Joaquin Purito Rodriguez

[PCM 2016|MOE_1] Tinkoff

477 posts in this topic

Op 1-5-2017 om 20:12 zei AlwaysNumberOne:

Peter De Grote laat zijn klasse maar weer eens zien!

Helaas kon Majka de gewilde resultaten niet brengen. Wat gaat Majka dit seizoen nog meer rijden? Vuelta? Of kan hij meestrijden voor de laatste klassiekers als GP de San Sebastian of de Ronde van Lombardije?

Majka gaat via Sebastian en de Canadese koersen richting Lombardije :) 

• Like 1

Dat zijn zeer sterke pionnen voor volgend jaar!

Hopelijk zal Contador alles nog een keer op de Tour gooien, met zo'n sterk team kan hij heel wat uitrichten.

• Like 1

Sterke transfers voor volgend seizoen. 

Edited by Jowinho
  • Like 1

Mooie transfers hoor :) Ook nog even teruggekeken wat je toen voor het vlakke hebt gehaald, maar voor 2017 beschik je over een hele mooie selectie. Ik neem aan dat het hierbij blijft toch? Je groep is wel echt sterk, maar niet overpowered naar mijn idee. Tuurlijk is een klimploeg met Contador, Zakarin, Majka, Kreuziger, Kiserlovski, Dennis en Zardini sterk. Behoorlijk sterk, maar vergeleken met sommige andere ploegen niet too much. Zeker ook als je kijkt naar de toekomst: Contador die vertrekt, Nieve die natuurlijk op leeftijd geraakt, terwijl je met Zakarin, Dennis en Zardini nog jaren doorkan.

In het voorjaar heb je de ploeg ook mooi versterkt, zonder te overdrijven (totaal niet zelfs!) met een ploeg van Sagan, Trentin, Keukeleire en Lampaert. Prima hoor! Wie weet kan je er op termijn een iets meer Russisch/Belgische ploeg van maken ipv Spaans/Italiaans.. who knows? Maar goed, eerst nog maar eens de tweede helft van het eerste seizoen, haha.

• Like 1

Dat zijn inderdaad een aantal mooie namen voor komend seizoen, maar ook niet te overdreven dat het niet zou passen. Je kunt in ieder geval een beter blok in bergen vormen.

• Like 1

Bedankt voor de reacties allen. Om op jullie vragen te beantwoorden: er komen geen transfers meer, wees gerust. Ik heb me kwalitatief zeker en vast versterkt, maar dus niet overdreven. Ik heb in mijn database eens gekeken, en daar stond dat Tinkoff het vierde budget heeft op jaarbasis, en volgend seizoen zal ik gemiddeld het vijfde beste team hebben, dus dat lijkt me ideaal :) Op dit moment speel ik met het idee om inderdaad alles op de Tour te smijten volgend jaar. Zakarin zou kopman in de Giro worden, en dan richting de Tour gaan met Contador-Kreuziger-Majka-Kiserlovski-Trofimov-Dennis-Sagan- Nieve-xxx, om zo eens vol oorlog te kunnen maken met de Sky-mannen, en hopelijk dan ook de Tour te winnen uiteraard. 
Maar zover zijn we nog niet, er moet eerst dit seizoen nog behoorlijk wat gekoerst worden. Onder meer de Vuelta komt er nog aan, maar eerst rijden we in Spanje de Clasica San Sebastian. In de inleiding van die koers zullen jullie 'de winnaar van de ronde van Polen lezen', dat is Poljanski geworden. Onze Pool won de thuisronde (zijn hoofddoel dit seizoen) in de eerste twee waaierritten, beiden gewonnen door Baska, door daar meer dan 6 minuten te pakken op onder meer Landa.Het was net genoeg om in de bergen vast te kunnen houden. Aangezien dat eigenlijk een veredelde B-koers is, heb ik er geen verslag van gemaakt. :P 

@tinyriconen: het is op dit moment ook weer niet de bedoeling om meer Belgisch te gaan worden, ik zou toch meer bij de 'roots' willen blijven, al is dat een sterk woord in een gemixte ploeg als Tinkoff :P 

polen_e01.png
polen_e02.png
De twee etappezeges van Baska in de Ronde van Polen

Edited by Joaquin Purito Rodriguez

San Sebastian dus: 
2r3jclw.png

$ 38 Clasica San Sebastian

Vlak na de Tour is deze Spaanse WT-klassieker een vaste klant op de kalender. Veel renners uit de Tour proberen hun goede vorm nog een beetje door te trekken, terwijl anderen hun voorbereiding richting onder meer de Vuelta te beginnen. Vooral Majka is na zijn zwakke Tour gebrand op revanche.

Selectie: Sagan, Majka, Brutt, Poljanski, Petrov, Bennati, Rovny, Hansen
Doel: Top 3 (sponsor)

De winnaar van de ronde van Polen, niemand minder dan Poljanski, krijgt een vrije rol vandaag. Hij springt mee in de vroege vlucht, waar met Malacarne, Mamykin, Peters en Chevrier eigenlijk relatief weinig kwaliteit in zit. Costa heeft een absolute baaldag. De Portugees gaat twee keer tegen de grond, maar heeft het geluk nog te kunnen terugkeren. Op 40km van het einde gaan echter onder meer Valverde, Wellens, Quintana en Zakarin tegen de vlakte, en zij kunnen het wel vergeten vandaag.  Zo lijkt het tenminste, want aangezien het tempo niet verschroeiend hoog ligt, kunnen ze op een kleine 8 km voor de Murgil Tontorra terugkeren. Ook daar heerst passiviteit. Poljanski brengt Peter Sagan eventjes in stelling om aan te vallen, maar aangezien Quintana in het wiel plakt, houdt Sagan de benen stil. In de spurt kan hij het spelletje hier ook wel winnen. Dat is echter buiten Majka gerekend, die ook een carte blanche kreeg vandaag. Onze Pool springt iets onder de top alleen weg, en heeft al snel 40” verzameld. Niemand kan of wil reageren, en ook knechten kunnen niet veel meer doen. Rafal bouwt zijn voorsprong rustig verder uit, zodus pakt hij zijn revanche waarop hij hoopte. Het feestje wordt door Sagan (uiteraard) compleet gemaakt. Hij heeft in de spurt geen kind aan de tegenstand, en zorgt voor een heuse 1-2.

san_sebastian.png
Majka kreeg na de Tour behoorlijk wat kritiek, maar het zit wel degelijk snor met de vorm van onze Pool.

1

Rafal Majka

Tinkoff

5h06'52

2

Peter Sagan

Tinkoff

+ 1'13

3

Andrew Talansky

Cannondale Pro Cycling Team

s.t.

4

Ion Izagirre

Movistar Team

s.t.

5

Michael Matthews

Orica - GreenEDGE

s.t.

6

Nairo Quintana

Movistar Team

s.t.

7

Alejandro Valverde

Movistar Team

s.t.

8

Tim Wellens

Lotto Soudal

s.t.

9

Daniel Moreno

Movistar Team

s.t.

10

Simon Gerrans

Orica - GreenEDGE

s.t.

Knappe zege met Majka in de Clasica. Sagan maakt het dan helemaal af met een tweede plaats. 

• Like 1

Een mooie revanche na zijn ongelukkig Tour!

• Like 1

Op een heel mooie manier revanche genomen, door de kracht van je ploeg absoluut te benutten. Ook mooi dat je de winst pakt in Polen.

Snap dat je van Tinkoff geen Belgische ploeg wil halen. Italiaans/Spaans zou dan 'traditioneler' zijn, al kan je daar niet echt van spreken natuurlijk. Die ploeg is zo vaak van identiteit veranderd.. Als je met dat genoemde groepje volgend jaar in de Tour zou starten dan moet er zeker oorlog te maken zijn bergop! Wow! Maar loop je dan niet te veel steun op de vlakkere ritten mis? Of zou je dat met nog een hardrijder op de x'jes wel opvangen.

• Like 1

Op 2017-5-12 om 08:36 zei tinyriconen:

Op een heel mooie manier revanche genomen, door de kracht van je ploeg absoluut te benutten. Ook mooi dat je de winst pakt in Polen.

Snap dat je van Tinkoff geen Belgische ploeg wil halen. Italiaans/Spaans zou dan 'traditioneler' zijn, al kan je daar niet echt van spreken natuurlijk. Die ploeg is zo vaak van identiteit veranderd.. Als je met dat genoemde groepje volgend jaar in de Tour zou starten dan moet er zeker oorlog te maken zijn bergop! Wow! Maar loop je dan niet te veel steun op de vlakkere ritten mis? Of zou je dat met nog een hardrijder op de x'jes wel opvangen.

Klopt, een identiteit heeft de ploeg niet echt. De sponsor verwacht nog steeds Russen, Denen, Spanjaarden en Italianen, dus daar zal ik me maar op focussen zeker? :P 
Als ik aan de eender genoemde namen een Keukeleire zou toevoegen denk ik mijn 'dream team' wel klaar te hebben voor de Tour. Met Sagan, Dennis en Jens heb ik dan toch wel ook wat power op het vlakke. 

2r3jclw.png

$ 39 Circuito de Getxo

Selectie: Trofimov, Brutt, Gogl, Paulinho, Hansen, Poljanski, Petrov

Alles wordt beslist op de laatste beklimming van de enige berg in de lokale rondjes. Hoewel de slijtage al groot is voor de eindspurt, zitten de negen verwachte namen nog gewoon samen. Trofimov is één van hen, en de Rus voelt zich prima. Hij gaat ostentatief op kop rijden, zodat hij zijn tempo kan opdringen. Brambilla is de eerste die van achteruit vertrekt, en onze Rus pikt eenvoudig aan. Op een goeie 900 meter plaatst Yury dan zelf zijn versnelling en hij gaat als een raket op de meet af, maar Brambilla blijkt het slimst te zijn. De Italiaan had blijkbaar nog heel wat in de tank, en verwijst Trofimov naar de tweede plaats.

circuite_gexo.png
Met een versnelling in de versnelling is Brambilla onze Trofimov te snel af.

1

Gianluca Brambilla

Etixx - Quick-Step

4h35'16

2

Yury Trofimov

Tinkoff

s.t.

3

Ion Izagirre

Movistar Team

s.t.

4

Pello Bilbao

Caja Rural - Seguros RGA

s.t.

5

Lars Petter Nordhaug

Team Sky

+ 24

6

Arnold Jeannesson

Cofidis, Solutions Crédits

s.t.

7

Davide Formolo

+ 38

8

José Herrada

Movistar Team

+ 1'31

9

Michael Woods

s.t.

10

Joe Dombrowski

+ 2'07

$ 40 Ride London Classic

Ook in Engeland wordt er vandaag gekoerst, en meer bepaald in de straten van Londen zelf.

Selectie: Bennati, Baska, Tosatto, Blythe, Gatto, Trusov

De Fransman Bérard is de laatste vluchter die weet stand te houden. Wanneer het peloton hem grijpt, zijn er nog steeds 15 kilometers af te leggen. Yves Lampaert probeert ervandoor te muizen, maar hij krijgt amper ruimte. Wanneer Van Emden de sprong wilt maken, pakt de Nederlander het hele peloton mee, waardoor alles samentroept op een kleine 8km van het einde. Niet veel later gaat de Belg dan een tweede keer aan. Dit keer krijgt hij meer ruimte, maar in de laatste twee kilometer wordt hij opgerold door Bennati, die vandaag voor thuisrijder Blythe mag werken. Van Asbroeck toont daarna waarom winnen hem niet lukt. De Belg probeert van véél te ver aan te gaan, en zo de zege te pakken. Bennati heeft echter nog wat over en brengt Adam perfect, en zo zorgen onze twee spurters voor een perfect rapport in Londen.

ridelondonclassic.png
Thuisrijder Blythe pakt een hele mooie zege, Daniele pakt zelfs de tweede plaats. Een mooie dag voor Tinkoff.

1

Adam Blythe

Tinkoff

4h30'49

2

Daniele Bennati

Tinkoff

s.t.

3

Tom Van Asbroeck

Team LottoNL - Jumbo

s.t.

4

Yves Lampaert

Etixx - Quick-Step

s.t.

5

Tosh Van der Sande

Lotto Soudal

s.t.

6

Luke Rowe

Team Sky

s.t.

7

Maxime Daniel

Ag2r La Mondiale

s.t.

8

Greg Henderson

Lotto Soudal

s.t.

9

Steven Tronet

Fortunéo - Vital Concept

s.t.

10

Kevin Ledanois

Fortunéo - Vital Concept

s.t.

In het Baskenland nog iemand sterker moeten voorlaten, maar in Londen maak je dat dubbel en dik goed met een 1-2tje. Je blijft goede resultaten halen. 

• Like 1

Twee hele sterke koersen en weer een mooie overwinning erbij.

• Like 1

Achter Brambilla eindigen met Trofimov is geen schande. Bovendien pak je in Engeland een hele nette 1-2! Keurige score.

• Like 1

Bedankt voor de reacties. Na de Tour kom ik altijd in een soort decompressie terecht, waardoor ik minder zin heb in sommige koersjes. Daardoor zijn volgende verslagen bondiger (de hele koers in één verslag). Dit geldt voor Burgos, Utah en de Eneco Tour. Daarna volgen de Vuelta en de najaarsklassiekers, die terug voluit worden geschreven.
Mijn excuses alvast.

2r3jclw.png4

Vuelta a Burgos:

Ilnur Zakarin heeft de Spaanse ronde op zijn naam geschreven. Hij kon Kiserlovski (2e op 36”) en Gesink (3e op 1’44”) achter zich houden. Andere grote namen aan de start waren Uran (9e), Talansky (8e), Contador (15e) en Izagirre (7e). Contador ging alleen in etappe 4 (6e achter de vluchters) en in etappe 5 (winst in de tijdrit voor Uran) 100% voor. Kiserlovski mocht zijn ding nog eens doen, maar kon in de enige bergrit Zakarin niet volgen. De Rus, die onlangs voor Tinkoff tekende, wint zo zijn eerste rittenkoers dit jaar. Tinkoff blijft dus met plaats 2 in het GC en een etappezege achter, daarmee zijn we meer dan tevreden. Het verschil was amper 36 seconden.

Tour of Utah

Aan de andere kant van de oceaan heeft Majka zich rustig voorbereid op de Vuelta. In de Spaanse ronde moet hij Alberto aan de eindzege helpen als luxeknecht, maar in de VS mocht hij als kopman opdraven. Met een etappezege  in rit 4 en een tweede plaats in het eindklassement heeft hij het zeer goed gedaan. Onze Pool moest alleen BMC-renner Atapuma voorlaten in het algemeen klassement. Het verschil was niet groter dan 31 seconden.

Herkenbaar hoor! Het zijn ook niet de meest spectaculaire koersen natuurlijk. Je wil zo snel mogelijk naar die Vuelta toe :) De voorbereiding verloopt prima zo te zien. Contador spaart de beentjes, terwijl Majka en Kiserlovski twee nette klassementen rijden. Ook fijn om de kwaliteit van Zakarin bevestigd te zien worden.

• Like 1