wielermannetje

[PCM 2015|MOE_2] Ag2r - La Mondiale

993 posts in this topic

Weer goed meegesprint met Trentin, attent blijven en misschien kan hij dit klassement wel binnenhalen!! Of zijn we dan te naïef..?

Ook Pozzo blijft het goed doen, ik ben benieuwd waar hij strandt!!

riddhc.png

ITA.png Ronde van Italië – etappe 7 & 8 | #166

Selectie: Rosa, Pozzovivo, Mareczko, Trentin, Latour, Houle, Gastauer, Jauregui, Bérard

In de zevende etappe gaat Jauregui mee in de vroege vlucht en dus zorgt hij voor de nodige publiciteit voor ons team. Maar op iets meer dan vijftig kilometer van de finish worden ze alweer ingelopen en in de finale krijgen we nog enkele oplopende stukken. Daar gaat Daniel Martin al snel doortrekken en even later komt Nibali nog aansluiten, de rest moet passen. In de sprint is Nibali net iets sneller dan Martin en dus wint hij deze etappe, Martin is wel de nieuwe leider. Diego Rosa finisht als zevende op 1’46’’, Trentin en Latour lopen binnen op 3’02’’ in een grote groep met onder andere (ex-)roze trui Quintana, Pozzovivo verliest vandaag 3’46’’ tegenover Nibali.

In etappe acht probeert Trentin mee te gaan in de vroege vlucht, hij hoopt om de tussensprint te halen. Maar met nog 110 kilometer te gaan worden de vluchters alweer ingehaald, aan de tussensprint zijn ze dan nog niet geweest. In de sprint van het peloton pakt Trentin wel wat punten mee, maar niet het maximum. In de afdaling komen onze drie klimmers alle drie ten val, Rosa en Latour kunnen verder, Pozzovivo verlaat deze Giro met een gebroken heup. Na de opgave van Mareczko is dit dus de tweede tegenslag voor ons, Pozzovivo stond voor vandaag nog elfde in het klassement. Op de slotklim trekt Quintana alle registers open en niemand kan mee, de Colombiaan imponeert en pakt de dubbel, ook de roze trui is weer voor hem. Damiano Carsuo is de verrassende tweede, Henao sprint verderop naar plaats drie. Latour en Rosa beëindigen deze etappe in een groep op 9’10’’, Rosa zakt daardoor naar plaats elf terwijl Latour dan weer op veertien blijft staan.

mg389a.png

Uitslag etappe 7:
1    Vincenzo Nibali    Spotify-Cervélo    5h38’54’’
2    Daniel Martin    Etixx-Quick Step    11’’
3    Davide Cimolai    Lampre-Merida    58’’
4    Jean-Pierre Drucker    Cannondale – Drapac    1’30’’
5    Geoffrey Soupe    Cofidis, Solutions Crédits    1’46’’
7    Diego Rosa    Ag2r La Mondiale    s.t.

Uitslag etappe 8:
1    Nairo Alexander Quintana    Movistar Team    4h44'00
2    Damiano Caruso    BMC Racing Team    + 1'47
3    Sergio Luis Henao Montoya    Team Sky    + 2'55
4    Vincenzo Nibali    Spotify - Cervélo    s.t.
5    Fabio Aru    Astana Pro Team    s.t.
23    Pierre-Roger Latour    Ag2r La Mondiale    + 9'10

Algemeen klassement:
1    Nairo Alexander Quintana    Movistar Team    29h28'46
2    Daniel Martin    Etixx - Quick Step    + 1'17
3    Vincenzo Nibali    Spotify - Cervélo    + 1'35
4    Sergio Luis Henao Montoya    Team Sky    + 3'11
5    Fabio Aru    Astana Pro Team    + 3'51
11    Diego Rosa    Ag2r La Mondiale    + 13'12

Puntenklassement:
1    Daniel Martin    Etixx - Quick Step    79 punten
2    Matteo Trentin    Ag2r La Mondiale    62 punten
3    Davide Cimolai    Lampre-Merida    59 punten

Bergklassement:
1    Nairo Alexander Quintana    Movistar Team    43 punten
2    Sergio Luis Henao Montoya    Team Sky    34 punten
3    Damiano Caruso    BMC Racing Team    31 punten

Jongerenklassement:
1    Adam Yates    Orica-GreenEDGE    29h36'05
2    Robert Power    Orica-GreenEDGE    + 6'58
3    Pierre-Roger Latour    Ag2r La Mondiale    + 8'36

Edited by wielermannetje

Zure tegenvaller, met die opgave van Pozzo! Hopelijk kan Rosa boven zichzelf uitstijgen en verrassen..

Jeetje, dat is even balen! Tuurlijk was een goed klassement al iets twijfelachtigs geworden, maar Pozzo kon je goed gebruiken als steun voor Rosa en in een poging om ritjes te pakken.

@Jowinho In deze update heb ik ook de renner die voor Rosa staat in het AK toegevoegd. :) 

riddhc.png

ITA.png Ronde van Italië – etappe 9 & 10 | #167

Selectie: Rosa, Pozzovivo, Mareczko, Trentin, Latour, Houle, Gastauer, Jauregui, Bérard

Ben Gastauer glipt in de negende rit mee in de vroege vlucht, de bergkoning van vorig jaar wil ook vandaag wat bergpuntjes meepakken. Twee keer als eerste boven komen lukt niet, maar punten meepakken doet hij zeker. In de finale worden de vluchters weer ingelopen en voorin trekken ze stevig door, er blijven nog maar 22 renners over. Voor ons zitten Latour, Rosa en Trentin nog alle drie mee en dus liggen er kansen voor snelle man Trentin. Helaas voor ons weten ook de andere teams dat, in de laatste oplopende stukken op zes kilometer van de streep trekken de favorieten nog eens door en dus moeten onze jongens eraf. In de sprint is het Julian Arredondo die nog het meeste over heeft, de Colombiaan wint voor Nibali en Quintana. Latour is vandaag dertiende op dertig seconden, Rosa en Trentin finishen op 1’05’’.

In de tiende etappe krijgen we zoals verwacht een massasprint te zien, de vroege vluchters (met daarbij ook Hugo Houle) zijn vandaag kansloos. De sprintvoorbereiding verloopt vlekkeloos en Etixx-Quick Step zet een perfecte trein op. Marko Kump zet echter bijzonder vroeg aan en verrast vriend en vijand door het hier vol te houden, Bouhanni komt nog snel opzetten maar moet tevreden zijn met plaats twee. Matteo Trentin weet zich ook vandaag goed te plaatsen en is derde, hij doet dus weer een goede zaak met oog op het puntenklassement.

ug6cara9fbtb0.png

Uitslag etappe 9:
1    Julian Arredondo    Trek - Segafredo    5h19'52
2    Vincenzo Nibali    Spotify - Cervélo    s.t.
3    Nairo Alexander Quintana    Movistar Team    s.t.
4    Fabio Aru    Astana Pro Team    s.t.
5    Daniel Martin    Etixx - Quick Step    s.t.
13    Pierre-Roger Latour    Ag2r La Mondiale    + 30

Uitslag etappe 10:
1    Marko Kump    Team Katusha    4h40'59
2    Nacer Bouhanni    Etixx - Quick Step    s.t.
3    Matteo Trentin    Ag2r La Mondiale    s.t.
4    Grega Bole    Spotify - Cervélo    s.t.
5    Andrea Guardini    Astana Pro Team    s.t.

Algemeen klassement:
1    Nairo Alexander Quintana    Movistar Team    39h29'33
2    Daniel Martin    Etixx - Quick Step    + 1'21
3    Vincenzo Nibali    Spotify - Cervélo    + 1'33
4    Sergio Luis Henao Montoya    Team Sky    + 3'15
5    Fabio Aru    Astana Pro Team    + 3'55
10    Bauke Mollema    BMC Racing Team    + 10'03
11    Diego Rosa    Ag2r La Mondiale    + 14'21

Puntenklassement:
1    Daniel Martin    Etixx - Quick Step    91 punten
2    Matteo Trentin    Ag2r La Mondiale    78 punten
3    Davide Cimolai    Lampre-Merida    71 punten

Bergklassement:
1    Johnny Hoogerland    Team Giant - Alpecin    48 punten
2    Nairo Alexander Quintana    Movistar Team    43 punten
3    Edoardo Zardini    Team Giant - Alpecin    43 punten

Jongerenklassement:
1    Adam Yates    Orica-GreenEDGE    39h38'22
2    Robert Power    Orica-GreenEDGE    + 5'32
3    Pierre-Roger Latour    Ag2r La Mondiale    + 7'40

Edited by wielermannetje

Je rijdt nog altijd heel goed mee zowel met Trentin in de sprints, als met Rosa en Latour in de lastige etappes. Die top tien lijkt me wel moeilijk te worden, want een kloof van vier minuten is al veel. 

Elke dag doe je je best, maar het is gewoon lastig om wat voor elkaar te krijgen als de favorieten zo sterk koersen. Ondertussen snoep je mooi je puntjes met Gastauer en Trentin. En Rosa staat nog altijd op een respectabele plek in het klassement. Gewoon zo door blijven gaan, dan zit er vast nog wel meer in het vat.

riddhc.png

ITA.png Ronde van Italië – etappe 11 & 12 | #168

De elfde etappe is heuvelachtig en dus maakt Matteo Trentin een kans op de ritzege en de bijhorende punten voor het puntenklassement. De vluchters worden zoals verwacht ingelopen en we maken ons op voor een sprint, Trentin zit er nog bij en dus verzorgd Rosa het tempo. Maar vlak voor de sprint komt er nog een rush van de klassementsrenners en daardoor raakt Trentin ingesloten, hij raakt in de sprint niet verder dan een zestiende plaats en dat is een serieuze teleurstelling. Cimolai kwam naar voren samen met de klassementsrenners en daarvan weet de Italiaanse kampioen te profiteren, hij wint de etappe. Daniel Martin sprint naar plaats twee en verstevigd zo zijn leidersplaats in het puntenklassement, ook Cimoali wipt door zijn overwinning over Trentin.

In de twaalfde rit sturen wij Hugo Houle mee in de vroege ontsnapping, de Canadees weet het daar ook als langste vol te houden, maar op tien kilometer van de streep ziet hij de favorieten toch weer terug. Rosa en Trentin doen ondertussen hun stinkende best om bij de andere favorieten te blijven maar slagen daar niet in, Latour wél. De Fransman heeft zelfs nog uitzicht op de ritzege, maar dan gaat Nibali aanvallen. Latour offert zichzelf op en haalt de Italiaan terug, maar de laatste rechte lijn is oplopend en het terughalen van Nibali was er teveel aan. Latour zakt erdoor en verliest zelfs nog 44 seconden, jammer voor Pierre Latour. Pantano heeft wel nog iets over en sprint naar de ritzege, Bevin en Arredondo maken het verrassende podium compleet.

wcmpwbhyo6x.png

Uitslag etappe 11:
1    Davide Cimolai    Lampre-Merida    3h37'38
2    Daniel Martin    Etixx - Quick Step    s.t.
3    Nairo Alexander Quintana    Movistar Team    s.t.
4    Jarlinson Pantano Gomez    IAM Cycling    s.t.
5    Patrick Bevin    Cannondale - Drapac    s.t.
16    Matteo Trentin    Ag2r La Mondiale    s.t.

Uitslag etappe 12:
1    Jarlinson Pantano Gomez    IAM Cycling    4h15'37
2    Patrick Bevin    Cannondale - Drapac    s.t.
3    Julian Arredondo    Trek - Segafredo    s.t.
4    Robert Power    Orica-GreenEDGE    s.t.
5    Oscar Gatto    Southeast – Venezuela    s.t.
12    Pierre-Roger Latour    Ag2r La Mondiale    + 44

Algemeen klassement:
1    Nairo Alexander Quintana    Movistar Team    47h23'18
2    Vincenzo Nibali    Spotify - Cervélo    + 1'03
3    Daniel Martin    Etixx - Quick Step    + 1'53
4    Fabio Aru    Astana Pro Team    + 3'25
5    Sergio Luis Henao Montoya    Team Sky    + 3'29
11    Bauke Mollema    BMC Racing Team    + 15'50
12    Pierre-Roger Latour    Ag2r La Mondiale    + 17'21
13    Diego Rosa    Ag2r La Mondiale    + 17'27

Puntenklassement:
1    Daniel Martin    Etixx - Quick Step    111 punten
2    Davide Cimolai    Lampre-Merida    96 punten
3    Nairo Alexander Quintana    Movistar Team    85 punten

Bergklassement:
1    Johnny Hoogerland    Team Giant - Alpecin    48 punten
2    Nairo Alexander Quintana    Movistar Team    45 punten
3    Edoardo Zardini    Team Giant - Alpecin    44 punten

Jongerenklassement:
1    Adam Yates    Orica-GreenEDGE    47h32'45
2    Robert Power    Orica-GreenEDGE    + 4'24
3    Pierre-Roger Latour    Ag2r La Mondiale    + 7'54

Edited by wielermannetje

Spijtig dat Trentin ingesloten raakte in de 11de etappe. Zo wordt het nu wel moeilijk om dat puntenklassement nog te winnen. Zeker aangezien de klassementsrenners al zo dicht staan in dat klassement. 

Helaas moet ik meedelen dat er voorlopig geen updates meer aankomen, ik heb namelijk een probleem met mijn pc. Naast het feit dat hij in zijn geheel bijzonder vreemd doet de laatste tijd, krijg ik ook geen Word of Excel-bestanden meer open. In Word heb ik mijn verslagen staan en Excel heb ik natuurlijk nodig voor mijn uitslagen. Ik ben dus momenteel aan het zoeken naar een oplossing en zodra ik mijn bestanden weer open krijg komen er natuurlijk weer updates aan. :) 

Spijtig resultaat in beide koersen.. Trentin had inderdaad mooie punten kunnen pakken en Latour raakt wat verder achter op Mollema (en de top 10).. hopen op beter weer in het tweede deel.

Mogelijke tip om je Word/Excel documenten te openen is om ze te importeren in een Google Doc/Spreadsheet. Of je kan ze uploaden in Dropbox en ze dan in de web-based Office openen (volgens mij). :) 

6 uur geleden zei tinyriconen:

Spijtig resultaat in beide koersen.. Trentin had inderdaad mooie punten kunnen pakken en Latour raakt wat verder achter op Mollema (en de top 10).. hopen op beter weer in het tweede deel.

Mogelijke tip om je Word/Excel documenten te openen is om ze te importeren in een Google Doc/Spreadsheet. Of je kan ze uploaden in Dropbox en ze dan in de web-based Office openen (volgens mij). :) 

Is inderdaad ook een optie, maar hoop stiekem dat het probleem met mijn pc snel opgelost geraakt. Mocht er volgend weekend nog geen verbetering zijn ga ik het doen via Google Docs. :)