Guest Kinderkopke

[PCM 2014 | EXT_6] LUSTUCRU

659 posts in this topic

Ziet er goed uit hoor! Veel succes met dit team. Je moet in de wedstrijden met heuvelachtig karakter toch regelmatig mee kunnen doen om de zege denk ik :)

Bijzondere creatie, opvallend ook dat je met zo'n klein team begint, maar toch al flink wat klasse in huis hebt, hetgeen ik om heel eerlijk te zijn wel een beetje onrealistisch vind. Renners als Hermans, Ponzi en Molard zouden mijn inziens nooit voor een continentale ploeg tekenen. Maar goed, dat is jouw keuze. Het is in elk geval wel een ploeg met mogelijkheden om door te groeien, hetgeen jij zelf aangeeft jouw doel is.

Veel succes met dit team, wel ben ik het met Jimski eens dat de renners in het team al best wel sterk zijn en je denk ik dus makkelijk aan overwinningen kunt komen, ondanks dat de ploeg niet heel breed is.

Guest Kinderkopke
2 uur geleden zei Jimski:

Bijzondere creatie, opvallend ook dat je met zo'n klein team begint, maar toch al flink wat klasse in huis hebt, hetgeen ik om heel eerlijk te zijn wel een beetje onrealistisch vind. Renners als Hermans, Ponzi en Molard zouden mijn inziens nooit voor een continentale ploeg tekenen...

1 uur geleden zei LL-Fan:

Veel succes met dit team, wel ben ik het met Jimski eens dat de renners in het team al best wel sterk zijn...

Het is niet de bedoeling om langer dan een jaar op het laagste niveau te blijven, dus is het team inderdaad eigenlijk iets te sterk voor de Continentale divisie. Ponzi kost bijvoorbeeld 16.000 per maand en dat is 2.000 meer dan de beste renner in die klasse. Ook Hermans (14.000) is in principe te goed, maar Molard (9.000) vind ik nog wel realistisch.

De ploeg is meer gebouwd met het oog op volgend jaar, waarin ik op Continentaal Pro-niveau echt mee wil kunnen doen in de grote koersen die ik het leukst vind om te rijden (Parijs - Roubaix, Tour, etc.). Het realisme lijdt het eerste jaar onder die ambitie, maar ik hoop dat voor het volgende seizoen weer enigszins is hersteld. Ik ben benieuwd hoe snel ik met een team dat start met 68.000 euro / maand resultaten kan neerzetten in HC- en PT-wedstrijden, want daar zullen waarschijnlijk de sponsordoelen volgend jaar liggen.

Team Sky, maar je borst maar nat, want we komen eraan!

Veel succes, leuk team waar je zeker mee moet promoveren naar de Pro Continentale klasse!

31 minuten geleden zei Kinderkopke:

Het is niet de bedoeling om langer dan een jaar op het laagste niveau te blijven, dus is het team inderdaad eigenlijk iets te sterk voor de Continentale divisie. Ponzi kost bijvoorbeeld 16.000 per maand en dat is 2.000 meer dan de beste renner in die klasse. Ook Hermans (14.000) is in principe te goed, maar Molard (9.000) vind ik nog wel realistisch.

De ploeg is meer gebouwd met het oog op volgend jaar, waarin ik op Continentaal Pro-niveau echt mee wil kunnen doen in de grote koersen die ik het leukst vind om te rijden (Parijs - Roubaix, Tour, etc.). Het realisme lijdt het eerste jaar onder die ambitie, maar ik hoop dat voor het volgende seizoen weer enigszins is hersteld. Ik ben benieuwd hoe snel ik met een team dat start met 68.000 euro / maand resultaten kan neerzetten in HC- en PT-wedstrijden, want daar zullen waarschijnlijk de sponsordoelen volgend jaar liggen.

Team Sky, maar je borst maar nat, want we komen eraan!

Maar kun je dan niet gewoon beter direct op PCT-niveau beginnen? Gewoon iets meer renners aantrekken (niet eens per se meer goede, gewoon wat extra knechten is prima) en je kunt op dat niveau mee. Dan ben je wel een soort van tweede Cofidis, maar das geen probleem me dunkt. Nu heb je renners in je team die eigenlijk simpelweg te goed zijn voor het continentale niveau en daar dus in het echt nooit zouden tekenen (op dit moment).

Guest Kinderkopke
Op 04/06/2016 om 15:40 zei Jimski:

Maar kun je dan niet gewoon beter direct op PCT-niveau beginnen? Gewoon iets meer renners aantrekken (niet eens per se meer goede, gewoon wat extra knechten is prima) en je kunt op dat niveau mee. Dan ben je wel een soort van tweede Cofidis, maar das geen probleem me dunkt. Nu heb je renners in je team die eigenlijk simpelweg te goed zijn voor het continentale niveau en daar dus in het echt nooit zouden tekenen (op dit moment).

Dat had inderdaad gekund, maar ik wilde eens van onderaf beginnen. De ploeg zweeft nog een beetje tussen de twee niveaus in. M'n startbudget is hoog voor CT, maar aan de lage kant voor PCT. Dat neemt niet weg dat mijn tegenstanders dit jaar inderdaad de PCT-ploegen als Cofidis en IAM zijn. Eerst een jaartje CT of meteen PCT, veel verschil gaat het niet maken, vermoed ik. Toch snap ik dat sommige mensen het jammer vinden van het realisme. Aan de andere kant is het project nu eenmaal het volgende: LUSTUCRU geeft mij, ploegleider Kinderkopke, een CT-licentie, een leuk budget en drie goede renners om mee te beginnen, op voorwaarde dat we over vijf jaar meedoen in alle grote wedstrijden. We zullen zien of we dat halen...

Ik snap wat je bedoelt, maar als dan je uitdaging is om binnen 5 jaar in alle grote wedstrijden mee te doen, dan moet je juist veel kleiner beginnen. Wanneer je dit team enigszins versterkt komend seizoen (wat volgens mij wel je plan is), dan moet je in seizoen 2 al in staat zijn om te promoveren naar WT, wat dus betekent dat je in seizoen 3 al WT rijdt.

Die doelstelling om binnen 5 jaar WT te rijden is dus eigenlijk niet eens een doelstelling meer te noemen, dat gaat gewoon 100% gebeuren. Kijk maar eens naar mijn ploeg, ActiveJet. Zelfs daarmee ga ik dat in principe vrij eenvoudig halen. Nu in seizoen 2 doe ik al mee om promotie naar WT in mijn eerste jaar als PCT en kijk eens wat voor team ik heb, dat is puur minder goed dan dat van jou. Zeker als je vergelijkt met wat voor team ik vorig jaar rondreed en jij nu start. En zelfs met zo'n team moet het dus haalbaar zijn om binnen 3 jaar de WT te bereiken (want dat is wel de bedoeling, dat ik volgend jaar ga promoveren). Dus met zo'n team als dat van jou moet dat zeker lukken binnen dezelfde tijd en in principe zelfs nog wel sneller.

Guest Kinderkopke
2 uur geleden zei Jimski:

Ik snap wat je bedoelt, maar als dan je uitdaging is om binnen 5 jaar in alle grote wedstrijden mee te doen, dan moet je juist veel kleiner beginnen. Wanneer je dit team enigszins versterkt komend seizoen (wat volgens mij wel je plan is), dan moet je in seizoen 2 al in staat zijn om te promoveren naar WT, wat dus betekent dat je in seizoen 3 al WT rijdt. Die doelstelling om binnen 5 jaar WT te rijden is dus eigenlijk niet eens een doelstelling meer te noemen, dat gaat gewoon 100% gebeuren.

Ik moet toegeven dat ik weinig ervaring heb met promotie van onderaf, dus je zou (opnieuw) wel eens gelijk kunnen krijgen. Aan de andere kant, als ik zeg "over vijf jaar meedoen in alle grote wedstrijden" dan wil ik natuurlijk meer dan alleen aan de start staan. De uitdrukkelijke bedoeling is om tegen die tijd een ploeg te hebben waarmee ik kans maak om in alle klassiekers en de Tour te winnen, zoals het geval was met INFERNO. (Voor een mooie top 10-plaats doe ik het niet.) Of ik dat in drie jaar klaar speel, bewijfel ik. Om mijn lange termijndoelstelling te halen wil ik mijn team in ieder geval elk jaar zo veel versterken als het budget me toestaat. Realisme is daarbij van ondergeschikt belang, al zal ik wel rekening blijven houden met het Frans-Belgisch-Italiaanse karakter van de ploeg.

Veel succes! Ben het eens met Jimski, maar hoe jou ideale team eruit ziet moet je natuurlijk helemaal zelf weten :)

Een nieuwe uitdaging, ik ben benieuwd! Zet hem op :) Er zullen zeker een paar goede resultaten te behalen zijn met je renners, zeker op dit niveau :P maar je gaat het lang niet altijd even makkelijk krijgen natuurlijk. Succes!

Goed de mogelijkheid gegrepen in de eerste rit, nu nog standhouden in de laatste rit!

Guest Kinderkopke
1 uur geleden zei Joaquin Purito Rodriguez:

Apart dat ze jou zes minuten voorsprong geven...

Dit lijkt me trouwens een (bekende?) bug in de AI, want op 14 km met nog ongeveer anderhalve minuut achterstand was er voor het peloton nog helemaal niets verloren. En dan nog, een groepje 5 à 6 minuten geven in de eerste etappe is sowieso bizar.

12 minuten geleden zei Kinderkopke:

Dit lijkt me trouwens een (bekende?) bug in de AI, want op 14 km met nog ongeveer anderhalve minuut achterstand was er voor het peloton nog helemaal niets verloren. En dan nog, een groepje 5 à 6 minuten geven in de eerste etappe is sowieso bizar.

Ik ben er niet bekend mee, maar dat zal wel van spelversie afhangen. :) 

Bizarre beslissing van het peloton, maar goed.. het valt in jouw voordeel uit dus niks te klagen ;) Mooi in je eerste belangrijke rit  gepresteerd. De winst maakt het alleen maar mooier. Overigens complimenten voor je layout.

Vraagje: is het mogelijk om bij de vervolgpagina's de bovenste balk eraf te halen? Zeker met afgebroken zinnen aan het einde van een afbeelding leest het soms een beetje raar als je een stuk verder moet scrollen om de zin af te maken.