DemoN

Ervaring | Pro Cyclist

1,121 posts in this topic

volgens mij heeft je trainingsarbeid id winter wel degelijk invloed op je volgend seizoen. ik ben nu in april helemaal kapot, zit niet meer fris, en raak maar niet in vorm. ik moet nu 2 maanden noodgedwongen rust pakken, want kom geen poot vooruit. 

edit: hahaha nadat ik geen poot vooruit kwam in catalonië, heb ik baskenland & romandië gesimuleerd. in romandië reed ik nog aardig mee, en krijg ineens de melding na de ronde: je hebt een klassementstrui gewonnen, dus heb nu de monumenten + grote rondes unlocked. :lachen: nu twee maand rust want hij zit er helemaal door 

edit2: was de jongerentrui dus, schitterend 

Edited by Little Goliath

Extreem is echt bizar realistisch wat de groei betreft. Eerste jaar bij de beloften domineren. Tweede jaar overstap naar de profs. In minder bezette koersen kan je meedoen, in pro tour haal je met moeite top 20. Jaar 3 was een pechjaar. Om een of andere reden geraakte ik niet in vorm (denk overtrained) en besloot ik een rustpauze in te lassen. Daarna probeerde ik alles in het teken van de vuelta op te bouwen, maar viel ik uit in de ronde van burgos met een gebroken arm. Weg vuelta, weg seizoen. In de winter dan deze keer op het gemak getrained, en rustig aan het seizoen begonnen. In de ruta del sol keertje 5de in bergetappe met bijna alle toppers, en in de ronde van catalonië bevestigd met een top 10 plaats en talloze uitvallen die strandden op paar km vd streep in heuvelritten. Nu opbouwen naar baskenland en romandië, maar ben bang dag ik me weer ga vergalloperen. Kan misschien iemand zijn huidig trainingsschema eens posten als hij echt in vorm is/wil zijn. Het jaar hiervoor was mijn frisheid echt dramatisch. Op welke traingsarbeid zetten jullie het als je een wedstrijd rijdt? Vorig jaar was het op bepaald moment zo erg dat ik hem niet eens kon aanpassen (het trainingsniveau). Belasting was sowieso 100% zowel op 0 als 5 ;c

Edited by Little Goliath

Vorig jaar was het op bepaald moment zo erg dat ik hem niet eens kon aanpassen (het trainingsniveau). Belasting was sowieso 100% zowel op 0 als 5 ;c

Hangt het ook niet af van het aantal wedstrijddagen? Als je week vol zit met wedstrijddagen zit je zowiezo toch op 100%

Hmm, dit is wel balen. Op Aru na ben ik veruit de beste klimmer in mijn eerste Giro, sta na de eerste week dan ook tweede. Maar dan in een onschuldige heuvelrit, val ik in de afdaling op 15 kilometer van de meet en verlies ik nog zo'n 4 minuten. Zak ik ineens naar plek 5. Maar goedmaken in de tijdrit dan...

EDIT: In die tijdrit maak ik wel 4 minuten goed op Aru, en nog meer op andere concurrenten, alleen Chernetckii bleef in de buurt, sta nu binnen 2 minuten van Aru, en maar enkele seconden achter Chernetckii die ik er bergop wel af moet kunnen krijgen.

Edited by Max

Extreem is echt bizar realistisch wat de groei betreft. Eerste jaar bij de beloften domineren. Tweede jaar overstap naar de profs. In minder bezette koersen kan je meedoen, in pro tour haal je met moeite top 20. Jaar 3 was een pechjaar. Om een of andere reden geraakte ik niet in vorm (denk overtrained) en besloot ik een rustpauze in te lassen. Daarna probeerde ik alles in het teken van de vuelta op te bouwen, maar viel ik uit in de ronde van burgos met een gebroken arm. Weg vuelta, weg seizoen. In de winter dan deze keer op het gemak getrained, en rustig aan het seizoen begonnen. In de ruta del sol keertje 5de in bergetappe met bijna alle toppers, en in de ronde van catalonië bevestigd met een top 10 plaats en talloze uitvallen die strandden op paar km vd streep in heuvelritten. Nu opbouwen naar baskenland en romandië, maar ben bang dag ik me weer ga vergalloperen. Kan misschien iemand zijn huidig trainingsschema eens posten als hij echt in vorm is/wil zijn. Het jaar hiervoor was mijn frisheid echt dramatisch. Op welke traingsarbeid zetten jullie het als je een wedstrijd rijdt? Vorig jaar was het op bepaald moment zo erg dat ik hem niet eens kon aanpassen (het trainingsniveau). Belasting was sowieso 100% zowel op 0 als 5 ;c

3e jaar is bij ook drama, is ook wel weer leuk dat het even tegen zit. Zo wordt het niet te saai.
hele jaar dagvorm max +1 vaak 0 soms -2 en soms -5

In september ging mijn vorm automatisch 2 weken naar 3 heel vreemd, iets van een bug, of.... te veel wedstrijden zat precies op 80

Edited by stef`

Wat ook een schitterende bug is met die be a pro mode is dat WT koersen waarvoor je ingeschreven staat, maar je ploeg geen wildcard krijgt, deze wel in je kalender blijven staan en dus je vorm (en vermoeidheid) gewoon meestijgen. Ik sta nu voor de Giro ingeschreven, terwijl we geen wildcard hebben gekregen...

BK Tijdrijden als Neoprof + Ronde van Oostenrijk (+1 etappe) + Ronde van de Toekomst (+4 etappes) gewonnen.

Wel blijft het raar dat ik voor klimmen 78 heb en voor heuvels 69.

3e seizoen - heb getekend bij Sky en maak ondanks alleen vrije rol meteen indruk door 6e te worden in zowel Parijs Nice als Catalonië, wat ik nog knap vond want ik heb maar 74 HEU (tov 81 klimmen en 77 tijdrijden) en t waren voornamelijk heuvelritten. 
Dan 3e in Romandië (op 8 seconden van eindwinst :( ) ..

Moet ik ineens de Giro rijden, terwijl die niet staat aangevinkt :L 

PCM :L 

BK Tijdrijden als Neoprof + Ronde van Oostenrijk (+1 etappe) + Ronde van de Toekomst (+4 etappes) gewonnen.

Wel blijft het raar dat ik voor klimmen 78 heb en voor heuvels 69.

Seizoen 1: Topsport Vlaanderen-Baloise

Seizoen 2 en 3 zal ik voor Trek rijden.

3e seizoen - heb getekend bij Sky en maak ondanks alleen vrije rol meteen indruk door 6e te worden in zowel Parijs Nice als Catalonië, wat ik nog knap vond want ik heb maar 74 HEU (tov 81 klimmen en 77 tijdrijden) en t waren voornamelijk heuvelritten. 
Dan 3e in Romandië (op 8 seconden van eindwinst :( ) ..

Moet ik ineens de Giro rijden, terwijl die niet staat aangevinkt :L 

PCM :L 

In de eerste rit gewoon opgeven is toch ook een optie? Dan hoef je hem niet te rijden natuurlijk.

@Little Goliath @stef` houdt er rekening mee dat er ook nog een bug in be a pro zit dat soms je vorm op half rood blijft steken, dan moet je ff spel herladen en savegame herladen en 1 dag verder gaan en dan is de vorm weer normaal

hmm ok @Keuteberg Dat gebeurde inderdaad, vorm bleef steken op half rood, ookal gaf mijn training aan dat ik in topvorm moest zijn, en de frisheid was dramatisch.. was opzich wel realistisch een keertje tegenslag hebben, maar wel een jaar daardoor vergooid.

je zei iets van de randstats in ander topic trouwens, ik heb nu dit jaar tijdens het 4de jaar. mag ik dan randstats verhogen, want mijn RY stat is wel echt een ramp (nog altijd 62 ;c )

9dbd3806c3cf50c2a1d6953efb0e0ec2.png

speel wel niet met de focus db, maar die ry stat gaat gewoon niet omhoog. heb zelfs expliciet een level op aanvallen getraind om hem wat omhoog te krijgen. dit waren ongeveer stats bij het begin. 

ed88f5a82cf31afd022850a0bca45c0f.png

merci ruben :) 

als je niet de fdb gebruikt moet je t ook niet doen vind ik

hmm ok, maar 62 is wel erg laag, of niet? het is de pcm daily realname db @Keuteberg die ik gebruik. maar kan hoor, dat dat zo bedoeld is? ben ook begonnen als klimmer. wil gwn weten wat eerlijk is/wat niet. :P 

maar was dus een bug, dus je kan niet echt oververmoeid geraken neem ik aan. want ben nu heel voorazichtig omdat ik niet zelfde als vorig jaar wil tegenkomen. vond het al bizar want na die twee maanden rust, stond mijn vermoeidheid echt op 0, maar ik kwam maarn iet in vorm en was totaal niet fris. dus ben nu heel voorzichtig aan het trainen, zelfs in mijn piekmomenten.

0366eca522f08e7dc0dc1be53cf2342e.png

maar dit mag dus intensiever? 

je vermoeidheid gaat pas effect hebben als die boven de 50 ligt

En in deze pcm heeft vlak nu ook weer niet zoveel invloed, je ziet genoeg 60 of zelfs hoog 50 renners gewoon nog volgen in vlakke etappes. En ergens is het ook realistisch dat pure klimmers worden afgemat op het vlakke.

Maar je zou dit echt wel kunnen counteren door langere tijd op aanvallen of tijdrijden te trainen. En dan niet 1 level, maar echt 1 jaar. De vraag is of je zo'n investering wil maken. Want in die tijd kun je natuurlijk weer niet groeien op andere vlakken. 

@Little Goliath Bij mij heb ik het hardrijden vooral getraind tijdens het heuvels trainen. In 2 hele seizoenen en nu tot aan de Giro, toch van 59 naar 67. Zelfde DB.

@Little Goliath Bij mij heb ik het hardrijden vooral getraind tijdens het heuvels trainen. In 2 hele seizoenen en nu tot aan de Giro, toch van 59 naar 67. Zelfde DB.

hmm ok, misschien iets voor volgend seizoen. merci :) 

@Keuteberg en de frisheid dan? of kwam dat ook door die bug. net weer begonnen, 5de in baskenland eerste etappe. blijft wachten op die eerste overwinning in de pro tour :(