Michal Kwiatek

[Focus] Focus Songfestival 3

Bekendmaking uitslag  

22 members have voted

1. 1. Welk systeem voor het bekendmaken van de uitslag geniet jouw voorkeur?

• Het scorebord
    • Het nieuwe systeem

1,155 posts in this topic

etgs3l.jpg

U leest het goed, na ongeveer een jaar van afwezigheid keert het Focus Songfestival terug! De derde editie al ondertussen, en net als bij de tweede editie zal ik meeschrijven aan dit verhaal. Dit keer niet samen met ervaren rot @Danny, maar met de steun van één van de meest succesvolle Focus-schrijvers van het moment, namelijk @levi.

59twzd.jpg

Het concept van het Eurovisie Songfestival kent iedereen wel, elk land stuurt een artiest en een lied in en vervolgens deelt elk land punten uit (12, 10, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 en 1) aan de tien, volgens dat land, beste nummers. Het land dat uiteindelijk de meeste punten behaalt, wint het Songfestival van dat jaar.

Dit concept verschilt op enkele vlakken met het concept dat in dit verhaal gebruikt zal worden. Ten eerste zal je niet enkel artiesten uit een bepaald land mogen insturen, je mag artiesten uit eender welk land kiezen. Ook zal er natuurlijk niet elk jaar een Focus Songfestival plaatsvinden, dit Songfestival zal niet op jaarbasis plaatsvinden maar met verschillende rondes. Elke ronde zal rond een vooraf bepaald thema draaien, bv. 90's of hedendaagse muziek.

Nadat iedereen zijn nummerkeuze per ronde heeft doorgegeven via een PM aan mij (lees meer hierover bij het kopje 'Regels' onderaan), zullen wij over elk nummer uit die ronde een kort stukje tekst schrijven en dit, samen met een Youtube-link naar elk lied, in een overzicht plaatsen in dit topic. Vanaf dan mogen alle deelnemers hun stemmen doorsturen via PM aan mij of Levi (zie ook meer hierover bij 'Regels'), graag voor de opgegeven deadline, die meestal wel vrij ruim zal zijn. Na elke ronde zal er in dit topic een video verschijnen met de uitslag van die ronde, gevolgd door een globale tussenstand van alle rondes samen.

10zy6hz.jpg

- Elk nummer mag slechts éénmaal per ronde en éénmaal in het hele verhaal gebruikt worden. Als je een nummer kiest dat al gekozen is, zal ik je dit tijdig laten weten zodat je een ander nummer kan kiezen.

- Stemmen doorsturen zal je afwisselend naar levi en naar mij moeten doen. Naar wie je het moet sturen, zal bij elke ronde duidelijk vermeld staan.

- Punten geven aan je eigen nummer is nog steeds verboden.

- Mocht je de deadline om te stemmen om één of andere reden niet halen, zal jouw inzending aan het einde van de ronde tien punten aftrek krijgen. Maar ik moedig jullie allemaal aan om dit zo weinig mogelijk te laten gebeuren.

34nlhdt.jpg

Simpel, je stuurt gewoon een PM naar mij met daarin je fictieve naam en het land dat je wil vertegenwoordigen in dit verhaal. Liefst zou ik allemaal verschillende landen hebben die deelnemen, dus zal ik hieronder een overzicht plaatsen van de landen die al gekozen zijn.

Andorra - Juan Marigil - Dahls

Argentinië - Lionel Aguero - tijs02

Australië - Frank Fox - LSDS

Canada - Levi van Sound - levi

Colombia - Carlos Ortiz - Jeis

Denemarken - Jim Ski - Michal Kwiatek

Finland - Frederik Jensen - Keldermania

Frankrijk - Daniel L'amour - ddamore

Gibraltar - Kakson Kueviakoe - Stijn_D-V

Groenland - Generaal Groentje - generaal groentje

Groot-Brittannië - Steven Latch - Stefanvk

Ierland - Sinead O'Connor - Evert

Ijsland - Eyjafjal Lajökull - Jarne

Italië - Giovanni Hernandez - markybos

Kroatië - Bosko Balaban - robbe007

Liechtenstein - Friedrich Schellenbrau - sepvanmarckefan

Luxemburg - Jonas Spritch - wielermannetje

Macedonië - Aleksandar Groza - Zeus

Noorwegen - Einar Olsen - Luuk.

Oekraïne - Svetlana - freire28

Oostenrijk - Matthias Freuntz - Jodelaar

Oost-Timor - Juan José de Coria - Danny

Palestina - Mark Peeters - Erik

Polen - Michal Kwiatek - Jimski

Rusland - Igor Pavlov - PinGuN667

San Marino - Alberto La Migliore - Scuderia

Slovenië - Don Matteo - Dinoow

Spanje - Ari Bombari - Andy Schleck

Sri Lanka - Maho Ling - Siempie

Tibet - Lhamo Dhöndup - Mark1987

Vaticaanstad - Bigus Dickus - Cyril

Vietnam - Dirk Nhé - Hendrik

VS - Jack Black - aron24

Wales - Edwin Van Cleef - suigfdhuibsyret

Zweden - Einar Sjallstrøm - Jeje

De eerste rondes zullen de komende dagen bekendgemaakt worden, dus nummers insturen hoeft nog niet.

Edited by Michal Kwiatek

JAJAJA!!! :banana::banana::banana: 

Mooi dat hier een vervolg op komt :)

Sneller dan verwacht eigenlijk, maar top dat jullie al begonnen zijn :thumbleft:

Even een reeks mentions om veel inschrijvingen te krijgen ;)

@aron24 @Melvin0703 @Cyril @Aaron @Sven. @wielermannetje @sepvanmarckefan @Luuk. @Hendrik @Erik @markybos @Timothy12 @Mattias @jenro @tijn11 @Andy Schleck @Lukylukker

Edited by Danny

etgs3l.jpg

Bij deze de bekendmaking van de eerste vijf rondes, vanaf nu mag je mij via pm je keuze voor elke ronde doorsturen. 'Wie eerst komt, eerst maalt', geldt voor de keuze van elk nummer. Inschrijven is ook nog steeds mogelijk trouwens, hierbij nog wat mentions voor eventuele geïnteresseerden.

@Aaron @tijn11 @Mattias @jelskie1 @dvsermelo @jokke2907 @Edox 

Ronde 1: Het jaar 2016

We beginnen met een ronde waar iedereen wel iets naar zijn smaak kan insturen, namelijk een ronde met muziek die dit jaar verschenen is. Dat is de enige voorwaarde waaraan voldaan moet worden, de taal en de muziekstijl maken niet uit.

Ronde 2: Rest in peace

Hier zullen we een passend eerbetoon brengen aan artiesten die reeds overleden zijn. De enige voorwaarde is dat alle artiesten die meewerkten aan het nummer dood moeten zijn, The Beatles bijvoorbeeld mag dus niet ingezonden worden deze ronde. Mocht er voordat deze ronde begint nog onverwachts een artiest overlijden, mag je je keuze altijd veranderen!

Ronde 3: Eurovisie-losers

In deze ronde mogen enkel nummers ingezonden worden die ooit deelgenomen hebben aan het echte Eurovisie Songfestival. Losers is misschien wat sterk uitgedrukt, maar nog een voorwaarde is dat het nummer buiten de top 5 geëindigd moet zijn in de finale, of het zelfs niet eens tot in de finale geschopt heeft. 

Ronde 4: 00's

Deze ronde zal voor velen van jullie een throwback zijn naar je jeugdjaren, want hier mag je eender welk nummer inzenden dat uitgekomen is tussen 1 januari 2000 en 31 december 2009. Verder is er geen enkele beperking, dus kies maar vrijuit.

Ronde 5: Covers

De titels zegt het al, deze ronde zal volledig uit covers bestaan. Het maakt niet uit of het lied in een andere taal gezongen wordt dan het origineel, maar het is wel vereist om bij je inzending te vermelden wie de uitvoerder van het originele nummer is.

@Jeis @Keldermania @generaal groentje @Stefanvk @Evert @Jarne @markybos @robbe007 @sepvanmarckefan @Jodelaar @Danny @Jimski @Andy Schleck @Cyril @aron24 @Jeje 

Tijd om weer wat uurtjes muziek te gaan luisteren

Doen jullie zelf trouwens ook mee?

38 minuten geleden zei Danny:

Doen jullie zelf trouwens ook mee?

Ja, alleen wachten we nog even om een land te kiezen :)

Ronde 5 is in elk geval voor mij :vork:

2 minutes ago, Danny said:

Ronde 5 is in elk geval voor mij :vork:

Kvind ronde 3 echt iets voor jou

Zojuist zei Jeis:

Kvind ronde 3 echt iets voor jou

Is ook, maar met dit publiek weet je het namelijk nooit...

1 uur geleden zei Michal Kwiatek:

Ja, alleen wachten we nog even om een land te kiezen :)

Is er een deadline btw?

6 uur geleden zei Danny:

Is er een deadline btw?

Voor het insturen van ronde 1 bedoel je? Gewoon zo snel mogelijk, we zullen zien hoeveel mensen er na het weekend nog moeten insturen en dan zal ik er een datum op plakken.

Is inschrijven nog mogelijk? Want dan stuur ik ook nog wel wat in zo.

17 minuten geleden zei Luuk.:

Is inschrijven nog mogelijk? Want dan stuur ik ook nog wel wat in zo.

Zeker nog! :) 

Mooi.

Ik heb trouwens bij drie rondes de neiging Hurt van Johnny Cash in te sturen, maar aangezien ik dat vorige editie al eens gedaan heb toch maar niet.