DemoN

Ervaring | Pro Cyclist

1,121 posts in this topic

Ik rijd nu mijn eerste ander half seizoen op extreem. Gaat nog erg moeizaam. De ontwikkeling gaat nu ook niet zo snel. Dat vind ik niet zo erg, maar wel dat wanneer ik in topvorm ben niet eens fatsoenlijk vooraan kan finishen (kan ook aan mijn pcm kwaliteiten liggen). Nu dus maar besloten om op moeilijk te stappen. Mogelijk later in mijn carrière weer overstappen op extreem.

Het blijft wel een leuke mode, en de graphics vallen ook niet tegen op mijn laptop. Net nog een paar rondjes om Bayern gereden:

BOOG0O9.jpg

Edited by Wobbie

Eerste seizoen met mezelf, als 19-jarige ronderenner. Toch al een mooie overwinning vind ik :)

http://nl.tinypic.com/r/14lro2d/8

plaatje doet het niet

ik heb gekozen voor de russische roebels van katusha, sluit goed aan op de wedstrijden die ik wil rijden, en rodriguez is verhuisd naar saxo, dus schuif plaatjse op in de pikorde gok ik. 

keurige overwinning ja. :) welk niveau? 

ik vind mezelf toch niet slecht rijden op extreem. in paar eendaagse spaanse wedstrijden top 10-15 gehaald. net in ronde van burgos top 20. en nu nog pieken naar de tour d'avenir en dan mag de fiets aan de kant voor dit jaar, tenzij ik nog naar canada trek voor de ronde van alberta. wordt last minute beslissing. 

Edited by Little Goliath

Sanremo is niet gelukt :( Poggio was te slap. 20e :( Kristoff sprintte iedereen naar huis :( 

En ook nog maar louter ereplaatsen :( 2e in de Algarve, 3e in Lugano, 3e in de Tirreno :( 

Nu maar hopen dat ik weer de Settimana Internazionale win :whoop:

En ik ga btw de Ronde rijden. Als Wereldkampioen moet ik daar toch op zijn minst mijn truitje gaan showen aan die Belgjes daar B)

Verder is Tiesj Benoot een enorme pechvogel in mijn carrière. Louter ereplaatsen, valt aan bij de vleet, maar tot nu toe alleen maar de Ronde van België en Dwars door Vlaanderen gewonnen. Daar staat een resem tweede plaatsen (Roubaix, Vlaanderen in een jaar ook echt ;c), derde plaatsen en vierde plaatsen tegenover :o  

Ik start telkens na een 2 seizoenen opnieuw ofzo ;c sprinter en daarna tijdrijder werd wat eentoning

Maar nu dan toch eens doorzetten als ronderenner. Ben begonnen als de Jaimacaanse zeldzaamheid Romario Grant. Zo zwart als roet en een begenadigd klimmer en tijdrijder.

Eerste seizoen bij Itera Katusha na een wat trage start de ene na de andere overwinning aaneengebreid. Hoogtepunt was de Giro de Valle Aosta Mont Blanc waar ik de nummer 2 Herklotz in totaal op 25 minuten heb gereden ;c . En dat op moeilijk ;c 

Totaal van 14 overwinningen, met als slotakkoord nog even de Piccolo Lombardia

KI7CP6i.jpg

ZU5HruI.png

Begonnen als Vlaamse klassieke renner van 20 jaar op moeilijk. Getekend bij Lotto U23. Nu is KASSEIEN niet meteen de specialiteit waarmee je de overwinningen aan elkaar kan rijgen. 13de plaats in de Kattekoers - mijn vierde wedstrijd - gaf me toch wat moed. In Portugal ietwat verrassend mijn eerste zege gepakt in de voorlaatste rit van de GP ao Alentejo.  RIJDEN is een stat waar je veel mee kan, zeker in een wat zwakker deelnemersveld. Wegspringen en wegblijven uit een aarzelend peloton bijvoorbeeld. In de laatste rit keurig naar plek 5 gesprint. Uiteindelijk 'slechts' 4de in het AK. RvV U23 14de. ;c Is gewoon een sprinterswedstrijd man. :L En dan 4 2de plaatsen achter elkaar. Pff. Picardië, Metlon, Wallonië en Roubaix. In de Hel van het Noorden genaaid toen ik in de finale alleen kwam te zitten tegen 3 BMC'ers. In de Elzas naar wat ereplaatsen gesprint door slimme timing. Gepiekt naar de Tour de l'Avenir. 1 keer derde, 1 keer tweede... en ritwinst! Spurtje bergop van iedereen de maat kunnen nemen. Bergritten gesimuleerd. Uiteindelijk seizoen afgesloten met een zege in de Kustpijl. 3 zeges, ontiegelijk podiumplekken. Gemiddeld seizoentje dus. Maar echt veel meer viel er gezien mijn capaciteiten ook niet uit te halen. Gegeerd op de transfermarkt. Lotto was ik beu, uiteindelijk getekend voor 3 jaar en een karig loon bij Etixx. Gewaagde keuze.

Gezien de hoeveelheid toppers in het hele seizoen als knecht moeten starten. Hard. Maar de carrière van een toekomstig Flandrien gaat niet over rozen. Mij als ik kon toegelegd op de lange vlucht. Wierp zijn vruchten af, want ik mocht zowel in West-Vlaanderen, De Panne als de World Ports Classic de bergtrui mee naar huis nemen. 2de plaatsen waren er in rit 2 van de World Ports Classic en het eindklassement van de ZLM Tour. Mij toch ietwat kunnen laten zien in de koersen die er voor mij echt toe deden: 14de in Dwars door Vlaanderen, 10 in de Scheldeprijs, 9de in de Brabantse Pijl. Maar echt leuk werd het pas vanaf de zomer. Mocht met de Dauphiné mijn eerste WorldTour-koers rijden. In de tweede etappe naar plek 5 gesprint, in de derde etappe wint het team de ploegentijdrit et voilà, ik mag voor een dag het geel dragen. Daarna wel weer onzichtbaar, maar zo gemotiveerd dat ik in de Ster Elektrotour een rit en het eindklassement mee naar huis neem. Via winst in de GP Pino Cerami naar de Eneco Tour. Ook daar via spurten naar een ereplek in etappe 1 en de ploegentijdrit in etappe 2 voor 2 dagen de leiderstrui mogen aantrekken. Maar daarna loopt het helemaal fout en kunnen tot tweemaal toe vluchters minuten pakken op het peloton. Uiteindelijk als 13de en eerste Quickstepper geëindigd in het AK. Dan kwam er een schitterend najaar. Voor eigen publiek de GP Jef Scherens in Leuven en de Druivenkoers in Overijse gewonnen. 8ste in Plouay, 9de in Parijs-Brussel en 7de in Namen. Winst in het kampioenschap van Vlaanderen, om dan uiteindelijk te eindigen met een 3de plaats in de GP Impanis-Van Petegem en een 8ste stek in de Memorial Frank Vandenbroucke. Al bij al dus een seizoen dat lastig begon, maar uiteindelijk toch geshined in de kleinere koersen. 6 zeges als neoprof, kon slechter. Beklaag me nu een beetje dat ik bij Etixx zit en dus geen kopman ben, maar ach ja, dit is wel realistischer. 

Is dat trouwens bij jullie ook dat jullie hartslag altijd hoger is dan die van jullie ploegmaats als jullie gewoon aan het chillen zijn in het peloton? 

Is dat trouwens bij jullie ook dat jullie hartslag altijd hoger is dan die van jullie ploegmaats als jullie gewoon aan het chillen zijn in het peloton? 

nope, hangt echt af wie je ploegmaats zijn denk ik. :P 

Interessant eerste seizoen. In de cyanide cups leerden we kennis maken met het extreme spelniveau (heb dit nog nooit gedaan hiervoor, en ben geen begenadigd pcm'er). De eerste rittenkoers was een wake-up call. In de ronde van Mallorca was het constant attent zijn, in de bergrit werd ik 31ste. In de Ruta del sol werd k simpelweg naar huis gereden. In de tour du Yorkshire begon ik stilaan het spelletje te snappen. een 24ste plaats in de koningenrit gaf me moed. In een of andere poolse ronde haalde ik zelfs m'n eerste top 10 plaats in een heuvelrit. In castilla Y leon kwam ik niet in het stuk voor. In de vredeskoers kwam ik eindelijk jongens van m'n eigen leeftijd tegen. Ik domineerde, pakte twee ritzeges en logischerwijs ook het eindklassement. In de ronde van slovenië opnieuw een top 10 plaats (9de) en een 20ste plaats in het algemeen klassement.

In de spaanse kampioenschappen kwam ik niet in het stuk voor. In de spaanse eendagskoersen die daarop volgden deed ik het uitstekend, met een 9de & 14de plaats. Daarna werd er opgebouwd naar de ronde van Burgos, terwijl er al bekend was dat er een transfer naar het russische katusha aan zat te komen. Vastberaden rijd ik naar een 20ste plaats in de zwaarste bergrit, en daar strand ik ook in het eindklassement. 

De ronde van de toekomst domineer ik van start tot aankomst. In de openingstijdrit weet ik de schade te beperken, en in de tweede heuvelachtige rit sla ik reeds mijn slag. In de daaropvolgende bergritten is Barrena oppermachtig, hij wint er twee en word een keertje 2. 3 ritzeges & het eindklassement met een kleine 6 minuten voorsprong is het eindresultaat.

6e04078b0fa1cbcf80f1509af6db4e3b.jpg

Eerste van drie ritzeges in de tour de l'avenir.

f2ad4f372e74008f64d3e544ece64c01.jpg

Leider Barrena doet wat hij wil, en rijdt in de slotetappe praktisch van start tot finish aan kop. Zijn concurrenten gaan een voor een voor de bijl.

Na de ronde van de toekomst probeerde ik van mijn hoogvorm gebruik te maken, maar ik botste op een sterk deelnemersveld met onder andere Quintana & Landa. In de heuvelritten word ik knap 8ste & 14de, en in de slotetappe spurt ik zelfs mee voor de zege. Helaas raakte ik ingesloten, want had nog wat over. Toch een knap einde van het eerste seizoen. De winter zal in het teken staan van hard trainen, want we maken de overstap naar een pro tour ploeg. 

79fad9b182913afa9c802e398afa0242.png

9f8e7ad34614ab583a8a8b6d572f04da.png

Edited by Little Goliath

haha sterf, was de gedoodverfde eindwinnaar voor de settimana, en die kut ploegmaten vertikten het om een bidon te halen voro me. mijn twee bidonnen waren leeg en vlak voor de boog vd 10km besluit ik de gok te nemen om zelf nog op te halen. uiteraard valt er net dan een gat tussen de groepen, en doei  klassement. rolde nog de ene na de andere op, om uiteindelijjk 18de te eindigen, bijna nog voor mijn ploegmaten navarro & nieve die lekker voor zichzelf reden idioten :L 

Ik start telkens na een 2 seizoenen opnieuw ofzo ;c sprinter en daarna tijdrijder werd wat eentoning

Maar nu dan toch eens doorzetten als ronderenner. Ben begonnen als de Jaimacaanse zeldzaamheid Romario Grant. Zo zwart als roet en een begenadigd klimmer en tijdrijder.

Eerste seizoen bij Itera Katusha na een wat trage start de ene na de andere overwinning aaneengebreid. Hoogtepunt was de Giro de Valle Aosta Mont Blanc waar ik de nummer 2 Herklotz in totaal op 25 minuten heb gereden ;c . En dat op moeilijk ;c 

Totaal van 14 overwinningen, met als slotakkoord nog even de Piccolo Lombardia

Herklotz heb ik er in de zelfde tour ook helemaal vanaf gereden. Op de laatste berg, er steeds keihard tussendoor geknald, ook ik rolde de ene na de andere koploper op, uiteindelijk geeindigd met een kleine 10 minuten voorsprong op Herklotz en ik geloof Vermeulen. Die alleen in de laatste berg etappe de benen hadden om mij bij te houden, ik had een slechte dag geloof ik. Ondertussen dus ook mijn eerste ritjes aan het winnen in de bergen. Voor volgend seizoen getekend bij Europcar. Ben echt een benieuwd of ik wel aan de bak ga komen daar:)

Ik vind de be a pro modus echt leuk, alleen mis ik de optie dat er een trainingsschema voor heel het seizoen kan worden gemaakt.

Kan nu maar 4 weken. Of ik ben ineens blond

Oke, dit spel deugt officieel niet. Ik was 100% vorm (alle rondjes helemaal vol) en ik had een goede dag. Mijn heuvelstat is 75. We rijden met het peloton een heuvel op, en ik zat redelijk voorin. Ik rijd op bolletje 80, en ik zak er compleet, maar dan ook compleet doorheen! Ik had de hele rit nog geen trap te veel gedaan en mijn vorm van de dag was +2. What the fuck! Ik ben echt een beetje afgeknapt op dit spel, want de tijdritten deugen ook lang niet.

Edited by Elrick

Ik vind de be a pro modus echt leuk, alleen mis ik de optie dat er een trainingsschema voor heel het seizoen kan worden gemaakt.

Kan nu maar 4 weken. Of ik ben ineens blond

Kun je hier zelfs mee je haar verven? Waarschijnlijk zal Wilfried Genee dit spel wel leuk vinden dan :facepalm: