tinyriconen

[PCM 2015 | MOE_4] Stella Artois

2,155 posts in this topic

Zo, een sterke Lobato daar in Duinkerke, leek me weinig aan te doen.. 

Wat me vooral opvalt zijn de sterke sprints van Tansley, toch in een mooi deelnemersveld!

Thanks! De resultaten van Tansley verrassen mij op zich ook wel, want het is beslist niet de sterkste sprinter en ook niet een waar veel rek op zit. Zal ook erg komen doordat ie behoorlijk goed in vorm is in deze periode van het jaar, waar de concurrentie dat misschien minder is. (Ik plan m'n seizoen meestal zo in dat ik eigenlijk altijd iedereen alleen in (redelijk goede) vorm laat rijden)

Voor we starten met de Giro nog een koersje in Polen. Weer eens wat anders leek me zo.

6-2-Szlakiem-1.jpg
6-2-Szlakiem-2.jpg

Schitterend screentje. Lekker gevoel lijkt me om toch nog op de pauzeknop te drukken en dit over te houden.
Prestaties zijn hier wat minder wat met oog op de Giro geen schande.

2 uur geleden zei SeanSchleck:

Schitterend screentje. Lekker gevoel lijkt me om toch nog op de pauzeknop te drukken en dit over te houden.
Prestaties zijn hier wat minder wat met oog op de Giro geen schande.

:blush: Screentje heb ik in de replay gemaakt. Dus na afloop van de wedstrijd het specifieke moment opgezocht. Als ik 'm inderdaad rechtstreeks te pakken zou hebben gehad was ik wel even voldaan geweest :santa_cool: 

Dit koersje vind ik ook altijd leuk om te rijden. Heb je de naam van die koers trouwens in één keer kunnen typen? :D 

Thanks! Haha @Jowinho. Het kostte me erg viel moeite om niet steeds Sprandi Polkowice op te schrijven. Maar na wat oefenen heb ik 'm nu wel te pakken ;) 

Van een klein Pools riitenkoersje naar een iets belangrijkere wedstrijd in Italië:

7-1-Giro-voorb-1.jpg
7-1-Giro-voorb-2.jpg

Er staat overigens bij het parcours eenmaal beklimmen in plaats van beklommen. Excuus!

EDIT: Voor de liefhebber, de relevante stats van de selectie:

Vermeulen: GEM 76, KL 78, HEU 74, TR 67, WEE 73, REC 74
Meintjes: GEM 77, KL 77, HEU 79, TR 65, WEE 71, REC 71
Cháves: GEM 75, KL 77, HEU 75, TR 63, WEE 58, REC 63
Haig: GEM 71, KL 72, HEU 72, TR 73, WEE 68, REC 69
Lammertink: GEM 74, RYD 77, HEU 72, AAN 74, WEE 63
Durbridge: GEM 74, RYD 77, TR 78, WEE 70
S.Kragh Andersen: GEM 75, RYD 80, HEU 71, SP 71, ACC 72, UIT 76, WEE 69, REC 72
A.Kragh Andersen: GEM 75, RYD 75, HEU 70, SP 77, ACC 77, UIT 71, WEE 67, REC 73
Cort Nielsen: GEM 78, RYD 68, HEU 72, SP 78, ACC 84, UIT 76, WEE 71, REC 73

Meintjes is kort voor de Giro van KL76 naar KL77 gegaan, waardoor het verschil tussen hem en Vermeulen niet zo groot lijkt. Daardoor is hij (ook gezien zijn REC) een prima schaduwkopman. Maar Meintjes is als renner veel meer een heuvelaar dan een ronderenner. Vermeulen is dat meer, vooral ook qua potentie, gezien zijn stijging in KL, TR en REC en het niveau dat hij nu heeft bereikt al op z'n 23e.

Edited by tinyriconen

Goede ondersteuning voor Vermeulen. Ik ben benieuwd hoe je het gaat doen in vergelijking met mijn ploegje, waar de ondersteuning bij mij wat magerder is met Schnater en Zoïs. Verder dezelfde kopman met Cort. Twee zielen, één gedachte :D

Zou je de stats van Vermeulen nog eens kunnen geven want ik vind het opvallend dat Meintjes, Chaves en Haig knecht zijn ;) moet hij goed geëvolueerd zijn. Sowieso wens ik je veel succes toe 

Edited by Joaquin Purito Rodriguez

@Joaquin Purito Rodriguez Goeie vraag! Heb het toegevoegd aan de voorbeschouwing, en hierbij:

Vermeulen: GEM 76, KL 78, HEU 74, TR 67, WEE 73, REC 74
Meintjes: GEM 77, KL 77, HEU 79, TR 65, WEE 71, REC 71
Cháves: GEM 75, KL 77, HEU 75, TR 63, WEE 58, REC 63
Haig: GEM 71, KL 72, HEU 72, TR 73, WEE 68, REC 69
Lammertink: GEM 74, RYD 77, HEU 72, AAN 74, WEE 63
Durbridge: GEM 74, RYD 77, TR 78, WEE 70
S.Kragh Andersen: GEM 75, RYD 80, HEU 71, SP 71, ACC 72, UIT 76, WEE 69, REC 72
A.Kragh Andersen: GEM 75, RYD 75, HEU 70, SP 77, ACC 77, UIT 71, WEE 67, REC 73
Cort Nielsen: GEM 78, RYD 68, HEU 72, SP 78, ACC 84, UIT 76, WEE 71, REC 73

Meintjes is kort voor de Giro van KL76 naar KL77 gegaan, waardoor het verschil tussen hem en Vermeulen niet zo groot lijkt. Daardoor is hij (ook gezien zijn REC) een prima schaduwkopman. Maar Meintjes is als renner veel meer een heuvelaar dan een ronderenner. Vermeulen is dat meer, vooral ook qua potentie, gezien zijn stijging in KL, TR en REC en het niveau dat hij nu heeft bereikt al op z'n 23e.

Vanaf de tussenstand van het seizoen een aantal mooie uitslagen gereden! In Polen iets minder, maar het screentje maakt veel goed :P

Heel veel succes in de Giro!

Pfoeh, wat een parcours. Kun je een overzichtje maken van screentjes van de etappes - liefst met etappeplaatsen erbij? Ben wel heel erg benieuwd.

Verder lijken me de randstats (vooral REC) van Vermeulen vrij laag voor een top10 al kan dat ook aan je db liggen. Als backup kun je met hem en Meintjes zeker ook nog voor dagzeges gaan. Veel succes alleszins!

@Singh In mijn db zijn de randstats relatief laag. Sommige DBs hebben RYD, UIT, WEE en REC altijd 70+. Bij mij ligt dat veel verder uit elkaar. Een REC 70+ is in principe vooral alleen besteed aan de echte ronderenners. Zo krijg je dat renners (in mijn geval) als Cháves niet geschikt zijn om een klassement te rijden ondanks een goede klimstat. Met REC 74 is Alexey in mijn db dus een prima ronderenner. Enkel de wereldtop zal daar nog wat verder boven zitten. Merkte bijvoorbeeld in de afgelopen Vuelta al dat (al reed hij geen klassement) hij in de derde week met de beteren meekon.

Wat betreft het parcours, daar zal ik morgen even naar kijken. Ik ben ingame nog maar net begonnen en volgens mij kan je niet alle start/finishplaatsen uit het spel halen. Maar ik ga kijken, in ieder geval wat meer details over de afstanden en profielen :) 

1 uur geleden zei tinyriconen:

@Singh In mijn db zijn de randstats relatief laag. Sommige DBs hebben RYD, UIT, WEE en REC altijd 70+. Bij mij ligt dat veel verder uit elkaar. Een REC 70+ is in principe vooral alleen besteed aan de echte ronderenners. Zo krijg je dat renners (in mijn geval) als Cháves niet geschikt zijn om een klassement te rijden ondanks een goede klimstat. Met REC 74 is Alexey in mijn db dus een prima ronderenner. Enkel de wereldtop zal daar nog wat verder boven zitten. Merkte bijvoorbeeld in de afgelopen Vuelta al dat (al reed hij geen klassement) hij in de derde week met de beteren meekon.

Wat betreft het parcours, daar zal ik morgen even naar kijken. Ik ben ingame nog maar net begonnen en volgens mij kan je niet alle start/finishplaatsen uit het spel halen. Maar ik ga kijken, in ieder geval wat meer details over de afstanden en profielen :) 

Ah, ik heb een db waarbij REC, maar ook andere randstats soms de 80 of nog hoger aantikken en dan is 74 er meer een voor een sprinter. Maar dit belooft veel positiefs.

@Singh Vond ik een goed idee, zo'n routeboekje/-kaartje maken. Maar na het "intekenen" van de eerste 10 ritten zag m'n kaartje er zo uit:

Schermafbeelding-2018-11-07-om-09-47-16.

En toen bleek elke volgende rit een beetje in die zelfde hoek te blijven. Sterker nog, ALLE 21 etappes vinden plaats in dit geselecteerde gebied:

Schermafbeelding-2018-11-07-om-09-47-34.

Dus een kaartje maken zat er niet echt in. Alles vindt plaats rondom Verona, Vicenza, het Gardameer en uiteindelijk Trente. Het is dan ook meer een Giro di Garda, dan een Giro d'Italia. Maar zoals gezegd zitten er wel echt serieuze ritten tussen en doet de geografische ligging (wel lekker goedkoop organiseren) niets af aan de kwaliteit van de ronde volgens mij. Zie de spoiler voor alle profielen.

Spoiler

PCM1284.png
PCM1285.png
PCM1286.png
PCM1287.png
PCM1288.png
PCM1289.png
PCM1290.png
PCM1291.png
PCM1292.png
PCM1293.png
PCM1294.png
PCM1295.png
PCM1296.png
PCM1297.png
PCM1298.png
PCM1299.png
PCM1300.png
PCM1301.png
PCM1302.png
PCM1303.png
PCM1304.png

Mooi parcours maar lijkt me leer een Tour parcours eigenlijk. Redelijk wat vlakke ritten en ook geen gekke moordende bergritten. 
Heel benieuwd wat je spurters kunnen :thumbleft:

Polen: niet denderend, maar het kan niet altijd feest zijn. Niettemin, zeer kekke screen :)

Giro: weer een mooie voorbeschouwing. Echt opvallend dat alle ritten in hetzelfde gebied. Custom tour? Of waar heb je die vandaan geplukt? Ook vier tijdritten (oh als Tommie deze Giro eens kon rijden ;) ) anyhow, ben benieuwd hoe je de tandem Vermeulen-Meintjes gaat draaien en of je natuurlijk met je spurters potten kan breken. Andiamo!

Mooie voorbeschouwing, prachtig parcours ook!!

Die klimtijdrit wordt het echte zwaartepunt denk ik..

Veel succes met Vermeulen en Meintjes!! En Cort Nielsen in de sprints natuurlijk!!

Benieuwd..

Bedankt voor de vele reacties :) En een (voor mij, op deze plek dan) nieuw gezicht! Leuk @Amez !

De bizarre ritten ontbreken inderdaad, zoals je die in een Giro vaak wel hebt. De rit naar de Scanuppia is wel echt zwaar, maar verder omschrijf je het wel mooi als zijnde een Tour-parcours.  

@Angus1997 Ja, ik heb ooit meteen een variant pack gedownload (geen idee meer waar vandaan). Daardoor heb ik toch wel zeg een klein tiental verschillende GT's en WK's. En op één of andere manier had ik dan toch in 2016 en 2017 exact dezelfde Giro.

@Taz Ik denk ook dat de klimtijdrit een zeer belangrijke dag gaat worden. Zeker gezien de lengte. Interessant ook dat de klassementsrenners elkaar niet zo ver ontlopen qua tijdrijd-skills. (Allemaal zo'n 70-75). Kelderman en Kangert zijn dan de sterksten nog. Zelf verwacht ik dan nog wel dat Quintana de bergritten domineert en gewoon solo de Giro naar zich toe trekt, zoals hij vorige jaren ook al deed. Anders zijn de ritten op zich niet zozeer zwaar genoeg voor grote verschillen.

We gaan het zien. De eerste slag kan meteen in de ploegentijdrit geslagen worden:

7-2-Giro-1-1.jpg
7-2-Giro-1-2.jpg