Sign in to follow this  
Jeis

Favoriete tracks - lijst 2016

399 posts in this topic

141   Sunset Jesus   Avicii       Melodic

Dit is het nieuwe nummer in mijn top 150. Met nieuwe nummers moet je uitkijken, zeker met het type Avicii. Deze lijken namelijk bij het ontdekken veel leuker dan ze na een tijdje nog zijn. Omdat ik daar al rekening mee heb gehouden staat Sunset Jesus slechts op plaats 141.

Een nummer waarvan je uit duizenden kunt herkennen dat het Avicii is. Vooral door het keyboardje dat je hoort in de drop. Hij blijft fantastische in leuke melodieën verzinnen. Met dit nieuwe album zou het best kunnen zijn dat Avicii mijn favoriete artiest is geworden.

140   Nothing Inside   Sander van Doorn & Mayaeni   Progressive
141   Sunset Jesus   Avicii       Melodic  
142   Shine     Spektrem       Progressive
143   Voodoo     DVBBS & Jay Hardway   Big Room  
144   Life in technicolor II   Coldplay       Pop  
145   Rubik     Distrion & Electro Light   Melodic Progressive
146   Gravity     Alex Derron     Big Room  
147   Human     The Killers     Pop  
148   Julian Calor   Signs       Electro  
149   Gecko (overdrive)   Oliver Heldens ft. Becky Hill   Future Pop
150   Praise You   King Arthur ft. Michael Meaco   Future  

140.

Nummertje uit 2012. Naar mijn mening het derde beste nummer van Sander Ketelaars (snapt niet waarom je jezelf dan Sander van Doorn noemt, maargoed), de betere twee komen we pas over een hele tijd tegen. 
Ik had verwacht dat dit nummer uit 2008 ofzo was, die stijl heeft het wel. 
De video stelt weinig voor trouwens, voor een goed filmpje kun je beter naar deze versie kijken:

Dankje, Se7en! 

139   California     Vicetone        Electro Melodic

139.

Genoeg nummers over California, maar deze vind ik echt de beste!
Dit nummer heeft weinig variatie, maar blijft toch 4 en een halve minuut interessant.
Dit is zo'n nummer waarvan je pas merkt dat het goed is als je het ook echt 4:25 goed beluisterd.
Vicetone gaan we gelukkig nog 6 keer tegenkomen in deze lijst. 

Die vorige mag ik dan wel het label 'Electro' en 'Melodic' hebben gegeven, maar California lijkt me gewoon Progressive House. Bij deze gecorrigeerd.

138   Belong to the rhythm   King Arthur ft. Michael Meaco   Future

Praise you hebben we al gehad en iets verder komen we Belong to the rhythm tegen van diezelfde King Arthur en Michael Meaco. De vocals tijdens de drop hadden ze van mij wel weg mogen laat, dan was hij nog krachtiger en epischer geweest. Als ik het goed begrijp werkt Don Diablo hier ook aan mee, ondanks dat zijn naam er niet bij staat bij onderstaande versie. @tijn11

Deze drop heb ik ook opgenomen in mijn top 20 future-house drops.

137   Sleeping Androids   Julian Calor     Electro

De tweede van de vier nummer van Julian Calor in deze top 150. Sleeping Androids begint met een goed intro. De vocals daar moet je van houden. Dat doe ik iig wel! Ze passen perfect bij de muziek. Het minpunt van dit nummer is dat er niet echt een drop in zit. Misschien kun je dat stuk dat begint op 1:49 een drop noemen, maar dan is de drop vrij zwak.

Omdat ik het zelf leuk vind, maar vooral omdat jullie er zo om staan te springen volgt hier de nummer 136: 

136   Gold     Imagine Dragons     Pop

Ik vind hun nummers veel beter dan andere bands. De Imagine Dragons hebben altijd iets speciaals in hun nummers. De nummers hebben iets theatraals en zijn altijd spannend om te luisteren, zeker dit nummer! We gaan ze deze top 150 nog vaker zien terugkomen. Gold vind ik het beste nummer op hun nieuwe album. In een lekker langzaam, maar duidelijk tempo leidt de Amerikaanse Indierock-band (iemand die man uitleggen wat dit voor genres is?) ons door dit nummer heen.

135   Angels     Vicetone ft. Kat Nestel   Progressive

De stem van Kat Nestel past perfect bij de muziek.
De "coupletten" en build up zijn perfect, de drop is te zwak, waardoor hij niet erg bijzonder wordt en is gedaald naar een 135e plaats. 

Indie(rock) is een heel grote verzamelnaam van muziek die onder de mainstreammuziek valt (The National, Arcade Fire en Arctic Monkeys als belangrijke exponenten daarvan). Radiozendergewijs is dat Studio Brussel hier in Vlaanderen, de Nederlandse variant is 3FM denk ik. Al valt Imagine Dragons daar voor mij niet onder. Dat is gewoon mierzoete pop (waar niets mis mee is) en wat leuke effectjes. Goed voor de Pinkpops en Werchters van deze wereld. Net zoals Nickleback geen rock is, is Imagine Dragons eigenlijk geen indie.

Edited by SteJov

orthodox beschouwd betekent indie independent en mag je dus niet bij een major platenlabel uw platen uitbrengen (of bij een grote boekingsagent zitten). Imagine Dragons brengt bij Interscope haar platen uit dat onderdeel is van Universal en valt dus niet echt onder die categorie.

Ok,vond het al vreemd dat wikipedia zei Indierock, maar de Engelse wikipedia zegt rockband en op een andere plaats op wikipedia staat Alternative rock. Geloof best dat het gwn popmuziek genoemd kan worden, maar dan toch wel met (alternative) rock invloeden. Misschien is Imagine Dragons-stijl een betere term.

Indie(rock) is een heel grote verzamelnaam van muziek die onder de mainstreammuziek valt (The National, Arcade Fire en Arctic Monkeys als belangrijke exponenten daarvan). Radiozendergewijs is dat Studio Brussel hier in Vlaanderen, de Nederlandse variant is 3FM denk ik. Al valt Imagine Dragons daar voor mij niet onder. Dat is gewoon mierzoete pop (waar niets mis mee is) en wat leuke effectjes. Goed voor de Pinkpops en Werchters van deze wereld. Net zoals Nickleback geen rock is, is Imagine Dragons eigenlijk geen indie.

Ik denk niet dat 3fm echt vergelijkbaar is met Studio Brussel. Weet zo geen pure indiezender in Nederland eigenlijk.

Ik denk niet dat 3fm echt vergelijkbaar is met Studio Brussel. Weet zo geen pure indiezender in Nederland eigenlijk.

StuBru is dat ook niet, maar ze draaien toch iets meer indie dan de echte commerciële zenders.

Ow op die fiets.

Ja dan hoor je op 3fm nog wel af en toe indie ja. Maar dat is dan toch wel de 'bekendere' indierock als Editors of Arctic Monkeys. Arcade Fire of The National hoor je daar ook niet.

@Zeus is dit weer zo'n slechte grap of begrijp ik je gwn niet?
Iig mag ieder zijn mening geven over deze muziek, maar aan jou reactie hebben we dus nis.

134   Magican     MVSSLTR       Big Room

Ik denk dat dit wel het minst bekende nummer uit deze lijst is, Dit filmpje heeft slechts 85 view en op het kanaal van MVSSLTR heeft het 193 views op youtube. 

De break is niet verkeerd, maar ook niet zo speciaal. Het is vooral de drop van dit nummer dat met een geniale combinatie van melodie en bass ervoor zorgt dat dit op 134 is gekomen.

Edited by Jeis

133   Madness     Muse       Pop

Dat hadden jullie vast niet verwacht. M-m-m-m-m-m-m-m Muse in deze lijst! Een minpunt: een van de reacties op deze video "His breathing is atleast 30% of the song". Ja de stem is nogal zeikerig, maar het nummer blijft goed. Dat komt vooral door die bassline. Muse, ja dat is een van de uitzondering in zijn genre voor mij. Best goeie muziek, vooral 'Survival' omdat dit wel wat energie geeft. Geen probleem om een tijd naar Muse te luisteren, maar de andere nummers hebben niks extra's dat ze in deze lijst zou kunnen brengen. @God ofzo of iemand die dat een goede band vindt.

Ik vind Muse een tegenwoordig maar een doorsnee bandje, als je me dit een aantal jaar geleden gevraagd had was Muse inderdaad één van mijn favoriete bands. Maarja, je gaat in de loop van de jaren steeds meer verschillende muziek luisteren en dan gaat Muse toch steeds minder goed worden. Helpt ook niet mee dat ze vanaf Absolution(2003) eigenlijk geen enkel goed album meer hebben uitgebracht. Black Holes and Revelations was nog wel aardig, maar stonden ook al enkele draken op. Daarna is het compleet in elkaar gezakt. En nu maken ze draken van nummers zoals Madness :lachen: Er zit totaal geen energie meer in zoals bij het oudere werk:

En toch staan op die latere albums nog wel goeie nummers vind ik. Alleen jammer dat het er dan maar een paar zijn en geen album lang zoals Origin of Symmetry :( 

Same story met die andere stadionbandjes Kings of Leon en Coldplay.