Elrick

Ervaring | Show jouw Pro

280 posts in this topic

2015

• 2e etappe ZLM Roompot Tour (Kamperland - Kamperland, Vlakke tijdrit)
  • Eindklassement ZLM Roompot Tour
  • Ardense Pijl
  • 2e etappe Vredeskoers U23 (Glucholazy - Praded, Bergetappe)
  • Eindklassement Vredeskoers U23
  • 1e etappe Ronde van de Toekomst (Saint-Flour, Proloog)
  • 5e etappe Ronde van de Toekomst (Saint-Vulbas - Plateau de Solaison, Bergetappe)
  • 8e etappe Ronde van de Toekomst (Saint-Jean de Maurienne - La Toussuire, Bergetappe)
  • Eindklassement etappe Ronde van de Toekomst
  • Parijs-Tours U23

2016

• 1e etappe Ronde van Oostenrijk (Innsbruck - Kühtai, Bergetappe) 
  • 2e etappe Ronde van Oostenrijk (Innsbruck - Kitzbüheler Horn, Bergetappe) 
  • Eindklassement Ronde van Oostenrijk
  • 4e etappe USA Pro Challenge (Vail, Klimtijdrit)

2017

• 2e etappe Tour Down Under (Unley - Stirling, Vlakke rit)
  • 3e etappe Settimana Coppi e Bartali (Gatteo - Sogliano al Rubicone, Heuvelrit)
  • 6e etappe Settimana Coppi e Bartali (Monticelli Terme, Fiorano Modenese, Heuvelrit (die rit waar ik Felline naaide ;c)) 
  • Eindklassement Settimana Coppi e Bartali
  • 6e etappe Ronde van het Baskenland (Aia - Aia, Geaccidenteerde tijdrit)
  • 3e etappe Giro d'Italia (Rapallo - Sestri Levante, Heuvelrit)
  • 4e plaats Eindklassement Giro d'Italia
  • Jongerenklassement Giro d'Italia
  • Wereldkampioenschap op de Weg
  • Chrono des Nations

2018

• 4e etappe Settimana Coppi e Bartali (Zola Predosa - Piane di Mocogno, Bergrit)
  • Eindklassement Settimana Coppi e Bartali
  • 11e etappe Tour de France (Carpentras - Mont Ventoux, Klimtijdrit)
  • 20e etappe Tour de France (Saint-Leonard de Noblat - Limoges, Tijdrit)
  • 2e plaats Eindklassement Tour de France
  • Jongerenklassement Tour de France
  • 4e plaats Eindklassement Vuelta a España
  • Jongerenklassement Vuelta a España
  • Ronde van Lombardije

2018 is voorbij en kijk de baas eens shinen :notworthy:

WK winnen zat er niet in. Ik ging maar knechten voor Slagter, die derde werd achter Tim Wellens en een andere Belg :(

Edited by Fiets

Om het jaar ja.

Overigens nu in januari de kaap van een miljoen aan doekoes gerond. Officieel rijke tatta B)

giphy.gif

2edxz15.jpg

In het derde seizoen bij Fassa Bortolo getekend (Lampre - Merida) met bovenstaande klimbaas. Ik speel extreem. In Catalonië reed ik mijn eerste koers op World Tour niveau, en ik wist direct een etappe te winnen. In Baskenland won ik de slotklimtijdrit waardoor ik derde werd in het eindklassement. In Trentino werd ik vervolgens derde in de eindrangschikking, waarna ik in Californië van start ging. Met een ritzege en achtste plaats in het klassement ging ook dit prima. Daarna gaan voorbereiden op de Vuelta, mijn eerste grote ronde. Ik voelde al snel dat een top vijf klassement er niet in zat dus heb dat laten lopen. Via vluchten toch twee ritzeges en het bergklassement gepakt, dus toch een goede ronde. Al met al een topseizoen!

Volgend seizoen wel Continental Tour, want ik zit echt in een faalteam :L Allemaal renners als Kennaugh, Clement, Mendes, dat niveau. Net niks dus. Ik pakte meer dan de helft van de punten.

En ook in de eerste koers van 2019 baas ik als een baas.

GP Cadel Evans gewonnen doordat nagenoeg alle topfavorieten vielen en Lampre en Movistar gingen rijden :notworthy: 

2cghons.png

10 Overwinningen:

• Rit + eindklassement Roompot ZLM Tour
  • Rit + eindklassement Course de la Paix
  • 3 ritten + eindklassement Tour de l'Avenir
  • Rit Tour of Malopolska
  • Trofeo Almar

Verder nog wat bergtruien en een 2de plaats in de Tour of Sochi. Vanzelfsprekend de U23 ranking gedomineerd, toch ook 88 punten verdiend voor de Continental ranking - enkel Jack Bibridge deed beter in mijn team. Getekend bij Bora Argon voor een schamele €3000, maar niemand wilde meer betalen voor een eenjarig contract :( en in de World Tour wilde ik niet. Om een of andere schimmige reden heeft de ploeg wel een hoop random Spanjaarden aangetrokken :L gelukkig met de grote held Ruben Plaza erbij. Ach ja, slechter dan mijn ongelooflijk brakke Forklift ploeg kan moeilijk. Heb ze per ongeluk nog allemaal naar de kloten gereden in de ploegentijdritproloog van de Tour of Alberta :(

EDIT: mijn lijst van overwinningen lijkt wel belachelijk hard op die van @Fiets :L

Course de la Paix is dan ook de makkelijkste overwinning ever, niemand in vorm en kut stats

Mijn geschiedenis:AvniUtx.png

Mijn team, BMC:

GvmrpbP.png

Beste renners atm:

j317t9h.png

Seizoen 1: De Rijke:

1e Trofeo Almar. 1e Tour de l'Avenier. 1e 2 etappes Tour de l'Avenier. 1e Course de la Paik U23. 1e Rabobank Dorpenomloop. 2e GP de Wallonie. 2e La fleche Ardennaise. 3e GP Kranj. 5e NK.

Seizoen 2: Roompot:

1e Rabobank dorpenomloop. 1e GP de Wallonie. 1e Tour de Wallonie. 1e 2 etappes Tour de Wallonie. 1e Internationale Osterreich Rundfahrt. 1e 1 etappe ZLM Tour. 1e 2 etappes Osterreich Rundfahrt. 1e GP de Montreal. 1e GP Quest France - Poulay. 2e NK. 5e WK.

Seizoen 3: BMC:

1e Tour Down Under. 1e 2 etappes Tour Down Under. 

Mijn geschiedenis:AvniUtx.png

Mijn team, BMC:

GvmrpbP.png

Beste renners atm:

j317t9h.png

Seizoen 1: De Rijke:

1e Trofeo Almar. 1e Tour de l'Avenier. 1e 2 etappes Tour de l'Avenier. 1e Course de la Paik U23. 1e Rabobank Dorpenomloop. 2e GP de Wallonie. 2e La fleche Ardennaise. 3e GP Kranj. 5e NK.

Seizoen 2: Roompot:

1e Rabobank dorpenomloop. 1e GP de Wallonie. 1e Tour de Wallonie. 1e 2 etappes Tour de Wallonie. 1e Internationale Osterreich Rundfahrt. 1e 1 etappe ZLM Tour. 1e 2 etappes Osterreich Rundfahrt. 1e GP de Montreal. 1e GP Quest France - Poulay. 2e NK. 5e WK.

Seizoen 3: BMC:

1e Tour Down Under. 1e 2 etappes Tour Down Under. 

Welk level zit je nu?

Hoe kun je in 2016 voor zowel Roompot als BMC hebben gereden @Shinx?

99f803341e389219370f1d862d31acf5.png

Sta aan de vooravond van de vuelta (m'n eerste grote ronde na 4 jaar) waar we hebben gepiekt op de derde week; het deelnemersveld lijkt mee te vallen, dus hoop stiekem op een top 5 :) 

Hoe kun je in 2016 voor zowel Roompot als BMC hebben gereden @Shinx?

Weet ik ook niet :/ Moet een bug ofzo zijn.

Welk level zit je nu?

Level 19/Level IV

2015, seizoen 1, Rabobank Development Team, 2.500€/maand

Begonnen als 19 jarige ronderenner op extreem, in het begin geen wedstrijden op mijn maat behalve de tijdritten. Maar ik dacht dat die niet te winnen waren dus ik heb ze een hele tijd gesimuleerd. Daardoor mooie en realistische resultaten gehaald. Vanaf mijn eerste piek in de Ronde de l'Isard ging het goed, vervolgens een hele hoop gewonnen en meestal was er maar weinig tegenstand. In de Volta a Portugal was er eindelijk veel tegenstand en daar ging het dan ook een stuk minder goed. Sky was 1-2-3 in het eindklassement en dankzij de tijdrit werd ik 4e, die ik heel netjes won en zelf heb gereden. Uiteindelijk vond ik het op zich wel vrij makkelijk allemaal, maar goed. Volgend seizoen naar Roompot voor één jaar, daarna misschien een ander PCT of WT team, zie ik nog wel.

• 29e proloog Driedaagse van West-Vlaanderen (eerste resultaat)
  • 10e proloog Istrian Spring Trophy
  • 6e proloog Tour de Normandie
  • 11e eindklassement Tour de Normandie
  • 1e tijdrit ZLM Roompot Tour
  • 1e eindklassement ZLM Roompot Tour (sprinter stond voor mij maar kreeg laatste etappe 38" aan de broek, alles gesimuleerd...)
  • 3e proloog Olympia's Tour
  • 4e tijdrit Olympia's Tour
  • 2e etappe 1 Ronde de l'Isard
  • 2e etappe 2 Ronde de l'Isard
  • 2e etappe 4 Ronde de l'Isard
  • 2e eindklassement Ronde de l'Isard
  • 1e etappe 2 Course de la Paix U23
  • 1e etappe 3 Course de la Paix U23
  • 1e eindklassement Course de la Paix U23
  • 15e proloog Ster ZLM Tour
  • 19e NK, uit de vroege vlucht
  • 1e etappe 2 Giro valle d'Aosta
  • 2e etappe 3 Giro valle d'Aosta
  • 1e etappe 6 Giro valle d'Aosta
  • 1e etappe 6 Giro valle d'Aosta
  • 1e eindklassement Giro valle d'Aosta
  • 5e etappe 5 Volta a Portugal
  • 9e etappe 9 Volta a Portugal
  • 1e etappe 10 Volta a Portugal (tijdrit, tegen een heel goed team Sky e.a.)
  • 4e eindklassement Volta a Portugal
  • 3e proloog Tour de l'Avenir
  • 3e etappe 3 Tour de l'Avenir
  • 1e etappe 5 Tour de l'Avenir
  • 1e etappe 7 Tour de l'Avenir
  • 1e etappe 8 Tour de l'Avenir
  • 1e eindklassement Tour de l'Avenir

Totaal 14 overwinningen en nog heel veel nevenklassementen, 34.306€ verdiend.

• 430e in de Superprestige (88 punten)
  • 163e in de Continental (46 punten)
  • 1e in de U23 wereldranglijst (900 punten), nummer 2 had 237 punten ;c

Qua training begonnen op rondes natuurlijk, daarna een tijdje aanvallen gedaan zodat RYD hoger zou zijn. Nieuwe doel is op heuvels voor hogere HEU en ACC, die mis ik toch wel een beetje. Als dat een beetje hoger is ga ik weer voor rondes.

Hn7tbfFp.png

Edited by Renze

p0RJHcn.pngdinyBcSZ.pngddit is mijn renner.algemeen goede ronde renner enkel heuvels is beetje lastig.acceleratie trainen doe ik niet echt vermits ik vooral hoog tempo op bolletje rijd.

geen idee waarom mijn heuvels niet omhoog wilt..ik train hele tijd voor ronde renner en klimmer.in ieder geval 3e seizoen was het seizoen van de doorbraak voor mij.6e in giro and vuelta gewonnen (opmerkelijk minder goede klimmers in vuelta)begon aan de vuelta met zeer slecht ritme maar toen de 3e week begon met de echte bergritten begon ik eindelijk + 1-2 te krijgen en heb ik veel tijd ingehaald.

4e seizoen ga ik nu proberen tour te winnen of toch top3.

iemand trouwens tips om heuvels te trainen? hangt het van iets af welke stats + krijgen?

Edited by Movvy

Klopt het dat je aan het eind van het jaar een bonus krijgt? Ik had 25806€ direct na de laatste wedstrijd, maar aan het eind van het jaar opeens 34306€. Of zit daar ook je loon bij in?

Loon.

Jaloers op Renze, die kan straks gewoon met 2 spellen Be a pro spelen 

@Skyver

Jaloers op Renze, die kan straks gewoon met 2 spellen Be a pro spelen 

@Skyver

Doe eens normaal :rolleyes:

Deze man won dit seizoen zowel de Tour als Vuelta. Wel geen concurrentie in de Vuelta bergop. Beste tegenstander had 80 op klimmen en die waren waarschijnlijk zelfs niet in vorm, want de nr. 2 in de eindstand had 75 voor klimmen. Ik was trouwens ook niet in topvorm in de Vuelta. 

6hlr2s.png