Racefiets

[PCM 2013|MOE_2] Team Cult Energy

666 posts in this topic

Header.png

14_maa_design_3.png14_aug_design_2.png

Inleiding

Aangezien veel van jullie mij nog niet kennen - bij een enkeling zal misschien ergens heel vaag een belletje gaan rinkelen bij het zien van mijn username- wil ik mijzelf toch eventjes voorstellen. Ik ben al sinds PCM2006 aanwezig geweest op verschillende community's (oa NCL en PCMwereld, op de ene wat minder actief dan op de andere), en ben ik nu ook al een tijdje een 'meekijker' op PCMFocus. Na het zien van verschillende carrière's hier in dit board, en het aanschaffen van een nieuwe computer, hebben mij doen besluiten om ook te starten met een carrière. Verwacht niet al te goede resultaten op het begin, PCM is sinds PCM2008 een hoop veranderd dus het zal vooral wennen zijn op het begin, dus verwacht niet al te goede resultaten op het begin!

Teamkeuze

Met carrières gaat mijn voorkeur altijd uit naar een klein team op Continentaal niveau. Ik speel liever vanuit een 'vrije rol' en daarmee zo goed mogelijk resultaat te behalen, dan dat ik met een super team speel en de 'druk' heb dat ik een moet winnen. Vandaar dat mijn teamkeuze dan ook gevallen is op het Deense Team Cult Energy. Het team heeft een aantal leuke renners waar ik veel plezier aan zal beleven.

Mochten er verder nog vragen zijn, dan hoor ik het graag. Tips en trucs zijn altijd zeer welkom, en ik hoor het graag als ik grammaticale foutjes heb gemaakt in mijn verslagen!

Inhoudsopgave Seizoen 1 (2013):

Inhoudsopgave Seizoen 2 (2014):

Edited by Racefiets

Header.png

#1: dk.png Ploegenpresentatie Team Cult Energy 2013

In het Deense Århus zijn alle Deense journalisten bijeen gekomen, om getuigen te zijn van de ploegenpresentatie van het continentale team Cult Energy. De ploeg staat sinds dit jaar onder leiding van de Deense sportdirecteur Kevin Jørgensen, geboren en getogen in de hoofdstad Kopenhagen. Dit jaar zullen de resultaten vooral moeten komen van de jonge talenten Magnus Cort Nielsen en Michael Andersen. In de vlakke wedstrijden kan de ploeg rekenen op de snelle benen van de oud wereldkampioen op de baan, Jens Erik Madsen. De 25-jaar oude André Steensen zal dit jaar alles op alles zetten om weer terug te kunnen keren in de Pro-Tour. Van 2008 tot en met 2011 reed hij nog voor Team Saxobank. Het grote doel van de ploeg is om in 2018 een Pro-Tour licentie te kunnen bemachtigen.

Teamrooster-1.png

De doelstellingen die de sponsor dit jaar heeft bepaald, zal nog een behoorlijke kluif worden voor het team. Zo moet er in de Settimana Coppi e Bartali het bergklassment worden gewonnen , en in de Route du Sud een etappe. De wedstrijden in eigen land zijn voor de sponsor uiteraard ook erg belangrijk. Een podium plek in de Himmerland Rundt zal voor veel publiciteit zorgen in de regio.

Goals.png

Edited by Racefiets

Veel succes. Het begin ziet er alvast zeer goed uit! :thumbleft:

Succes, je hebt een leuk team gekozen!

Succes! Zitten wel leuke rennertjes bij in je team.

Heel erg bedankt voor jullie positieve reacties allemaal!

Header.png

#2: europeanunion.png Programma Januari t/m Maart

Het seizoen zal voor Cult Energy beginnen op 23 februari. Het team treedt dan aan in de Beverbeek Classic in België. In deze koers ligt ook meteen de eerste doelstelling van dit seizoen. De sponsor verwacht een renner bij de beste vijf in de uitslag. In maart is het programma veel drukker. In totaal zullen er negen koersen worden afgewerkt. In de Kattenkoers, GP San Giuseppe, Coppi e Bartali en de Route de Vitre zal het team dubbel haar best moeten doen, om de verschillende doelstellingen te volbrengen.

Februari

be.png 23-02: Beverbeek Classic – Cat. 1.2

Maart

it.png 03-03: Trofeo Zssdi – Cat. 1.2

hr.png 06-03: Trofej Umag – Cat. 1.2

be.png 10-03: Kattenkoers – Cat. 1.2

fr.png 10-03: Paris-Troyes – Cat. 1.2

hr.png 14/17-03: Istrian Spring Trophy – Cat. 2.2

it.png 17-03: Gran Premio San Giuseppe – Cat. 1.2

it.png 19/24-03: Settimana Coppi e Bartali – Cat. 2.1

dz.png 21/23-03: Tour de Blida – Cat. 2.2

fr.png 29-03:  Route Adélie de Vitré – Cat. 1.1

Edited by Racefiets

Succes! Leuk team met een paar leuke renners erin, doelstellingen zijn niet mis dus ben benieuwd wat je kan klaar spelen!

Je begint wat laat aan het seizoen, al heb je daarna wel een druk programma

Edited by yannicwkp

Bedankt iedereen voor alle reacties, ik vind het erg leuk dat iedereen zo positief is! :)

Header2.png

#3: be.png Beverbeek Classic, 163,7km – Cat. 1.2

beverbeek1.png

Selectie: jemadsen.pngmreihs.pngpclausen.pngmwurtz.pngasteensen.pngtvinther.pngmvalgrenandersen.pngjhansen.png

De Beverbeek Classic is de eerste wedstrijd van het seizoen voor Cult Energy. De 163 kilometer lange wedstrijd werd al snel opgang geschoten door een vroege vlucht van negen renners. In deze ontsnappingspoging was Michael Reihs van Cult Energy vertegenwoordigd. De kopgroep hield het lang vol, maar onder de vod van de laatste kilometer werd de kopgroep door het peloton gegrepen. In de daarop volgende massasprint was Tom Vermeer (Jo Piels) nipt sneller dan Yuriy Metlushenko (Torku). Jens Erik Madsen werd 11e.

beverbeek2.png

Uitslag:

1. nl.png Tom Vermeer Cycling Team Jo Piels in 3h29’32”

2. ua.png Yuriy Metlushenko Torku Sekur Spor z.t.

3. ru.png Nikolai Trussov Cycling Team De Rijke z.t.

4. fr.png Mathieu Drujon Big Mat-Auber 93 z.t.

5. be.png Michael van Staeyen Topsport Vlaanderen-Beloise z.t.

6. fr.png Justin Jules La Pomme Marseille z.t.

7. it.png Eugenio Alafaci Leopard-Trek Continental Team z.t.

8. lu.png Jempy Drucker Accent.Jobs-Wanty z.t.

9. be.png Tom Dernies Wallonie-Bruxelles z.t.

10. de.png Michael Schweizer Team NSP-Ghost z.t.

--

11. dk.png Jens-Erik Madsen Team Cult Energy z.t.

Edited by Racefiets