Koen

PCM Focus Film top 100 - 2015

148 posts in this topic

001 006 Drive (2011 / 11 / 719.57)

De enige film in deze lijst die door meer dan tien mensen in hun lijst is opgenomen. Enkel Lost, Evert en AngliVentoux vonden Drive niet zo sterk als de rest hier. Zij zullen dan ook zeer binnenkort weggepest worden. Opvallend is dat sowieso weinig mensen deze film in hun top tien hebben gezet, maar goed, lijstjes zullen altijd voer voor discussie blijven. Drive vertelt het verhaal van een autorijder, gespeeld door een fenomenale Ryan Gosling, die met verve een wat mysterieuze kerel speelt, maar geen moment verveelt. Op een gegeven moment loopt de film volledig uit de hand en dat dat de sfeer van de film niet verziekt is heel knap.

ryan-gosling-as-driver-in-drive-2011.jpg

Drive voor mij toch wel met de kijkbeurt gegroeid. Nu top tien materiaal, maar vond het in het begin niet zo heel veel.

Bedankt trouwens Rubennn ;) Had er gewoon echt de tijd niet voor, dus mooi dat je alsnog de moeite hebt gedaan.

heb alleszins een hoop films hier zien voorbijkomen die ik slechts één keer heb gezien en daardoor verrassend vond dat ze zo hoog aangeschreven werden. Maar gelukkig weet ik als geen ander dat een film eigenlijk minstens 2x moet bekeken worden om de genialiteit erachter te ontdekken. Weet weer wat te kijken komende maanden.

ik bekijk een film zelden tot nooit twee keer. Een film die je herbekijkt is maar half zo goed meer, geen enkele verrassende plottwist meer, geen spannende ontknoping. En twee keer lachen om dezelfde grap doe ik ook niet. En een schijtfilm wordt er enkel schijter van.

beetje lamme top 10 trouwens, maar ook ik ben schuldig.