Juraj

Het Zure-Kutten topic

274 posts in this topic

ID: 1   Posted (edited)

Een topic waarin ik van tijd tot tijd zure kutten ontmasker die verblind worden door een totaal misplaatste feministische reflex. Te beginnen bij ene mevrouw Segers, die het nodig vindt om van het volgende een probleem te maken:  

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2545108

Vrouwelijke onderzoekers hebben minder kans op een doctoraatsbeurs

“Een man die een aanvraag indient voor een postdoctoraatsbeurs, heeft vandaag 30,8 procent kans om die effectief te krijgen. Bij een vrouw is dat 27,7 procent”, zegt Segers op basis van de 6.500 aanvragen van de laatste 10 jaar die ze verzamelde. “Dat is niet eerlijk. De beurzen moeten toegekend worden op basis van de merites van een kandidaat, niet op basis van zijn of haar geslacht.”

Misschien hebben mannelijke onderzoekers net iets meer merites en worden de beurzen juist wel toegekend op die basis, en niet op basis van geslacht ;c ? Want het is toch compleet onwaarschijnlijk dat dergelijke cijfers op puur toeval exact 50-50 zouden zijn. De wet van de grote getallen gaat volgens mij nog niet op als je op basis van 6.500 aanvragen werkt. Het kan overigens in beide richtingen. Als vrouwen meer beurzen zouden krijgen dan mannen, dan zou dat ook gewoon kunnen op basis van merite. 

Wat vooral opvalt uit de vergelijking en zorgen baart, is dat volgens Segers het verschil tussen mannen en vrouwen groter wordt wanneer het aantal toegekende mandaten daalt. Hoe schaarser de middelen en hoe meer competitie, des te groter de ongelijkheid. 

Ja, hoe de fuck zou dat komen. Misschien omdat, als er geen geld is, enkel de beste projecten worden door gelaten, waardoor het onmogelijk wordt om op kunstmatige wijze een politiek correcte gendergelijkheid in te voeren. Dat de merites net dan een nog belangrijkere rol spelen dan geslacht. 

Het Nederlandse onderzoek ziet drie mogelijke verklaringen: 1. een verschillende subjectieve beoordeling van de competentie van mannen en vrouwen, 2. een onvoldoende genderneutraal taalgebruik in de selectieprocedure en 3. een te laag aandeel vrouwen in de beoordelingscommissies.

1. Geen idee wat daar zelfs mee bedoeld wordt ;c 
2. Ok, tijd om het woord 'wetenschapster' wijdverbreid te maken. Dacht men ook met dokteres te moeten doen. Wat blijkt? Vrouwelijke artsen haten de term omdat die denigrerend overkomt, als "het is maar een dokteres, geen dokter". 
3. Als we wetenschappers er al van moeten verdenken dat ze geld voor wetenschappelijk onderzoek verdelen op basis van geslacht, dan kan je net zo goed de hele wetenschapswereld opdoeken toch? Wat is de theorie hierachter? Dat mannen altijd op mannen stemmen en vrouwen altijd op vrouwen? Daarmee wil je dus zeggen dat het een goede zaak is dat beurzen verdeeld worden op basis van geslacht en dat dat in de toekomst net nog meer moet gaan gebeuren. 
Waarom volgen ze in deze hun eigen feministische riedeltje niet? Met name dat mannen zelf hun wansmakelijke gedrag moeten aanpassen en dat de vrouwen in principe niets zouden moeten doen om dergelijke discriminatie weg te werken? Maar nee, in deze moeten het wel de vrouwen zijn die initiatief nemen. 

Zouden de onderzoeksthema's trouwens ook niet voor iets meespelen? Veel vrouwen studeren af in minder exact-wetenschappelijke richtingen, zoals de sociale wetenschappen of rechten. Dat onderzoek in die domeinen sneller wordt afgewezen wegens maatschappelijk niet-relevant, lijkt me vrij billijk te zijn en absoluut geen teken van discriminatie jegens de vrouw. 

Tl;dr
Klassiek voorbeeld van hoe een absolute non-studie wordt aangegrepen om een absoluut non-argument naar voren te brengen. En de heersende politiek correcte media vindt het doodnormaal om dergelijke onzin zomaar te verspreiden. Ben benieuwd of deredactie een nieuwsbericht met dezelfde teneur zou publiceren indien de titel was geweest: "Marokkanen hebben minder kans om met een blanco strafblad hun 30ste verjaardag te bereiken". Wat een waanzin. 

Edited by Juraj
6 people like this

De enige echte relevante vraag die we hier kunnen stellen is of we de nulhypothese op een 0.05 significantieniveau kunnen verwerpen

;c

6 people like this

Prachtig hoe al die feministische kutten streven naar gendergelijkheid en net het tegenovergestelde bereiken door telkens de calimero uit te hangen

1 person likes this

ID: 4   Posted (edited)

De lijn tussen feminisme en racisme is flinterdun. Iemand die er van overtuigd is geraakt dat alle (donkere) buitenlanders criminelen zijn, gaat ook in elk nieuwsbericht een basis vinden om hun haat en woede uit te werken op een bevolkingsgroep. Bij feminisme is dat niet anders. Het ergste is dan eigenlijk dat het zien van zo'n onzin de eigen waarheid alleen maar voedt, waardoor die gevoelens sterker worden.

Edited by Sammow
1 person likes this

Waarschijnlijk zijn er een aantal disciplines, genre informatica kuch kuch, waar een vrij groot aantal beurzen aan wordt toegekend en geen vrouwelijke kandidaten zijn

Ik dacht toch dat het FWO gewoon naar je punten keek :s

Ik ben wel een feminist, ik steun de vrouwen volledig zolang ze maar niet preuts doen.

Ze zullen is blij moeten zijn, dat ze thuis de was kunnen doen, hoeven ze niet 40 uur te werken zeiken ze nog. Op eigen ervaring van mijn ouders vooral mijn moeder dan, die zeikt op alles

Waarschijnlijk zijn er een aantal disciplines, genre informatica kuch kuch, waar een vrij groot aantal beurzen aan wordt toegekend en geen vrouwelijke kandidaten zijn

Ik dacht toch dat het FWO gewoon naar je punten keek :s

Ja maar ja, het is dus wel de schuld van de mannelijke cultuur die ervoor zorgt dat vrouwen niet in de informatica stappen hé. Als er minder vetzakken informatica zouden studeren, dan zouden vrouwen die omgeving als minder onveilig ervaren en dan zouden ze veel gemakkelijker hun talenten en interesses voor de informatica kunnen ontplooien. 

Om aan dit onveiligheidsgevoel tegemoet te komen, zouden vrouwen dan ook gratis informatica moeten kunnen studeren, terwijl mannen nog steeds hun volle inschrijvingsgeld moeten betalen. Dan pas krijgen we echte gelijkheid, waardoor het volle potentieel van alle briljante vrouwelijke informatici ten volle benut kan worden! 

Dus zelfs als je deze studie en het bijhorende probleem tracht te ontkrachten op basis van logische argumenten, dan nog heb je ongelijk want vrouwen worden nu eenmaal gediscrimineerd, ook al is het 2016. Je moet alleen verder kijken dan je neus lang is en alle indirecte oorzaken in ogenschouw nemen. Maar ja, dat kunnen mannen niet want die hebben het empathisch vermogen van een rotte banaan. 

1 person likes this

Is dit interessant genoeg om te lezen?

1 person likes this

Ik ben fan. Hulde.

Is dit interessant genoeg om te lezen?

In feite totaal niet, maar bevolkingsgroepen als de vrouw afkraken is altijd wel interessant ja. 

Ja hoor, Juraj's vertelsels zijn altijd leuk om lezen. Voorts zit er een grond van waarheid in zijn klaagzang

Ze zullen is blij moeten zijn, dat ze thuis de was kunnen doen, hoeven ze niet 40 uur te werken zeiken ze nog. Op eigen ervaring van mijn ouders vooral mijn moeder dan, die zeikt op alles

Als je wil kan @Vrobrolf altijd eens met jouw moeder bellen.

Om een afspraak te maken om samen koffie te drinken en taart te eten wel te verstaan.

Mijn moeder spreekt niet af met mannen, vooral niet met die vieze erik van Vrobolf

Maar anderzijds is hij wel aan het zagen over mensen die zagen.

Daar wil ik nu net niet over zagen, anders belanden we in een neerwaartse spiraal. 

Maar anderzijds is hij wel aan het zagen over mensen die zagen.

Daar wil ik nu net niet over zagen, anders belanden we in een neerwaartse spiraal. 

Maar het is wel je gevoel?

Nee, hoor. Of ja, misschien stiekem een beetje

Maar als je kritiek geeft op iemand die kritiek geeft, kan je dat argument altijd aanhalen... Is ook enkel om een beetje interessant te klinken. Vandaar dat ik dat gevoel - naar mijns inziens - terecht onderdruk.