Joaquin Purito Rodriguez

[PCM 2013 | EXT_3] Glanbia Cycling Team - Het Einde

831 posts in this topic

mlt94w.png

Awards:

Overall:
16_sep_overall_2.png16_okt_overall_3.png

Presentatie:

Prestatie:
16_feb_result_3.png16_aug_result_2.png16_sep_result_1.png16_okt_result_2.png

Tekst:

Dag beste wielerliefhebbers,
Nu de Giro d'Italia dit jaar (=2014) start in Ierland, is het landje een beetje in een "cycling fever" terechtgekomen. Voedingsproducent Glanbia ziet hierin een echte marketingstunt. Na kort overleg hebben ze dan de knoop doorgehakt: ze komen met een Ierse wielerploeg. Deze wordt natuurlijk naar hen zelf vernoemd: Glanbia Cycling Team.
Dit team zal weliswaar starten op continentaal niveau en zal dus niet te zien zijn in de Giro, maar dat zal de pret zeker niet bederven. Er werd gekozen voor een project op langere termijn. 

287dfk8.png

Om nog wat extra in de spotlights te komen is er voor een opmerkelijk project gekozen. Meer dan de helft van de renners is 20 jaar of jonger, wat de uitdaging nog een pak moeilijker/interessanter maakt. Naast Ierse renners hebben we een Canadese "vleugel", een Australische en een Zuid-Afrikaanse. Ook beschikken we over één Nieuw-Zeelander. 

8xk0mg.png

Zoals jullie zelf kunnen zien zijn er natuurlijk ook weer doelen, net zoals elk team die heeft. 

EXTRA INFO:
Moeilijkheidsgraad: Extreem
Database: FDB14 v2.0
Willekeurig potentieel: Ja
Ontwikkeling: 0.4

Citaat

Zoals ik in mijn Katusha topic al aangaf was ik van plan een nieuwe carrière te starten. Ik denk dat ik zowat hetzelfde idee had als @Jimski , om de nieuwe carrière al wat op gang te krijgen tegen dat de vorige afgelopen is. Ik ben me ervan bewust dat ik een iets te sterk team heb voor continentaal (denk ik dan toch?) en dat heeft me er toe doen beslissen op extreem te spelen. 
Ik ga proberen meer aandacht te besteden aan de lay-out; zo zal ik voor het eerst ook beginnen met profielen. (qua lay-out zal hij dus wat op @LL-Fan lijken.)
Ik ben ook een redelijk onervaren PCM'er wat continentaal niveau betreft, dus ik wist eigenlijk niet goed wat ik met de doelen moest aanvangen (=wat is er realistisch voor een continentale ploeg,...)
Verder hoop ik dat jullie gaan genieten van deze carrière, reageer maar naar harte want dat motiveert en ik hoop dat dit m'n eerste lange carrière zal worden. :P 

EDIT: ohja er komt ook een nieuwe banner, ik vind deze niet echt heel mooi, maar daarvoor moet ik wachten tot ik m'n eerste TTT gereden zal hebben! :) Ik heb er toch maar het "beste" van gemaakt voor de huidige.

EDIT 2: Ik ben niet echt de man van de lange inleidingen. Een team presentatie is voor mij in 1-2 posts en dat is het, dus de volgende post is in dit geval al direct de eerste koers van het jaar, namelijk de Copa America de Cicclismo. 

Adios!

Edited by Joaquin Purito Rodriguez

Ik ben heel erg benieuwd hoe je het met dit ploegje gaat doen. Hier zit zeker wel wat rek in! En omdat je op dit niveau natuurlijk wat sneller door een seizoen heen gaat kan je de ontwikkeling sneller ervaren :) Er zitten trouwens wel een aantal mega zware doelstellingen tussen: Ritwinst in Oman, Top 5 in Portugal en de Settimana Internazionale. Maar goed, wie weet kan je verrassen. Ik ga hem zeker volgen. Maar dat wist je al :P 

Ik wens je veel succes toe.

@tinyriconen, je hebt niet goed gekeken maar ik snap je verwarring. Links staan de oorspronkelijke doelen, rechts de nieuwe na het onderhandelen. Er zijn er in principe zeker bij die moeilijk zijn, maar door slim te pieken hoop ik er zoveel mogelijk toch te halen! :)

Ook @Jarne en @Lupo, bedankt om te reageren. Ik ga meteen door naar de eerste koers die onze ploeg heeft gereden :D mlt94w.png

COPA AMERICA DE CICLISMO

8x5to2.png

Selectie: King,Morgan (SP) ,Neill,Viljoen,Vessey,Venter,Irvine,Jackson
Favorieten: Cardoso,Traksel,Gavazzi

In een slechts 110KM-lange wedstrijd, de eerste wedstrijd voor vele van onze renners in hun profcarrière, zitten we met Tom Vessey meteen in de vlucht van de dag, hij krijgt drie onbekende gezellen met zich mee.

Voorop blijven lukt hen niet, al lijkt het even alsof het spannend gaat worden, maar de treintjes kunnen toch geformeerd worden. Onze trein komt te snel op kop, waarna we even weggeblazen worden. Daardoor moeten zowel Morgan als lead-out Jackson van te ver komen en zij zien topfavoriet Cardoso winnen. Hij klopt Metlushenko op de streep. 1.Cardoso 5.Haedo 6.Jackson 9.Morgan

Door deze twee top-10 plekken, en de twaalde plaats van Viljoen winnen we vandaag wel het ploegenklassement, voor wat het waard is.

2je1qwi.png

Hierna volgen alweer enkele kampioenschappen ;) 

Oja, ik zie het. Maar toch, niet eenvoudig :P Het scheelt dat de ronde van Portugal een vrij lange is, dat moet iets meer ruimte geven voor ritzeges. Verstandig om die aanpassing toe te passen. En ach, als je buiten je sponsordoelstellingen gewoon mooie resultaten boekt komt het allemaal wel goed ;) Eerste race niet onaardig gereden, twee man in de top 10 is een prima begin me dunkt.

Succes, alvast een mooi begin!

Goede eerste koers gereden met twee top tien noteringen!

Bedankt voor jullie reacties. Vandaag is het koersen geblazen in Australië en Nieuw-Zeeland, waar de nationale kampioenschappen op het programma staan.

mlt94w.png

Nationale kampioenschappen Australië & Nieuw-Zeeland

Selectie: Viljoen, Jackson (AUS) & Meenhorst,Vessey (N-Z)

Tijdrit Australië

In de tijdrit rijdt Porte iedereen naar huis. Evans moet tevreden zijn met plek twee, hij verliest 36” en Durbridge eindigt 1” achter Evans.
Viljoen doet het met plaats 22, naar zijn capaciteiten dus.

Tijdrit N-Z:

Jesse Sergent is buiten categorie. Op 33KM rijdt hij iedereen op 2’ of meer. Meenhorst wordt 11e op 6’43

Wegrit Australië

33c3nrq.png

Favorieten: Porte, Evans, Gerrans

Een heel interessante koers is het zeker niet in de aanvangsfase. Enkel op 80KM van de streep is er opschudding: Porte valt en ligt even 2’ achter, maar komt al bij al makkelijk terug dankzij zijn ploegmaats.
Ondertussen maakt Rogers de sprong naar de kopgroep, die heeft op 50KM van de streep 2’ voor op de grote groep met vooral Orica-renners.

Orica doet niet genoeg kopwerk naar Viljoen’s zin (aangezien de achterstand niet daalde op tussen de 50 en de 20KM van de streep) en dus besluit hij op 20KM van de streep de benen een eerste keer te strekken. Ver geraakt hij niet, want dan natuurlijk doet Orica vol kopwerk.

Bij de volgende aanval, op 11KM van de streep krijgt Porte Viljoen, Evans, Haas en Gerrans mee. De samenwerking is alweer niet optimaal en zo gaat Rogers met de nationale titel lopen, Viljoen was pompaf en werd zesde. Gerrans is tweede. WAT EEN FIASCO VOOR ORICA
In de achtergrond reed Jackson weg uit het peloton dat quasi stilstond en zo wordt hij zevende. Bevredigende resultaten, al koop je der niks mee.
1. Rogers 2.Gerrans 6.Viljoen 7.Jackson

727dvs.png
Ondanks een knappe zege blijft de vreugde heel beperkt bij Rogers

Wegrit Nieuw-Zeeland

1i1lcy.png

Hier kiezen we om allebei onze renners (Meenhorst&Vessey) mee te sturen met de kopgroep, aangezien in het peloton naar ons inzicht geen enkele ploeg de koers kan dragen (er start ook maar 16 man). Hoe ver we dan geraken valt nog af te wachten, beiden kunnen ze niet echt een heuvel over..

Ons plannetje mislukt echter, aangezien elke aanval van elke renner wordt afgeslagen. Pas op 20KM van de streep scheidt er zich een groep af van 5 renners: Bennett, Henderson,Karwowski, Sergent en onze Meenhorst. Zij werken totaal niet samen maar aangezien er daarachter nog meer getwijfeld wordt gaan deze vijf het uitmaken wie een jaar lang de nationale trui mag dragen. Op 5KM plaatst Meenhorst een aanval, aangezien hij in de spurt volstrekt kansloos is. Daar achter wordt er gekeken. Lang gekeken. Maar niet lang genoeg, Bennett besluit opeens al het werk te doen (God knows why?) waardoor Henderson en Karwowski nog over onze Meenhorst vliegen, het is Karwowski die overduidelijk de sterkste is. Benett bekoopt zijn inspanningen met de vijde en laatste plek uit de kopgroep, de 26-jarige Meenhorst had bijna de mooiste zege van zijn carrière geboekt, hij stierf op 500meter van de streep. 1. Karwowski 2.Henderson 3.Meenhorst

11tbus8.png
Nét niet voor Meenhorst. Hij was net niet sterk genoeg..

Pijnlijk die kampioenschappen. Je bevond je natuurlijk in een vrij kansloze positie met je renners, maar ik vind de keuzes van de AI altijd erg bijzonder.. spijtig.

Veel succes allereerst! :)

Jammer dat je net naast de titel greep in Nieuw-Zeeland :( 

Bedankt voor jullie reacties. Na enkele zware dagen (vannacht een uur geslapen, examens toch ;) ) gaan we weer verder. mlt94w.png

VUELTA A MALLORCA
DOEL: Top-10
Selectie: vergeten opschrijven, volgende koersen staat die er wel altijd bij ;)

50455x.png

ajl1rd.png

Etappe 1:

We krijgen niemand mee in de vroege vlucht, alhoewel we het regelmatig proberen. Wie wel weg geraakt is Barbero, hij en zijn onbekende medegezel pakken 4’, maar door toedoen van Lotto gaan we toch naar een massaspurt.

In die massaspurt kiest Jackson het wiel van Ciolek, en dat loont want hij wordt knap 6e, voor mannen als Lasca, en net achter de Duitser. Topfavorieten Kristoff en Greipel timen hun jump slecht, en zo is het Hofland die er met de zege vandoor gaat.
1. Hofland 2.Greipel 6.Jackson

Etappe 2:

Met Bodnar, Duque en Vansummeren krijgen we een voor continentale koers sterke kopgroep. Zij halen net geen 6’, maar Lotto wilt duidelijk revanche voor gisteren en zet zich masaal op kop.

Het drietal wordt eenvoudig bijgehaald, en dit keer slaagt André Greipel er wél in om te winnen, al was het relatief nipt. Hij klopt Lasca en Hofland op de streep, Jackson is vierde en Kristoff stelt opnieuw teleur met een negende plek.
1. Greipel 2.Lasca 4.Jackson

1zdnrqg.png
Greipel is de sterkste in een nipte spurt. 

In de klassementen zijn er geen tijdsverschillen, die komen pas in het tweede deel. 

Tweemaal erg sterk meegespring met Jackson!

NK's: Het is spijtig dat die dekselse Bennett het feestje verpest, maar een derde plek is een mooi resultaat.

Mallorca: Je hebt met Jackson twee puike ereplekken weten te behalen.

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben te lui om vandaag een verslag te posten, maar dat komt goed uit. Ik heb net mijn eerste TTT gereden, en daarmee heb ik een tweede banner gemaakt. Nu is de vraag welke jullie de mooiste vinden. Denk er goed over na, want die zal het "voor eeuwig en altijd" worden ;)

1: 2nlh47k.jpg

2: j0dt3m.png

Die onderste is natuurljk leuker, maar misschien dat het te combineren valt?
Ik ben zo vrij/brutaal (doorhalen wat niet van toepassing is) geweest:

glanbia_banner.jpg

Bedankt voor alle reacties. Hierbij het vervolg van Mallorca. Een extra bedanking natuurlijk naar @tinyriconen , voor het maken van de banner. Was er zelf nooit opgekomen om daar de Ierse vlag in te verwerken. Echt leuk gedaan. Als je het goed vindt dan gebruik ik deze blijvend ;)

glanbia_banner.jpg

VUELTA A MALLORCA 2/2
DOEL: Top 10

v4p0yo.png

ifdb9x.png

Etappe 3:

De zwaarste etappe van deze vierdaagse leverde ook effectief het verhoopte spektakel. Er geraakt nooit een kopgroep echt weg, waardoor op 47KM van de streep ook nog alles dichtzat. Toen ging Hyndes voor de eerste keer aan, maar hij pakte nooit meer dan 30 seconden, en daarna werd hij gecounterd door Txurrukka. Op de laatste klim van de dag zou alles gaan gebeuren. Daar was het Mouncey die het probeerde (71KL). Door getreuzel daarachter reed hij een solo van meer dan 10KM, en hij haalde op een bepaald moment ook 2’ voor, maar Pirazzi en Rodriguez dichtten al snel de kloof. Rodriguez reed Pirazzi eraf en soleerde naar de zege, Nibali pakte in de afdaling plek drie, terwijl Xausa in de spurt voor de 5e plek Ten Dam en Mollema moest voorlaten (door een blok) waardoor hij 7e wordt, voor Horner en Martin.
1. Rodriguez 2.Pirazzi 3.Nibali 7.Xausa

4lisy8.png
Rodriguez wint overtuigend de derde etappe.

Etappe 4:

De gekende laatste etappe heeft nog een lastig middenstuk, waardoor het hier altijd een dubbeltje op zijn kant is voor het peloton (met of zonder spurters) of worden het vandaag toch de vluchters?

Stannard, Mori, Timmer en le Mevel zijn de sterkste mannen uit een 6-koppige vluchtergroep. Aanvankelijk wordt het tempo heel goed verzorgd door Belkin, Garmin en Katusha, maar toch loopt de voorsprong van de zes toch op tot 10 minuten. Iets na de helft van de etappe zet Glanbia zich zowaar op kop. De continentale ploeg verzet meer werk dan de WT teams en dit om de top-10 plaats van kopman Xausa te verdedigen. De 18-jarige knaap rijdt bovendien in de jongerentrui en zou die graag mee naar Canada pakken. Het is vooral diens landgenoot King die ervoor zorgt dat de vluchters niet te ver uitlopen (dwz ver genoeg om voor de dagzege te strijden en bonificaties weg te graaien, maar zodat de vluchters geen bedreiging vormen voor het klassement)

Met een voorsprong van 4’20” gaan ze de laatste KM in, en dan is het de onbekende Duran Aroca die er enkele WT-renners oplegt en het in de spurt afmaakt.

In de spurt van het peloton wordt Xausa 9e, achter Gasparotto maar voor eindwinaar Rodriguez.

a0kva8.png
Aroca is de verrassende winnaar van etappe 4

Algemeen klassement:
1. Rodriguez
2. Pirazzi – 1’03”
3. Nibali – 1’36”
7. Xausa – 3’31”

Bergklassement: Duran Aroca
Jongerenklassement: Xausa
Puntenklassement
Hofland
Etappes: Hofland, Greipel, Rodriguez, Duran Aroca