Joaquin Purito Rodriguez

[PCM 2016|MOE_1] Tinkoff

477 posts in this topic

Op 22-4-2017 om 20:48 zei AlwaysNumberOne:

Hai, ik ben nieuw op deze site maar heb vroeger wel aardig wat PCM gespeeld. Ik vroeg mij af wat het doel of de bedoeling is van dit soort 'blogs' over PCM carrieres. Het ziet er wel gaaf uit! Ik kan ook, al dan niet in privé berichten, wel wat tips gebruiken op PCM om beter te worden.. Aangezien het eruit ziet alsof jullie zeer goed zijn haha ;P

Oeps, ik kom na wat kennis te hebben vergaard erachter dat dit niet de juiste post was in deze discussie. Ook ik moet mij natuurlijk aan de regels houden. Inmiddels heb ik de fora gevonden om tips te krijgen over PCM dus maakt je om mij vooral geen zorgen! Desalniettemin kijk ik wel erg uit naar het volgen van deze carrière, succes!

Bedankt voor de reacties allen. Het heeft alweer een tijdje geduurd, maar hier is deel 7 van de Tour! :) 

2r3jclw.png

$ 37 Tour de France - Deel VII
Selectie: Sagan, Majka, Gatto, Bennati, Hansen, Rovny, Blythe, Rogers, Kreuziger
Doel: etappezege(s)

Etappe 16:

De derde week wordt afgetrapt met een rit naar Zwitserland. De aankomst ligt vandaag in Bern, na een geaccidenteerde finale. Sagan, GVA, Degenkolb en Alaphilippe zijn allemaal renners die hier kunnen winnen. Onze groene trui, is na zijn vier eerdere ritzeges, misschien wel de te kloppen man. In zijn nadeel spreekt natuurlijk ook dat hij 2 hardrijders kwijt is. In totaal starten 160 renners vandaag. Chavanel, De Clercq, Vachon, Roy & co pakken samen acht minuten. Het peloton maakt er vandaag een zware koers van. De vluchters maken geen kans, al doet Gruzdev nog een goede poging. Uiteindelijk komen er slechts 19 renners aan in het ‘echte’ peloton, en onder meer Zakarin en Valverde verliezen meer dan een minuut, wat uiteraard slecht is voor hun klassementsambities. Verder moeten ook Degenkolb, Cancellara en GVA passen. In de spurt zet Ewan van ver aan, Sagan laat zich jammer genoeg uit zijn kot lokken door het gat dicht te rijden, waardoor Kristoff vandaag de zege pakt, voor Peter en Rodriguez.

1

Alexander Kristoff

Team Katusha

4h13'35

2

Peter Sagan

Tinkoff

s.t.

3

Joaquim Rodriguez

Team Katusha

s.t.

4

Richie Porte

BMC Racing Team

s.t.

5

Tim Wellens

Lotto Soudal

s.t.

Etappe 17:

Tot we naar Parijs trekken zijn het nu enkel nog maar bergen die overwonnen moeten worden. Vandaag krijgen we een redelijk eenvoudig begin, maar in de finale moeten de renners twee loodzware cols beklimmen, waarvan één de slotklim is. Bennati en Majka slagen er vandaag in de vroege vlucht te pakken. Deze zal vooruit blijven, want ze pakken bijna 20 minuten. Na de eerste lichte col gaan in de kopgroep van 10 enkel onze twee renners onderuit. Ze kunnen wel terug aansluiten, maar ze hebben er lang over gedaan, en het kost enorm veel krachten. Ondertussen gaat ook Rodriguez onderuit in het peloton, hij neemt onder meer Kreuziger, Rogers en Hansen mee. Ze kunnen gelukkig ook terugkeren. Majka probeert zich ondertussen te sparen door geen meter op kop meer te rijden, en zo overleeft hij de voorlaatste klim relatief eenvoudig, al bestaat de kopgroep nog steeds uit 9 man. Op de slotklim zelf volgen al snel de eerste demarrages en daar laat Majka het lopen. Hij zoekt zijn eigen tempo, en verzorgt zo de achtervolging op Moreno, Taaramae en Feillu. De achterstand blijft de hele tijd nog overbrugbaar, maar in de laatste anderhalve kilometer heeft onze Pool dan toch zijn breekpunt bereikt. Hij wordt nog voorbijgereden door iedereen uit zijn groep en finisht op een achtste plaats, op 2’28” van winnaar Taaramae. De Est is verrassend sneller dan Moreno in een spurtje met twee. Bij de favorieten klimt Rodriguez sneller dan Froome, maar de eerste tien klassementsrenners komen allen binnen dezelfde 28” aan, waardoor verschuivingen niet aan de orde zijn.

1

Rein Taaramae

Team Katusha

5h01'23

2

Daniel Moreno

Movistar Team

s.t.

3

Brice Feillu

Fortunéo - Vital Concept

+ 21

4

Joe Dombrowski

Cannondale Pro Cycling Team

+ 1'22

5

Jean-Christophe Péraud

Ag2r La Mondiale

+ 1'35

Etappe 18:

Ook in de klimtijdrit naar Megève was er niet veel te beginnen tegen Froome. De Brit won weliswaar niet, Chaves was de verrassende dagwinnaar, maar van de echte toppers was hij gewoon weer de beste. Esteban staat slechts op plaats 11 en vormt dus geen bedreiging. Froome heeft nu ongeveer twee minuten en een half op Porte, Mollema en Rodriguez. Majka is onze eerste renner op plaats 25. Hij spaart zich voor de komende dagen.

1

Esteban Cháves

Orica - GreenEDGE

33'53

2

Chris Froome

Team Sky

+ 7

3

Romain Bardet

Ag2r La Mondiale

+ 11

4

Thibaut Pinot

FDJ

+ 18

5

Tejay Van Garderen

BMC Racing Team

+ 22

TDF_e17.png
Sagan laat zich vangen door Ewan, Kristoff is de lachende derde. Geen vijfde ritzege voor Sagan, die nu moet wachten tot in Parijs voor een nieuwe kans. De groene trui lijkt enkel door een val nog weg te kunnen glippen.
TDF_e12.png
Tweede dagzege op een rij voor Katusha, dit keer met Taaramae in het hooggebergte. Voor Tinkoff zat vandaag zowat alles tegen. 

Algemeen klassement:

1

Chris Froome

Team Sky

74h36'06

2

Richie Porte

BMC Racing Team

+ 2'19

3

Bauke Mollema

Trek - Segafredo

+ 2'30

4

Joaquim Rodriguez

Team Katusha

+ 2'35

5

Romain Bardet

Ag2r La Mondiale

+ 3'09

4 uur geleden zei AlwaysNumberOne:

Oeps, ik kom na wat kennis te hebben vergaard erachter dat dit niet de juiste post was in deze discussie. Ook ik moet mij natuurlijk aan de regels houden. Inmiddels heb ik de fora gevonden om tips te krijgen over PCM dus maakt je om mij vooral geen zorgen! Desalniettemin kijk ik wel erg uit naar het volgen van deze carrière, succes!

Geen probleem hoor :) Welkom op dit forum, en indien je vragen hebt mag je die altijd stellen. ;) 

Jemig wat een pech. Zit je een keer in een geweldige positie met Majka, gebeurt er dat. Hopen op succes in de laatste koersen! Spannend duel om de laatste twee podiumplaatsen trouwens!

Nou hoop ik inderdaad echt dat het je in een van de laatste ritten een keer mee zit met Majka...

Spijtig dat het niet lukte met Majka in de aanval en zeker pech dat er vijf renners vallen in één etappe. 

Bedankt voor de reacties. Het was inderdaad echt kl*te, want ik denk dat Majka voor de rest eigenlijk vrij zegezeker was, aangezien hij in goede doen was, en Bennati had een superdag om hem op de vlakke stukken te beschermen. Maar als je bijna 35km vol moet achtervolgen, is het vat natuurlijk bijna leeg. 

Het voorlaatste deel van de Tour de France. Komt het geel van Froome nog in gevaar, en wat tonen Majka en Sagan nog? 

2r3jclw.png

$ 37 Tour de France - Deel VIII
Selectie: Sagan, Majka, Gatto, Bennati, Hansen, Rovny, Blythe, Rogers, Kreuziger

Etappe 19:

De laatste aankomst bergop van deze ronde, en het is daarnaast een ware monsteretappe. Drie cols onderweg, om dan nog eens de zware slotklim te krijgen. In een knotsgekke etappe ontsnappen onder meer Rolland, Nibali (9e!) en Majka na enkele kilometers. Het gaat direct bergop waardoor het peloton in brokken wordt verdeeld. Het tempo blijft hoog in het peloton, want Nibali krijgt uiteraard geen vrijgeleide. Majka laat zich dan ook uitzakken wanneer het verschil van drie minuten terug naar anderhalve is gebracht. Hij spaart liever krachten in het peloton om het opnieuw te proberen. Echter zijn de knechten al snel opgesoupeerd, en blijven er nog amper 30 renners over in het peloton, en Nibali rijdt met Rolland nog steeds een minuutje voor. We zitten dan op de voorlaatste klim en Majka besluit de oversteek te maken. Dat lukt, maar het kost wel wat krachten. In de afdaling schommelt het verschil nog steeds tussen de twee en drie minuten, en op de slotklim, de Mont Blanc, zorgt een aanval van Bardet ervoor dat het trio wordt ingelopen. Dan beseft Majka dat hij niet kan aanhaken bij de Fransman, dus hij laat zich opnieuw uitbollen richting aankomst. Froome moet voor het eerst deze ronde passen op een aanval van Mollema, Porte en Bardet. Zij pakken een kleine halve minuut terug op Froome, en zo lijkt er toch nog een minimaal sprankeltje hoop voor zijn uitdagers. Mollema wint voor Porte. Majka lijkt de bergtrui te kunnen vergeten, hij staat 70 punten achter.

1

Bauke Mollema

Trek - Segafredo

4h06'00

2

Richie Porte

BMC Racing Team

s.t.

3

Romain Bardet

Ag2r La Mondiale

s.t.

4

Joaquim Rodriguez

Team Katusha

+ 24

5

Chris Froome

Team Sky

s.t.

Algemeen klassement:

1

Chris Froome

Team Sky

78h42'30

2

Richie Porte

BMC Racing Team

+ 1'49

3

Bauke Mollema

Trek - Segafredo

+ 1'56

4

Joaquim Rodriguez

Team Katusha

+ 2'35

5

Romain Bardet

Ag2r La Mondiale

+ 2'41

Etappe 20:

De laatste 150 kilometer in het gebergte vandaag, maar met opnieuw 4 super zware beklimmingen onderweg, zal het alweer spektakel worden vandaag. De aankomst ligt vandaag in Morzine, en de finish ligt dan ook bergaf. Majka en Sagan proberen vandaag ten strijde te trekken. Het duurt echter alweer niet lang vooraleer er terug grote namen komen aansluiten, met opnieuw Nibali erbij. De nummer zeven in het klassement krijgt echter geen ruimte, waardoor het peloton al snel in de vernieling wordt gereden. Nibali wordt al snel gegrepen, maar echt veel daalt het tempo niet meer vandaag. Kreuziger probeert van een stil moment wel even gebruik te maken, maar een lang leven is hem niet gegund. Nibali weet onderweg genoeg bergpunten te verzamelen om de bergtrui met één puntje verschil op Sicard te veroveren. Zo weet de 2e van de Giro zijn Tour helemaal te redden, maar een etappezege, neen, dat zit er niet in. Het zijn de echte klassementsrenners die een finale poging ondernemen om het klassement naar hun hand te zetten. Froome kan voor de tweede dag op rij een aanval van Bardet en Mollema niet pareren. Ook Joaquim Rodriguez moet passen, maar dat is nog een kleine minuut verder. Vooraan kan Mollema niet ver genoeg wegrijden, en in de afdaling durft niemand verder te rijden, en zo komt alles terug samen. Mollema laat hier de Tour misschien wel schieten!!!! Het tempo zakt helemaal weg, wat bijzonder vreemd is. Het wordt uiteindelijk een spurtje met 6, en Bauke pakt zomaar zijn derde etappezege deze Tour!

1

Bauke Mollema

Trek - Segafredo

3h59'04

2

Thibaut Pinot

FDJ

s.t.

3

Alejandro Valverde

Movistar Team

s.t.

4

Chris Froome

Team Sky

s.t.

5

Warren Barguil

Team Giant - Alpecin

s.t.

TDF_e19.png
Mollema is de beste in de spurt van de klassementsrenners.
TDF_e20.png
Een absurd einde van de Tour. Mollema juicht om de dagzege, maar had zomaar anderhalve minuut kunnen pakken.

Algemeen klassement:

1

Chris Froome

Team Sky

82h41'34

2

Richie Porte

BMC Racing Team

+ 1'49

3

Bauke Mollema

Trek - Segafredo

+ 1'56

4

Romain Bardet

Ag2r La Mondiale

+ 2'41

5

Joaquim Rodriguez

Team Katusha

+ 3'20

Als het nog relatief kort staat in het klassement, kan het wel lastig zijn om te slagen met een vlucht...

Dekselse Nibali, zo is de ronde uiteindelijk voor Majka niet echt een succes geworden. Gelukkig heeft Sagan wel geknald! Hopen op nog een mooi slotstuk in Parijs.

Bedankt voor de reacties. De Tour is met Majka inderdaad tegengevallen, al had hij natuurlijk pech dat hij viel in die ene etappe waar zijn vlucht voorop bleef, want daar was hij eigenlijk de sterkste. In de overige etappes had hij ook nog een pech dat NIbali telkens wou meespringen in de vlucht, maar aangezien die in de top-10 van het klassement stond kreeg hij geen ruimte. Daardoor werd er de hele koers lang hard doorgereden, zowel vooraan als in het peloton, en met een RYD-stat van 64 kon Majka gewoon niet volgen bij Nibali (72). 
Wat gebeurt er nog in de laatste etappe van de Tour? 

2r3jclw.png

$ 37 Tour de France - Deel IX
Selectie: Sagan, Majka, Gatto, Bennati, Hansen, Rovny, Blythe, Rogers, Kreuziger

Etappe 21:

De slotetappe naar Parijs is traditioneel een pleziertochtje voor het peloton. 150 renners hebben de bergen overleefd, maar er staat een pak wind. In de finale wordt het peloton voor de zoveelste keer in stukken verdeeld. Aan de finish zal blijken dat de jury medelijden heeft, door de eerste 87 renners in dezelfde tijd te zetten, terwijl er strikt genomen meer dan 2 minuten tussen Battaglin en de dagwinaar zijn. Het klassement verandert vandaag dus niet meer, waardoor alle klassementen al beslist zijn. Froome wint de Tour, Nibali de bollen en Sagan het groen. Wat een knappe laureaten. De strijd om de dagzege is door de waaiers wel enorm spannend geworden, met Orica in een ware glansrol. De trein Impey-Ewan-Matthews is duidelijk sterker dan Rogers-Bennati-Sagan. Ewan verzorgt dan de lead-out voor Matthews maar spurt zich volledig los in de laatste anderhalve kilometer. Sagan probeert in het wiel van Matthews te kruipen, die het gat terug kleiner maakt met zijn kleine ploeggenoot. Matthews komt even over Ewan, maar valt volledig stil en moet Ewan alsnog voorlaten. Peter Sagan zet zijn spurt in en komt nog heel er dicht, maar eindigt op een half wiel van beide Australiërs.

1

Caleb Ewan

Orica - GreenEDGE

2h25'37

2

Michael Matthews

Orica - GreenEDGE

s.t.

3

Peter Sagan

Tinkoff

s.t.

4

Daryl Impey

Orica - GreenEDGE

s.t.

5

Mark Cavendish

Dimension Data

s.t.

TDF_e21.png
Iets voorbij de meet is Sagan al voorbij de Orica's, maar dat telt uiteraard niet. Het veld is volledig uiteengeslagen, maar de jury heeft medelijden met de renners en zet er veel in dezelfde tijd. 

Voor Tinkoff is het zeker een geslaagde Tour geweest. Ondanks dat Majka in de bergetappes niet kon tonen wat hij waard is, heeft Sagan dankzij zijn vier ritzeges, een pak dichte ereplaatsen en de groene trui onze Tour op zijn eentje gered. Ook de knechten waren sterk, al kan er met het oog op volgend jaar toch zeker wat bij in de breedte, zowel bergop als op het vlakke. 

Algemeen klassement na 21 etappes:

1

Chris Froome

Team Sky

85h07'11

2

Richie Porte

BMC Racing Team

+ 1'49

3

Bauke Mollema

Trek - Segafredo

+ 1'56

4

Romain Bardet

Ag2r La Mondiale

+ 2'41

5

Joaquim Rodriguez

Team Katusha

+ 3'20

6

Thibaut Pinot

FDJ

+ 4'57

7

Alejandro Valverde

Movistar Team

+ 8'08

8

Nairo Quintana

Movistar Team

+ 9'20

9

Vincenzo Nibali

Astana Pro Team

+ 9'46

10

Esteban Cháves

Orica - GreenEDGE

+ 10'02

11

Ilnur Zakarin

Team Katusha

+ 10'05

12

Warren Barguil

Team Giant - Alpecin

+ 10'12

13

Pierre Rolland

Cannondale Pro Cycling Team

+ 10'30

14

Tejay Van Garderen

BMC Racing Team

+ 10'57

15

Louis Meintjes

Lampre - Merida

+ 12'16

Puntenklassement:

1

Peter Sagan

Tinkoff

378

2

Mark Cavendish

Dimension Data

294

3

Alexander Kristoff

Team Katusha

252

4

Joaquim Rodriguez

Team Katusha

249

5

Chris Froome

Team Sky

233

Bergklassement:

1

Vincenzo Nibali

Astana Pro Team

115

2

Romain Sicard

Direct Energie

114

3

Chris Froome

Team Sky

106

4

Bauke Mollema

Trek - Segafredo

101

5

Thierry Hupond

Delko Marseille Provence KTM

96

Jongerenklassement: Warren Barguil

Tinkoff als sprintploeg in de Tour zijn we niet helemaal gewend, maar toch een goede ronde geweest!

Peter De Grote laat zijn klasse maar weer eens zien!

Helaas kon Majka de gewilde resultaten niet brengen. Wat gaat Majka dit seizoen nog meer rijden? Vuelta? Of kan hij meestrijden voor de laatste klassiekers als GP de San Sebastian of de Ronde van Lombardije?

Het doel was de groene trui voor Sagan, gepaard met wat ritzeges. Dat is gelukt, dus is de Tour in principe gewoon geslaagd. Jammer dat het niet meezat met Majka. Wat klassement betreft verwacht ik een knaller van een Vuelta. De verschillen zijn overigens niet al te groot, typisch PCM 16 denk ik?

Spijtig dat je net te laat kwam op de Champs Elysees, maar Sagan heeft zijn klasse bewezen met zijn ritzeges en de groene trui. 

Bedankt voor jullie reacties. Vandaag toon ik de transfers die Tinkoff richting 2017 heeft gedaan. Deel I bestaat uit de renners die op het vlakke steun moeten verlenen. Het was de eerste keer dat ik in PCM2016 een transferperiode deed, en het is totaal anders dan in 2013. Renners wachten soms 2 maanden om dan toch hun toestemming te geven voor een contract, waardoor je al andere renners hebt aangetrokken.. Ik hoop dat ik dus geen TE sterk team heb gekregen op die manier... Ik denk echter dat het nog meevalt.. ;) 

2r3jclw.png

$ 34 Transfernieuws- Deel II

Vandaag krijgen jullie een inzicht in de versterkingen die ik voor het klimmen heb aangetrokken. 

PCM0008.png
Rohan Dennis:
Het vertrek van Rogers (gestopt) is een aderlating, maar met Dennis hebben we iemand gevonden die even goed klimt, maar beter kan tijdrijden. Dennis wordt belangrijk in bergetappes, maar kan door zijn veelzijdigheid ook uitgespeeld worden als aanvaller en waarom niet als kopman in kleinere koersen met een tijdrit. We hopen ook op een berg proloogzeges en leiderstruien. 

PCM0009.png
Mikel Nieve:

Ook in het hooggebergte komen we vaak nog wat te kort, waardoor we voor Mikel Nieve gekozen hebben. De Spanjaard moet in 2017 een tandem vormen met Alberto Contador. De Spanjaard won dit jaar het roze, kan Mikel hem naar een derde roze op rij brengen, of misschien mikt Alberto wel nog eens op geel?

PCM0006.png
Ilnur Zakarin:
Een eerste revelatie: het contract van Contador zal na 2017 waarschijnlijk niet verlengd worden. Bertje komt op leeftijd en wilt daarnaast nog eens een andere sfeer opsnuiven. Tinkoff handelt proactief en heeft een vervanger beet. Ilnur past als Rus perfect binnen het team. Dat hij geen Contador is, weten wij ook, maar de Rus kan klimmen, tijdrijden én verrassen. Onder de vleugels van JPR hoopt hij een échte klassementsrijder te worden.

PCM0010.png

Edoardo Zardini:
Een klimgeitje dat zowel de aanval kan kiezen, als een interessante pion is in een klimtrein. De Italiaan wilt uiteraard schitteren in de Giro en de Vuelta.