19CH98

[PCM 2014|NOR_1] Movistar Team

583 posts in this topic

14_okt_tekst_2.png

28lxs1k.jpg

#1: Indurain terug in de wielerwereld

MADRID, 01-01-2014| Movistar heeft aangekondigd een nieuwe ploegleider te hebben gevonden voor het jaar 2014. Niemand minder dan Miguel Indurain gaat terug naar de ploeg waar hij carrière heeft gemaakt. ‘Vanaf 1984 tot 1996 heb ik voor deze mooie ploeg, toen nog Reynolds en Banesto genoemd gereden. Dit jaar gaan we proberen om de hoogtijdagen uit mijn tijd terug te brengen. Ik heb er alle vertrouwen in.’, aldus de laatste man die zijn tourzege succesvol verdedigd heeft het jaar daarop.

Indurain is nog niet zoveel veranderd als in zijn tijd als renner, hij blijft een zwijgzame man aldus de wielerkenners. Zijn verklaring voor dit seizoen was dus maar een paar zinnen. Maar Indurain blijft een zeer grote naam in de wielerwereld die zonder twijfel Movistar successen gaat bezorgen. De vijfvoudig tourwinnaar liet het hierbij maar gelukkig voor de aanwezige journalisten werd er op het hoofdkantoor van de sponsor toch nog wat informatie gevonden. De persvoorlichter daar ter plaatste wist ons een keurig lijstje met doelen te overhandigen.

zkmoie.jpg

Helaas mocht de voorlichter geen toelichting geven op de doelen maar wij wielerverslaggevers kunnen wel raden waar de knelpunten liggen. Ondanks de vaak haalbare doelen hebben de wielervolgers wel een paar opmerkelijke doelen gevonden. Het feit dat er in Parijs-Roubaix een top tien plek gereden moet worden deed nog wat wenkbrauwen fronsen. Ook word het moeilijk om de Vuelta te winnen en de Ploegentijdrit is ook niet meer het domein van de Spaanse ploegen. Uit de mond van de wielerjournalist van La Marca viel de sterkste reactie te noteren. ‘Indurain heeft gefaald als hij geen tien doelstellingen weet te halen’ aldus de ex-wielrenner van deze Spaanse krant.

De Spanjaard is dan wel de leider van het team, fietsen doet hij niet meer op dit niveau. Hij heeft dus zijn renners nodig die deze doelen gaan bereiken. Ook daar kregen we een mooie lijst voor overhandigd waarop te zien is wie er volgend seizoen in de ploeg rijden. De ploeg bestaat voor het grootste deel uit Spanjaarden van wie Alejandro Valverde de bekendste is. Zijn jaar is volledig afgestemd op de Vuelta verwachten de kenners. De buitenlanders zijn waarschijnlijk aan het mikken op hun eigen rondes wat dus betekent dat Gadret zich op de Tour richt en Visconti zich richt op de Giro. Over Quintana bestaan nog vele vraagtekens maar vanwege het Spaanse belang in de eigen ronde is het niet onwaarschijnlijk dat hij zich op de tour richt aangezien een Spaanse winnaar wel de voorkeur heeft bij de sponsor.

w045sp.jpg

Next: #2: Santos tour down under etappe 1

Bedankt dat jullie de tijd nemen om deze carrière te gaan lezen, het is mijn eerste dus staat het waarschijnlijk bol van de fouten. Ik hoop dat als jullie fouten vinden deze melden waardoor het verhaal beter wordt aangezien je van je fouten kan leren. De header is gemaakt door J.S.Y.D. waarvoor dank. Ook bedankt aan daanvanh die dit deel gelezen heeft en mij hiermee heeft geholpen. Ik speel met de 1.5 versie van de database van dit forum, ook bedankt aan de makers hiervan. Ik probeer elke dag een stukje te posten maar ik kan niks beloven. Sinds ik faal in pcm speel ik op normaal en dan ook nog met een sterk team voor de nodige overwinningen. Ik hoop dat jullie ervan gaan genieten.

Edited by 19CH98

Lijkt mij ook wat simpel, alleen die van Parijs Roubaix gaat wat moeilijker zijn. Maar al met al een hele mooie ploeg. Je kunt je nog verder uitbouwen naar de sprint, of de klasiekers. Of je gaat vol voor de klassementen.

Edited by tijn11

Doelen zijn prima zo als je op een hoog niveau speelt! Welk niveau speel je? :) Vuelta met Quintana. Tour met Valverde en in de Giro kan je met Malori, Castroviejo en Dowsett een tijdrit of de ploegentijdrit winnen ;) 

Idd enkel Parijs-Roubaix lijkt me een zware doelstelling. Heeft weinig belangstelling maar toch... Amador top 10 in Roubaix zou me sterk lijken... maar je weet nooit!

Leuke, cleane en overzichtelijke carrière! Een bestaand pro-tour team! Leuke schrijfstijl! Komt goed dit!

Succes bij Movistar!

Jammer dat je niet kon wachten tot vanavond want dan komt de FDB14 v2.0 uit en die is 10x beter dan de v1.5.

Bedankt voor alle reacties, de doelen zijn misschien wat simpel maar misschien komt dat doordat ik op een laag niveau speel. Ook bedankt voor de succeswensen en de complimenten voor mijn schrijfstijl. De presentaties zijn beter dan mijn prestaties, daarom maak ik de presentatie ook zo belangrijk. Om nog op de laatste vraag terug te komen wat betreft de databases is het feit dat ik alweer over een week naar school moet en dan weinig tijd zou hebben om een voorraad op te bouwen. Over de database even een vraagje van mijn kant, namelijk dat de WK ploegentijdrit en veel van de NK's tijdrit een rit zijn van 232 km, is er een manier om dit te veranderen. Ik hoop dat jullie het tweede deel met plezier gaan lezen. 

28lxs1k.jpg

#2: Santos tour down under etappe 1

Selectie: Amador, Capecchi, Lobato, Malori, D. Quintana, Sanz en Szmyd

Etappe 1/6: Nuriootpa - Angaston: 136,7 km vlak

3 favorieten: Matthews (Orica), Navardauskas (Garmin) en Haas (Garmin)

16bft6d.jpg

21-01-2014|Het seizoen begint nu ook voor de toprenners van het wielrennen. De Australiërs en Nieuw-Zeelanders hebben hun seizoen al afgetrapt met hun nationale kampioenschappen in de tijdrit en ook de wegrit is al verreden. Ook in San Luis, Argentinië zijn er al verschillende renners een etappe onderweg. Maar nu dus het echte werk, een 136,7 km vlakke rit naar Angaston maar in de laatste 20 km zit toch de enige bergsprint van de dag en de finish loopt ook omhoog. Alle ingrediënten dus voor een mooi begin van het wielerseizoen 2014.

Vandaag zijn er 133 rijders uit 19 teams die beginnen aan de Santos tour down under. Zoals te verwachten aan het begin van het seizoen hebben veel renners nog genoeg energie om te demarreren met de kans op een daverende verrassing indien de vlucht standhoudt. Lutsenko van Astana is de eerste aanvaller van het seizoen. Onder andere Jetse Bol (Belkin) en  Engoulvent (Europcar) hebben ook meerdere mislukte aanvallen gedaan. Uiteindelijk springen na 25 kilometer vier man weg die vandaag gaan kleuren. Het zijn Willems, Popovych, Vermote en Rasch. Ze nemen met nog zestig kilometer voor de wielen hun maximale voorsprong van 4:10.

Zoals verwacht komt het niet tot een overwinning van de vluchters, FDJ en Lampre-Merida rijden het gat dicht voor respectievelijk Fédrigo en Pozzato. Maar er zijn nog andere mogelijkheden in deze etappe. Dertien kilometer voor de finish ligt de enige bergsprint van de dag en de teams zonder echte sprinten zoals Movistar zien daar de kans om de eindsprint te vermijden. Capecchi valt aan en krijgt Kolobnev, Haas en Fédrigo mee. Kolobnev komt als eerste over de top en weet uit de greep te blijven van het peloton in de daaropvolgende afdaling en sprint bergop. In de sprint weten verscheidene renners nog tot bij de drie achtervolgers te komen maar na Capecchi die zevende wordt volgen de tijdsverschillen. Als de stofwolken zijn opgetrokken komen we tot de volgende conclusies: Kolobnev pakt 47 seconden op de groep Capecchi en 1:10 op het peloton van 48 man, de rest volgt op minimaal 5:57 van de Rus en zij lijken dan ook uitgeschakeld voor de eindzege.

30djwox.jpg

1zcodjp.jpg

Boven: De vroege vluchters rijden door het Australische landschap, op zoek naar publiciteit.

Onder: Kolobnev pakt direct zijn eerste zege van het seizoen, de Rus komt solo aan in finishplaats Angaston.

Santos tour down under etappe 1/6 :

1.            Alexandr Kolobnev         Katusha Team                  2h59'47

2.            Michael Matthews           Orica - GreenEDGE         + 47

3.            Nathan Haas                  Garmin - Sharp                 s.t.

7.            Eros Capecchi             Movistar Team               s.t.

Algemeen Klassement:

1.            Alexandr Kolobnev        Katusha Team                 2h59'37               

2.            Michael Matthews         Orica - GreenEDGE         + 51

3.            Nathan Haas                 Garmin - Sharp                + 53      

7.            Eros Capecchi            Movistar Team              s.t.

Puntenklassement:

1.            Alexandr Kolobnev        Katusha Team                15

7.            Eros Capecchi            Movistar Team              9

Bergklassement:

1.           Alexandr Kolobnev       Katusha Team                  16          

2.           Eros Capecchi           Movistar Team                12          

Jongerenklassement:

1.           Micheal Matthews        Orica-GreenEDGE           3H00’29

9.           Enrique Sanz             Movistar Team                +29

Ploegenklassement:

1.         Orica-GreenEDGE        9H02’05

2.         Movistar Team            +23

Andere uitslagen:

·         Australisch Kampioenschap tijdrijden: 1. Heinrich Hausser, IAM Cycling 2. Simon Gerrans, Orica-GreenEDGE 3. Nathan Haas, Garmin-Sharp

·         Nieuw-Zeelands kampioenschap tijdrijden: 1. Gregory Henderson, Lotto-Belisol 2. Hayden Roulston, Trek Factory Racing 3. George Benett, Cannondale Pro Cycling

·         Australisch Kampioenschap: 1. Simon Gerrans, Orica-GreenEDGE 2. Nathan Haas, Garmin-Sharp 3. David Tanner, Belkin

·         Nieuw-Zeelands kampioenschap: 1. Gregory Henderson, Lotto-Belisol 2. Hayden Roulston, Trek Factory Racing 3. George Benett, Cannondale Pro Cycling

Next: #3: Santos tour down under etappe 2

bedankt voor de reacties, hierbij de tweede etappe van de Santos tour down under, veel leesplezier. Als er iemand weet hoe het probleem van de tijdritten van 232 km kan worden opgelost, zou ik het graag horen.

28lxs1k.jpg

#3: Santos tour down under etappe 2

Selectie: Amador, Capecchi, Lobato, Malori, D. Quintana, Sanz en Szmyd

Etappe 2/6: Prospect - Stirling: 150,1 km vlak

3 favorieten: Matthews (Orica), Navardauskas (Garmin) en Haas (Garmin)

6yl8hk.jpg

22-01-2014|Na de verrassing van gisteren waar de massasprint ontlopen werd en Kolobnev de overwinning wist te pakken en bovendien 47 belangrijke seconden verwachten we vandaag opnieuw een massasprint. De pure sprinters zijn hier in het nadeel sinds er in de laatste kilometers stijgingspercentages van meer dan 4 procent te vinden zijn. Micheal Matthews is de topfavoriet in zijn eigen land.

Meteen vanuit het startschot wordt er aangevallen, veel renners willen de media-aandacht hier in Australië. Boaro (Tinkoff-Saxo) is de man die het allemaal in gang brengt, in meerdere pogingen gaan onder andere Sieberg (Lotto-Belisol), Elmiger (IAM Cycling) en tot tweemaal toe Bol (Belkin) in de aanval. Deze aanvallen worden allemaal teruggehaald door het harde werk van Garmin, wat zijn kaarten op de thuisrijder Haas zet aangezien Navardauskas meehelpt in het kopwerk. Ook Lampre wil een herkansing voor gisteren toen Richeze wel de oversteek maakte naar de groep Capecchi maar niet in de top drie eindigde van de rit.

Ondanks het feit dat er vele vluchters wegwillen is het een solist die het voorelkaar krijgt. George Benett (Cannondale). Hij was onlangs nog derde in zowel de tijdrit als de wegrit van het Nieuw-Zeelands kampioenschap en rijdt weg met nog negentig kilometer voor de wielen. Zijn maximale voorsprong wordt 3:20 dus een reële kans op de zege heeft hij nooit gehad. Zijn voorsprong wordt geleidelijk weggewerkt en met nog vijftien kilometer staat er nog 45 seconden op de klok. Onder de boog van de laatste tien kilometer is Benett teruggehaald en ondanks zijn harde werk is de solo van tachtig kilometer zonder resultaat gebleven.

In de daaropvolgende kilometers weet niemand een massasprint te voorkomen en de sprintersploegen maken zich op voor een spannende eindsprint in de oplopende straten van Stirling. Algauw blijkt er sprake van een Australische 1-2 wanneer Nathan Haas die de overwinning voor zich opeist een paar fietslengtes daarachter Micheal Matthews de finishlijn als tweede ziet passeren, Lobato is de beste niet-Australiër op plek drie na een uitstekende lead-out van Enrique Sanz die elfde wordt. Kolobnev wordt zesde en behoudt zonder problemen de oranje leiderstrui. Na de finish krijgen wij te horen dat Phinney, de Amerikaan met rugnummer 1, heeft opgegeven in deze Santos tour down Under.

2hdv09t.jpg

Nathan Haas wint de tweede etappe van de Santos tour down under voor Matthews. Achter de rug van Haas eindigt Lobato als derde in de etappe, de eerste podiumplaats van het seizoen voor de ploeg Indurain.

Santos tour down under etappe 2/6 :

1. Nathan Haas Garmin - Sharp 3H24’50

2. Michael Matthews Orica - GreenEDGE s.t.

3. Juan Jose Lobato Movistar Team s.t.

11. Enrique Sanz Movistar Team s.t.

Algemeen Klassement:

1. Alexandr Kolobnev Katusha Team 6h24'27

2. Nathan Haas Garmin - Sharp +43

3. Michael Matthews Orica - GreenEDGE +45

7. Eros Capecchi Movistar Team +57

Puntenklassement:

1. Micheal Matthews Orica-GreenEDGE 28

6. Juan Jose Lobato Movistar Team 13

Bergklassement:

1. Alexandr Kolobnev Katusha Team   16

2. Eros Capecchi Movistar Team 14

Jongerenklassement:

1. Nathan Haas Garmin-Sharp 6H25'10

7. Enrique Sanz Movistar Team +37

Ploegenklassement:

1. Orica-GreenEDGE 19H16’35

2. Movistar Team +23

Next: #4: Santos tour down under etappe 3

Super gedaan.

Je kunt de kringen onder de renners eventueel wanneer je dat wil weghalen met de " ' - toets.