Sign in to follow this  
Syrtaki

★ Vragen ★ Vacatures: Gezocht...

338 posts in this topic

Geplaatste Afbeelding

Vacatures

Hier, de plek om jouw toekomstige medeschrijver te vinden! Heb je een goed idee voor een nieuw verhaal en zoek je derhalve een medeschrijver of zou jij graag wat feedback hebben wat betreft je uitgedachte plot, doe hier je aanvraag!

Syrtaki © PCM Focus

Hey

Ik heb opnieuw een idee voor een FOCUS-verhaal. Een titel heb ik nog niet maar hier is het concept:

We spelen eigenlijk een fantasie seizoen met minstens 5 teams(meer zou natuurlijk beter zijn). Elke dag om 20.00 u is er een deadline waarin je je tactiek in de koers moet pm'en. Een voorbeeld. Ronde van Australie etappe 1

Een team van drie renners heeft een groepspm. Hier kunnen zij een tactiek insturen voor een volgend deel uit de koers. Bv. Ze sturen een iemand in de ontsnapping, dan schrijven wij daar een stukje over. Dat wil dus zeggen: Als er meerdere teams een tactiek van een aanvaller hebben moeten we die in het stukje verwerken. Moest het nu zijn dat ploegen hun tactiek willen aanpassen, haal ik terug het voorbeeld van die drie boven, dan kunnen ze dus in dit geval hun renners laten uitzakken naar het peloton. De volgende beurt kunnen ze iemand op kop zetten, de beurt daarna opnieuw aanvallen.

Het lijkt me wel een goed concept maar ik denk niet dat ik ga meehelpen, ik heb het nu al vrij druk en binnen enkele dagen begint school terug ! ;)

En deze keer ga je het langer als 2 weken uithouden ?

Wat vinden jullie eigenlijk van mijn idee want ik begin meer en meer te twijfelen of het wel mogelijk is. PS: pm voor interesse

Misschien dat het concept wel goed is, maar ik heb gewoon geen zin om met jou samen te werken. Je hebt nu niet echt doorzettingsvermogen en daarbij spam je je topics vol. Daarbij heb ik het ook nog eens druk met verhalencrew en mijn eigen verhaal + natuurlijk school.

Nog iemand anders die mij de grond in wil boren? Ik probeer iets plezants te maken en in plaats van tips te geven breken jullie het gewoon af. Niveau.

Doe maar normaal hoor Tom, je krijgt gewoon terechte commentaar. Je zou beter eerst je doorzettingsvermogen bewijzen door is een verhaal/carriere lang vol te houden en als je een focus verhaal wilt starten en je zoekt hulp, dat je komt met een duidelijk concept. Dan zal er zeker wel iemand zijn

Iedereen zal wel eens gespamt hebben zeker. Of zitten hier kontlikkers tussen?

Dit zal helpen in je zoektocht, ik moet de rest toch wel gelijk geven hoor.

En ik heb het ook gewoon te druk.

Mijn carrière zal ik lang volhouden want: ik heb al een vorraad van halverwege seizoen 2013 en ik bouw het elke avond uit.

Het voorraad-argument is alom bekend en pakt niet meer. Toon eerst maar eens dat je die voorraad ook al deftig kan posten voordat je zo'n verhaal begint. Dat zal het beste zijn.

Het concept klinkt leuk maar zowieso dat na 2-3 wedstrijden mensen beginnen af te haken en dan loopt het uiteindelijk vrij snel dood Een beetje zoals die voetbalmanager en wielermanagerspellen waar met moeite voorbij de transfers geraakt word

Misschien gebeurt dit dan wel niet doordat dit spel meer vergt van een speler. Je moet al kunnen samenwerken en je hoofd er bij houden. Begrijp je?

Ik heb ooit ook zoiets geprobeerd alleen is dat verhaal na een tijd na een normaal PCM-verhaal geëvolueerd waar je niet meer je tactiek meost door PM'en. Dit kwam omdat de spelers het concept niet snapten en er geen tijd voor was. Daarbij kun je dit onmogelijk heel lang volhouden omdat een actief verhaal mensen na een week toch al tegen steekt en misschien steekt het jou dan ook wel tegen? Ik bedoel ik heb nu al 1000maal gelezen dat jij een verhaal start? Focus Jupiler Pro League, dat Cavendish-gedoe, Risk, je carrière ... Zelfs een kleuter ziet dat je dit gecombineerd met school nooit en nooit kunt volhouden. Spits je specifiek op één verhaal toe en zorg dat die het lang houdt, daarvoor kan je dus hulp aanvragen. Je kunt je verhaal aanvullen met een simpele carrière. Daarbij is dit concept het gewoon niet hoor en leg je het veel te warrig uit, alsof je het zelf niet snapt ... Jij hebt het probleem dat je té orgineel wil doen, je wringt je concept door alle hoeken waardoor de kantjes die je verhaal écht goed maken, zoals een duidelijk concept, afvallen.

Een Focus-verhaal schrijven is misschien wel leuk, je moet niet al te veel medewerking verwachten van de spelers Enkel als het een puur spel is zoals WvW lukt het omdat spelers zich inschrijven om echt mee te doen met het spel In dit deel komen mensen hier vooral om een verhaal te lezen, bij focus-verhalen zijn dat dan verhalen met eigen inbreng, maar echt intensief moet je niet proberen doen Stats invullen bij het inschrijven, wat info geven over je speler etc lukt allemaal, maar dingen als steeds de tactiek doorsturen zou niet lukken, er zouden slechts enkelingen dat doen en uiteindelijk zou je het verhaal sluiten omdat er "te weinig mensen hun tactiek doorstuurden" Nee, veel verder dan een occasioneel interview afnemen of iets dat slechts om de paar weken voorkomt moet je niet gaan Ik vind het ook leuker als er veel interactie is met de spelers, maar helaas werkt dat niet zo goed

Een actief verhaal is best mogelijk, maar dan moet je eerst wat ervaring opdoen en een goed concept uit kunnen uitwerken. Start gewoon met een simpel wielerverhaal of iets wat er op lijkt en doe dit gewoon in je eentje. Laat daarmee doorzettingsvermogen zien en dan zijn er misschien eens mensen die je werk gaan waarderen. En spam aub niet steeds alle topics vol. Want ook hier heb je weer veel te veel gepost...