Sign in to follow this  
Jeis

Favoriete tracks - lijst 2016

399 posts in this topic

Bliss was wel aardig, maar die andere twee hebben een hele vreemde opbouw en zitten te vol met dissonante geluiden.

@SteJov Wat vond je nog goed aan Kings of Leon en Coldplay?
Ik vind enkel de latere nummers als Sex on fire en Pyro goed en van Coldplay vond ik vrij veel goed (alleen zijn sommige singles wel heel erg saai).

Bliss was wel aardig, maar die andere twee hebben een hele vreemde opbouw en zitten te vol met dissonante geluiden.

@SteJov Wat vond je nog goed aan Kings of Leon en Coldplay?
Ik vind enkel de latere nummers als Sex on fire en Pyro goed en van Coldplay vond ik vrij veel goed (alleen zijn sommige singles wel heel erg saai).

Singles zijn niet representatief. De eerste twee albums van beide zijn nog vrank en vrije rock. 

Als je van rock houdt zullen de oudere albums idd wel beter zijn ja.

132   Galactic     Laszlo       Electro Trance
133   Madness     Muse       Pop  
134   Magican     MVSSLTR       Big Room  
135   Angels     Vicetone ft. Kat Nestel   Progressive
136   Gold     Imagine Dragons     Pop  
137   Sleeping Androids   Julian Calor     Electro  
138   Belong to the rhyth   King Arthur ft. Michael Meaco   Future  
139   California     Vicetone        Electro Melodic
140   Nothing Inside   Sander van Doorn & Mayaeni   Progressive
141   Sunset Jesus   Avicii       Melodic  
142   Shine     Spektrem       Progressive
143   Voodoo     DVBBS & Jay Hardway   Big Room  
144   Life in technicolor II   Coldplay       Pop  
145   Rubik     Distrion & Electro Light   Melodic Progressive
146   Gravity     Alex Derron     Big Room  
147   Human     The Killers     Pop  
148   Signs     Julian Calor     Electro  
149   Gecko (overdrive)   Oliver Heldens ft. Becky Hill   Future Pop
150   Praise You   King Arthur ft. Michael Meaco   Future  

Ik heb het idee dat er belangrijke dingen in de wereld zijn, maar ik ga toch de nummer 132 introduceren. Hier is Galactic van Laszlo!

In maak t of kraak t hier op focus werd hij gemaakt (door Lupo vlg mij). Laszlo's muziek is zeer herkenbaar. Ik heb er 'trance' bij gezet omdat het geen muziek is met pieken en dalen.
Van een popnummer luister je vooral naar het refrein, in een big room house nummer wacht je vooral op de drop, bij Laszlo is hele nummer goed. Ik heb altijd het idee dat het Laszlo drie keer zoveel tijd kost om een nummer te maken dan andere EDM artiesten.
Morgen meer.

131   Interstellar   Laszlo       Electro Trance

Hetzelfde verhaal is met nummer 132. Interstellar is net als Galactic, Supernova en Nothing Yet een nummer dat niet draait op een melodie die overgaat in een drop. Vaak vind ik dat een nadeel of wordt het te rommelig, maar bij Laszlo heb ik dat nooit. Instellar is nog de meest epische, vooral de eerste minuut. Laszlo is na 2 keer luisteren ook altijd beter dan na de eerste keer. De L in mijn sign staat voor Laszlo.

Edited by Jeis

130   Blind Heart   Cazette ft. Terri B     Future Pop

Goed nummer dit. Ik vind de akkoorden en de melodie van de coupletten en het refrein vooral goed. Die maken het nummer swingend. De drop is vrij zwak en stel niet veel voor. CAZZETTE ken ik niet zo goed. De meeste nummers die ik van ze vind op youtube zijn niet zo slecht. Alleen die zwakke drop komt helaas steeds terug. Het blijkt een Zweeds (natuurlijk weer Zweeds) duo te zijn.

Ik vind Muse een tegenwoordig maar een doorsnee bandje, als je me dit een aantal jaar geleden gevraagd had was Muse inderdaad één van mijn favoriete bands. Maarja, je gaat in de loop van de jaren steeds meer verschillende muziek luisteren en dan gaat Muse toch steeds minder goed worden. Helpt ook niet mee dat ze vanaf Absolution(2003) eigenlijk geen enkel goed album meer hebben uitgebracht. Black Holes and Revelations was nog wel aardig, maar stonden ook al enkele draken op. Daarna is het compleet in elkaar gezakt. En nu maken ze draken van nummers zoals Madness :lachen: Er zit totaal geen energie meer in zoals bij het oudere werk:

Hier nog even wat laat op reageren, omdat ik toch graag naar Muse luister (oudere werk vooral, maar goed). De laatste albums zijn niet wat het vroeger was, maar brachten hier en daar toch een aardig nummertje voort. The 2nd Law was wel verschrikkelijk en een ultiem dieptepunt, maar het nieuwe album is toch wel prima te pruimen hoor. Haalt het niveau niet van de eerste drie albums, maar zit daar toch redelijk tegenaan hoor, als je het in modern perspectief plaatst.

Vlg mij zijn de oudere nummers meer rock en de nieuwere meer pop. 

Vind je Surival dan ook zo verschrikkelijk?  @Rubennn 

Heb nog een paar keer naar Madness geluisterd en de stem van die zanger is wel redelijk tenenkrommend af en toe, maar de muziek (bass en melodie) vind ik gewoon goed in dat nummer.

Wat ik nóg beter vind en daarom op nummer 129 staat is Electric Forest van Alex Derron. Alex Derron stond ook al op 146 met Gravity en Electric Forest is niet veel anders dan dat nummer. Er zit een lekker basskick in en de melodie is behoorlijk druk. . Veel Hongaarse producers zijn er niet, maar Derron is er één van. Tot zover de kennismaking met Alex Derron

129   Electric Forest   Alex Derron     Big Room

Edited by Jeis

128   Não te quero mais   David Antunes Ft. Vanessa Silva   Pop

Ik ken ongeveer 2 Portugese nummers. Spaanse of Portugese muziek is vaak niet mijn stijl. Je komt al snel in stijl van Ai se eu te pego of Bailande van Enrique Iglesias. Dit nummer vind ik echter wel goed. Prima popnummertje met een goede opbouw en die trompet (of trombone) maakt het helemaal af. Vooral vanaf 2:30 is het goed. 
In het verhaal van @jenro kwam dit nummer langs. Die heeft mij dit dus leren kennen.

127   Secrets     Tiësto & KSHMR ft. Vassy   Progressive Trance

Als je het verrassend vond dat Nao te quero mais in deze lijst staat, dan is het vast niet verrassend dat Secrets in deze lijst staat. Secrets, een nummer van een van mijn favorieten, namelijk KSHMR. Die komen we nog wel tegen in deze lijst, net als Vassy trouwens, die voor de vocals zorgt. Dat ook Tiësto hier aan mee werkt is aan de ene kant verrassend, maar aan de andere kant hoor je ook een beetje de trance-stijl terug die Tiësto gewoonlijk maakte.

De video vind ik niet geweldig.

126   Something I need   OneRepublic     Pop  

Af en toe ben je eens toe aan een makkelijk popnummertje. Zo de nummer 126, Something I need van OneRepublic, de op 2 na beste popartiesten van het moment naar mijn mening. OneRepublic heeft met I lived, Love runs out en what you wanted een aantal nummers die misschien wel in mijn top 200 hadden gestaan, maar mijn top 150 niet halen.

Something I need haalt het dan weer wél. Het refrein is wel krachtig en daarom niet zo nietszeggend als de nummers die ik hierboven heb genoemd. De music video is ook wel interessant

Dit zou zo mijn top-150 slechtste tracks kunnen zijn.

No offense trouwens

Dan wacht maar eens tot je de komende 125 hoort!

Ja Something I need is wel zo'n nummer dat je ook heel slecht kunt vinden. Wat vind je bijvoorbeeld zo slecht aan een nummer als 'Secrets'?

Het probleem is @Jeis dat er hier een muziekkliek zit die niet bepaald houdt van alles dat ook maar enigszins naar mainstream neigt (er zijn uitzonderingen, maar bon) en vrij veel muziek uitwisselt. Muziek moet diepgang hebben en afwijken van het vaste stramien strofe-refrein-strofe-refrein-strofe... EDM en alle varianten vind ikzelf ook maar platte zuipmuziek. Ik moet telkens denken aan huppelende konijntjes. Boing boing boing. One Republic, dat Portugees liedje, Imagine Dragons... Dat is voor bakvissen. 

Ik denk dat je hier gewoon op het verkeerd forum zit met je lijst. Wat je er niet mag van weerhouden om het nu af te maken, al het werk dat je er in stopt is uiteraard goed voor de activiteit in dit board. No offence alleszins. Het heeft absoluut niets met pretentie te maken, maar alles met smaak. En hier zit nu eenmaal een vrije grote bende eensgezinden. Ik heb in het board van de blogs nog iemand gezien met dezelfde muziek als jij, daar zal het zeker beter aarden.

Edited by SteJov

Ja dat idee had ik al ja, van popnummers is het ook zo dat er nummers zijn die je liggen of die je niet liggen. Wat ik dan weer niet begrijp is dat je alle EDM per definitie niet leuk vind. Dan is het gwn dat je dat niet leuk wíl vinden. Er is zoveel verschil daarin en als je het alleen maar ziet als platte zuipmuziek mis je zo veel elementen van EDM nummers. Ik heb ook wel eens een paar cd's van mijn vader geluisterd met oude popmuziek waarbij ik eerst dacht dat het allemaal niks was en na een paar keer luisteren toch wel goede muziek erkende. Zo zouden jullie dat ook moeten doen met EDM en liefst ook met hedendaagse popmuziek. Awel dat moet niet, maar daardoor zou ik wel jullie mening kunnen respecteren.

Ofc blijft het een kwestie van smaak, maar ik ga hier iig mee door, al is het alleen voor mezelf, en blijf vooral jullie mening geven over mijn muziek.

Ik vind EDM een heel goedkope vorm van vermaak en commercie. Mij zul je nooit zien op Tomorrowland bijvoorbeeld. Het draait enkel om beats en plezier, maar muziek heeft zoveel mee te bieden. Muziek moet snijden in je vel, moet doen nadenken, emoties versterken. EDM lijkt (spreek me tegen als het niet zo is) enkel geënt te zijn op "mooi, het leven is mooi" en leedvermaak. Lost Frequencies met Reality bijvoorbeeld (ik weet dat EDM meer is dan de hitjes, maar ik neem nu even een bekend voorbeeld). Je hebt op zich een aanstekelijk nummer, maar erg repetitief en bijgevolg weinig origineel. Het is niet omdat het in je hoofd blijft zitten dat het daarom een goed nummer is. Bijgevolg is iets dat erg populair is niet per definitie goed. Zet op die muziek een vrij gratuite en zelfs kinderachtige tekst over centjes in dit geval en je hebt een hit.

Edited by SteJov

En toch is er alsnog genoeg popmuziek prima te doen, als het maar niet allemaal zo enorm generiek is. Neem bijvoorbeeld Jamie XX (kan voorzichtig wel binnen popmuziek gezien worden toch) dat is tof, hoofdzakelijk omdat het niet binnen de standaard top 40 normen valt. Popmuziek kan prima zijn, zolang het wat afwijkt van de mainstream, populair gezegd.

En toch is er alsnog genoeg popmuziek prima te doen, als het maar niet allemaal zo enorm generiek is. Neem bijvoorbeeld Jamie XX (kan voorzichtig wel binnen popmuziek gezien worden toch) dat is tof, hoofdzakelijk omdat het niet binnen de standaard top 40 normen valt. Popmuziek kan prima zijn, zolang het wat afwijkt van de mainstream, populair gezegd.

Klopt zeker.

Op dezelfde manier bestaat er ook echt wel goeie EDM. Al zit de meeste EDM die ik goed vind ook niet echt in Jeis zijn straatje.

Neemt niet weg dat het alleen maar goed is dat iemand hier een initiatief als dit neemt, zoals SteJov al zei.