Mattias

[PCM 2017] Suggesties

55 posts in this topic

Zorgen voor een database die het langer dan een jaar kan volhouden :willy_nilly:

ID: 42   Posted (edited)

Aan het eind van de wedstrijd bij de uitslagen de dagvormen (+,-) van de tegenstand tonen.

Edited by Bart
3 people like this

1. Ik vind dat de kopgroep wel is wat vaker mag winnen.

2. Het Nederlands kampioenschap is in het echt vlak anders zou Groenewegen toch nooit winnen dat mogen ze ook aanpassen.

Carrieremodus weer speelbaar maken. Voor iedere renner een trainingsschema kunnen maken. In pcm 2015 werd het spel onspeelbaar na 2021 if 2022. Je kon toen de piekmomenten van een renner niet meer wijzigen. Door met name het eerste punt heb ik 2016 maar een half uur volgehouden. 

De wedstrijdsnelheid weer verlagen. In 2016 ging het zo snel dat de sprint al gereden was voordat je je trein kon organiseren

1 person likes this

ID: 46   Posted (edited)

Er kan in ieder geval een hoop beter dan in de PCM 2016 versie want op moeilijk zijn bergetappes echt niet heel leuk om te rijden omdat je altijd met een grote groep blijft zitten of er zelf kansloos af wordt gereden door mannen met lagere klimstats. Veldrijden hoeft van mij echt niet, daar heb ik niks mee maar goed als mensen dat willen mag het er best bij wat mij betreft.

Wat zou er in PCM 2017 moeten zitten:
- Bij sprintetappes (massasprints) de laatste 20 km (om en nabij) de snelheid langzamer maken en de kilometers die worden afgelegd minder snel te laten gaan zodat je niet meer vanaf 3 km gaat sprinten, dat is totaal niet realistisch. Daarnaast vind ik dat de sprinttreinen ook best wel wat makkelijker gemaakt kunnen worden door bijvoorbeeld een lijst te kunnen maken met hoe je het wilt hebben.
- Bergetappes moeten ook weer een stuk realistischer worden, zoals het nu is (op moeilijk) is echt onrealistisch. Ik wil echt niet elke etappe makkelijk kunnen winnen, maar ook al heb ik iemand met 83 klimmen en +5 (vorm van de dag) en daardoor 86 klimmen kan ik nog niet winnen terwijl ik dit in vorige edities van het spel wel kon
- Veel meer interactie met je renners. Over hun programma, over hun blessure, over hun contract, over hun positie. In het echt hebben ploegleiders natuurlijk ook vaak gesprekken dat mag dus wel wat realistischer
- Ik zou graag zien dat je voor een wedstrijd/etappe een ploeggesprek hebt waarin je aan kunt geven wat je wilt dat er gaat gebeuren en wie er wat moet doen en waarvoor verantwoordelijk gaat zijn. En na de etappe ook een nabespreking lijkt me leuk.
- In plaats van de renners allemaal een voor een besturen zou ik graag zien dat je echt een ploegleider wordt en dus niemand bestuurd maar alleen kan praten met je renners in de koers. Je moet mede door praten met je renners wel kunnen weten hoeveel ze nog over hebben van hun 'balkjes' maar ze niet zelf besturen (er zullen er vast velen niet met mij eens zijn dus misschien is het leuk om te kunnen kiezen tussen beide opties, maar mij lijkt het veel leuker als je echt de manager bent in plaats van een soort van god). En dat je dan je renners informeert met wat er gebeurt en eventueel wat je verwacht van hem.
- Als ploegleider heb je volgens mij normaal ook contact met je mede-ploegleiders van andere teams om te bespreken over samenwerkingen voor achtervolgingen. Dat zou ik ook graag willen in het spel.
- De nieuwe opzet met doelen kiezen voor slechts de vijf renners met het hoogste gemiddelde vind ik echt een verschrikking, graag weer terug naar doelen kiezen voor elke renner apart of wellicht kiezen tussen beide maar dit is gewoonweg een kutsysteem in mijn ogen. Je kan nu bijvoorbeeld niet een renner goed laten zijn in zowel de Giro als de Tour en dat is raar. Daarnaast wil ik ook graag terug dat je kunt aangeven hoe belangrijk het doel moet zijn (of je helemaal tot aan de top moet zijn of net eronder). Het is nu namelijk best lastig om renners goed naar het wk/lombardijen te laten gaan als ze ook andere belangrijke doelen hebben.

Dat was het wel even voor nu, ik hoop echt dat ze een hoop verbeteringen door gaan voeren want PCM 2016 is best wel teleurstellend eigenlijk voor mij persoonlijk. Misschien moeten ze eens meer gaan kijken naar hoe Football Manager werkt, daar kunnen ze nog een hoop van leren in mijn ogen.

Edit: Oh en zorg alsjeblieft eens gewoon voor echte namen van renners en wedstrijden.

Edited by WeckoJ
1 person likes this

47 minuten geleden zei WeckoJ:

Edit: Oh en zorg alsjeblieft eens gewoon voor echte namen van renners en wedstrijden.

Dat laatste gaat nooit mogelijk zijn, het is gewoon niet mogelijk voor een klein bedrijf als cyanide alle licenties te gaan kopen gelukkig is er de mogelijkheid om een db in het spel te zetten dat lost toch al een hele hoop op. Al vrees ik ervoor dat dit spel hun beste dagen hebben gehad en dat het binnen een paar jaar gewoon niet meer gaat bestaan. 

1 person likes this

Op 4/9/2017 om 12:23 zei zjweele13:

De wedstrijdsnelheid weer verlagen. In 2016 ging het zo snel dat de sprint al gereden was voordat je je trein kon organiseren

Mee eens! Daarnaast duren klimmen mijn inziens ook veel te kort.

Wanneer is die release nu meestal ongeveer?
Ga me na 2 edities over te slaan er nog eens aan wagen

1 person likes this

Als ik kijk naar de data van de afgelopen jaren zal het 15 of 22 juni worden. Ik hoop van harte dat het de moeite waard is voor je (en ons allemaal natuurlijk)

1 person likes this

1 uur geleden zei tinyriconen:

Als ik kijk naar de data van de afgelopen jaren zal het 15 of 22 juni worden. Ik hoop van harte dat het de moeite waard is voor je (en ons allemaal natuurlijk)

Hartelijk dank daar voor

Ik zou er toch voorzichtig mee zijn.

Als het klimmen nog steeds massaal naar boven sprinten is, zou ik het nog niet gaan spelen mocht ik er geld voor krijgen. PCM 2016 is de slechtste versie sinds jaren.

Als de tijdrit met massastart erin zit ben ik al content

1 person likes this

2 uur geleden zei TromBone:

Als de tijdrit met massastart erin zit ben ik al content

Die kun je ook zelf maken ;) 

Op 20-4-2017 om 12:47 zei tinyriconen:

15e heb ik gelezen

Edited by Bart
2 people like this