Sign in to follow this  
Lost

The Lost 500

494 posts in this topic

Ik ga ook is een lijstje maken maar dan alleen met superhero films om toch maar even aan te tonen dat je het toegestaan is om die dingen graag te zien.

Ik ben benieuwd, en met mij alle filmliefhebbers op Focus denk ik.

Okee Check gaat maar een top 50 zijn meer dan 20 deftige superhero films zijn er percies toch niet gemaakt.

Ja ik ben aan hetwachten tot hij op "dvd" uitkomt, alleen naar de cinema gaan ben ik niet echt voor. Enkel voor de star wars film volgend jaar zou ik dat overwegen.

ik ook niet hoor, ga maximum drie keer per jaar, maar ik vond het geweldig, gebeurt volgens mij ook niet veel dat je een ganse film een publiek hoort lachen

Alleen?

Je zin is niet echt duidelijk Koen!

Bedoel je dat je alleen zonder iemand erbij al 30 films gezien hebt? Of dat je dit enkel dit jaar al 30 films gezien hebt?

Alleen al, met de nadruk op al. Oftewel, buiten de bioscoop heeft-ie ook nog een heleboel filmpies gekeken!

Al had je dat vast al wel door.

Of ik bedoelde dat ik zonder andere mensen erbij al 30 films in de bios had gezien, dus misschien met vrienden/familie erbij wel nog meer!

Maar nee in totaal ben ik dit jaar 30x naar de bios geweest.

On-topic: Jammer dat Short Term 12 niet hoog staat. Ook goed om films als Epizoda u Zivotu Beraca Zeljeza en Ilo Ilo voorbij te zien komen, is ook iets wat ik nog steeds wil zien.

Young Mr. Lincoln (117)

1939/ VS/ John Ford

Vooraleer Lincoln president van Verenigde Staten werd, was ie advocaat in Illinois. Hier speelt Henry Fonda een piepjonge Lincoln, die zijn eerste stappen zet in de justitie en langzaam een leven uitbouwt.

Young-Mr-Lincoln-2.jpg

Sommaren med Monika (---)

1953 / Zweden / Ingmar Bergman

Een van de vroege eilandfilms van Ingmar Bergman. Idyllische landschappen, een overtuigende romance, zeer sympathieke film.

YCTDL.png

Lenny (---)

1974 / VS / Bob Fosse

Dustin Hoffman kruipt in de huid van befaamd stand-up comedian Lenny Bruce. Een uitzondering aangezien ik Bob Fosse normaliter niet echt weet te waarderen. Sterke acteerprestaties tillen deze film toch echt naar een hoger niveau. 

Lenny.(1974).Bob_Fosse.Dustin_Hoffman.av

Hiroshima Mon Amour (214)

1959 / Frankrijk / Alain Resnais

Een Franse actrice in Hiroshima, een decennium na de atoombom. Hier begint ze een romance met een Japanner, die haar sterk herinnert aan haar verdwenen echtgenoot, een soldaat in WOII. 

hiroshima_mon_amour2.jpg

Frankenstein (115)

1931 / VS / James Whale

Ik hoop/denk dat de meesten dit legendarische verhaal wel kennen. Voor zij die dan toch meer thuis zijn in de wereld van 'beton' toch een korte samenvatting. De wetenschappen Henry Frankenstein naait lichaamsdelen van verschillende lijken aan mekaar en wil er een levend wezen van maken. Hier slaagt hij in en hij creëert een afzichtelijk monster dat ondanks zijn oprechte gevoelens overal verjaagd wordt. Tragisch.

Frankenstein-1931-the-monster-and-the-gi

Ben je nog steeds bezig met het opsommen van noemenswaardige films? Van je genoemde films ken ik er niet echt veel. Ik houd dan wel van films en series, maar meer van de mainstream werkjes.

Scaphandre et le Papillon vind ik van je reeds genoemde films toch wel de beste. Enigszins langdradig, maar wel meeslepend.

Dit zijn nog de honorable mentions. Neem aan dat hij gewoon aftelt van 500 naar 1. 

In de vorige posts noemde hij zijn opsommingen ook honorable mentions, deze laatste post niet. Vandaar mijn vraag. Ik verwacht ook een lijst van 500 naar 1 inderdaad.

Ik was er de titel vergeten boven te zetten. Eens ik aan de lijst begin zal het wel duidelijk worden. Maar ik heb nog enkele films liggen die ik moet zien vooraleer ik begin met de definitieve lijst. En het feit dat er films van respectievelijk 6 en 7,5 uur bijzijn maakt het niet makkelijker. 

Dit zijn nog de honorable mentions. Neem aan dat hij gewoon aftelt van 500 naar 1. 

In de vorige posts noemde hij zijn opsommingen ook honorable mentions, deze laatste post niet. Vandaar mijn vraag. Ik verwacht ook een lijst van 500 naar 1 inderdaad.

Er staat nog geen cijfer bij he dikke  :wiggle:

Ik was er de titel vergeten boven te zetten. Eens ik aan de lijst begin zal het wel duidelijk worden. Maar ik heb nog enkele films liggen die ik moet zien vooraleer ik begin met de definitieve lijst. En het feit dat er films van respectievelijk 6 en 7,5 uur bijzijn maakt het niet makkelijker. 

Lord of the ring deel 1 en 2 na elkaar aan het zien ofzo?