Jimski

[PCM15|EXT_3] ActiveJet Team

1,024 posts in this topic

ID: 1   Posted (edited)

2nb6hwy.png

POL.png #1: ActiveJet Team

“Niezwykła transferu ActiveJet”, zo koppen de Poolse kranten deze morgen. En een opmerkelijke transfer is het zeker. De man die jarenlang het gezicht was achter de Franse ploeg Française des Jeux (en later FDJ – Belfius), keert terug in het wielerpeloton en wel bij ActiveJet Team. Deze kleine Continentale formatie uit Polen is nu voor het tweede jaar te bewonderen in het wielerpeloton en kon in 2014 vier zeges aan laten tekenen op het palmares, allen behaald in zelfs voor de wielerkenners onder ons onbekende Poolse koersen.

De ploeg is ten opzichte van voorgaand seizoen vrijwel intact gebleven. Enkel Pawel Bernas en Kamil Gradek zijn nieuw in de ploeg, zij vervangen de vertrokken Chzranowski en Piaskowy. Met onderstaande twaalfkoppige selectie zal het komende wielerseizoen beslecht worden.

PCM0090_zpssp5zgqxw.png

CU: Doelstellingen.

Spoiler

Een nieuwe carrière van mijn hand en eigenlijk weer totaal iets anders. Ik wilde eens even helemaal ‘off the beaten path’ en ben voor een kleine Continentale Poolse ploeg gegaan. Slechts twaalf renners in het team, waardoor ik noodgedwongen niet al te veel koersen kan rijden, maar daardoor zal een seizoen er ook wat sneller doorheen zijn en op die manier hoop ik het een flink aantal seizoenen vol te houden en langzaamaan door te groeien naar een volwaardige Pro-Continentale of wellicht zelfs wel World Tour formatie. Verwacht in dit eerste seizoen nog niet al te veel qua prestaties. Het is een kleine ploeg en zoals je kunt zien in principe ook zonder echte kopman die zo even een paar ritten wegkaapt. Desalniettemin heeft deze ploeg zeker wel potentie en ben ik ervan overtuigd dat ik af en toe wel eens voor een verrassing ga kunnen zorgen.

Dit was het wat betreft de introductie en extra informatie. De bedoeling is dat er gemiddeld zo’n drie updates per week komen, een prima posttempo me dunkt, maar ook weer niet dusdanig hoog zodat je snel een hoop op achter raakt en voor mij geeft het ook wat ruimte om voorraad op te bouwen en te behouden. Dan rest mij enkel nog jullie veel leesplezier te wensen! :)

Edited by Jimski
4 people like this

Voorbehouden voor overzicht van de uitslagen.

Altijd leuk de kleine ploegjes.

1 person likes this

Heel erg gaaf! Ik kijk hier ontzettend naar uit. Het is een project dat ik in de toekomst ook wel graag wil proberen. Zoals je zegt, we zullen er in het begin wellicht vrij snel doorheen jagen wat de ontwikkeling waarschijnlijk alleen maar beter te volgen maakt én waardoor je makkelijk langer doorgaat. Heel erg veel succes! [je zal het ook wel nodig hebben ;) ]

1 person likes this

Veel succes met deze ploeg

1 person likes this

Leuk dat je een nieuwe carrière start, hopelijk wordt hij net zo goed als je FDJ-carrière, maar heel erg twijfel ik daar niet aan!  

1 person likes this

ID: 8   Posted (edited)

Bedankt voor de reacties! :)

ActiveJet%20header_zpsexxwm1oe.png

#2: Doelstellingen

Doelstellingen%20ActiveJet_zpso49wsg7c.p

Gezien het feit dat ActiveJet een all-round ploeg heeft die op vele terreinen wel redelijk van voren mee kan spelen, maar weinig echte afmakers in het team heeft, zijn het veelal top vijf en top tien klasseringen die behaald moeten worden. Soms in kleinere koersen in de regio, soms in ietwat grotere, gerenommeerde koersen in het buitenland met normaliter een sterk deelnemersveld zoals de Vuelta a Andalucia en twee Spaanse eendaagse races. Al met al een redelijk uitdagend programma voor deze kleine ploeg, maar geen pakket wat voor een groot deel onhaalbaar is normaliter. Mits een beetje geluk, is geen van de doelstellingen echt onmogelijk. Wel is zeker dat we aan de bak moeten.

CU: Vuelta a Mallorca.

Edited by Jimski

Met een beetje geluk is van alles mogelijk en ik verwacht ook wel een paar verrassende zege's 

Wat Keldermania zegt, ik ben heel benieuwd! Lijkt me verrekte lastig je seizoen in te plannen als je geen uitgesproken kopmannen hebt. (Of maakt het dan juist eenvoudiger? :P )

De doelstellingen in Spanje kunnen zwaar worden, de andere zijn goed mogelijk

Dit wordt een erg uitdagend seizoen, ik ben dan ook erg benieuwd naar je prestaties!

Het zijn grotendeels haalbare doelstellingen; ik ben benieuwd hoeveel je er uiteindelijk zal realiseren.

ID: 14   Posted (edited)

Bedankt voor de reacties! :) @tinyriconen, het feit dat ik geen uitgesproken kopmannen heb maakt niet heel veel uit me dunkt, want toch heeft ieder zo zijn kwaliteiten en probeer je het seizoen op basis daarvan in te delen. Het feit dat ik slechts een kleine ploeg heb en daardoor ook maar weinig koersen zal rijden, maakt het daarentegen wel een stuk makkelijker. Je kunt daardoor immers ook maar naar een paar momenten toe pieken.

ESP.png #3: Vuelta a Mallorca

Selectie: Bernas (kopman), Gonzalez (co-kopman), Owsian (sprinter), Muntaner, Ezquerra, Dabkowski, Brylowski, Mickiewicz

Een verrassing dat wij, als kleine niet-Spaanse ploeg, toe zijn gelaten tot deze toch wel enigszins prestigieuze wielerronde. We zijn slechts één van de drie Continentale formaties en zullen vooraf gezien worden als pelotonvulling. Ons doel om het tegendeel te bewijzen. Topfavorieten voor de eindzege zijn Richie Porte, Rigoberto Uran en Fabio Aru.

Rit 1: Een korte vlakke etappe om en ronde Palma, de hoofdstad van het eiland. De hele dag een hoog tempo, waardoor onze renners eigenlijk al gesloopt zijn voor er gesprint kan worden. Hierdoor laten we het op het einde ook gewoon lopen. Mark Cavendish wint de etappe en is daarom ook de eerste leider.

1    Mark Cavendish    Etixx - Quick•Step    1h55'13
2    Elia Viviani    Team Sky    s.t.
3    Peter Sagan    Tinkoff - Saxo    s.t.
4    Michael Mørkøv    Tinkoff - Saxo    s.t.
5    Matteo Trentin    Etixx - Quick•Step    s.t.
29    Arkadiusz Owsian    ActiveJet Team    s.t.

Rit 2: De tweede en wellicht laatste sprinterskans van de ronde en dus grijpen ze deze met beide handen aan. Wederom is het Etixx dat de klok slaat, maar ditmaal met Matteo Trentin als afmaker. Cavendish sprint in diens kielzog naar de derde plaats en blijft zodoende leider. Wij konden vandaag wel meedoen en wisten respectievelijk een twaalfde en veertiende plaats neer te zetten met Gonzalez en Owsian, in het kielzog van onder andere Breschel en Boonen.

1    Matteo Trentin    Etixx - Quick•Step    3h27'26
2    Peter Sagan    Tinkoff - Saxo    s.t.
3    Mark Cavendish    Etixx - Quick•Step    s.t.
4    Elia Viviani    Team Sky    s.t.
5    Francisco Ventoso    Movistar Team    s.t.
12    Mario Gonzalez    ActiveJet Team    s.t.

Rit 3: De koninginnenrit van de ronde, door het zeer fraaie landschap van West-Mallorca. Team Sky opent al vroeg de debatten wanneer Nieve versnelt en enkel Henao, Porte en Aru mee kunnen. Barguil weet ook de sprong nog te maken en weet vervolgens het hele Skyblok en Aru achter zich te laten en soleert naar de overwinning. Bernas komt binnen op negen minuten als nummer 36.

1    Warren Barguil    Team Giant - Alpecin    4h02'15
2    Sergio Henao    Team Sky    + 21
3    Richie Porte    Team Sky    + 56
4    Andrew Talansky    Team Cannondale - Garmin    + 2'25
5    Cadel Evans    BMC Racing Team    s.t.
36    Pawel Bernas    ActiveJet Team    + 9'12

Rit 4: De slotdag biedt nog wel mogelijkheden om voor een ommekeer te zorgen, maar er wordt ietwat lafjes gekoerst. Daardoor blijft een grote groep bij elkaar en lijkt er om de zege gesprint te gaan worden, tot Benoot op een vijftal kilometers de benen neemt. Hij krijgt Ventoso en Gilbert met zich mee, waarbij deze laatste uiteindelijk de beste sprint in huis heeft en de ritzege boekt doordat het peloton te laat komt. Bernas kende een superdag en was telkens met de eersten boven, maar helaas verloren weinig mannen voor hem tijd waardoor hij slechts opschuift naar plaats 33 in het klassement, wel wordt hij fraai twaalfde in de daguitslag als non-sprinter. Voor wat het waard is.

1    Philippe Gilbert    BMC Racing Team    4h08'22
2    Francisco Ventoso    Movistar Team    s.t.
3    Tiesj Benoot    Lotto - Soudal    s.t.
4    Elia Viviani    Team Sky    s.t.
5    Peter Sagan    Tinkoff - Saxo    s.t.
12    Pawel Bernas    ActiveJet Team    s.t.

PCM0088_zpshhkyfxou.png
Pawel Bernas rijdt hier toch maar mooi even naast oud-Girowinnaar Ivan Basso!

Klassementen

geel.png Algemeen Klassement
1    Warren Barguil    Team Giant - Alpecin    13h33'06
2    Sergio Henao    Team Sky    + 25
3    Richie Porte    Team Sky    + 1'02
4    Peter Sagan    Tinkoff - Saxo    + 2'25
5    Tom-Jelte Slagter    Team Cannondale - Garmin    + 2'35
6    Fabio Aru    Astana Pro Team    s.t.
7    Cadel Evans    BMC Racing Team    s.t.
8    José Herrada    Movistar Team    s.t.
9    Jelle Vanendert    Lotto - Soudal    s.t.
10    Luis León Sánchez    Astana Pro Team    s.t.
33    Pawel Bernas    ActiveJet Team    + 9'22

groen.png Puntenklassement
1    Peter Sagan    Tinkoff - Saxo    55
2    Elia Viviani    Team Sky    48
3    Mark Cavendish    Etixx - Quick•Step    45
4    Philippe Gilbert    BMC Racing Team    40
5    Matteo Trentin    Etixx - Quick•Step    37
38    Pawel Bernas    ActiveJet Team    4

bollen.png Bergklassement
1    Anthony Turgis    Cofidis, Solutions Crédits    60
2    Dylan van Baarle    Team Cannondale - Garmin    48
3    Vladimir Isaychev    Team Katusha    36
4    Marcus Burghardt    BMC Racing Team    32
5    Gustav Erik Larsson    Cult Energy Pro Cycling    30

wit.png Jongerenklassement
1    Warren Barguil    Team Giant - Alpecin    13h33'06
2    Peter Sagan    Tinkoff - Saxo    + 2'25
3    Fabio Aru    Astana Pro Team    + 2'35
4    Pello Bilbao    Caja Rural - Seguros RGA    + 5'50
5    Georg Preidler    Team Giant - Alpecin    + 6'19
7    Pawel Bernas    ActiveJet Team    + 9'22

20px-Jersey_yellow_number.svg.png Ploegenklassement
1    Team Sky    40h43'30
2    Movistar Team    + 6'11
3    Astana Pro Team    + 6'48
4    Caja Rural - Seguros RGA    + 10'03
5    Lotto - Soudal    + 10'20
18    ActiveJet Team    + 38'50

CU: Vuelta a la Región de Murcia, doelstelling top 10.

Edited by Jimski

Je benadert het vanuit een mooie hoek. Je mag inderdaad blij zijn dat je mag meerijden in deze koers en dan heb je het in die laatste rit beslist niet onverdienstelijk gedaan!

Leuk begin! Je zal elke rit moeten knokken voor een (verre) ereplaats het eerste jaar. Maar lekker begonnen tussen al die toppers.

Hier viel ook weinig te halen. Op naar de volgdende koers.

Je bent prima begonnen aan het seizoen tussen allemaal toppers!

Gezien het deelnemersveld is de twaalfde plek in zowel de tweede als de laatste rit een keurige ereplek.

ID: 20   Posted (edited)

Bedankt voor de reacties! :)

ESP.png #4: Vuelta a la Región de Murcia

Doelstelling: Top 10

Selectie: Bernas (kopman), Gonzalez, Owsian, Muntaner, Ezquerra, Dabkowski, Brylowski, Mickiewicz

Vandaag staat ons een lood- en dan ook echt loodzware opdracht te wachten. De sponsor heeft van ons een top tien geëist, maar heeft waarschijnlijk vooraf nooit dit deelnemersveld verwacht. Maarliefst tien World Tour formaties aan het vertrek en nog met sterke selecties ook. De opgave blijkt dan ook te lastig. Bernas kon op de voorlaatste klim lang mee, maar moest net voor de top toch een klein gaatje laten en kwam helaas niet meer terug. De inspanningen op de voorlaatste klim moest hij daarna ook enigszins bekopen waardoor hij uiteindelijk nog net bij de eerste honderd blijft. De zege gaat naar Nairo Quintana, die in de laatste kilometer Daniel Moreno en de verrassende Alex Howes te snel af is.

Vergeten screen te nemen.

Uitslag
1    Nairo Quintana    Movistar Team    4h13'53
2    Daniel Moreno    Team Katusha    s.t.
3    Alex Howes    Team Cannondale - Garmin    s.t.
4    Janier Acevedo    Team Cannondale - Garmin    s.t.
5    Tom-Jelte Slagter    Team Cannondale - Garmin    s.t.
6    Moreno Moser    Team Cannondale - Garmin    s.t.
7    Javier Moreno    Movistar Team    s.t.
8    Simon Spilak    Team Katusha    s.t.
9    Eros Capecchi    Movistar Team    s.t.
10    Luis León Sánchez    Astana Pro Team    s.t.
84    Pawel Bernas    ActiveJet Team    + 6'26

CU: Vuelta a Andalucia – deel 1, doelstelling top 10.

Edited by Jimski