DemoN

Ervaring | Pro Cyclist

1,121 posts in this topic

Ik had juist in het begin heel vaak een goede vorm totdat het mij opviel. Sindsdien suckt mijn vorm ook. Heb wel gemerkt dat het mega veel uitmaakte. Het WK ITT reed ik twee keer om te testen hoe een ITT gereden moest worden en Vandewalle reed 2min beter de tweede keer. Die haalde daardoor top 5. Oorspronkelijk zou hij 20e zijn geweest ofzo.

Bergrit Oman:

1    Chris Froome    Team Sky    3h20'44 84KLI
2    Tejay Van Garderen    Etixx - Quick-step    + 40 80KLI
3    Thibaut Pinot    FDJ    + 50 83KLI
4    Renze    Team Roompot-Oranje Peloton    s.t. 79KLI
5    Adam Yates    Orica-GreenEDGE    + 1'17 80KLI
6    Pierre Rolland    BMC Racing Team    + 1'35 79KLI
7    Daniel Martin    Team Sky    + 2'40 79KLI
8    Joe Dombrowski    Etixx - Quick-step    s.t. 78KLI
9    Diego Rosa    Bardiani CSF    + 3'21 77KLI
10    Andrey Amador    Astana Pro Team    s.t. 78KLI

Toch netjes :) en 25% geel was al weg bij de voet.

Edited by Renze

Rit erna: 3 heuvels. Op de top van de eerste heuvel weg met de top 4 van de bergrit en tevens top 4 van het klassement. EQS en FDJ hadden een knecht bij hun. In de afdaling sluiten een paar renners aan, niet veel. Volgende klim zelfde idee, op de top weer met de top 4 weg en wat knechten + ook vroege vluchters. Laten ze het in de afdaling volledig stilvallen en komen er 10 renners terug... Gaan ze vervolgens opeens keihard rijden, de top 3, en ik kan er niet voorbij. Op het vlakke. Dat was echt heel irritant. Gelukkig nog teruggekomen en Van Garderen en Pinot zoek gereden. Zo sta ik 2e! De rit voor de bergrit had ik ook al gewonnen, dus beter dan dit kan het niet zo ongeveer :) vorig jaar was ik nog 3e + ritzege, nu dus 2e + ritzege.

1    Yukiya Arashiro    Bardiani CSF    3h33'07 (vroege vlucht)
2    Tony Gallopin    Lotto Soudal    + 1'31 78HEU
3    Chris Froome    Team Sky    s.t. 79HEU
4    Arnold Jeannesson    FDJ    s.t. 75HEU
5    Renze    Team Roompot-Oranje Peloton    s.t. 75HEU
6    Adam Yates    Orica-GreenEDGE    + 2'29 76HEU
7    Lars Petter Nordhaug    Team Sky    s.t. 78HEU
8    Rigoberto Uran    Trek Factory Racing    s.t. 79HEU
9    Geraint Thomas    Orica-GreenEDGE    s.t. 77HEU
10    Riccardo Zoidl    Team Sky    s.t. 77HEU
11    Pierre Rolland    BMC Racing Team    s.t. 78HEU
12    Tejay Van Garderen    Etixx - Quick-step    s.t. 78HEU
13    Joe Dombrowski    Etixx - Quick-step    s.t. 76HEU
14    Thibaut Pinot    FDJ    s.t. 79HEU

Edited by Renze

In mijn carriere in het 4e seizoen de Tour gewonnen (speel op moeilijk). Bergop niet altijd sterk genoeg om Froome en Quintana te volgen. Maar gedomineerd in de klimtijdrit (nr. 2 was op bijna 3 minuten) en het geel terug veroverd in de laatste tijdrit.

Denk inderdaad dat extreem wat realistischer is dan mijn carriere op dit moment.

hoe ¨bespeel¨ je die dagvorm?

ik ben het beu om praktisch constant me -x dagvorm rond te rijden... precies of mijn mannetje is nooit happy :( :x 

Gisteren begonnen in mijn 2e seizoen aan de Dauphine, Poeh, dat is wel wat andere koek dan een beetje die kleine ritjes te rijden waar geen bergjes inzitten. Met mijn ronderenner sta ik op dit moment op een 14e plek. Helaas geen zicht meer op de jongerentrui, ben zn naam even kwijt maar die gast is met zn 24 jaar steeds in de top 10 te vinden. En Quintana wint inderdaad alles bij mij haha.

Moet nog 1 etappe, en dat belooft ook nog een zware te worden

Ik had juist in het begin heel vaak een goede vorm totdat het mij opviel. Sindsdien suckt mijn vorm ook. Heb wel gemerkt dat het mega veel uitmaakte. Het WK ITT reed ik twee keer om te testen hoe een ITT gereden moest worden en Vandewalle reed 2min beter de tweede keer. Die haalde daardoor top 5. Oorspronkelijk zou hij 20e zijn geweest ofzo.

Wat viel op?

Wat viel op?

Dat ik steeds zo'n goede dagvorm had.

Wat viel op?

En hoe kreeg je dat voor elkaar?

Wat viel op?

En hoe kreeg je dat voor elkaar?

Geen idee

Seizoen vier zit erop. Na de Giro weinig meer van hoog niveau gereden, heb nog Oostenrijk gepakt en een ritje in Colorado en een Italiaanse kermiskoers. Door vijfde te worden in de CQ Ranking Lampre weer terug gebracht naar de World Tour, maar ik ga toch vertrekken. Ik heb voor twee jaar getekend bij Movistar. Volgend seizoen vol pieken op de Tour en Vuelta!

Jezusmina! Daar rijd ik met mijn heuvelaar met 78heu, 82 acc met volle balkjes, in topvorm, dagvorm van +2, op bolletje 90% een steile heuvel op. Komt er ineens een of andere flutbelg met 73heu langsvliegen alsof ik stilsta. Ik sluit nog aan, kan hem in de afdaling al nauwelijks volgen, en op het vlakke rijdt hij me er doodleuk af terwijl mijn ryd stat 5 punten hoger is!

Serieus, ik heb soms echt de neiging om weer terug te gaan naar pcm2013, want er is zo ongelofelijk veel mis met het spel. Niet alleen gameplay, maar ook andere dingen, zoals ingeschreven staan voor een wedstrijd om vervolgens door je team niet geselecteerd te worden.

Edited by Elrick

de ai in heuvelritten is aardig fucked up ja 

Klopt, en een hoge acceleratie heeft ook al geen nut, want mannetjes met 72acc houden je gewoon bij en hebben dan nog genoeg energie om 2 kilometer lang te sprinten -.-

waar ik nu last van heb op extreem zijn die bergritten waar de laatste klim een loper is. dat is echt dodelijk, want de ai valt altijd aan op die lopende stukken, en ze volgen is suicide. 

dan doe je gewoon wat fout hoor, ik heb totaal geen problemen met heuvelklassiekers... die koersen win ik altijd t makkelijkst zowat