tinyriconen

[PCM 2015 | MOE_4] Stella Artois

1,881 posts in this topic

Bedankt! Zeker een goed begin, maar ik verwacht niet meer van zulke cadeautjes.

13.3_Vuelta_4-5-1.jpg13.3_Vuelta_4-5-2.jpg13.3.1_Klas_Vuelta_na_5.jpg

Jammer dat Arredondo net wat sterker bleek te zijn, maar de Vuelta is nog lang. :) 

Thanks! Die heuvelfinishes blijven erg lastig tegen de AI in vorm. En Yates is natuurlijk geen Gerrans in topvorm (of Arredondo, Martin, Valverde en nog veel meer).

13.4_Vuelta_6-7-1.jpg
13.4_Vuelta_6-7-2.jpg
13.4.1_Klas_Vuelta_na_7.jpg

Thanks! Het hartstikke dood hier op het moment. Begrijpelijk. Ook @Dahls en ik moeten het deze (wat fietsen betreft) saaie maand een beetje laten afweten. Dat zal de komende dagen nog niet anders zijn, maar ik hoop van harte dat we in januari weer allemaal lekker actief worden :) @Jowinho @yannicwkp @Jeis @wielermannetje @Jimski @Joaquin Purito Rodriguez @PinGuN667 @LiquigasManager @Jarne @Fischer @LL-Fan @Rubennn @AngliVentoux @Lupo @Fiets

Bedankt voor de reactie Jarne! Ik ga zoetjes aan toch verder. :) 

13.6_Vuelta_10-11-1.jpg
13.6_Vuelta_10-11-2.jpg
13.6.1_Klas_Vuelta_na_11.jpg

Heerlijk uitgehaald in de tijdrit :notworthy: Het is alleen dan wel erg jammer dat je de dag erna het alweer moet bekopen en je podiumstek weer kwijt bent. Al is natuurlijk alles nog mogelijk in die slotweek.

Ook van mijn kant een tijdje rustig geweest, maar na alle feestdagen pakken we de draad weer op. We gaan verder met het tweede deel van de Vuelta. Bedankt voor de reactie @Jimski! De tijdrit was inderdaad een erg lekkere. Toegegeven, ik doe voor de grote rondes altijd een verkenningsstage, vaak met daar een tijdrit inbegrepen. Daardoor rijd ik meestal met goede dagvorm tegen de klok, met als reden dat het me iets te vaak gebeurt dat m'n kopman met -3 rijdt en minuten verliest. En dat terwijl ik met een goede dagvorm in de bergen niet zo gigantisch kan uithalen als ik wel klappen kan krijgen. Dus zo compenseer ik m.i. het extra vermogen dat de AI bergop heeft. Je ziet het ook in rit 11, bergop is het aanpoten. Poels is wel een ijzersterke klimmer, maar of hij nu wel eens constant kan blijven koersen is de vraag... De klassementsmannen kunnen in elk geval even op adem komen, maar daarna volgt dan ook een loodzwaar drieluik.

13.7_Vuelta_12-13-1.jpg
13.7_Vuelta_12-13-2.jpg
13.7.1_Klas_Vuelta_na_13.jpg

Yates laat op dag dertien in elk geval zien dat er niets mis is met zijn vorm door 5e te worden. Hopelijk kan hij dat omzetten in tijdswinst in de bergen.

Zoals alles hier ligt het bij mij ook even stil. Doordat in "september" veel koersen door elkaar lopen en ik qua postvolgorde (nu nog) eerst de Vuelta af wil maken zit ik eventjes tegen de rand van m'n voorraad aan. Door m'n verhuizing en de naweeën daarvan ben ik nog niet in de gelegenheid geweest om weer eens te spelen en de voorraad aan te vullen. Gelukkig (denk ik?) valt dit precies in de stille winterperiode. Ik verwacht later deze maand de draad weer op te kunnen pakken. En hopen dat met de start van het wielerseizoen hier de activiteit weer toeneemt :)

Het is inderdaad erg stil hier momenteel. Hopelijk kun jij de algehele activiteit hier weer een beetje opkrikken als je hervat en nieuwe mensen aansporen een carrière te beginnen :) 

Het blijft een toffe carrière!

ik ben dan wel een ‘stille’ volger maar geniet erg van je carrière en vind het knap hoe je de balans in zo’n ploeg behoudt.

Keep up the good work en ik zal proberen wat regelmatiger te reageren!

Oh wat tof! Was inderdaad al weer even dat je gepost had, maar heel goed om te weten dat er dus ook 'stille' volgers zijn :) Gaaf dat je dan al zo lang eigenlijk deze carrière volgt. Binnenkort gaan we verder.

Mocht je je geheim is willen prijsgeven, op welke manier hou jij overzicht in schema’s per persoon en in financiën?

Ben nu met PCM 16 bezig met lotto-jumbo en vind dit echt wel een hele uitdaging.

pcm 17 is helaas voor mij onbegrijpelijk , ik kom er niet uit wat betreft vormpieken en schema’s in teamverband.

Naar financiën kijk ik eigenlijk niet of nauwelijks. Behalve wanneer het transferseizoen is geopend. Dan houd ik voor mezelf een beetje in de gaten wat mijn huidige salariskosten zijn, wat ik bespaar met vertrekkende renners en wat ik ongeveer aan nieuwe renners zou willen spenderen. Ook krijg je bij het onderhandelen te zien wat je maximum budget voor het komende jaar is. En volgens mij wordt je sponsorgeld sowieso aangepast aan het begin van het seizoen naar de salarissen van je renners. Ik heb 1 arts, 1 scout en 3 trainers (allen wereldklasse). Met de prestaties (en dus prijzengeld) die ik behaal kom ik zo jaarlijks prima uit. Ik hoef er dus niet naar te kijken in principe.

Wat betreft schema's: ik maak nagenoeg de volledige planning voor het seizoen voor de start van de eerste ritten. Dat is een tijdrovende klus en af en toe ben je gedurende het jaar alsnog aan het wisselen (wegens blessures of andere ideeën), maar ik heb het liever vooraf allemaal staan dan dat ik regelmatig opnieuw moet puzzelen. Ik schrijf me dan bijvoorbeeld in januari ook al in voor koersen in september/oktober. Iedereen heeft hier zijn eigen manier in denk ik.

De persoonlijke programma's en doelen stel ik aan het begin van het jaar in, eerst klad ik een beetje in Excel, speel ik met de pieken in het spel en maak ik het programma ingame rond. Daar heb ik zelf verder geen documentatie van (al zou ik dat best nog wel eens kunnen doen). Ik heb namelijk wel altijd een Excel document met daarin de ploegkalender klaarstaan, waar ik veel statistieken in bijhoud. Dat is handig voor het maken van deze carrière, maar vind ik voor mezelf ook leuk. Als je meer vragen hebt, laat maar weten!

Ondanks mijn afwezigheid heb ik hier ook weinig gemist dus. Wel netjes met Adam voor het podium aan het strijden.

Eens kijken of ik binnenkort ook weer eens wat stukjes zal maken.

Helaas is het al langer dan een maand geleden dat ik een update heb geplaatst. Privé toch nog wat drukker dan ingeschat, maar dat is nu achter de rug en ik heb eindelijk weer een nieuwe update! :) Laten we eerst de Vuelta afmaken.

Even het geheugen opfrissen: Adam Yates start zijn eerste ronde als kopman (met AK-doelstelling) met oud Giro-winnaar Uran als luxeknecht. De jonge Brit wil in de top vijf eindigen maar heeft te maken met sterke concurrentie. De winst lijkt vooraf te gaan tussen Froome, Bardet en Landa. Terwijl daarachter Martin, Poels, Fuglsang, Kruijswijk, König en Pozzovivo de grootste concurrenten voor Adam lijken voor die andere ereplaatsen. 

Voor Orica was het op dag twee al raak met een verrassende zege van Magnus Cort Nielsen. De favorieten in de sprint (Démare, Kittel, Ciolek) letten te veel op elkaar, waardoor de Deen met een voorsprong aan zijn sprint kan beginnen. Daarna begint het klassement langzaam vorm aan te nemen. Het zijn de eerder genoemde drie namen die de dienst uitmaken, maar Julian Arredondo maakt ook een bijzonder sterke indruk. De heuvelachtige tijdrit is spek naar de bek van Uran en ook Adam pakt tijd op de concurrentie. Terwijl Bardet in de tweede week de vermoeidheid van de Tour de France begint te voelen, komt Wout Poels opzetten. Dat is al op gepaste afstand van Froome en Landa die aan stuivertje wisselen doen deze ronde. Na etappe 13 hebben beiden al eens het rood gewonnen en afgestaan. Maar het echte werk gaat nu pas komen. Het is spannend of Adam zich kan handhaven op een nu 5e plek.

Ondertussen gaat Esteban Cháves natuurlijk voor de bergtrui. Maar dit valt nog niet mee.

13.8_Vuelta_14-15-1.jpg
13.8_Vuelta_14-15-2.jpg
13.8.1_Klas_Vuelta_na_15.jpg