tinyriconen

[PCM 2015 | MOE_4] Stella Artois

2,160 posts in this topic

Dat was echt een bizarre finale. Ik deed vrijwel niets anders dan anders in de sprintvoorbereiding. Oké, Søren heeft wel een RYD van 80 (wat in deze save serieus goed is), maar dat ze met z'n drieën los wisten te komen.. het leek haast wel een te sterke selectie op een te laag niveau, maar niets is minder waar. Die heb je er soms tussen zitten in PCM. Vandaag de eerste etappe met echte hoogteverschillen, maar met de laatste échte top wat ver van de finish zouden er alsnog kansen kunnen liggen voor Magnus om zich te revancheren.

7-5-Giro-5-1.jpg
7-5-Giro-5-2.jpg

Je bent al lekker aan het opschuiven met Alexey. Nu maar hopen dat hij in de eerste bergrit ook goed kan bijblijven.

Spannende etappe zeg! En dan moeten we nog aan de bergen beginnen. Ben benieuwd, en hopelijk kun je dan ook de volle buit meepakken bergop.

Collectief zeer sterk gereden en Magnus Cort Nielsen blijft maar 2de eindigen :D 

Weer een tweede plaats :facepalm:!!

Sterke finish toch, met 4 jongens in de top-10, al blijft het straf (en jammer) dat Ulissi Cort Nielsen klopt op een vlakke aankomst.

Maar Mollema knap overboord gegooid, al zal je hem in de bergen wel nog terugzien in vroege ontsnappingen, toch maar een beetje in de gaten houden..

Toch een sterke finish met Cort Nielsen, Ulissi is natuurlijk ook gewoon een goede afmaker. 

Doen er trouwens alleen maar jongeren van jouw ploeg mee? :P

Toch opvallend dat Mollema hier zoveel tijd verliest. Als er elke dag een favoriet zo een slechte dag heeft, belooft dat wat te worden :P Jammer dat je alweer tweede wordt met Cort Nielsen, maar eigenlijk is het knap dat hij er nog bijzit. Zijn zege komt nog wel.

Mollema verrast mij ook. Normaal altijd wel erg goed in vorm in de Giro en zn randstats zijn prima. Misschien gewoon een heel slechte dagvorm.

Wat de jongeren betreft is er inderdaad echt geen concurrentie. Vervaeke is nog de meest klimmende jongere buiten onze ploeg om.

De tweede plekken van Cort zijn eigenlijk heel mooi, kijkend naar het deelnemersveld. Maar stiekem ook wel frustrerend.

7-6-Giro-6-1.jpg7-6-Giro-6-2.jpg

Je hebt een mooie selectie voor deze Giro waarmee zeker wel wat mogelijk is :) Voorlopig sta je er ook heel goed voor. Het zou heel mooi zijn als je een podiumplek zou kunnen behalen in dit geweld en daarnaast dan ook de witte trui meepakken.

Goede bergetappe gereden en je staat er dan ook goed voor in het klassement. De witte trui lijkt ook al binnen. 

Sterke etappe gereden, daar staat Vermeulen nu mooi te blinken op plek twee!!

Trouwens, al serieuze verschillen na zes etappes:):clown:..

Vermeulen en Meintjes in goed gezelschap in het klassement! Netjes de eerste serieuze test doorstaan deze ronde. Nu hopen dat de benen goed blijven en niemand van zijn fiets dondert. Hopelijk kun je binnenkort stunten in de tijdrit en de nodige tijd nemen. Quintana en Aru zijn nu niet de beste tijdrijders.

Bedankt voor de reacties! :) Ben ook erg tevreden over het resultaat van Vermeulen, omdat normaal gesproken zulke aanvallen op het vlakke/in afdalingen funest zijn voor 'mijn' renners. Ik probeerde nu ook verstandig te rijden, door dus het werk volledig aan Quintana te laten en Alexey alleen maar met 'overnemen 40' een beetje in het wiel te laten hangen. Beetje bluffen, maar het zorgde er wel voor dat hij voldoende energie had om de streep te halen (en daar dus nog iets te proberen), in plaats van dat hij er op het slot af wordt gereden.

Als je trouwens denkt dat de verschillen nu al flink zijn.. er komen nog wel wat heftige ritten aan hoor, dan zijn dit peanuts kan je alvast verklappen :P 

Ik constateerde trouwens dat Meintjes zijn vorm al tijdens de Giro zal afnemen, die piekte echt volledig op de heuvels (niet wetende dat Slagter nog even zo'n boost zou krijgen). Om de vermoeidheid in het najaar een beetje onder controle te houden liet ik zijn vormpiek al in de Giro afbouwen in plaats van deze nog even door te trekken. We gaan zien wat het brengt.

7-7-Giro-7-8-1.jpg
7-7-Giro-7-8-2.jpg

Edited by tinyriconen

24 minuten geleden zei SeanSchleck:

nette prestaties, alleen de spelling van de Wit-Rus baart me wat zorgen. (Kiriyenka)

Daar trap ik nou iedere keer in.. als ik even niet goed oplet draai ik het steeds om :P 

Balen van de spurt, zou dit in de tour gebeuren zou die Fransoos nog een prijs krijgen van de jury...

In de tijdrit de schade beperkt gehouden. Meintjes zou je eventueel nog als vooruitgeschoven pion kunnen gebruiken voor bv een verre aanval met Vermeulen. Maar goed we gaan het zien! 

Die screen lijkt me het hindermoment? Vrij schandalig dan inderdaad :P

Verder nette prestaties tot nu toe Tiny! Hopelijk kun je het zo lang volhouden.