Tijn

[Routes] Tijn

160 posts in this topic

Hallo,

Ik zal in dit topic mijn ritten posten. Ze zijn gemaakt op Openrunner, en op de website http://www.cronoescalada.com/ afgemaakt. Op dit moment ben ik bezig met een Tour-Variant, die ik overigens niet ga maken voor PCM.

Etappes 1 t/m 3 zijn al gemaakt.

Etappe 1) Monte Carlo | 7,4 Km | Proloog

2e4f7r9.png

Morgen post ik etappe 2 en 3, en misschien ook nog wel, mits ik zee al heb gemaakt, andere etappes van de Tour Variant.

U kunt van mij ook nog andere ritten en wedstrijden verwachten, zoals de Giro, Vuelta, enz. enz.

Met groeten,

Tijn11

Edited by Tijn

Wat bedoel je met

Ik zal in dit topic mijn ritten posten. Ze zijn gemaakt op Openrunner, en op de website http://www.cronoescalada.com/ afgemaakt. Op dit moment ben ik bezig met een Tour-Variant, die ik overigens niet ga maken voor PCM. 

Etappes 1 t/m 3 zijn al gemaakt. 

Zal je ritten op dit forum of gewoon het profiel?

@Jarne

Gewoon routes, net als MAgNUs dat doet (deed), of KevinV.

Edited by tijn11

Etappe 1) Monte Carlo | 7,4 Km | Proloog

w1o5l.png

De eerste etappe van mijn Tour Variant vindt plaats in en rond Monte Carlo, een îlot van Monaco. De proloog mag je, voor een tijdrit van zeven kilometer, heuvelachtig noemen. Vooral het bultje naar het tussenpunt in Beausoleil is verraderlijk. Ook is het parcours vrij technisch te noemen, met haarspeldbochten en kruispunten.

Etappe 2) Monte Carlo - La Croix Valmer | 210 Km | Vlak met heuvel bergop

rvkmfc.jpg

De tweede etappe is er een voor de zogenaamde puncheurs, mannen met een sterke aankomst in de benen, als het om een heuvel bergop gaat. Lastige klimmen kun je onderweg niet vinden, naar de slotklim naar het dorpje La Croix Valmer. De winnaar mag één punt voor het bergklassement, dertig voor het puntenklassement, en misschien seconden voor het algemene klassement bijschrijven.

Etappe 3) Toulon - Lunel | 213 Km | Volledig Vlak

w0htog.jpg

Voor het eerst deze Tour komen de sprinters aan bod. De etappe is, op een paar golfjes in het begin na, volledig vlak. De laatste zeventig kilometerrijdt het peloton door de Zuid-Franse Delta, en komen ze niet hoger dan een kleine zeven meter boven de zeespiegel. De renners wanen zich zelfs even in het oude Griekenland, als ze door Arles komen. Met haar vele Griekse gebouwen is het een toeristische trekpleister, ook voor de 198 deelnemers van de Ronde van Frankrijk.

Hoe krijg je die profielen zo gedetailleerd? Als ik het doe, worden het gewoon lijnen langs een liniaal ofzo :P

Hoe krijg je die profielen zo gedetailleerd? Als ik het doe, worden het gewoon lijnen langs een liniaal ofzo :P

Gewoon Altura base verhogen. Ik doe ze op 100 als de ritten laaggelegen zijn. 

Dan zou ik wel de tweede etappe en de derde omruilen, is wat zwaarder lijkt mij. Misschien leuk inderdaad voor het Criterium International...

Brute finishplaats in de derde etappe!

Hoezo? @ddamore

Lijkt mij gewoon helemaal vlak. 

Zou je eens een screen kunnen maken van die instellingen eronder, want die profielen kloppen bij mij helemaal niet met wat ik in openrunner heb gemaakt. Ze zijn veel korter en de col zijn gewoon strepen die wat omhoog lopen enzo xD.

Etappe 4) Lunel - Montélimar | Vlak | 166 Km bILcqiK.png De vierde etappe voert van Lunel naar het mooie Montélimar. In eerste instantie lijkt het profiel lastig, maar dat is maar schijn. Dit wordt een rit voor de sprinters. Al bestaat er natuurlijk wel een kans op flinke windstoten, en dus zijn waaiers niet ondenkbaar.  Voor de toeristische man is deze etappe waard om aan te kruisen in de agenda. Er wordt langs mooie plekken gereden, als de Gorges de l'Ardeche en de Pont du Teil, een welbekende brug over de Rhône, waar de sprinttreinen van de favorieten overheen moeten op een kleine vier kilometer van de aankomst. 

Edited by tijn11

Omdat ik het op het moment erg druk heb, zullen er in de komende paar weken geen ritten komen. Wellicht dat er over twee á drie weken weer wat ritten komen hier.

Etappe 5) Montélimar - Côte de Annonay | Heuvel | 183 km

lkiWadk.png

Etappe 4 voert het peloton over een niet al te lastige heuvelrit in de Drôme. De startplaats is gelijk aan de finishplaats van etappe 4, Montélimar. De finish is bergop, een klim van 900 meter tegen 6,4%. Het is dus niet erg serieus, maar de sprinters zullen al snel moeten opgeven. De Côte de Chamas is 6,5  kilometer lang en stijgt met een dikke vier procent. Goed voor derde categorie dus, al zullen de sprinters het niet genoeg vinden om te lossen. 

Zou je eens een screen kunnen maken van die instellingen eronder, want die profielen kloppen bij mij helemaal niet met wat ik in openrunner heb gemaakt. Ze zijn veel korter en de col zijn gewoon strepen die wat omhoog lopen enzo xD.

@TVB Hoe bedoel je?

Etappe 6) Le-Puy-en-Velay – Prat Peyrot (Mont Aigoual) | 205 km | Berg

Vl1oPXW.png

Blik op de etappe:

De eerste bergetappe van deze Tour. Zes beklimmingen, waarvan er vier serieus zijn. De favorieten voor de eindzege kunnen zichzelf niet meer verstoppen en moeten hun vorm etaleren op de Mont Aigoual. De slotklim, gelegen nabij het skistation Prat-Peyrot, is voornamelijk bekend uit het boek ‘De Renner’, van Tim Krabbé. Hij zat al in de fictieve koers ‘De Ronde van de Mont Aigoual’, en nu maakt hij zijn debuut in La Grande Boucle.

Route:

Tewxpi6.jpg

Edited by tijn11

Etappe 7) Millau – Toulouse | 226 km | Vlak

QrFF8sL.png

Blik op de etappe:

De eerste overgangsetappe is een feit. De renners verlaten het Centraal Massief en zetten koers richting de Pyreneeën, maar voordat die ritten op het programma staan, moet eerst vandaag afgewerkt worden. In 226 vrijwel vlakke kilometers rijdt de karavaan van Millau naar Toulouse, en veel hoeft daarin niet geklommen te worden. Als het peloton kiest voor een rustdag en een kopgroep voor de overwinning mag gaan, zullen er renners zijn die de laatste paar golfjes gebruiken als springplank om solo aan te komen. Echter: kiest het peloton voor een massasprint, dan kunnen die heuveltjes nog weleens voor problemen gaan zorgen en is het wellicht aan een ‘puncheur’.

Route:

abWVG9E.jpg

Edited by tijn11

Etappe 8) Blagnac - Luchon | 193 km | Berg

KgluMPC.pngSorry, even geen Cronoescalada vandaag. Dus even snel een Openrunner-versie gemaakt.

De eerste bergrit van deze Tour. De start is in Blagnac, nabij Toulouse. Over de Col du Cap Blanc, Portret d'Aspet, Menté en de Portillon moeten de renners vandaag. Een pittige klus dus. De finish is in het door de Tour bekend geworden bergplaatsje Luchon, nadat de renners eerst een afdaling hebben gedaan. Heel even doorkruist de karavaan het Iberisch Schiereiland, maar gelukkig voor de Fransen: dat is niet voor lang.

Route: http://www.openrunner.com/index.php?id=5344960

Edited by tijn11