tinyriconen

[PCM 2015 | MOE_4] Stella Artois

2,160 posts in this topic

Spijtig dat je gesaboteerd werd in de sprint. Met Vermeulen een redelijke tijdrit afgeleverd. 

In rit 7 is wat er gebeurd is natuurlijk schandalig, maar het moet toch wel een beetje deugd doen dat Coquard dan alsnog wordt weggespurt door twee Italianen!!

In rit 8 leek me het verschil van Vermeulen toch vrij groot maar hij staat wel nog steeds knap in de top-5 te blinken. Moet vertrouwen geven voor wat komen gaat!!

Bedankt voor de reacties. Het was wel echt een ernstig hindermoment ja. En ik zag het van verre aankomen, maar kon het gewoonweg niet voorkomen. Dat gebeurt wel vaker, want zodra je aan de toetsen gaat zitten (4 en 6 op numpad) gaat het meestal juist mis, al zou het loslaten van de knoppen waarschijnlijk ook een blokkade hebben opgeleverd. Het irritante eraan is dat het soms een beetje willekeur lijkt, de ene keer ga je dwars door een heel peloton heen, en een andere keer kan één renner je extreem blokkeren. En als in die fase van de wedstrijd het tempo even uit het treintje is (of nog vervelender, de boel breekt zoals nu) dan is het ook gedaan. Ik heb het nog geprobeerd, maar ik kwam er maar niet door. Dat Cort zelfs op 16 of 18 uit m'n hoofd eindigde zegt wel genoeg over hoeveel tijd er werd verloren. Moet zeggen dat het inderdaad wel als gerechtigheid voelde dat Coquard niet wist te winnen :P 

Wat betreft Vermeulen had ik ergens ook wel gedacht dat er meer in zou zitten met z'n TR van ongeveer 70. Maar op een volledig vlakke tt kan je snel veel verliezen. Gezien het klassement valt de schade nog mee gelukkig :) En er komt ook nog een klimtijdrit, dus daar moet wel wat te herstellen zijn.

Deze week maken we even een uitstapje naar wat andere koersen in de mei-maand:

6-3-California-1-4-1.jpg
6-3-California-1-4-2.jpg

Je hebt prima geprobeerd met Jantje en Sepulveda met een mooie bergtrui tot gevolg. Denk dat een top-10 hier prima gaat zijn. Wie weet nog een late uitval en dan een ritzege pakken? Want Farrar gaat het echt niet voor je doen, vrees ik. 

Wel al grote verschillen halverwege de ronde, maar met Bakelants en Sepulveda doe je het goed. 

Sterk bezig in Californië, met aanvallend gekoers en de bergtrui als voorlopige beloning!!

Thanks voor de reacties. Ja, die tijdsverschillen zijn echt enorm. Soms heb je van die rondjes er tussen zitten dat volgens mij bij de AI de vormpeilen nogal uiteen lopen. Hoe ziet het vervolg van de ronde eruit?

6-4-California-5-8-1.jpg
6-4-California-5-8-2.jpg

Bergprijs behouden en sterk gereden met Jan. Top-10 in het AK is echt netjes tegen deze mannen. Jammer dat Sepu wegvalt uit het AK, want twee man in de top-10 had er zeker ingezeten. Prima rondje zou ik zeggen. 

Sterke ronde afgewerkt!

Heel zuur dat je Argentijn de grond opgaat in de bergrit, zeker gezien zijn sterke prestatie in het chronowerk.. 

Ook Farrar weet me nog te verrassen, tegen toch niet onaardige sprinters!!

Knappe ronde met een zeer sterke Bakelants en ook knap om Nibali af te houden in het bergklassement. 

Bedankt voor de reacties! Kijkende naar dit veld is een dergelijke top 10 plaats met Bakelants en/of Sepulveda een resultaat om tevreden mee te zijn.

Tijdens de Tour of California (en de Giro) rijdt een derde ploegje, onder aanvoering van Dylan van Baarle, in Duitsland. Dezelfde groep die eerder in de maand de Vierdaagse van Duinkerken aanving:

6-5-Bayern-1.jpg
6-5-Bayern-2.jpg

Lekkere ronde in Duitsland met een heerlijke zege. Leuk dat Tansley ook echt goed begint te worden, knappe zesde plek tussen deze namen. Devenyns en Van Baarlen zijn een topduo voor aanvallende koersen en je krijgt loon naar werken. En natuurlijk lekker brutaal geprobeerd om met Van Baarle tot twee keer toe (bijna) een etappe te winnen. Zijn altijd mijn favoriete zeges, zo voor een aanstormend peloton wegblijven.

Een ritzege, de bollen meegepakt en een top-10 gereden. Je kunt niet meer dan tevreden zijn. Ben nu wel weer heel benieuwd naar de Giro!

Dit is natuurlijk niet voor niets je "C-ploeg" maar een indrukwekkende zege van Van Baarle en de bergtrui van Devenyns maken er toch weer een zeer geslaagde ronde van!!

En proficiat met je zoveelste medaille bij de Awards!!

Edited by Taz

Bedankt voor de reacties! Ik heb ook heel bewust m'n selectie naar dit seizoen toe 'verzwakt' om in dit soort koersen ook met een 'C-selectie' te kunnen rijden. Om te voorkomen dat je in een matig deelnemersveld alsnog met een Matthews, Slagter, Yates of Ewan koerst als het ware. Geeft een andere dynamiek aan het rijden die voor mij als speler wat afwisseling oplevert.

Genoeg uitstapjes, terug naar de Giro:

7-8-Giro-9-1.jpg
7-8-Giro-9-2.jpg

Mooie Giro tot nu toe met mooie prestaties van je ploeg. Dat Vermeulen zolang stand houdt, geeft moed voor morgen. Misschien kan hij wat tactischer koersen om Amador en Kangert een knauw te geven.