Sign in to follow this  
Jeis

[PCM 2016 | EXT_3] Funvic Soul Cycles || Transfers + Tour de France

Adopteer nu je Funvic renner  

7 members have voted

1. 1. Wat is jou favoriete Funvic renner (zie mijn sign voor de selectie) ?

• Nathan Mahler (BRA)
    • Leandro Oyola Oyola (COL)
      0
    • Eduardo Estrada (COL)
    • Ariel Sivori (ARG)
      0
    • Rodrigo Quirino (BRA)
      0
    • Magno Prado Nazaret (BRA)
    • Edward Beltran (COL)
      0
    • Geraldo Medina (MEX)
      0
    • Gorka Izagirre (ESP)

792 posts in this topic

funvic_header.png

Welkom bij mijn carrière met Funvic, het Braziliaanse team dat volgend seizoen Pro Continentaal is. Een dieptepunt was het verdwijnen van Team Colombia, maar teams als ActiveJet, One Pro Cycling, Roth – Skoda en Delko Marseille deden een stap naar boven. Ook Funvic werd PCT en het leek me zo leuk om daar een carrière mee te beginnen. Ik heb al zeer lang niet meer PCM gespeeld tegen de computer, maar ben wel erg gemotiveerd.

Dit wordt geen proffessionele carrière, de verslagen blijven er gwn uit zien zoals deze eruit ziet en af en toe zal ik wat simuleren (zodat ik het langer vol houdt). Daarbij wil ik een verhaal starten waarbij je een procontinentaal team kunt kiezen en tegen o.a. mij kunt strijden.

Ik wil eerst wachten of er animo is voor het verhaal. Als het verhaal opgestart is zal deze carrière beginnen. 

Seizoen 1: PCT

PCCM_team_funvic.png

Seizoen 2: WT

seizoen_2.png

Seizoen 3: WT

selectie.png

Edited by Jeis

Leuk en origineel concept! :) Gaat denk ik wel redelijk wat tijd in steken aangezien je, omdat wij allemaal manager zijn, steeds de Editor moet gebruiken om onze transfers aan te passen :P 

Heel erg benieuwd! Het is in ieder geval een leuk ploegje zo. Hopelijk kan je groeien met renners uit de omgeving.

funvic_header.png

Drie renners verlaten Funvic

Otavio Didier Bulgarelli, Pedro Autran Dourado Dutra Nicacio en Francisco Ramon Chamorro Piva zullen er niet bij zijn als Funvic Pro Continentaal wordt. Ja, het wordt ons niet makkelijke gemaakt wat betreft de namen.
Deze drie renners verlaten het team. Algemeen manager Kid is van plan de drie renners te vervangen door een paar nieuwe renners. Welke drie renners dit worden is nog onbekend.

pers.png

funvic_header.png

shortlist.png

pers.png

Edited by Jeis

Heao zou natuurlijk een welkome toevoeging zijn aan je ploeg gezien zijn capaciteiten. Lastig te zeggen wat je zou kunnen doen, het is maar net waar je je op wil richten natuurlijk. De twee Braziliaanse sprinters zouden natuurlijk het beste bij je ploeg passen. Kies je voor Henao zou ik persoonlijk Molano erbij doen om in ieder geval een landgenoot erbij te hebben.

Ik denk dat je met Madrazo en Fischer de meeste successen kunt boeken.

Ik ga dit voortzetten. 
Als ik het weer wat rustiger heb, zo na mijn tentamens verwacht ik.

funvic_header.png

Twee nieuwe aankopen van Funvic!

Sebastian Molano en Rodrigo Contreras zijn de twee Colombiaanse versterkingen. Het oog van de manager viel ineens op Contreras. Die wilde wel komen. Er werd aanbevolen om in iedere geval een landgenoot erbij te nemen. Aanvankelijk was Molano te duur, maar de Colombiaanse sprinter accepteerde ook een iets lager contract. 

Selectie:

PCCM_team_funvic.png

We moeten het vooral hebben van Alex Diniz. Hij is een hele sterke klimmer. 
Ook zijn er vier sterke punchers die belangrijk kunnen zijn. Daarnaast hebben we drie snelle mannen voor de vlakke ritten. Het team wordt aangevuld, met jong lokaal talent.

Een manier om te motiveren en om geld binnen te krijgen zijn de doelstellingen van de sponsor:

funvic_objectives_1.png

De volgende keer beginnen we gelijk aan Tour de San Luis. Een belangrijke ronde voor ons!

Dank voor jullie reacties. We rijden weinig wedstrijden. Funvic krijgt maar steeds geen uitnodiging :(, dus we gaan redelijk snel door het seizoen heen. Dat is wel goed voor mijn motivatie. 

funvic_header.png

Tour de San Luis rit 1 t/m 3

Met een deelnemersveld bestaande uit kleine Zuid-Amerikaanse ploegen, Wanty, Funvic en zes WT ploegen trekken we naar Argentinië. De sponsor vindt dat we hier top 5 in het AK moeten halen, vandaar dat Diniz mee is.

Selectie: Urtasun (Sprinter), Diniz (Kopman), Piedra, Manarelli, Mahler, Contreras

De eerste rit was vlak. Het lukte Manarelli niet om mee te komen in de vroege vlucht. Urtasun had een hele slechte dag en moest het ook nog opnemen tegen Kittel (ETX) en Modolo (LAM). We gokten erop dat de grote teams de vluchters wel zouden terugpakken, maar ze verkeken zich. De Argentijn W. Perez (BAP) won. De sprint hierachter was een chaos. Dumoulin won die sprint verrassend.

In rit twee kwam Manarelli wél mee, samen met Vargas, de Venezolaan van Tachira en thuisrijder Sanchez Castro. We finishen vandaag op Mirador de Potrera, een flinke heuvel van 8 km, iets te kort voor Diniz, maar hij weerde zich goed. Er kwam een aanval uit het kamp Katusha: Luca Paolini! Nordhaug kwam nog bij hem, maar Paolini had nog het meeste over aan de meet. Hierachter waren er een stu of 20 renners die niet ver achter Paolini finishten. Diniz zat daar in en pakte de zesde plek. Contreras verloor helaas net het contact met de groep.

Rit drie werd een massasprint. Manarelli voelde zich niet goed en gaf op vandaag. Kittel liet zijn klasse zien vandaag

image.png

Soms simuleer ik een rit. Niet vaak, maar hier heb ik dat bijvoorbeeld gedaan in rit 3.
Paolini die deze rit wint is natuurlijk niet realistisch (meer). Daarom heb ik hem na Tour de San Luis uit het peloton gezet.

Een zesde plek met Diniz is niet verkeerd. Ik ben benieuwd hoe je seizoen eruit zal zien met deze bijzondere ploeg. Wat bedoel je precies met Paolini? Heb je hem uit het spel gehaald ivm z'n werkelijke dopingschorsing?

Precies, tinyriconen! Ik moet toch wegens mijn verhaal vaak de weeklysave gebruiken en toen heb ik meteen Paolini eruit gehaald. Het is in feite gwn de db van 2015, maar ik heb de belangrijkste transfers van 2016 doorgevoerd (bijvoorbeeld Kittel of Landa) en de PCT ploegen zijn sws van 2016. Verwijderen van Paolini is iets realistischer wegens gebruik van cocaïne. 

Ik ben niet consistent, dat klopt, anders zou ik alle dopinggevallen eruit moeten halen, en G. Caruso zit er nog gwn in, zullen we binnenkort zien.

funvic_header.png

Tour de San Luis

Met een deelnemersveld bestaande uit kleine Zuid-Amerikaanse ploegen, Wanty, Funvic en zes WT ploegen trekken we naar Argentinië. De sponsor vindt dat we hier top 5 in het AK moeten halen, vandaar dat Diniz mee is.

Selectie: Urtasun (Sprinter), Diniz (Kopman), Piedra, Manarelli, Mahler, Contreras

Rit 4, een bergrit staat vandaag voor de boeg. Contreras mag mee in de vlucht. Het zou goed uitkomen als die wat ruimte kreeg vandaag. Helaas gebeurt dat niet. Contreras staat trouwens tweede in het jongerenklassement, maar de nummer één is Bardet en die lijkt dit rondje behoorlijk serieus te nemen!

Costa en Bardet reden al vrij snel weg en later vond ook Jurgen VDB het tempo te laag. Henao en Poels van Sky controleerden voor Nordhaug. Op een bepaald moment reden ze flink door en alleen Diniz kon volgen. Alex probeerde nog te ontsnappen en reed nog enkele seconden weg van de Noor.

De vijfde rit is vreselijk. Het is namelijk een tijdrit. Gelukkig is Diniz niet zo’n belabberde tijdrijder. Met 27 achterstand op Nordhaug is er nog zicht op de top 5, want we hebben nog een bergrit te goed.

1_2.png

Erg nette klassering met Diniz, hopelijk kan je top 5 halen wat echt een hele sterke prestatie zou zijn met dit kleine ploegje. De overmacht van Martin trouwens!

Voorlopig aan een meer dan uitstekende ronde bezig, hopelijk kun je Nordhaug nog voorbij :)