Jowinho

[PCM 2015 | MOE_4] LKT Team Brandenburg

1,162 posts in this topic

Behoorlijk goed mee voorin. De stand lijkt me nog behoorlijk gekleurd door de ploegentijdrit, dus dat zegt nog weinig.

Dit wordt interessant! Deelnemersveld geeft kans op top 5 miss wel podium.

Voor de winst lijkt de strijd al gedaan op dag 2.

Het parcours in Noorwegen was net niet lastig genoeg voor Herklotz om in die top 5 te kunnen blijven. Jammer, want hij reed best sterk. 

Schrijf Froome maar vast op voor de eindzege ;) Maar het draait op Herklotz en in dit deelnemersveld (en met zijn vorm) zou het zomaar kunnen dat die een mooi resultaat kan neerzetten. Laten we duimen voor top 5. Plus natuurlijk her en der een ritzege!

MlOsadH.png

Bedankt voor de reacties

Met Herklotz zou een top tien er zeker moeten inzitten, een top 5 misschien ook nog net, want het deelnemersveld is inderdaad niet al te sterk op Froome na. Maar eerst nog World Tour in eigen land.

Ook al was het niet zo makkelijk, Willi heeft toch keurig de doelstelling behaald!

Doelstelling behaald! En het is ook een mooie top 5 in de WT erbij.

Jammer dat Berger wat tegenvalt, maar Herklotz lijkt prima in de achtergrond van de echte toppers mee te kunnen :) 

Mooie top 5 in de Vattenfall Cyclassics. Die Sondre Holst Enger is een goeie hoor. Ik heb hem in één van mijn PCM-carrières al Milaan-Sanremo zien winnen.

Goed bezig met Herklotz. Als hij zo doorgaat kan hij wellicht aanspraak maken op het wit :) 

Jammer inderdaad van het mindere resultaat van Berger, maar hij gaat zijn kansen nog wel krijgen.

Het is nog wachten op het echte vuurwerk, maar je bent al mooi de top tien binnengeslopen!

Op de top 3 na bestaat het klassement nog veelal uit heuvelaars, dus liggen er voor Herklotz genoeg kansen om plekjes op te schuiven. Zeker ook aangezien de verschillen nog zo klein zijn.  Bovendien zitten we nog niet eens op de helft, dus alles is nog mogelijk :) Hij oogt in ieder geval sterk. Ook Buchmann is altijd sterk als hij het in de sprints moet overnemen. Hoge ACC-stat?

Sprinten met een "tweederangs" sprinter op het hoogste niveau is toch altijd erg lastig. Ook Herklotz rijdt nog een beetje a la Monfort, niet zo opvallend dus. Hopelijk komt ie er wat meer door in het verdere verloop van de ronde.

1 uur geleden zei Dahls:

Sprinten met een "tweederangs" sprinter op het hoogste niveau is toch altijd erg lastig. Ook Herklotz rijdt nog een beetje a la Monfort, niet zo opvallend dus. Hopelijk komt ie er wat meer door in het verdere verloop van de ronde.

Als hij á la Monfort had gereden, had hij nu 14e gestaan en geen 8e :P 

Goed bezig met Herklotz, een top tien zit er zeker in en wellicht nog wel meer! Zie ook dat Restrepo tijd heeft verloren, hetgeen goed is voor de kansen voor Herklotz op het wit!

58NWWwS.png

Citaat

Het gaat inderdaad nog niet heel schitterend met Herklotz, maar dat komt ook vooral door de aard van het parcours, zoals

@tinyriconen opmerkte staan er nog redelijk wat heuvelaars in de top tien en die hebben dan ook optimaal van het parcours geprofiteerd. Ik verwacht wel dat die er snel zullen doorzakken wanneer de echte bergen eraan komen. De ACC stat van Buchmann valt toruwens nog mee, bedraagt 70.

Bedankt voor de reacties 

Edited by Jowinho

Plouay vind ik persoonlijk een lastige wedstrijd. De concurrentie weet vaak het verschil te maken, waar ik het zelf altijd moeilijk vind om erbij te blijven. Terwijl de laatste hindernis vrij kort op de finish zit. Toch nog vrij sterke namen die dan ook hebben moeten passen. Wat dat betreft mag Willwohl niet klagen. Maar een top 10 had op z'n minst toch wat beter gevoeld.

Ben benieuwd naar het vervolg van de Vuelta!

Lutsenko toppertje.

Volgens mij deed ik het zelf ook veel slechter in Plouay dan in Hamburg...

Jammer dat er niet meer in zat, maar in zulke koersen is het altijd lastig om te scoren.