Sign in to follow this  
sh0ter124

Hearthstone

688 posts in this topic

learn to play magic the gathering, Noobs!

khebbet gister ook wel gezien op steam en hetlijkt me ook wel leuk (omdat ik al soortgelijke spellen apprecieer)

Nu een lekkere druid-deck gebouwd gisteren met voornamelijk basis-kaarten met enkele versterkingen en momenteel 6 keer op rij gewonnen in ranked (van 23 naar 19). Nadeel is wel dat ik tegen een rushdeck weinig kan beginnen, de meeste spelletjes zijn gedaan tegen ronde 11-12.

2x Innervate

2x Claw

1x Leper Gnome (kan door iets anders vervangen worden)

2x mark of the wild

1x wild growth

1x ooze

1x novice engineer

1x mark of nature (heb er maar één)

2x shattered sun cleric

2x wolfrider

2x swipe

2x chilwind yeti

1x gnomish inventor

1x senjin shieldmaster

1x silver hand knight

1x force of nature

2x starfire

2x boulderfist ogre

1x ancient of war

2x ironbark protector

Zonet trouwens comeback van het jaar gemaakt.

De situatie:

Ik (Druid)

Mijn health 10

Mijn veld Gnomish inventor (2/2) en Ancient of War (5/10)

Hij (want zijn naam is Peter) (Mage)

Zijn health 7+8armour (=15)

Zijn veld Mountain Giant (8/8)

En 1 secret

Ik doe op het einde van mijn beurt nog heropower waardoor ik op 10+1 armour kom, net buiten pyroblastrange. Hij dus op 14 health in totaal.

Zijn beurt:

Alle gg's van de wereld naar mij toe en ik ervan uitgaande dat hij me verslagen had ook gg's aan het sturen.

PYROBLAST

Hij was mijn 1 armour vergeten

Ik dus nog 1 health over.

Maar zijn giant kan niet aan mij omdat mijn Ancient of War taunt heeft, daar slaagt hij dus nog op.

Mijn beurt, laatste kans om nog te winnen:

Mijn hand: Sun cleric, Claw, Wild growth en topdeck Swipe

Ik gebruik wild growth om te checken of zijn secret counterspell is, het is echt counterspell dus de secret uit de weg geruimd.

Ik dus beginnen tellen

Mijn veld 5+2(+1 van de sun cleric)

+4 van swipe

+2 van claw

+1 van hero power

= 15 health

GG MOTHERFUCKER

COMEBACK VAN HET JAAR

Normaal word ik nooit uitbundig bij dit spel, maar nu heb ik toch wel een paar rondjes rond de tafel gedanst.

Dat is dus Hearthstone bij uitstek, je lijkt in een compleet geslagen positie te zitten om uiteindelijk toch nog op het nippertje de overwinning binnen te slepen.

Edited by Nnelg

er gaat toch niets boven de yu-gi-oh games imo (al heb ik hearthstone nog nooit gespeeld  ;c) ! Ik ben eigenlijk op zoek naar een soortgelijk spel met een online multiplayercomponent voor android, toevallig geen suggesties? MTG 2014 heb ik uitgetest maar kan me niet echt bekoren.

er gaat toch niets boven de yu-gi-oh games imo (al heb ik hearthstone nog nooit gespeeld  ;c) ! Ik ben eigenlijk op zoek naar een soortgelijk spel met een online multiplayercomponent voor android, toevallig geen suggesties? MTG 2014 heb ik uitgetest maar kan me niet echt bekoren.

Hearthstone komt in het tweede deel van 2014 met een mobiele versie op de markt dacht ik.

Yu-Gi-Oh heb ik ook nog een hele schoendoos vol met kaarten van liggen. Maar beperk me nu vooral met het kijken van Yu-Gi-Oh Abridged, waarbij ze alles dubben en er iets hilarisch van maken. Zoals inner monologue, wanneer ze in zichzelf staan te praten.

In Abridged komt dan op een bepaald moment zo van

Kaiba: Hm, I wonder what Yugi is going to do with my....

Yami: I am in some serious shit right now, wha...

Kaiba: Yugi, is that you?

Yami: Yeah, wait are you inner monologueing too Kaiba?

Kaiba: Yeah

Yami: That explains why it takes you so long to place a card

Kaiba: Yeah, ofcourse what else could it be?

Yami: I thought you were just really slow.

Maar Hearthstone is wel tof én gratis. Zitten wel nog wat bugs in maar het spel gaat heel snel. Eén spel duurt zo'n 15-20 minuten.

Edited by Nnelg

haha, van de anime/tv-serie of parodieën erop ken ik niets maar klinkt wel grappig. Ik heb ook nog tonnen aan yu-gi-oh kaarten :D had ze op een bepaald moment te koop gelegd op de rommelmarkt maar toen mensen ze daadwerkelijk wouden kopen kreeg ik het niet over mijn hart :P  Maar ken je die yu-gi-oh world championshipgames voor de ds (a.k.a emulator)? echt de beste tcg's imo! Als ik dan kijk naar hearthstone of MTG ziet dat er allemaal zo simplistisch en kleinschalig uit. Bij yu-gi-oh heb je duizenden en duizenden kaarten en veel diepgaandere gameplay imo. Een groot stuk van de fun ligt ook in het samenstellen van een deck vind ik, en op dat vlak kunnen de andere games die ik ken niet mee. Maar ik zal het eens uitproberen eens de mobiele versie er is.

haha, van de anime/tv-serie of parodieën erop ken ik niets maar klinkt wel grappig. Ik heb ook nog tonnen aan yu-gi-oh kaarten :D had ze op een bepaald moment te koop gelegd op de rommelmarkt maar toen mensen ze daadwerkelijk wouden kopen kreeg ik het niet over mijn hart :P  Maar ken je die yu-gi-oh world championshipgames voor de ds (a.k.a emulator)? echt de beste tcg's imo! Als ik dan kijk naar hearthstone of MTG ziet dat er allemaal zo simplistisch en kleinschalig uit. Bij yu-gi-oh heb je duizenden en duizenden kaarten en veel diepgaandere gameplay imo. Een groot stuk van de fun ligt ook in het samenstellen van een deck vind ik, en op dat vlak kunnen de andere games die ik ken niet mee. Maar ik zal het eens uitproberen eens de mobiele versie er is.

Klopt, maar bij Yu-Gi-Oh verspil je veel tijd omdat je steeds de uitleg op de kaartjes moet lezen die vaak ook vrij gecompliceerd is terwijl je bij Hearthstone in een oogopslag kan zien wat het effect is. Ze hebben er bij Hearthstone voor gekozen om een snelle, vloote gameplay te hebben. Iets wat later zéker ook bij mobiele gebruikers van pas komt. Mobiele gebruikers spelen als ze even tijd hebben en dus is een gameplay van een kwartier ideaal.

Ik ben gestopt met Yu-Gi-Oh te volgen toen ze met een Jaden op de proppen kwamen. Toen sloeg het verhaal werkelijk nergens meer op. Toen was het ook gewoon dat die kerel een overpowered deck had. Yugi had dat niet (twee opofferingen voor een 2500/2200 Dark Magician terwijl je evenveel nodig hebt voor een Blue-Eyes van 3000). Onlangs zag ik ook abridged the movie en toen kwam er synchro-summon in voor. Yugi zei dan: "What's that?", net zoals ik dacht op dat moment. Dat ander karakter dan: "It's where you play..." Yugi:" Wait! I seem to have stopped caring". Net wat ik voelde. Ik had zoiets van: wat is dat? Maar eigenlijk wil ik het niet weten.

ondertussen eens gedownload en een tiental potjes gespeeld. Best vermakelijk eigenlijk. Heb met de weinige kaarten die ik heb een soort defensief blok gevormd met een heleboel lage taunts in combinatie met murloc minions en minions die een extra summon toelaten. En dan  3 5-6 manakerels die +1 krijgen/geven per andere minion op mijn speelveld. Werkt verbazend goed. Heb momenteel wel problemen met mn internet waardoor ik al drie keer gedisconnect ben :s

suigfdhuib, voeg me toe :D ik ben ondertussen rank 17-18 maar geraak niet echt nog vooruit. Ben overgeschakeld naar priest( lvl 21 nu) en heb zo'n paar geniale combo's in huis met die healkaarten. Had daarnet een potje waarbij ik mijn minion in één beurt van 2-11 naar 44-44 bracht en mn tegenstander in één keer wegvaagde toen ik nog 4 hp had en hij 30+6 armor :P  

wel jammer dat je zo traag gold verdient. duurt een eeuwigheid voor je een nieuw pakje kan openen waar je meer dan waarschijnlijk dan nog niets mee bent. Had vandaag wel een epic geloof ik (eentje die 100 crystal dust opleverde bij het disechanten  :D)