog meer verhalen zijn.

Maar als je een mooi concept hiervoor hebt, sta ik er zeker open voor :)

Een aantal schrijvers/volgers/meedenkers kunnen vast wel structureel tips uitdelen, dan denk ik hierbij aan Jimski, Stefanvk, jelskie, Nnelg, Lupo, Danny, etc. etc. etc. 

Verder kunnen schrijvers die weten wat er gevraagd wordt zich aanbieden als buddy, zodat er altijd een lijstje is waar een beginnend schrijver een concept heen kan sturen of om tips kan vragen.. Tevens zou je het toegankelijker moeten maken dat een geïnteresseerde ervaren schrijver een nieuwe helpt, zie de recente ontwikkelingen met Jappiechappie.. 

Nu is het [Hulp] Starten verhalen-topic nog vrij veel van het goed- of afkeuren van ideeën, waardoor het voor twijfelende starters misschien wel een heel hoge drempel is. Maak het toegankelijker door zwart op wit te zetten dat er altijd mensen zijn die wel willen helpen, adviseren of wat dan ook. 

Deze is volgens mij niet meer up-to-date. En waarom staat hij eigenlijk bij beginnende verhalen?

Omdat de Awards door omstandigheden veel vertraging op hebben gelopen, hebben we besloten om vier maanden in één te organiseren. Deze Awards zullen er spoedig op komen. Daarnaast komt er binnenkort meer info over wijzigingen die staan te gebeuren binnen de bezetting van dit board.

Binnenkort zal ik ze erop zetten, maar door drukte was het er helaas nog niet van gekomen. Excuus daarvoor ;) 

11 uur geleden zei Jimski:

Binnenkort zal ik ze erop zetten, maar door drukte was het er helaas nog niet van gekomen. Excuus daarvoor ;) 

Geen probleem, bedankt voor je reactie! ;)

Kan iemand mijn topic terugzetten na een gebied waar ik wel kan posten, dat kan ik nu namelijk niet.

@deck zou je het topic van Focus Songfestival 2 weer naar dit board kunnen zetten? Ik grijp nog af en toe terug naar dat topic wanneer er bij het huidige Songfestival een nummer wordt ingezonden dat daar ook meedeed.