tinyriconen

[PCM 2015 | MOE_3] Orica - GreenEDGE

1,795 posts in this topic

Knappe vijfde plek behaald met Vermeulen, maar :notworthy:: dat jongerenklassement!

Bedankt voor de reacties! Vermeulen en Kragh Andersen zijn goede aankopen gebleken. Vermeulen is een ronderenner in wording en S.Kragh Andersen is een absolute allrounder die kan uitgroeien misschien tot het type dat in klassiekers voor het peloton uit kan blijven. Sowieso fijn om te hebben in ieder geval.

@Angus1997 Over Bouhanni (en Sagan):

Citaat

Bouhanni heeft: SP82 ACC82 HEU75 RYD81, dus als het label heuvels aan een rit hangt en het wordt niet echt zwaar klimwerk, dan weet hij er vaak bij te blijven. En dan ook nog zo'n snelle afmaker. Alleen Kittel en Démare hebben een hogere SP-stat. Sagan is echt een ander type renner: SP79 ACC85 HEU78 RYD82 maar die heeft dan weer KL72 en natuurlijk KAS80.

En dan nu... de Giro!

7.1_Giro_Voorbeschouwing.jpg

(Pff.. wat een typfouten...)

De Giro zal per etappe geplaatst worden, zoals Dahls dat ook deed met zijn GT's. Er zit dus een wat hoger tempo in dan gemiddeld. En bij de echte klassementsritten ben ik wat uitgebreider in mijn verslag dan de andere etappes. Enjoy!

Voor de geïnteresseerden, wat stats van de favorieten en die van mijn selectie:

Citaat

Thibaut Pinot: KL83 TT76 WEE77 REC84 - GEM 81
Nairo Quintana: KL83 TT74 WEE83 REC84 - GEM 82
De twee met de hoogste klimstat in het huidige peloton.
Simon Yates: KL79 TT75 WEE69 REC73 - GEM 77
König, Mollema, Frank, Martin hebben allemaal ook KL79. (Fuglsang heeft nog KL80)

Orica selectie:

Schermafbeelding_2017-06-24_om_07.11.19.

Edited by tinyriconen

Wat een sterke selectie heb je afgevaardigd naar de Giro :notworthy:

Het podium moet zeker mogelijk zijn als je de concurrentie ziet. 

Quintana en Pinot zullen wel enkele klassen te sterk zijn, daarachter lijkt de derde plaats me een haalbare doelstelling. Het verschil in REC stat valt mij nog maar eens op, echt een vreemde database heb jij :P Veel succes in de zoektocht naar een opvolger voor Uran :) 

Bedankt voor de reacties! 

@JPR Randstats:

Citaat

Die randstats zijn inderdaad heel anders dan de meeste DB's. Ik ben er wel aan gewend en vind het ergens ook erg fijn. Je hebt ook van die DBs waar alle randstats bij iedereen boven de 70 zitten. Nu is er duidelijk onderscheid, je moet echt een goede ronderenner zijn wil je hoog in het klassement eindigen. Met Chaves (63) hoef ik dat niet te proberen. Dat is dus een rasaanvaller in deze game. Had toen in het eerste jaar een fout YoungRider bestandje waardoor ik allemaal beloften met 70+ stats kreeg. Hield in de praktijk in dat vanaf augustus ineens allerlei stagiaires etappes begonnen te winnen omdat die balkjes lang niet zo snel leegliepen als de rest.

Stond er trouwens niet echt bij stil, maar het is zo'n beetje de sterkst mogelijke selectie. Op Uran na de drie beste klimmers, de twee beste heuvelaars, de twee beste sprinters en de twee beste tijdrijders.

We gaan koersen!
7.2_Giro_1.jpg
7.2.1_Klas_Giro_na_1.jpg

In de breedte heb je een sterk team. Ik ben benieuwd wat je kunt laten zien.

In de eerste rit meteen attent mee met beide Yates. Ga je Adam ook kort houden in het klassement?

8 minuten geleden zei Jeis:

In de breedte heb je een sterk team. Ik ben benieuwd wat je kunt laten zien.

In de eerste rit meteen attent mee met beide Yates. Ga je Adam ook kort houden in het klassement?

Ja. Hij hoeft straks geen Tour te rijden, dus mag/kan redelijk diep gaan en heeft nu wel goede vorm ook. Hij zal zich natuurlijk indien nodig volledig leeg rijden voor Simon, maar ik wil hem wel kort houden mocht Simon uitvallen dat het klassement niet direct verloren is. 

Mooie 5e plaats in California en in de Giro prima gestart met je sterke ploeg. Overigens rijdt Quintana natuurlijk op 80%, want die gaat zeker voor de dubbel. 

Ik geef je zeker gelijk wat je over de stats zegt. Het zou hatelijk zijn als de regens opeens alles beginnen te winnen, en het lijkt me ook fijn om nu andere tactieken te moeten vinden om succesvol te zijn (met Chaves dus geen klassement kunnen rijden enzo), maar ik vond het verschil nu wel heel erg groot om eerlijk te zijn :P  Een Gerrans is in week 3 toch niet veel meer waard dan? Waarmee ik overigens geen commentaar wil geven, het is eerder uit interesse ;)

Verder ben je best goed aan de Giro begonnen. Het is duidelijk dat je er collectief gezien goed staat aangezien je nu al alles uit mekaar kon rijden. Jammer dat er gen boni's inzaten, maar anderzijds denk ik niet dat die de Giro zullen bepalen. 

@Joaquin Purito Rodriguez

Citaat

Snap ik heel goed! Het is dan ook belangrijk om je sprinters (of een Gerrans) niet dag in dag uit helemaal leeg te laten rijden. Zodra ik merk dat een rit wat te zwaar wordt (ze gaan over de 170 hartslag), dan zet ik ze op 50 bolletje o.i.d. En rijden ze rustig de rit uit. Dat houdt hun balkjes de volgende dag iets voller. Vind ik ook wel een realistisch beeld, dat je (ook in vlakke ritten) niet altijd met z'n allen in het peloton kan blijven de hele dag.

Als ik terugkijk naar de gereden GT's zie je wel bijvoorbeeld dat in achterin een ronde bij een TT de klassementsrenners wat meer voordeel hebben dan de tijdrijders met lage REC. Ik denk dat het vooral echt bedoeld is om de klassementsmannen de dienst te laten uitmaken in een grote ronde. En dat de kans wat kleiner is dat je Porte, Fuglsang of Majka (resp 75, 71 en 75 REC) hoog in de ranking ziet staan, dan een Aru of Uran (82/79). Maar vooral denk ik om uit te sluiten dat een Stetina of Kudus ofzo per ongeluk even een top 5 rijdt met z'n 78 KL. ;)

Een goed begin is het halve werk. Bedankt voor de reacties. Het wordt meteen wat serieuzer met een tijdrit.

7.3_Giro_2.jpg
7.3.1_Klas_Giro_na_2.jpg

Thanks! Hoog posttempo zoals gezegd, anders zijn we nog een maand aan het Giro-en. ;) 

7.4_Giro_3.jpg
7.4.1_Klas_Giro_na_3.jpg

Ai balen van de sprint. Heel vreemde etappe om zo te rijden :/ Je presentaties blijven werkelijk subliem, razend benieuwd naar het vervolg van deze Giro!

Edited by Angus1997

Jammer dat je Puccio niet kon bijhouden met Durbridge en dat het peloton ook te laat kwam om de Italiaan nog bij te halen.

Ook Dennis lijkt nog niet in zijn sas, al moet die vlak keren tijdrit hem wel aanzienlijk beter liggen!!

Er komt vast nog vuurwerk aan!!