Sign in to follow this  
sh0ter124

Hearthstone

688 posts in this topic

mooie rank! interessante lijst ook, zoveel one-offs. Speelt ge met deck tracker? kzou die stats wel eens willen zien :D

Deze maand zelf vooral rogue gespeeld. In eerste instantie sherazin gecraft maar er snel weer uitgehaald voor wat extra anti-aggro. 

tgOPuvZ.png

1vXol3V.png

goh, wat ge vooral niet kunt doen in de huidige meta is gewoon een goed valuedeck maken omdat de controldecks allemaal een combo-element hebben die u daarmee kapot maken in de late game, en als ge de laatste expansies hebt gemist, gaan die controldecks u stukken van mensen kosten. Alle aggresieve decks hebben dubbel corridor creeper ( een epic) en die is behoorlijk onontbeerlijk. Voor de rest kunt ge met een hoop standaardkaarten+piratepakket wel deftige decks maken.

Ik heb zelf vb vandeweek een beetje aggrohunter gespeeld, waarin corridor creeper de enige nieuwe kaart is die wat kost en dat ging behoorlijk goed.

o6dXxH0.png

aggropaladin is het andere sterke aggrodeck, maar daar hebt ge ook dubbel call to arms voor nodig, nog een epic. Zonder die kaart is dat deck niks.

Het andere voornaamste pakket is een tempodeck waarbij ge qua nieuwe kaarten met het trio prince keleseth, kobalt scalebane en bonemare heel veel stats per mana kunt droppen. prince keleseth is een legendary 2 mana 2/2 met battlecry: als ge geen andere kaarten in uw deck hebt van 2 mana, krijgen al uw minions +1/+1. Scalebane en bonemare zijn commons. Keleseth craften is niet per se nodig, maar het helpt het deck wel wat. Dit werkt vooral goed in rogue en warlock 

ZTVSqsJ.png

q2zv49t.png

zoiets bv

priest heeft ook een variant op dit tempodeck dat goed werkt, maar dat vereist te veel niche epics dus daar zou ik niet aan beginnen.

Het laatste goeie en goedkope archetype waar ik zo meteen aan denk is het vernieuwde secret mage. Er zijn maar 2 kaarten toegevoegd sinds vorig jaar, maar het deck is nu wel pakken sterker geworden: explosive runes en aluneth (en corridor creeper, maar die zit in zowet elk deck). Aluneth is een legendary weapon dat u elke turn 3 kaarten drawt voor 6 mana. Ge kunt het deck in principe ook spelen zonder aluneth zonder veel percentages te verliezen, zolang ge dubbel arcane intellect speelt en geen te greedy variant maakt met pyroblast enzo.

explosive runes is een rare maar wel absoluut noodzakelijk.

komt er dan zoiets uit te zien:

met aluneth:

0HfKUwD.png 

zonder aluneth:

lxXrOwk.png

als ge nog alternatieven zoekt voor kaarten die ge niet zou hebben, vraag maar raak!

Edited by suigfdhuibsyret

Dat geeft te denken, ik speelde 2 jaar vrij sterk met de mechs (i know its a cheap shit way) op aggrohunter, mage en warrior, maar die liggen compleet er naast nu vrees ik.. Ik zal zien of ik binnen nu en 2 weken wat kan gaan craften!

Ben Brode verlaat Blizzard :(:(

Wat een zwarte dag zeg. De meest aimabele dev die ik ooit heb gezien. De reveal streams zullen nooit meer hetzelfde zijn.

Godverdomme, wat gaat hij doen dan? Kan in wezen toch niet beter zitten? Of gaat hij voor zichzel wat beginnen? Met zijn branding moet dat ook wel nog lukken, maar ja: geraakt hij aan de nodige budgetten om met Blizz te concurreren? Nou ja, Rito Games begon ook met helemaal niets, maar toch.