tinyriconen

[PCM 2015 | MOE_4] Stella Artois

2,161 posts in this topic

Het is tijd voor het heuveldrieluik en plots viel mij op dat Tom-Jelte Slagter ineens HEU 82 had(!). Daarmee is in hij in één klap de beste heuvelaar van de game geworden, buiten de randstats om gerekend. Samenwerking met trainer Erik Breukink verloopt dus duidelijk prima en het komt op precies het juiste moment zo aan de vooravond van het drieluik. Ik sta ervan te kijken, want hij is met 29 jaar nou niet bepaald de jongste meer. Laten we kijken wat dat betekent voor z'n prestaties!

5.7_Gold_Race-1.jpg
5.7_Gold_Race-2.jpg

Edited by tinyriconen

Altijd fijn die plotselinge stijging van renners. Die van mij zijn wat jonger, dus iets logischer dat het gebeurt. Desondanks goede prestatie met Slagter. Hoe was zijn dagvorm? Als die niet zo goed was, zit er misschien nog meer in!

Ja, die plotselinge stijgingen zijn soms wel grappig. Een beetje vergelijkbaar met wat @Timwindt123 had met Bennett :P Ik heb het in m'n Lotto-carrière ook gehad met Lambrecht, die opeens van 78KL naar 82KL ging. 

In elk geval een fraaie derde plaats behaald, niet eenvoudig als je randstats nog altijd wat lager liggen dan die van de rest. Hopelijk trek je deze goeie lijn door in de overige klassiekers, want je hebt wel wat goed te maken voor je sponsors :) 

Knappe ereplaatsen in de Brabantse Pijl en in de Amstel. Hopelijk kan je die vorm doortrekken in de volgende twee koersen. En een stijging in kwaliteiten is altijd leuk. :D 

Zo'n boost voor Slagter is inderdaad wel een welkome meevaller. Prima gekoerst in Limburg, hopelijk kun je dat doortrekken in de Ardennen.

Ik verwacht dat je in de komende klassiekers een beetje kan goedmaken wat in het Vlaamse werk niet lukte.. Met twee podiumplaatsen ben je in ieder geval prima gestart!!

Hopelijk kan Slagter die plotse statstijging nog verzilveren met een zege!!

Bedankt voor de reacties :) De stijging van Slagter is natuurlijk zeer welkom, vooral omdat je in heuvelkoersen ook wel een beetje mazzel moet hebben. En al helemaal als je randstats een tikkeltje minder zijn. De dagvorm in Limburg was best goed, ik weet het niet precies, maar volgens mij was het toch minimaal +3. De belooft wat voor de twee volgende koersen. Meestal betekent een echt goede dagvorm dat je dat wel vast kan houden.

5.8_Waalse_Pijl-1.jpg
5.8_Waalse_Pijl-2.jpg

Hele knappe podiumplaatsen met Slagter gereden Tiny! Door de stijging in stats is hij plots groot kanshebber en dat moet je nog maar bewijzen en dat heb je keurig gedaan! In dit rijtje zou Slagter in Luik moeten winnen :D 3e, 2e, 1e..?

Jammer, net tekort op de Muur van Hoei!! Je eindsprint op zo'n helling inzetten is steeds een beetje giswerk. 

Bedankt voor de reacties. Het scheelde erg weinig, ik was ervan overtuigd dat Slagter gezien was toen Alaphilippe versnelde, maar hij had nog verbazingwekkend veel in zijn balkjes over.

@Enrici Daar zou ik voor tekenen! Haha. We gaan het zien:

5-9-LBL-1.jpg
5-9-LBL-2.jpg

Bravo en petje af. Sterk gereden en knap het spelletje uitgespeeld met Meintjes en Slagter. Dat moet goed doen na het matige keiensseizoen. Na een 3de, 2de en nu eerste plaats met Slagter mogen we stellen dat je hem goed hebt laten pieken.

Met een Slagter als deze Luik winnen... Chapeau. Met mijn Schnater en Poels kom ik niet in de top-3 van Luik, terwijl deze echt wel beter zijn (de rest wss ook). Ik kijk uit naar je Giro, ik weet zo gauw niet of je al een ploeg bekend had gemaakt. Maar da's de volgende stap in het seizoen. 

Zo, Slagter pakt de hoofdprijs. Zeer sterk en ook in de Waalse Pijl was je er al zeer dicht bij. Slagter zal wel een salarisverhoging krijgen nu :D

En toch eens onder de aandacht brengen dat het vandaag de 3de verjaardag is van deze carrière. Petje af hoor. Denk niet dat er al veel carrières zo lang hebben geduurd. 

Edited by Jowinho

Een heel mooi heuveldrieluik afgewerkt met Slagter, met name de overwinning in Luik is zeer sterk

Sterke overwinning!! 

Controle houden overdag en zelf de finale schifting doorvoeren, heel knap!!

Hartelijk dank voor alle reacties en felicitaties. Ik constateerde de stijging van Slagter eigenlijk pas na afloop van de Gold Race. Toen had hij wel een goede dagvorm, dus dacht ik dat het nog wel zou meevallen in de rest van het drieluik (of eigenlijk dus tegen zou vallen). Maar uit mn hoofd had hij in de Waalse Pijl +4 en in Luik zelfs +5. Toen wist ik dat er meer in zat. En omdat Meintjes ook goede dagen kende lukte alles. Nu is de kop eraf wat betreft de monumenten. WT-eindoverwinningen waren al iets wat meestal net buiten bereik lag, afgezien van de Canadese koersen, Down Under of een verrassende kleine ronde. Maar dit is andere koek. Weer een stap in deze carrière gezet naar een échte topploeg in plaats van die subtopper te blijven.

Ook hartelijk dank voor de stemmen en waardering via de carrière-awards! :) Daar ben ik erg blij mee. @Jowinho benoemde al dat deze carrière zijn derde verjaardag heeft mogen vieren. Iets waar ik zelf ook enorm van sta te kijken! En dat had ik nooit kunnen behalen zonder jullie als volgers :) Dus oprecht bedankt, want ik heb er na ruim drie jaar lang spelen nog altijd plezier in en de motivatie om door te blijven gaan.

Na het WT-geweld (en succes) even wat anders, de Ronde van Turkije:

5-10-Turkey-1.jpg
5-10-Turkey-2.jpg

Fantastisch gereden met Magnus Cort Nielsen. Eventjes alle sprintersritten winnen.

Ook al was de tegenstand wat minder, toch wel echt knap 6 etappes gewonnen met één man! Ook Chaves reed prima mee, waardoor je ook nog een klassementje hebt. Prima koers!