Skyver

[PCM2015|MOE_6] Topsport BeNeLux - BNP Paribas

551 posts in this topic

Topsport%20Benelux%20header%201_zpst0zdv

Ploegvoorstelling Topsport BeNeLux - BNP Paribas

Selectie:

TOPSPORT%202019%20V2_zpsxzbqglm8.png

Doelen:

Omloop Het Nieuwsblad (top vijf): Jens Debusschere  star_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.png
Kuurne - Brussel - Kuurne (top drie): Jens Debusschere  star_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.png
Milano - San Remo (top tien): Jens Debusschere  star_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.png
E3 Harelbeke (top drie): Sep Vanmarcke  star_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.png
Gent - Wevelgem (top drie): Sep Vanmarcke  star_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.png
KBC-Driedaagse De Panne - Koksijde (winnen): Yves Lampaert  star_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.png
Ronde van Vlaanderen (winnen): Sep Vanmarcke  star_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.png
La Flèche Wallonne (top vijf): Tim Wellens  star_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.png
Liège - Bastogne - Liège (top tien): Tim Wellens  star_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.png
Giro d'Italia (top vijf): Louis Vervaeke  star_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.png
Baloise Belgium Tour (winnen): Jelle Wallays  star_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.png
Belgisch Kampioenschap (winnen): Jasper Stuyven  star_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.png
Tour de France (top vijf) Laurens De Plus  star_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.png
Eneco Tour (winnen): Tiesj Benoot  star_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.png
Vuelta a España (top vijf): Louis Vervaeke  star_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.png

Schema januari:

17/01 Down Under Classic (kopman Jens Debusschere)  star_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.png
19/01 - 25/01 Tour de San Luis (kopman Laurens De Plus)  star_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.png
20/01 - 25/01 Santos Tour Down Under (kopman Tiesj Benoot)  star_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.png
29/01 - 01/02 Vuelta a Mallorca (kopman Laurens De Plus)  star_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.png

Credits en woordje uitleg:

Derde carrière van mijn hand op dit forum. Na de legendarische avonturen met Bbox - Bouygues Telecom (later herdoopt in Rodania - Bbox) en Androni Giocattoli, een nieuw project met het voormalige Topsport Vlaanderen - Baloise. Ik vond de markt echter te klein worden in België en wou geen monopolie hebben op de Belgische renners, vandaar de uitbreiding naar de Benelux. Jammer genoeg besloot Mathieu van der Poel te vertrekken naar Movistar maar voor volgend jaar staan er enkele Nederlandse zwaargewichten op de verlanglijst (Hey Tom!) en den Bob natuurlijk.

Wat mogen jullie verwachten? Kort en krachtig, zonder boe of bah. Ik heb geprobeerd om een lay-out te maken in Photoshop maar dat mislukte totaal, dus maar een gewone forumlay-out.

Het team is opgedeeld in drie groepen: voorjaar + najaar, voorjaar + Tour en Giro + najaar. Iedere groep heeft één sterke man (Vanmarcke, Wellens en De Plus), een sprinter (Debusschere, Stuyven en Theuns) en een aantal korporalen (Benoot, Vervaeke, Lampaert, etc..). 

Drie updates per week zal het posttempo zijn. De verslagen zullen kort en bondig zijn. Te meer omdat ik snel door dit vijfde seizoen wil spelen.

Rest mij enkel nog @KevinV te bedanken voor de fenomenale shirts en de strakke header. Veel leesplezier gewenst!

Preview%202015.png

Preview%202015%20bel.png

Nederland.png

luxemburg.png

Coming up:   au.pngDown Under Classic

Edited by Skyver

Ergens spijtig dat we inspringen in seizoen vijf, aan de andere kant is het heel fijn dat je terug bent op het oude nest.

Hup hup.

De wetenschap dat jij altijd top carrieres aflevert die lang lopen en vaak succesvol zijn is het een eer om shirt te maken voor u carrieres .

Succes

Leuk dat je weer terug bent en je carrière hier post :)

Over het team: interessante selectie, al is het in mijn ogen voorlopig vooral toch nog Topsport Vlaanderen met een paar niet-Vlamingen ipv echt een BeNeLux mix :P 

Opmaak en plan van aanpak ziet er allemaal weer zeer goed verzorgd en duidelijk uit, wat ik ook wel van je gewend ben :) Dit kan een mooie carrière worden!

7 uur geleden zei Jimski:

Leuk dat je weer terug bent en je carrière hier post :)

Over het team: interessante selectie, al is het in mijn ogen voorlopig vooral toch nog Topsport Vlaanderen met een paar niet-Vlamingen ipv echt een BeNeLux mix :P 

Opmaak en plan van aanpak ziet er allemaal weer zeer goed verzorgd en duidelijk uit, wat ik ook wel van je gewend ben :) Dit kan een mooie carrière worden!

Tot vorig seizoen had ik Mathieu van der Poel in mijn team en die moest het Nederlandse uithangbord worden van dit project maar hij wou blijkbaar niet bijtekenen, hoeveel ik hem ook bood. Ook op de transfermarkt waren er geen Nederlandse luxeknechten die ik bij de ploeg wou. Daar komt verandering in volgend jaar, hopelijk. Mijn pijlen zijn dan gericht op Dumoulin, Van Poppel en Jungels als exponent voor Luxemburg. Maar later meer daarover.

Allemaal bedankt voor de enthousiaste reacties, zo meteen de eerste koers van het jaar.

au.png  Down Under Classic  star_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.png
Vorig jaar: 1. Sondre Holst Enger 2. Jakub Mareczko 3. Adrien Petit

Selectie: Jens Debusschere, Tiesj Benoot, Sep Vanmarcke, Jelle Wallays, Enzo Wouters, Yves Lampaert, Tom Wirtgen & Amaury Capiot

PCM0023_zpsmeidtous.png Verslag Down Under Classic:
Het wielerseizoen gaat traditioneel van start in Australië. De Down Under Classic is eigenlijk niet meer dan een veredeld criterium door de straten van Adelaide. Aan een spurt valt niet te ontkomen en het treintje van Topsport BeNeLux - BNP Paribas zit meteen op het juiste spoor. Belgisch kampioen Jens Debusschere schiet naar de winst toe, voor de laureaat van vorig jaar, de Noor Enger.

Uitslag:
be.png  1. Jens Debusschere  Topsport BeNeLux - BNP Paribas  1h04'09
no.png  2. Sondre Holst Enger  Team Katusha  s.t.
it.png  3. Jakub Mareczko  Mapei - Bianchi  s.t.
dk.png  4. Kristian Haugaard  Tinkoff - Saxo  s.t.
au.png  5. Nathan Haas  Nordea  s.t.

Coming up: ar.pngTour de San Luis (Deel I) 

Het seizoen direct goed begonnen met een mooie zege :) 

Het jaar goed begonnen met een mooie overwinning voor Debusschere!

Gogo Thomas. Meteen al gewonnen.

Geen terugblikken van vorige seizoenen?

17 uur geleden zei Koen:

Gogo Thomas. Meteen al gewonnen.

Geen terugblikken van vorige seizoenen?

Nah, geen zin in en de prestaties in het heden zijn toch belangrijker. Maar het hoogtepunt van vorig jaar waren de top tien plaatsen in Ronde van Vlaanderen, Parijs - Roubaix, Amstel Gold Race, Giro en Vuelta. En vierde en zevende op het WK.

Bedankt allemaal voor de reacties! :) 

ar.png   Tour de San Luis (Deel I)  star_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.png
Vorig jaar: 1. Tom Dumoulin 2. Simon Yates 3. Mathias Frank

Selectie: Laurens De Plus, Jasper Stuyven, Tom Van Asbroeck, Steff Cras, Dries Van Gestel & Mathias Van Gompel

PCM0023_zpslchxgerg.png  Verslag rit 1:
We willen al vroeg in het seizoen de klimmersbenen van De Plus testen, vandaar deze uitstap naar Zuid - Amerika. In de eerste rit in lijn mondt het echter uit op een massasprint. De Nederlandse formatie Giant - Alpecin beschikt over de sterkste trein en de jongste van de gebroeders Van Poppel maakt het secuur af.

Uitslag rit 1:
nl.png  1. Danny Van Poppel  Team Giant - Alpecin 4h03'09"
it.png  2. Andrea Guardini  Mapei - Bianchi  s.t.
it.png  3. Nicola Ruffoni  Etixx - Quick-Step  s.t.
au.png  4. Michael Matthews  Astana Pro Team  s.t.
dk.png  5. Piotr Nielssen  Ag2r La Mondiale  s.t.
be.png  6. Jasper Stuyven  Topsport BeNeLux - BNP Paribas s.t.

PCM0030_zpsvcdfjepy.png  Verslag rit 2:
De eerste echte test voor De Plus. Maar de maag van de geboren Aalstenaar verteerde het Argentijnse voedsel niet zo goed. Weg goede rituitslag en klassement: De Plus verliest twee en een halve minuut op ritwinnaar Daniel Martin. Van Gestel vangt de mindere dag van De Plus goed op en finisht als laatste van het favorietengroepje.

PCM0031_zps5soiqosi.png 
De Plus, met rugnummer 71, moet lijdzaam toezien hoe het peloton scheurt.

Uitslag rit 2:
ie.png  1. Daniel Martin  Tinkoff-Saxo 4h16'24"
gb.png  2. Simon Yates  Team Katusha  s.t.
au.png  3. Michael Matthews  Astana Pro Team  s.t.
fr.png  4. Cyril Gautier  Ag2r La Mondiale  s.t.
no.png  5 Sven Erik Bystrøm Equipe Cycliste Armée de Terre s.t.

be.png  9. Dries Van Gestel Topsport BeNeLux - BNP Paribas s.t.

PCM0023_zpslchxgerg.png  Verslag rit 3:
Andermaal een sprintetappe en voor de tweede keer op rij blijkt dat er nog werk aan de winkel is voor Topsport BeNeLux - BNP Paribas. Stuyven doet nooit mee voor de prijzen, het is uiteindelijk wereldkampioen Matthews die de sterkste van het pak blijkt te zijn.

Uitslag rit 3:
au.png  1. Michael Matthews  Astana Pro Team  4h08'55"
it.png  2. Andrea Guardini  Mapei - Bianchi  s.t.
nl.png  3. Danny Van Poppel  Team Giant - Alpecin  s.t.
it.png  4. Nicola Ruffoni  Etixx - Quick-Step  s.t.
it.png  5. Luca Montanucci  Equipe Cycliste Armé de Terre  s.t.
be.png  7. Jasper Stuyven  Topsport BeNeLux - BNP Paribas  s.t.

Klassement na rit 3:
au.png  1. Michael Matthews  Astana Pro Team  12h28'14"
ie.png  2. Daniel Martin  Tinkoff - Saxo  + 4"
gb.png  3. Simon Yates  Team Katusha  +8"
be.png  4. Dries Van Gestel  Topsport BeNeLux - BNP Paribas  +14"
es.png  5. Mikel Landa  Etixx - Quick-Step  s.t.

Puntenklassement na rit 3:
au.png  1. Michael Matthews  Astana Pro Team  55ptn.
be.png  7. Dries Van Gestel  Topsport BeNeLux - BNP Paribas 19ptn.

Bergklassement na rit 3:
ie.png  1. Daniel Martin  Tinkoff - Saxo  16 ptn.

Coming up: ar.pngTour de San Luis (Deel II) 

Paar mooie ereplaatsen. Ook duidelijk dat deze Dries wat beter is getraind dan de onze :clown:

Met de mooie winst in Australië ben je uitstekend begonnen aan het seizoen. Het is tot nu toe nog geen succesverhaal in Argentinië; laten we hopen dat het beter loopt in het tweede deel. Gezien de mooie selectie tot jouw beschikking en jouw reputatie kan dit niet anders dan een topcarrière worden. Ik wens je tot slot nog veel succes toe in het vervolg van je carrière.