Michal Kwiatek

[Focus] Focus Songfestival 3

Uitslag  

21 members have voted

This poll is closed to new votes
  1. 1. Wat kies je?

• Het nieuwe systeem
    • Het scorebord

1,724 posts in this topic

Ik ben gegaan voor goeie muziek. :) 

Ik ging voor een tranentrekker, maar vrees eigenlijk dat anderen misschien dezelfde artiest hebben.

Dat zal deze ronde onvermijdelijk gebeuren.

Edited by LSDS

2 uur geleden zei LSDS:

Dat zal deze ronde onvermijdelijk gebeuren.

Mede hierom was ik verbaasd dat het liedje wat ik in heb gestuurd nog niet door iemand anders was ingezonden. 

Ik denk dat mijn artiest toch niet vaak gekozen zal worden. Verwacht dat alleen @Cyril ofzo misschien met dezelfde komt.

7 minuten geleden zei Luuk.:

Ik denk dat mijn artiest toch niet vaak gekozen zal worden. Verwacht dat alleen @Cyril ofzo misschien met dezelfde komt.

Ik gok op 6 mensen. 

Ik ook.

nyqj4s88yen.png

Daar zijn we dan met Ronde 17 in het prachtige Tibet! Voordat je down under kunt gaan beginnen met lezen en luisteren, wil ik eerst @suigfdhuibsyret bedanken voor het schrijven van het tweede gedeelte! :) 

9yrkdnhkpq.png
We openen deze ronde met koning regelmaat van dit Songfestival, want hoewel Ierland nog niet op het podium is geëindigd, staan ze toch maar mooi op plaats acht in de tussenstand. Namens de Ieren krijgen we hier The Avalanches te horen en daarmee bevinden we ons meteen in een van de grootsteden van Australië, namelijk Melbourne. Een genre op ‘Frontier Psychiatrist’ plakken vind ik moeilijker aangezien het uit zo veel verschillende samples bestaat maar dat maakt het eigenlijk een des te originelere inzending.

ggjspfz.png
Van Melbourne gaan we naar een nog grotere stad, Sydney dus! Levi van Sound heeft gekozen voor rockband The Whitlams, ook een nieuwe naam voor mij. Het nummer waarmee ze mogen aantreden is een mix van rock, pop en jazz en heet ‘You Sound Like Louis Burdett’, dan is de vraag die op ieders lippen brandt natuurlijk: wie is die Louis Burdett? Wel, blijkbaar is het een excentrieke, lokale zanger uit Sydney, dan weet u dat ook weer.

5vrrfilp.png
Waar het vorige nummer een mix van rock, pop en jazz is, mogen we ons nu opmaken voor een mix tussen rock enerzijds en drum and bass, of ruimer gezien elektronische muziek, anderzijds.  Afgaande op het aantal views op Youtube lijkt ‘Witchcraft’ me een van de bekendere nummers van Pendulum, al kan ik mis zitten natuurlijk. Ik verwacht alvast veel punten van de liefhebbers van de elektronische muziek, zeker gezien het vrij kleine aanbod daarvan in deze ronde.

y1yrtk.png
De Australische queen of pop kon natuurlijk ook niet ontbreken en hier is ze dan een eerste keer en meteen met haar toch wel bekendste nummer denk ik zo. ‘Can’t Get You Out Of My Head’ won in 2002 zelfs de prijs voor hit van het jaar bij The Ivors, een jaarlijks evenement voor songwriters. Bijna overal ter wereld stond Kylie Minogue destijds op de eerste plaats in de hitlijsten maar of dat hier ook zo zal zijn, heb ik wel mijn twijfels bij.

s6kemcm.png
Net hadden we Kylie Minogue, nu gaan we naar een naam die heel wat minder bekend in de oren zal klinken bij de meesten. De in Sidney geboren Sarah Blasko draait toch al meer dan twintig jaar mee in de muziekwereld maar dat moeten we dan vooral in haar thuisland situeren, alhoewel ze ook wel geregeld tourt in Europa. Waar het vorige nummer zijn punten zal krijgen van de liefhebbers van de popmuziek, zal het bij ‘All I Want’ uit de wat meer alternatieve hoek zijn volgens mij.

f46va29tm.png
Van ‘Let It Happen’ verwacht ik dat het uit beide van de eerder vernoemde hoeken punten kan en zal krijgen en daarom zie ik het ook als een van de kanshebbers voor winst deze ronde. Het is toch een wat ander soort muziek dan Kylie Minogue maar nog steeds vrij bekend bij het grote publiek en dat kan wel eens de succesformule zijn voor Tame Impala. Zelf zou ik ook graag een nummer van hen hebben ingezonden dus puntjes vanuit Denemarken kan Pavel Nedved wel verwachten!

ifm1rc89w.png
Australische muzieklegende Nick Cave zal in verschillende gedaanten langskomen deze ronde en hier is dat in de rockgroep Grinderman, samen met enkele leden van The Bad Seeds. Erg lang heeft de groep niet bestaan, al hebben ze er toch deze ‘No Pussy Blues’ aan overgehouden. Het nummer gaat over een man die vrouwen probeert te verleiden maar telkens afgewezen wordt, en volgens Nick Cave himself zit er iets autobiografisch achter. Zo zie je maar dat zelfs sterren het soms lastig hebben.

gfbp7sdzg9wsr.png
De volgende artiest die mag aantreden is opnieuw een singer-songwriter genaamd Nick Murphy alias Chet Faker als artiestennaam. Aan de 72 miljoen views op Youtube te zien is hij vrij populair al zei zijn naam me niet meteen iets, al kan dat aan mij liggen natuurlijk. Ik vind het daarom ook moeilijk om deze ‘I’m Into You’ in te schatten dus later we ervan uitgaan dat Macedonië zoals gewoonlijk wel bij de eerste helft van de ronde zal eindigen.

ikiwkm9bxafij.png
Van een man in zijn eentje gaan we naar vier mannen in een en dezelfde band, meer bepaald in de boyband 5 Seconds of Summer. In Nederland wachten de heren nog op hun eerste hitnotering, in België hebben ze er toch al een vijftal gehad en daarvan was deze ‘She Looks So Perfect’ de eerste. Enkel de eerste vijf seconden van het nummer komen me bekend voor eigenlijk, al verwacht ik wel dat ze redelijk zullen scoren door het catchy karakter van het nummer.

9cep0jkq.png
Geen mannengroep nu, wel een vrouwenduo genaamd The Veronicas en wat voor een duo! Het gaat om de eeneiige tweeling Lisa en Jess Origliasso en zoals de achternaam misschien al doet vermoeden zijn ze Australisch met Italiaanse roots. In de videoclip van ‘Untouched’ kan je trouwens zien dat een nagenoeg identieke tweeling zijn zo zijn voordelen kan hebben. Enfin, of ze er hier ook voordeel uit gaan halen hangt van jullie liefde voor 00’s hits af.

ivyja3cl5.png
Net had ik Nick Cave & The Bad Seeds al even vernoemd en hier zijn ze dan in voltallig gezelschap! Met ‘Into My Arms’ treden ze aan met een van hun bekendere nummers, als het al niet het bekendste is want zeg nu zelf, bijna iedereen zal dit wel kennen. Dat kan een voordeel zijn maar evengoed een nadeel indien mensen liever de onbekendere nummers van Nick Cave punten willen geven. Gezien zijn hoge positie in het klassement zullen we erop vertrouwen dat Bosko Balaban ook nu goed heeft gekozen en mooi gaat eindigen.

nybm3js3e6a2.png
The Veronicas zorgden al voor de eerste familiale band in deze ronde en nu sluiten broer en zus Angus en Julia Stone eveneens aan bij deze categorie. Of het in Sydney geboren duo met ‘The Devil’s Tears’ hoog zal eindigen denk ik eerlijk gezegd niet gezien het alles-of-nietsverhaal van Tibet in dit Songfestival. De drie keren dat ze hoger dan eindigden dan de vijftiende plaats was dat ofwel als winnaar ofwel als runner-up. Aangezien ik niet verwacht dat dit nummer bij de eerste drie zal eindigen, zullen we eens zien of de eerdere logica van alles of niets gerespecteerd wordt.

9yniyhcjlc7z.png
Vanuit Vietnam krijgen we volgens mij een van de oudere nummers uit deze ronde, als het al niet het oudste nummer is. The Easybeats waren namelijk enkel actief in de jaren ’60 en uit die periode dateert ‘Friday on My Mind’ dan ook. Om nog even bij het familiethema van daarnet te blijven, gitarist George Young is de broer van Angus en Malcolm Young die we natuurlijk beide kennen van AC/DC. En daarmee is het bruggetje naar de volgende inzending ook weer gemaakt.

xck427igou.png
Voor de tweede keer dit Songfestival mogen we AC/DC verwelkomen en na hun vierde plek met ‘Highway To Hell’ in de 70’s ronde zijn de verwachtingen natuurlijk hoog. Al vrees ik dat ze deze ronde niet zo hoog zullen eindigen als destijds omdat het misschien toch wat te voor de hand liggend was voor sommigen om AC/DC te kiezen. Maar ‘Thunderstruck’ blijft wel een zeer gekend nummer en daarmee moet je in principe altijd rekening houden.

wmr4s4x8jd9lj.png
Bij de naam Gabriella Cilmi zullen de meesten wel aan een andere hit van haar denken en ik zal al verklappen dat we de Australisch-Italiaanse nog een tweede keer aan het werk zullen horen deze ronde. Van namen als AC/DC en Kylie Minogue had ik nog wel verwacht dat ze meerdere keren langs zouden komen maar het is leuk dat er ook een onverwachte dubbele artiest inzit. Uit betrouwbare bron heb ik al vernomen dat er vanuit Oekraïne geen punten zullen gaan naar de andere inzending van haar, benieuwd of de omgekeerde beweging voor ‘On A Mission’ wel zal gebeuren.

11nvl2rv40bx.png
Zo lang de naam van deze rockband, zo’n lang nummer is ‘Crumbling Castle’. Met zijn bijna elf minuten zal het trouwens wel tot de langste inzendingen van dit Songfestival behoren denk ik zo. Dit nummer is slechts een jaartje oud en komt van een van de maar liefst vijf albums die King Gizzard & The Lizard Wizard in 2017 uitbrachten. Voor de liefhebbers, ze komen nog een keer langs deze ronde met een nummer uit een van de albums.

yb85aeyl.png
We vatten deel 2 aan met de inspiratiebron voor één van de grote afwezigen in deze ronde. In 1989 speelde Kylie Minogue een ravisante blonde in de film ‘The Delinquents’. Genoeg redenen voor toenmalig vriendje Michael Hutchence om er met zijn band INXS een nummer rond te maken in de vorm van ‘Suicide Blonde’. Ook 20 jaar na Hutchenes dood blijft INXS één van de grootste Australische rockbands.
In de clip van ‘I can’t get you out of my head’ eerder deze ronde, gunt Kylie ons ook na 37 kijkbeurten net geen nip slip. Hier trekt ze een blik figuranten open die datzelfde spelletje mogen spelen. Nochtans nergens voor nodig, want ondanks dat ze dit jaar tram 5 opstapt, mag deze suicide blonde nog steeds gezien worden.
LGBT-iconen onder elkaar, zij het op een ietwat verschillende schaal. Hier is Kylie uit Australië voor Aaron uit België.

9uwnz858.png
Net zoals voorgangster Kylie Minogue was het een rol in de soapserie ‘Neighbours’ die Delta Goodrem in de publieke belangstelling bracht. Hoewel ze al een EP en meerdere singles onder haar naam had toen ze op haar 18e Nina tucker ging vertolken, kwam de grote muzikale doorbraak er tijdens haar periode in ‘Neighbours’ met de release van haar eerste album ‘Innocent Eyes’. Met 5 nummer 1 hits en 29 weken op 1 in de albumlijst, is het tot op de dag van vandaag het meest succesvolle Australische album ooit. Veel heeft Delta er in deze periode echter niet van kunnen genieten. In hetzelfde jaar werd ze immers geconfronteerd met lymfeklierkanker. Het zou tot 2005 duren voor ze terug op de planken stond.
Tien jaar later werd deze ‘Wings’ de titelsong van haar ondertussen 5e album. Ze liet zich er muzikaal voor inspireren door onder andere Calvin Harris en London Grammar.

jfyuvy3rf64lp.png
Idool, X-factor, The Voice en…. Neighbours? Ook Natalia Imbruglia’s eerste stappen in de business zijn terug te herleiden tot de immer populaire soapserie. Twee jaar lang gaf ze gestalte aan Beth Brennan, nog voor ze 20 jaar oud was. Later zou ze nog zij aan zij spelen met Rowan ‘Mr. Bean‘ Atkinson in Johnny English.
Toch kennen we haar vandaag vooral als zangeres, bijna uitsluitend vanwege haar allereerste single, Torn, die eigenlijk helemaal niet hààr single is. Vier jaar voordat Natalia het nummer coverde, zetten de leden van Amerikaanse rockband Ednaswap een éérste versie op papier. De Deense  Lis Sørensen kreeg de eer om de eerste ingezongen versie uit te brengen op plaat, zij het volledig in het Deens. Nadien zou Ednaswap en een aantal andere bands hetzelfde doen, zonder al te veel succes. Het was wachten op Natalia Imbruglia’s versie voor het nummer om de wereld rond te gaan. In eigen land heeft het weliswaar nooit de top van de hitparade bereikt. In oa België, Zweden, Canada en Spanje deed het dat wel. Nu ook op PCM Focus?

hi5n27zp4a7q8.png
King Gizzard & The Lizard Wizard, het had zomaar een tongtwistervraag in Level X kunnen zijn. Dat krijg je wanneer een aantal muzikanten geen compromis kunnen vinden over een naam en dan maar beslissen om verschillende referenties bij elkaar te gooien. Je herkent er onder andere een verwijzing naar Jim Morrison, de lizard king.
Zo moeilijk de bandnaam, zo eenvoudig is de tekst van dit nummer. Meer dan 50 keer wordt het woord Rattlesnake uitgesproken, maar kwalijk kan je het deze heren niet nemen. Als je 5 albums en 64 nummers uitbrengt op één kalenderjaar, 2017, mag dat.
De muziek van King Gizzard & The Lizard Wizard laat zich indelen in de microtonale beweging. De technische uitleg zegt dat deze muziek meer dan 12 toonintervallen in een octaaf kent. Een meer tastbare versie is dat het tonen gebruikt die tussen 2 toetsen op een piano vallen. Vooral in de Arabische muziekwereld is dit populair.

6srcqr.png
Je weet dat je met een melancholische band te maken hebt als ‘The Weeping Song’ wordt omgeschreven als de titelsong van het eerste ietwat luchtige en uplifting album van de band. En daar had Nick Cave een goeie reden voor. Na een succesvolle periode in rehab was hij immers gevallen voor de charmes van de Braziliaanse journaliste Viviane Carneiro. Meteen de reden waarom dit album in 1989 werd geproduced in Sao Paolo. Het stel trouwde en kreeg vrijwel meteen een kind. Nog geen jaar later werd Nick Cave opnieuw vader, zij het van een andere vrouw. Toch zou het huwelijk met zijn Braziliaanse nog 5 jaar standhouden.
In ‘The Weeping Song’ beschrijven Nick Cave en Blixa Bargeld een wenende maatschappij, zij het met een ironisch/satirische ondertoon, Gesterkt door een bijna lachwekkend simplistische videoclip, is de meer luchtige ondertoon subtiel aanwezig.
Maak u klaar voor de special effects van het subsidieloze amateurtheatergezelschap nukkige Nick en zijn sombere saadjes.

6meggg8atasvt.png
Een echt succesvolle band kan je Bag Raiders bezwaarlijk noemen. In het twaalfjarig bestaan van dit electroduo hebben ze slechts één volwaardig album uitgebracht, dat enkel in eigen land een aantal weken de hitlijsten kon betreden. Qua singles is het niet veel beter gesteld, al wist dit ‘Shooting Stars’ genoeg Australiërs te bekoren om in 2009 net in de top 20 van de populairste songs te geraken.
Toch is dat niet de reden waarom we dit nummer allemaal zullen herkennen. Daar zit in eerste instantie Harambe, en later een papzak die van een brug springt voor iets tussen. Het afgelopen jaar zagen we elke mogelijke figuur door het vacuum van het heelal zweven op de tonen van shooting stars, in wat één van de populairste memes van het jaar moet geweest zijn, maar whose meme reigns supreme?

ppe2j86x.png

Over naar een echte klassieker. John Farnham mag dan wel geen huiskamernaam zijn, in 1986 had hij met ‘You’re the voice’ een echte wereldhit te pakken, een succes dat hij nooit meer wist te benaderen. Niet bij gebrek aan pogingen, want na 1986 bracht hij maar liefst nog 15 albums uit. Nationaal bleef hij echter sterk scoren. Als enige Australische artiest heeft hij 5 decennia lang minstens één nummer helemaal bovenaan de hitlijst weten te brengen. De eerste in die rij was ‘Sadie the cleaning lady’, de bestverkochte Australische plaat van de jaren ’60.
Tot op de dag van vandaag blijft Farnham muziek maken. De laatste jaren vaak in het gezelschap van Olivia Newton John, met wie hij verschillende duetten heeft opgenomen. Die samenwerking ligt echter plat vanwege de strijd van Olivia tegen borstkanker, die zich het afgelopen jaar voor de 2e keer in haar leven manifesteerde.

w6kss3x5uziu.png
‘Nothing sweet about me’. Gabriella Cilmi rijgt de leugens elkaar in haar monsterhit die later dit  jaar 10! kaarsjes mag uitblazen. Wat worden we oud. Oud was Gabriella allerminst toen ze werd ontdekt als artieste. Op een lokaal feestje voor de Italiaanse gemeenschap in Melbourne – ze is van Italiaans-Albaanse afkomst -  begon ze spontaan  ‘Jumpin' Jack Flash’ van de Rolling Stones te zingen. Een grote meneer bij Warner Bros was één van de getuigen en bood haar promt een platencontract aan. Ze was toen 13.
Cilmi laat zich naar eigen zeggen inspireren door oa Nina Simone, Janis Joplin en Led Zeppelin, maar in de populaire media wordt ze op muzikaal vlak vooral vergeleken met wijlen Amy Whinehouse.
‘Sweet about me’ is trouwens één van de titelsongs in de Sims 2. De simlish-versie van het nummer heeft ze zelf ingezongen.

blomau898.png
In 1984 verlaten de laatste leden van de Pintupistam noodgedwongen hun eeuwenlange thuishaven in het westen van de vruchtbare Gibsonwoestijn. Het einde van een decennialange strijd tussen de Aboriginals en de Australische overheid, die het gebied om militaire redenen claimt. De Aboriginals worden naar her en der gestuurd, zonder rekening te houden met hun leefwereld. Families worden uit elkaar gerukt en velen sterven aan nietszeggende ziektes, deels vanwege de slechte leefomstandigheden waarin ze worden gedropt, deels omdat het immuniteitssysteem van de afgeschermde stammen niet is aangepast aan de geciviliseerde wereld. Het noopt rockband Midnight Oil ertoe om één van de grootste protestsongs van de jaren ’80 te schrijven. Deels met succes, want vandaag leven heel wat Aboriginals terug in hun vertrouwde habitat.
In 2000 mocht Midnight Oil de Olympische Spelen in Sidney afsluiten in wat een zeer symbolisch optreden werd. Een zaal vol feestende atleten uit alle hoeken van de wereld.

ze9hqkl.png
Voor de tweede keer vanavond mogen onze rockende elektriciens het podium betreden, dit keer met een tributenummer. Geschreven door nieuwbakken zanger Brian Johnson in 1980, enkele maanden nadat de vorige zanger Bon scott het leven liet bij een avondje stappen. Op de achterbank van een Renault 5 stikte hij in zijn braaksel na een overdosis heroïne.
Ondanks de sombere achtergrond wou de band er geen melancholisch en triest nummer van maken. Het moest een viering worden van het snelle en uitbundige leven dat Bon Scott leidde. Daar zijn ze wonderwel in geslaagd. De iconische gitaarriff blijft bijna 40 jaar later helemaal overeind.
Ondertussen is ook Brian Johnson niet langer actief als zanger, en heeft Guns N' Roses-zanger Axl Rose het roer voorlopig overgenomen. Johnson sukkelt sinds 2016 met zijn oren. Het is koffiedik kijken of hij nog terugkeert. En daar stopt de malaise niet want afgelopen jaar liet gitarist Malcolm Young het leven, nadat in 2014 dementie bij hem werd vastgesteld.

oj03in6i4tfzr.png
Voor we naar de koploper in het klassement gaan, krijgen we eerst zijn grootste uitdager! De nummer twee in de rangschikking neemt ons mee terug de 90's in met Savage Garden, een pop duo bestaand uit Darren Hayes en Daniel Jones.  De naam Savage Garden hebben ze genomen van het boek 'The Vampire Chronicles' van Anne Rice. Het duo was een goede 7 jaar bij elkaar. Twee keer hadden ze in eigen land een nummer 1 hit te pakken: 'Truly Madly Deeply' en het nummer wat je zo gaan horen: 'To the Moon and Back'! In 2001 stopte het duo ermee, maar toen hadden ze al wel miljoen albums en singles verkocht! Vliegt Edwin van Cleef naar een uitslag zo hoog als de maan of blijft hij op aarde? 

r19235.png
Onze leider in het klassement doet het deze ronde met een minder bekend nummer in de vorm van Rivers van de Australische DJ en producer Thomas Jack. Hij omschrijft zijn muziek als ‘tropical house’ een term die hij in 2013 zelf aan zijn muziek toekende. Sindsdien zijn heel wat artiesten op de tropical housetrein gesprongen. Onder andere onze Lost Frequencies en Bakermat laten zich in het genre indelen. Helemaal populair werd het toen Justin Bieber in 2015 met het album ‘Purpose’ op de proppen kwam. Onder andere ‘What do you mean’ en ‘Sorry’ worden als Tropical house omschreven.
Thomas Jack kreeg de muziekmicrobe te pakken door het playstation 2-spel Ejay, waarmee je op een basisniveau nummers kan maken aan de hand van verschillende soundbytes. De dag van vandaag is Thomas overgeschakeld op iets professionelere Ableton Live software.

941t2t9q.png
Timothy Jude Smith volgde jarenlang een opleiding aan het muziekconservatorium van Sidney, tot hij de school al dan niet noodgedwongen moest verlaten nadat hij het brandalarm moedwillig liet afgaan. De klassiek geschoolde trompettist begon in 2005 EDM-aspecten onder zijn muziek te zetten en voila, Timmy Trumpet was geboren. Ondertussen is hij uitgegroeid tot één van de grootste DJ’s van Australië. Zijn grote hit ‘Freaks’, die we enkele rondes geleden al zagen passeren, zit daar zeker voor iets tussen. in een samenwerking met DJ Krunk! mag Timmy Trumpet u proberen overtuigen met zijn nieuwste single ‘Al Pacino’. Volgens de overlevering omdat alleen hij het volledige publiek van het nodige wit poeder kan voorzien om een hele draaisessie van deze heren door te komen. Of ze het spul gebruiken om hun neus, Timmy’s trumpet, dan wel hun oren mee vol te stoppen, is niet geweten.

zhjneofvu9.png
Tijd voor één van de weinige ballads deze ronde. Daniel L'amour kiest voor de enige internationale hit die naam waardig van muzikant Alex Wasiliev, die zich na de plotse dood van zijn moeder als eerbetoon liet omdopen naar Alex Lloyd, haar familienaam.
Lloyd begint zijn solocarriere onder het toeziend oog van Miles Copeland III, die we vooral kennen als voormalig manager van The Police. In zijn studio leert Alex zelf nummers schrijven, met het succesvolle album - In eigen land goed voor dubbel platinum -  ‘Watching Angels Mend’ tot gevolg. Eén iemand hield er echter een andere mening op na. Volgens vrachtwagenchauffeur Mark O'Keefe was er van zelf geschreven weinig aan, en had Miles Copeland er al helemaal niets mee te maken. Hij klaagde Alex in 2008 aan met de claim dat ze samen het nummer ‘Amazing’ hadden geschreven in een dronken bui toen ze pas 16 jaar waren. Alex beweerde de man nog nooit te hebben ontmoet en kreeg gelijk.
In 2002 moest dit nummer nipt de duimen leggen voor Kylie Minogue’s ‘I can’t get you out of my head’ als populairste Australische song van het jaar, benieuwd of die volgorde ook hier gerespecteerd wordt.

ub11x9bnz8s.png
Afsluiten doen we met onze nieuwkomer uit Schotland. Met Chandelier kiest Wolverine voor een van de allergrootste nummers van de afgelopen 5 jaar. Met meer dan 1.8 miljard views is het één van  de 25 meest afgespeelde youtubevideos aller tijden. En dan te bedenken dat Sia het nummer ei zo na aan een andere artiest had gelaten. Na de release van haar 5e album in 2010 besloot Sia de spotlights achter zich te laten. De ziekte van Graves had haar op dat moment zodanig in de greep dat ze zowel fysiek als mentaal helemaal op was. Bovendien vond ze een leven als onderdeel van het publiek domein helemaal niks. Ze besloot zich achter de schermen te focussen op het schrijven van nummers voor andere artiesten. Onder andere Diamonds van Rihanne en Double Rainbow van Katty Perry komen van haar hand. Dat was ook het lot van Chandelier, maar na de release van ‘Elestic Heart’ voor de film ‘The Hunger Games: Catching Fire’ ging het terug kriebelen en besloot Sia wijselijk om Chandelier zelf op te nemen als titelsong voor haar 6e studioalbum ‘1000 Forms of Fear’, dat de wereld zou veroveren in 2014.

Dat waren alle 31 liedjes! Hier heb je ze allemaal nog een keer op een rijtje!

Spoiler

The Avalanches - Frontier Psychiatrist
The Whitlams - You Sound Like Louis Burdett
Pendulum - Witchcraft
Kylie Minogue - Can't Get You Out Of My Head
Sarah Blasko - All I Want
Tame Impala - Let It Happen
Grinderman - No Pussy Blues
Chet Faker - I'm Into You
5 Seconds of Summer - She Looks So Perfect
The Veronicas - Untouched
Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
Angus & Julia Stone - The Devil's Tears
The Easybeats - Friday on My Mind
AC/DC - Thunderstruck
Gabriella Cilmi - On A Mission
King Gizzard & The Lizard Wizard - Crumbling Castle
Kylie Minogue - All The Lovers
Delta Goodrem - Wings
Natalie Imbruglia - Torn
King Gizzard & The Lizard Wizard - Rattlesnake
Nick Cave & The Bad Seeds - The Weeping Song
Bag Raiders - Shooting Stars
John Farnham - You're The Voice
Gabriella Cilmi - Sweet About Me
Midnight Oil - Beds Are Burning
AC/DC - Back In Black
Savage Garden - To The Moon And Back
Thomas Jack - Rivers
Timmy Trumpet & Krunk! - Al Pacino
Alex Lloyd - Amazing 
Sia - Chandelier

Citaat

De punten mag je naar mij opsturen (Levi) en dat graag voor zaterdag 24 maart 23.59 uur!

@tijs02 @Dahls @Aaron @LSDS @Jeis @ddamore @Stefanvk @Evert @Jarne @Michal Kwiatek @Mark0174 @robbe007 @sepvanmarckefan @wielermannetje @Zeus @Stinooo @Luuk. @freire28 @Jodelaar @Danny @Erik @Jimski @PinGuN667 @Wolverine @Dinoow @Siempie @Mark1987 @Cyril @Michiel910715 @Hendrik 

Edited by levi

Ik ben de enige met Sia (imo toch de beste Australische artiest). :o 

Ik ken de meeste songs niet, dus we gaan zien of er nog wat goede muziek tussen zit.

54 minuten geleden zei Wolverine:

Ik ken de meeste songs niet, dus we gaan zien of er nog wat goede muziek tussen zit.

Mss omdat dat totaal niet origineel is

Had in eerste instantie ook een nummer van King Gizzard. Maar dat nummer was toen, nu niet meer trouwens, al gekozen. En misschien maar beter zo. 3 nummers van dezelfde band hadden bij originaliteitspunten gekost. 

1 uur geleden zei Wolverine:

Ik eis diskwalificatie

6 minuten geleden zei Zeus:

Ik eis diskwalificatie

"Ik vind Sia de beste Australische artiest."
"De meeste liedjes in deze ronde ken ik niet"

Volgens mij moet je die eerste zin dan ook niet zo serieus nemen. :)

29 minuten geleden zei LSDS:

"Ik vind Sia de beste Australische artiest."
"De meeste liedjes in deze ronde ken ik niet"

Volgens mij moet je die eerste zin dan ook niet zo serieus nemen. :)

Eens. Maar na het horen van deze liedjes, is die mening nog steeds niet veranderd. 

51 minuten geleden zei Stinooo:

Mss omdat dat totaal niet origineel is

Het is inderdaad niet zoals origineel als sommige andere liedjes. Wel vind ik het persoonlijk één van de betere ingestuurde liedjes.

53 minuten geleden zei Wolverine:

Wat een ronde, zeg. Pfff. 

Hier op terugkomend, de nummers van @sepvanmarckefan@Danny@Michal Kwiatek en @Stinooo staken er wel boven uit, wat mij betreft. Daarachter kwam een sterk middenveld van ongeveer 12 songs, waar er dus enige van zijn geslachtofferd.

Edited by Wolverine

Wie is deze troll?

Het nummer van Danny nota bene...