tinyriconen

[PCM 2015 | MOE_4] Stella Artois

2,190 posts in this topic

Jammer dat Vermeulen niet mee kan tot aan de meet, maar wat is hij al goed! De Giro is echter nog lang en de tijdsverschillen zijn nog te overzien. 

Bedankt voor de reacties weer allen :) Het belooft een zeer interessante Giro te worden, zeker in de subtop, want waar iemand de ene dag goed is moet hij de andere dag weer wat laten. En volgens mij gaat het zo elke dag worden.

7-9-Giro-10-1.jpg
7-9-Giro-10-2.jpg

Op Quintana lijkt geen maat te staan deze ronde, en Mollema en Aru lijken bergop ook beter, maar je bent wel echt heel goed bezig met Vermeulen! Top5 is een topprestatie.

Zoals bijna alle carrières staat ook deze wat op een lager pitje in deze periode. December was sowieso 'gewoon' een erg drukke maand, de motivatie om te spelen/schrijven ligt wat lager (mede doordat het winterstop is) en ik loop ook achter met spelen. Ik zit nog middenin de Giro en bovendien zijn er nog een hoop andere koersen in mei die de progressie een beetje tegenhouden. Anyways.. ik heb dus even wat tijd nodig om vooruit te spelen en weer een voorraadje aan posts op te doen. Dan zit er ook nog een vakantie aan te komen en heb ik het ook wat druk met andere dingen.

Oftewel, ook in januari zal het nog redelijk rustig blijven. Ondertussen zal ik ook kijken of ik een andere manier kan vinden om 'dit' wat minder tijdrovend te maken. Dus mogelijk zullen de updates nog wat beknopter zijn.. we zullen zien. Ik ben in ieder geval (sneller dan gedacht :P ) weer bij met lezen.

Allen in ieder geval een gezegend 2019 en tot snel!

Weer eens een update: de eerste bergrit(ten) zorgen voor serieuze tijdverschillen. Hoe gaat Alexey hier mee om?

7-10-Giro-11-1.jpg
7-10-Giro-11-2.jpg

Spannend, hij lijkt er wat doorheen te zakken. Misschien een dip met oog op de laatste dagen waarin Vermeulen weer wat tijd kan pakken op de concurrentie? top-vijf moet toch echt mogelijk zijn!

Spijtig van de slechte dag van Vermeulen. Een top-5 zit er echter nog steeds in als hij zich weet te herpakken. 

Bedankt voor de reacties! Het is inderdaad spannend hoe het Alexey zal vergaan, vorig seizoen in de Vuelta zag hij er goed uit in de derde week. Maar dat was niet als kopman. Wat dat betreft is het ook voor mij nog afwachten wat we kunnen verwachten.

De volgende etappe begon echter niet zoals gehoopt:

7-11-Giro-12-1.jpg
7-11-Giro-12-2.jpg

Jammer van Lammertink maar hij is kwalitatief ook gewoon minder dan de andere namen in de kopgroep. Hopelijk heeft Vermeulen niet al te veel last van zijn ziekte (?) in de komende etappes. Deze etappe was alvast gunstig wat dat betreft. 

Spijtig dat de tijdsverschillen op het einde niet doorgerekend werden, maar dat is PCM. :P 

Vreselijk dat die tijdsverschillen in vlakke ritten niet effectief worden aangerekend!!

Hopelijk kan Vermeulen zich terug wat herpakken om zo die gehoopte top5 toch binnen te halen!!

Het echte wielerseizoen is begonnen en dat is gelukkig ook weer te zien in de activiteit op het forum. Ik ga ook mijn best weer doen ;) 

7-12-Giro-13-1.jpg
7-12-Giro-13-2.jpg

Je bent goed bezig. Hopelijk verliest knecht Kelderman nog een keer veel tijd, dan zou je nog een mooie top-5-plek kunnen halen.

Mooi, Alexey komt er weer door, goeie rit gereden. Aru en Quintana zijn hors categorie..

Prachtige Giro overigens, zowel qua parcours als wedstrijdverloop !!