DemoN

Ervaring | Pro Cyclist

1,121 posts in this topic

Ze mogen zelf wel een eens realistisch programma maken. Zit nu bij Katusha en moet voor het moment zowel Giro, Tour als Vuelta gaan rijden. En die pippo's van Katusha willen ook dat ik met m'n 1m60 en 50kg Parijs-Roubaix ga rijden 

Snel maar mijn eigen programma aanpassen 

Oke, dit spel deugt officieel niet. Ik was 100% vorm (alle rondjes helemaal vol) en ik had een goede dag. Mijn heuvelstat is 75. We rijden met het peloton een heuvel op, en ik zat redelijk voorin. Ik rijd op bolletje 80, en ik zak er compleet, maar dan ook compleet doorheen! Ik had de hele rit nog geen trap te veel gedaan en mijn vorm van de dag was +2. What the fuck! Ik ben echt een beetje afgeknapt op dit spel, want de tijdritten deugen ook lang niet.

je moet gwn de AI beter leren begrijpen. Positionering is zo belangrijk, maar het tempo gaat ook vaak de hoogte in vlak voor een heuvel/aan het begin. Als je bolletje even naar 85 of zelfs 90 moet doen om je te handhaven, al is het maar voor paar seconden, moet je dat gewoon doen. Je speelt ook op extreem neem k aan? Ik vind het wel leuk zo, veel realistischer. Is ook niet de bedoeling dat je met 75 heu al de amstel gold race ofzo wint. @Elrick

Edited by Little Goliath

Zit in mijn 1e seizoen eind mei: 2e geworden in het eindklassement van Course de la Paix U23, winnaar van puntenklassement en bergklassement met mijn klimmer! KL 73 Heu 69 TR 72 PRL 71 :)

Kutspel. ;c Won ik de voorbije twee jaar Kuurne-Brussel-Kuurne, maak ik nu de overstap van LottoNL naar BMW (Astana) en nu kom ik tot de conclusie dat die die koersen niet eens rijden. ;c
Daar gaat mijn kans voor drie op drie. :L

Als 19-jarige ronderenner (72 KL, 73 TT eind juli) kan ik kiezen tussen enkele ploegen voor volgend seizoen.

- Orica GreenEdge (WT)

- CCC (PCT)

- Roompot-Oranje (PCT)

- Wanty (PCT)

- een hoop continentale teams

Iemand een suggestie welke optie de beste is? Kan natuurlijk ook nog blijven bij Topsport Vlaanderen, waar ik nu twee overwinningen heb.

CCC is wel leuk denk ik, orica vind ik persoonlijk meh

Bij mij is duidelijk de limiet in pro tour wedstrijden top 20, wat ook gwn realistisch is als 21 jarige snotaap. kom gewoon tekort als de echte kanonnen versnellen. ik zou toch graag de vuelta rijden, dus ga ik proberen in de ronde van polen een rit te winnen of het jongerenklassement te pakken. eerst even maand rusten na romandië wel. 

Oke, dit spel deugt officieel niet. Ik was 100% vorm (alle rondjes helemaal vol) en ik had een goede dag. Mijn heuvelstat is 75. We rijden met het peloton een heuvel op, en ik zat redelijk voorin. Ik rijd op bolletje 80, en ik zak er compleet, maar dan ook compleet doorheen! Ik had de hele rit nog geen trap te veel gedaan en mijn vorm van de dag was +2. What the fuck! Ik ben echt een beetje afgeknapt op dit spel, want de tijdritten deugen ook lang niet.

je moet gwn de AI beter leren begrijpen. Positionering is zo belangrijk, maar het tempo gaat ook vaak de hoogte in vlak voor een heuvel/aan het begin. Als je bolletje even naar 85 of zelfs 90 moet doen om je te handhaven, al is het maar voor paar seconden, moet je dat gewoon doen. Je speelt ook op extreem neem k aan? Ik vind het wel leuk zo, veel realistischer. Is ook niet de bedoeling dat je met 75 heu al de amstel gold race ofzo wint. @Elrick

Nee tuurlijk, maar dit was midden in de koers, op 80 kilometer voor de finish. En het peloton was nog compleet. Dus de mindere heuvelaars reden me ook gewoon voorbij terwijl mijn renner al een hoge hartslag had.

Btw: Is het normaal dat de hartslag tegenwoordig bij de 140 al geel wordt? Bij 2013 gebeurde dat pas wanneer de hartslag naar de 167 ging.

Nee tuurlijk, maar dit was midden in de koers, op 80 kilometer voor de finish. En het peloton was nog compleet. Dus de mindere heuvelaars reden me ook gewoon voorbij terwijl mijn renner al een hoge hartslag had.

Btw: Is het normaal dat de hartslag tegenwoordig bij de 140 al geel wordt? Bij 2013 gebeurde dat pas wanneer de hartslag naar de 167 ging.

jup, 140 is nu de 167 eigk :P maar heb ik soms ook hoor, dat ik me even moet inspannen op 80km vd streep op een heuvel, je herstelt daar wel van. gwn meegaan en even in het rood kan zelfs.

Wat een naaistreek flikt PCM me trouwens

Seizoen 2 met Grant.. zekere eindzege Langkawi (2.HC).. bij gesimmede vlakke rit valt hij uit en blessure, 2 maanden out. Dus nog geen toegang tot WT races als gevolg.

Juli dan, oostenrijk, weer 1e. weer vlakke etappe, weer gesimmed, weer blessure, schedelbasisfractuur, weer zeker 2  maanden out.

Dit is echt wel overdreven. 

Ik heb in meer dan 2 seizoenen nu slechts één keer gehad dat ik gevallen ben, verder nog geen enkele lekke band of blessure gehad.

Ik heb in meer dan 2 seizoenen nu slechts één keer gehad dat ik gevallen ben, verder nog geen enkele lekke band of blessure gehad.

Ik 2x ofzo, bijna altijd in natte afdaling. Nooit blessure.

Ik 2x ofzo, bijna altijd in natte afdaling. Nooit blessure.

boks, idem 

m'n doelstelling niet gehaald in polen. opnieuw te sterk deelnemersveld, dus geen vuelta voor barrena. in de winter zullen we nog wat moeten groeien. :s 

doe nog een kleine laatste piek op de italiaans najaarswedstrijden nu. wel bijna level 16 bereikt, groei gaat erg traag voorbije levels, dus hopelijk weer eens een goeie boost.

f753535c4b9831dc1d908086f59f9416.png

Edited by Little Goliath

Is het normaal dat ik 76 heb voor klimmen en 77 voor tijdrijden en slechts 68 voor heuvels?

Mag dit jaar (3e) toch nog de nodige WT koersen rijden. Nu iig Gent-Wevelgem, E3, Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix, Amstel Gold Race, Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik. Benieuwd of ik er één kan winnen.

3e seizoen, bijna ten einde pas 3 etappeoverwinningen. Waaronder 1 solo in de giro

Afgelopen jaar 2 jaar 40

World tour is net te hoog voor mij op dit moment

Bah, heb je 84 klimmen, ben je niet eens de kopman in de Giro. Gelukkig vrije rol. Dus Pinot er dan maar afrijden in de eerste bergrit

Seizoen 3 afgerond met mijn ronde renner bij Lotto Soudal. Dit was mijn eerste seizoen bij de World Tour.

Beste resultaten:

Algemeen klassement Ronde van Oman + 2 ritten.

Algemeen klassement Tirenno 

Ronde van Catalonië 3e plek GC

Ronde van het Baskenland 4e GC + 2 ritten. 

Ronde van Romandië 7 GC.

Giro 2e GC, 10 minuten achter sublieme Nibali, wel 1 ritzege gepakt. 

Ronde van Polen 7 GC

Vuelta 1 GC, hier geluk dat er geen top klimmers meededen maar meer de beste punchers + 5 ritten.

Volgend seizoen: Giant