tinyriconen

[PCM 2015 | MOE_4] Stella Artois

2,069 posts in this topic

Thanks! Het was inderdaad een mooi seizoen. Ook opnieuw sterk in de WorldTour (vorig jaar nog iets meer overwinningen zelfs). Zoals wel vaker aangegeven twijfel ik sterk over de stap naar Extreem. Ook voor 2018 houd ik het nog even af. Ik scoor een hoog aantal overwinningen, maar als je naar de grootste wedstrijden kijk heb ik het nog alles behalve makkelijk. M'n enorm brede selectie zorgt voor een hoog aantal ritzeges, maar in de klassementen moet ik het wel 'gewoon' afleggen tegen betere renners. Dus voorlopig houd ik het op Moeilijk. Bovendien heb ik naar aanleiding van die 'brede' selectie ervoor gezorgd dat volgend jaar de boel iets meer uit elkaar getrokken wordt. Wat mindere goden (echte knechten) gehaald, terwijl er vooral mensen vertrekken uit de 'kluit' renner van GEM 76/75.

Mijn transfers zijn al terloops ter sprake gekomen en worden bij de ploegenpresentatie nog eens toegelicht. Eerst nog de overige transfers voor het nieuwe seizoen, met een aantal verrassende switches:

17.4_Transferoverzicht-1.jpg
17.4_Transferoverzicht-2.jpg

Mooi overzicht met weer wat vreemde overgangen!!

Zit Wellens trouwens aan 80+ klimmen?? Heb je misschien een screentje van hem??

Echt een knap seizoen gereden en zoals altijd in PCM toch wel wat vreemde transfers. Veel succes in het volgende seizoen. 

Op 9-5-2018 om 23:56 zei Taz:

Mooi overzicht met weer wat vreemde overgangen!!

Zit Wellens trouwens aan 80+ klimmen?? Heb je misschien een screentje van hem??

Wellens zit overigens niet aan 80+ klimmen. Heb dat stukje niet helemaal lekker verwoord, maar hij is wel een serieus gevaarlijke klant in de moeilijke ritten. In de gewonnen Giro met Uran was hij lange tijd een geduchte concurrent. Eerste twee jaar wel wat ontwikkeld, daarna eigenlijk niet zo. Maar zijn stats zijn wel heerlijk allround (excl vlaams werk).

RYD 79 - KL 78 - HEU 79 - TR 78 - PRL 74 - KAS 55 - SP 57 - ACC 75 - DAL 78 - AAN 84 - UIT 71 - WEE 70 - REC 77

Greep uit palmares: 9e AK Tour, 10e AK Giro + ritzege, 2e AK Baskenland + ritzege, 5e AK Romandie, 6e AK Zwitserland, 2e Waalse Pijl, 2x NK ITT.

En daar is dan het nieuwe seizoen! Indien vraag naar meer stats of volledige selectie upload ik ze zo :) 

1.1_Teampresentaties_1-1.jpg
1.1_Teampresentaties_1-2.jpg
1.1_Teampresentaties_1-3.jpg

OK, je bent afgestapt van Orica-GreenEDGE. Ik hoop voor je dat Stella Artois meer betaalt :D 
Vergeet je topictitel niet aan te passen!

13 uur geleden zei tinyriconen:

Wellens zit overigens niet aan 80+ klimmen. Heb dat stukje niet helemaal lekker verwoord, maar hij is wel een serieus gevaarlijke klant in de moeilijke ritten. In de gewonnen Giro met Uran was hij lange tijd een geduchte concurrent. Eerste twee jaar wel wat ontwikkeld, daarna eigenlijk niet zo. Maar zijn stats zijn wel heerlijk allround (excl vlaams werk).

RYD 79 - KL 78 - HEU 79 - TR 78 - PRL 74 - KAS 55 - SP 57 - ACC 75 - DAL 78 - AAN 84 - UIT 71 - WEE 70 - REC 77

Greep uit palmares: 9e AK Tour, 10e AK Giro + ritzege, 2e AK Baskenland + ritzege, 5e AK Romandie, 6e AK Zwitserland, 2e Waalse Pijl, 2x NK ITT.

Wat een zalige renner:notworthy: Bij mij ontwikkelt ie meer naar Waalse Pijl-Pijl-winnaar, met UIT en ACC richting de 80 en minder evolutie in TR en REC, vandaar mijn interesse!!

Een andere van mijn favorietjes, Battaglin, lijkt zich ook mooi te ontwikkelen!!

Benieuwd naar de rest van de teams, na weer een prachtig overzichtje!!

10 uur geleden zei Taz:

Wat een zalige renner:notworthy: Bij mij ontwikkelt ie meer naar Waalse Pijl-Pijl-winnaar, met UIT en ACC richting de 80 en minder evolutie in TR en REC, vandaar mijn interesse!!

Een andere van mijn favorietjes, Battaglin, lijkt zich ook mooi te ontwikkelen!!

Benieuwd naar de rest van de teams, na weer een prachtig overzichtje!!

Ja, Wellens is echt een fijne renner. Jammer dat z'n KL-stat nèt iets te ver achterblijft om een serieuze GT-kandidaat te zijn. Hij kan nu echt heel veel, maar blinkt nergens in uit (behalve z'n 84 AAN.. die zie je niet veel, gelukkig zie je daardoor Wellens wel vaak ;) )

En wat betreft Battaglin:

RYD 80 - KL 74 - HEU 76 - TR 53 - PRL 65 - KAS 53 - SP 71 - ACC 79 - DAL 78 - AAN 72 - UIT 74 - WEE 69 - REC 70

Als deze man aanvalt ben je gezien in principe. Hij is zo weg en weet ook altijd voorop te blijven. Zijn hoofdstate zijn dan weer wat tegenvallend, misschien 'gelukkig' maar ook anders zou hij alles winnen waar hij aan meedoet :P 

@SeanSchleck Financieel viel het eigenlijk best wel tegen. Weet niet meer precies, maar het verschil was niet zo groot ten opzichte van Orica. Het was vooral omdat ik na drie seizoenen voelde wat anders te willen. Porte en Matthews leek ik niet te kunnen betalen/verleiden naar Orica te komen, maar wilde gelijkertijd ook een aantal renners verder zien ontwikkelen. Deze carrière is zeker nog niet klaar. Ik heb gewacht tot ik een tiental aanbiedingen had ontvangen en koos daar de sponsor die qua nationaliteit (en werkelijke markt) het beste bij m'n selectie past. Stella Artois paste perfect in dat plaatje. En gelukkig is de spoeling Belgische en Nederlandse renners wat dikker.

1.2_Teampresentaties_2-1.jpg
1.2_Teampresentaties_2-2.jpg

Edited by tinyriconen

Nadeeltje van PCM2015; Dumoulin is nog geen klimmer. :) Een mooie uitgebalanceerde ploeg is het geworden. Benieuwd welke PCM-mega's ons nog te wachten staan!

Mooi stukje, met toch sterke teams dit!! Je past er met jouw selectie zeker tussen..

Ben eveneens benieuwd naar de topploegen!!

Opnieuw een mooi en duidelijk overzicht.

Jij kan met de broertjes Yates prima meedoen in het klassement van de 3 grote rondes met knechten als Chaves, Meintjes, Vermeulen & Bakelants.

Op de kasseien wordt het wel lastig zo te zien, Terpstra is (met alle respect) dan ook niet meer dan een top10 rijder & ik ken bij pcm 15 niet de kasseien stats van Dylan van Baarle.

Heb je sowieso een screentje van je complete team van dit jaar inclusief stats? (of ben ik te ongeduldig en komt die nog? ;) )

Edited by Rik Hesseling

Een uitgebreide presentatie van Stella Artois volgt nog eind deze week. Met daarbij alle stats en een korte toelichting op de plannen voor dit seizoen. Doelstelling volgen daarna, waarna we eindelijk weer van start gaan. 

@SeanSchleck

Tom Dumoulin (26)
GEM 80 - RYD 81 - KL 74 - HEU 78 - TR 81 - PRL 80 - KAS 70 - SP 70 - ACC 75 - DAL 72 - AAN 79 - UIT 75 - WEE 79 - REC 68.
Alles op Recuperatie na boven de 70. Echt waanzinnig sterk.

Nu dan dus de absolute topploegen! Met welke ploeg zou jij willen spelen? #socialmediavraag

1.3_Teampresentaties_3-1.jpg
1.3_Teampresentaties_3-2.jpg
1.3_Teampresentaties_3-3.jpg

Dumoulin herken ik wel qua stats op de essentiële onderdelen.  Net als van andere toppers. 

Ik zou kiezen voor Trek, gezien de klimmers en tijdrijders. Sprint en Kasseien liggen me minder en doe ik liever vanuit de underdog positie.

Opvallend dat ouden van dagen nog relatief goed zijn. Bij mijn zijn de meesten van 35+ geen schim meer van wat ze ooit waren, maar hier kunnen Cancellara en Boonen nog gewoon meedoen om de prijzen. En dan heb je ook nog Peraud, die op zijn veertigste zowat in de vorm van zijn leven is.

Trek lijkt me een leuk team, maar Saeco ook: ik houd wel van teams met een duidelijke nationaliteit, en met Uran, Battaglin en Nizzolo kun je eigenlijk overal (muv de keienklassiekers) om de prijzen strijden.

Mooie overzichtjes, altijd leuk om dat te zien :) Ben benieuwd of je met je nieuwe sponsor net zo succesvol kunt zijn (of wellicht nog succesvoller!)

1 uur geleden zei Singh:

Opvallend dat ouden van dagen nog relatief goed zijn. Bij mijn zijn de meesten van 35+ geen schim meer van wat ze ooit waren, maar hier kunnen Cancellara en Boonen nog gewoon meedoen om de prijzen. En dan heb je ook nog Peraud, die op zijn veertigste zowat in de vorm van zijn leven is.

Trek lijkt me een leuk team, maar Saeco ook: ik houd wel van teams met een duidelijke nationaliteit, en met Uran, Battaglin en Nizzolo kun je eigenlijk overal (muv de keienklassiekers) om de prijzen strijden.

Ik heb het ook wel voor Saeco ja:thumbleft:!! Maar ik ben ook wel zware fan van het Italiaans wielrennen.

En als ik uit de topploegen moet kiezen, Quickstep. Zonder nadenken!! Ik heb het sowieso meer voor kasseifretters en snelle mannen dan de klassementsjongens. Plus meer dan de helft Belgisch:notworthy::notworthy:!!

Leuk dat jullie er verschillende ideeën op nahouden :) 
Saeco is wel een team waarmee je ritzeges moet ambiëren, want naast de genoemde Uran, Nizzolo en Battaglin moet je 't doen met: Gasparotto (RYD 79, HEU 74, ACC 76, UIT 75 - als enige 70+), Pelucchi (SP80, maar WEE54), Boivin (RYD 78), Ponzi (RYD 78, HEU 73, SP 74). Hoogste KAS is Wynants 69, en qua klimmers is het na Uran: Berhane 76, Battaglin 74, Fernandez & Taliani 73 en Anton 72.

Dus niet een hondsberoerde ploeg (als Sociéte), maar een grote uitdaging om mooie resultaten te scoren. Aantal jongens (Battaglin, Gasparotto en Ponzi) zijn levensgevaarlijk in de vlucht, en als je die hardrijdstats ziet kan Nizzolo ook wel steeds perfect gebracht worden.

Nog voor de uitgebreide presentatie van Stella, even de wereldtop per discipline op een rijtje:

1.4_Wie_delen_de_lakens_uit-1.jpg
1.4_Wie_delen_de_lakens_uit-2.jpg