Michal Kwiatek

[Focus] Focus Songfestival 3

Uitslag  

21 members have voted

This poll is closed to new votes
  1. 1. Wat kies je?

• Het nieuwe systeem
    • Het scorebord

1,639 posts in this topic

Dit had ik totaal niet aan zien komen. Bijna laatste met Alphaville :( 

Had een wat mindere uitslag wel zien aankomen. Gelukkig vond ik voor de volgende ronde wel een nummer dat gaat scoren.

1 uur geleden zei Jimski:

Dit had ik totaal niet aan zien komen. Bijna laatste met Alphaville :( 

had ook wel verwacht dat 'big in japan' en 'belfast child' veel dichter bij 'englishman in new york' en 'walking in memphis' gingen liggen.

kan me voor de rest goed vinden in de uitslag, @ddamore verdiende wel eens een overwinning. Persoonlijk ook weer best een goeie ronde :D

De top 10 streak continues.

Want nee, hij is nooit onderbroken. :puh:

Lage middenmoter, had niet anders verwacht met een categorie die me zo slecht ligt :( 

Linkerrijtje en hoger dan het nummer dat ik in eerste instantie wilde kiezen, prima 

Bedankt voor de punten voor Brel.

Winnaar is ook een nummer die van mij punten heeft gekregen en had vrijwel iedereen in zijn top 10, dus gefeliciteerd @ddamore

Ronde 19: Zonde van de zendtijd

Deze ronde is een van de vele suggesties die we hebben binnengekregen, we moedigen jullie aan om dit blijven te doen wanneer je iets leuks te binnen schiet! De negentiende ronde zal bestaan uit nummers over iets wat aan zonde gerelateerd kan worden. Ik denk hierbij aan moord, diefstal, overspel, leugens, hebzucht, luiheid... Dit kan in de titel zitten maar dat hoeft niet per se, zolang de zonde maar duidelijk in het nummer terug te vinden is.

Ronde 20: Top 2000

De periode van de Radio 2 Top 2000 ligt inmiddels weer achter ons maar toch zullen we er een ronde aan wijden! Heel de lijst gebruiken zullen we echter niet doen, enkel de nummers die ooit bij de beste 25% zijn geëindigd zijn goed genoeg. Voor de duidelijkheid, je mag dus enkel nummers inzenden die ooit in de top 500 van de lijst hebben gestaan, het maakt niet uit wanneer. Ik ben ervan overtuigd dat iedereen in deze uitgebreide lijst wel iets naar zijn smaak vindt. Je kan de Top 2000 makkelijk raadplegen via deze link https://www.nporadio2.nl/top2000

image.png

p0psy6e4g63ew.png

1swjyb.png

Door zijn eerste rondewinst schuift Ddamore een eindje op in het klassement, al is de top tien wel nog veraf. Dat is voor Jarne al een zekerheid, en hij kan misschien zelfs nog hopen op een podiumplaats in de eindstand. Die andere man op het podium; Michiel910715, geraakt met zijn tweede bronzen medaille op rij stilaan definitief weg uit de onderste regionen. De top drie in de tussenstand blijft ongewijzigd, ook de verschillen tussen deze heren blijven nagenoeg hetzelfde.

Zoals Mark hierboven al gezet heeft, is het tijd voor ronde 19. Daarvoor heb ik nog geen inzending ontvangen van @sepvanmarckefan @ddamore @PinGuN667 @Andy Schleck @Mark1987 @tijs02 @Zeus @Stinooo. De deadline voor deze ronde is zondag 13 mei om 22u.

Citaat

Ronde 19: Zonde van de zendtijd

Deze ronde is een van de vele suggesties die we hebben binnengekregen, we moedigen jullie aan om dit blijven te doen wanneer je iets leuks te binnen schiet! De negentiende ronde zal bestaan uit nummers over iets wat aan zonde gerelateerd kan worden. Ik denk hierbij aan moord, diefstal, overspel, leugens, hebzucht, luiheid... Dit kan in de titel zitten maar dat hoeft niet per se, zolang de zonde maar duidelijk in het nummer terug te vinden is.

@Cyril @Hendrik @Erik @Jimski @Jeis @Danny @LSDS @Evert @robbe007 @Michiel910715 @Jarne @Stefanvk @Aaron @Luuk. @Dahls @wielermannetje @levi @freire28 @Zeus @Jodelaar @Siempie @suigfdhuibsyret @Mark0174 @aron24

Edited by Michal Kwiatek

Deze zou ook goedgekeurd zijn denk ik?

Edited by Jeis

79gd1l0ifdipi.png

vsyko9hv.png

We beginnen deze ronde met de Britse singer-songwriter Rag’n’Bone Man, in het echte leven Rory Graham genaamd. Hij is natuurlijk vooral bekend van zijn hit ‘Human’, waarmee hij in België vorig jaar een hele tijd op nummer één stond in de Ultratop. Deze ‘Guilty’ dateert van voor zijn grote doorbraak en zal bij de meesten hier dus wat minder gekend zijn. We zullen zien of Pavel Nedved hiermee toch zijn vierde top tien-notering op vier mee zal kunnen halen.

iohsy5zk8t.png

Van heel recent gaan we naar een jaar waarin, op één iemand na, nog niemand van ons op deze aardbol rondliep volgens mij. 10cc stond met ‘Dreadlock Holiday’ in 1978 enkele weken op één in de Nederlandse Top 40 dus destijds was het toch vrij gekend. We hoorden de Britten trouwens al eens aan het werk in ronde 8, toen ze zestiende werden namens Andorra met ‘Wall Street Shuffle’. Hier doen ze het dus met ‘Dreadlock Holiday’, dat gaat over een toerist die bestolen wordt door vier mannen in Jamaica.

08vrqg651m.png

Als volgende gaan we luisteren naar een man die graag de hemel in zou willen, ondanks alle zonden die hij begaan heeft. En dan weet je natuurlijk dat het over ‘Knocking on Heaven’s Door’ gaat. Ook Guns N’ Roses kwam al eens eerder langs in dit Songfestival. In ronde 12 behaalden ze een twaalfde plaats met hun ‘November Rain’. De echte (soms overdreven opgewaardeerde) klassiekers scoren hier niet altijd even goed dus ik weet niet zo goed wat ik ervan moet verwachten.

jklvmrwox8p.png

Ook oorlog is uiteraard een zonde en daartoe kunnen we de Vietnamoorlog zeker rekenen. Naar welke oorlog in Vietnam de Black Angels precies willen verwijzen is mij niet meteen duidelijk. Aangezien het nummer ‘The First Vietnamese War’ heet zou je geneigd zijn om te zeggen dat het gaat om de oorlog tegen Frankrijk net na de Tweede Wereldoorlog. Langs de andere kant komt in de tekst de term ‘charlie’ voor, die de Amerikanen tijdens de meest gekende Vietnamoorlog gebruikten voor de Vietnamezen. Enfin, genoeg geschiedenis, laat ons nu maar van de muziek genieten.

50j9n90fz.png

De Vietnamoorlogen liggen al een hele tijd achter ons, de periode waarin de Amerikaanse singer-songwriter Cris Cab nog niet. In 2013 had hij namelijk een hitje te pakken met deze ‘Liar Liar’, al was dat in de Benelux nu weer niet zo’n immense hit. Maar toch goed genoeg om ervoor te zorgen dat het herinnerd werd en mag aantreden in dit Songfestival. Ene Pharrell Williams werkte trouwens mee hieraan, ongeveer in dezelfde periode als zijn wereldhit ‘Happy’. Zo’n vaart liep het helaas niet voor Cris Cab, die een beetje is stilgevallen qua succes bij het grote publiek.

7lajq344l91h.png

Dat stilgevallen qua succes geldt ook wel een beetje voor The Black Eyed Peas aangezien hun laatste album toch al uit 2010 dateert. Met deze ‘Where Is The Love?’ braken ze in 2003 door en werden ze een van de meest succesvolle groepen uit de 00’s, waar ze hit na hit scoorden. ‘Meet Me Halfway’, mijn favoriete nummer van hen, viel in ronde 4 helaas niet zo geweldig in de smaak. Aan mij zal het deze ronde niet gelegen hebben, mocht het weer tegenvallen voor TBEP.

cq9rphx.png

Van de ene wereldhit gaan we naar de volgende want Justin Bieber wil even sorry zeggen voor alle fouten die hij gemaakt heeft. Daarvoor gaan we terug naar 2015, toen Justin qua muziek wat meer in de smaak begon te vallen bij een breder publiek na zijn ‘Baby’-tijdperk. Met deze ‘Sorry’, ‘What do you mean?’ en ‘Love Yourself’ scoorde hij drie wereldhits op korte tijd. Benieuwd of hij hier ook zo in de smaak zal vallen.

2vayx4.png

Met Radiohead komt er nog eens een iconische band langs die we nog niet zijn tegengekomen in dit verhaal. ‘Creep’ is het (nog) niet, maar ook ‘Karma Police’ is toch wel een vrij gekend nummer van de mannen rond Thom Yorke. Het gaat over dat mensen geneigd zijn om commentaar te geven op alles wat anderen doen en zichzelf beter voelen dan die anderen. Op het einde van het nummer lijkt er een soort inzicht te komen dat we dit niet zouden mogen doen, en het dus een zonde is. 

nmwtlr.png

Voor de mensen die aan het vorige Songfestival meededen, zal deze ‘Losing My Religion’ wel bekend klinken. En ook voor zij die dat niet deden want het is toch een vrij gekend nummer. Destijds werd R.E.M. zevende op twintig inzendingen, hoge middenmoot dus ergens. De persoon die het toen heeft ingezonden doet ook nu mee dus wie weet kan Oostenrijk wel hoge punten verwachten vanuit Palestina.

it3q30ndsjxz.png

Na enkele mindere rondes heeft de nummer zes in het klassement zich vorige ronde toch herpakt met een knappe vierde plaats. Deze keer kiest hij voor stevigere rock om zijn hoge positie te verdedigen. ‘Killing In The Name’ gaat over racisme en meer bepaald over de Ku Klux Klan, een groepering die we toch als zondaars mogen omschrijven. Rage Against The Machine mocht hiermee ook aantreden in de vorige editie van het Songfestival in de ronde van de gitaarsolo’s. Net als bij R.E.M. doet de persoon die het toen inzond ook nu mee, we zullen dus extra in de gaten houden wat Noorwegen doet bij deze inzending.

od4xl0a9.png

De wereldberoemde singer-songwriter Bob Dylan kreeg in 2016 de Nobelprijs voor de Literatuur "for having created new poetic expressions within the great American song tradition". Ook in 'Like a Rolling Stone' vertelt Dylan een verhaal, namelijk dat van een vrouw (of man) die in het verleden alles had wat te wensen viel en daar ook echt naar leefde, maar ondertussen zo arm is als de straat. Deze hit van Bob Dylan is een echte klassieker en werd in 2004 door het befaamde Rolling Stone Magazine zelfs uitgeroepen tot het beste nummer ooit. Het is dan ook vanzelfsprekend dat het ook voldoet aan de eisen om in de volgende ronde genomineerd te mogen worden.

sukmctk.png

Na één van de meer verhalende nummers deze ronde, is het de beurt aan een nummer met vrij eenvoudige lyrics. Kurt Cobain roept in het nummer een keer of 25 op om verkracht te worden en vermeldt er een vijftien tal keer bij dat hij zeker niet de enige is. De woorden van Cobain moeten natuurlijk niet letterlijk genomen worden, want het nummer is een statement tegen verkrachting.
 In 1992 moest de band optreden op de MTV Video Music Awards. Oorspronkelijk werd vanuit MTV de vrijheid gegeven om een nummer naar keuze te spelen. Nirvana had besloten om 'Rape Me' op te nemen in de setlist, maar uiteindelijk werd toch besloten dat de band zijn grootste hit 'Smells Like Teen Spirit' zou moeten spelen. Hier hadden de mannen van Nirvana geen zin in, en uiteindelijk werd het op een akkoordje gegooid en zouden ze 'Lithium' -hun nieuwste single- spelen. Vlak nadat de band het podium betrad, begonnen ze echter toch 'Rape Me' te spelen. Enkele seconden later werd alsnog 'Lithium' ingezet. Cobain heeft later verklaard dat hij de mannen van MTV eens goed wilde beetnemen.

bfweofoxy.png

Een dikke tien jaar terug kende The Fray met 'How to Save a Life' zijn grote doorbraak. Alles wat de Amerikanen later produceerden, kon het succes van de tweede single van hun debuutplaat niet evenaren. Zowel in hun thuisland als in enkele andere grote landen bereikte scoorde het nummer een notering in de top vijf van de hitlijsten. Zoals de titel doet vermoeden, gaat het nummer over zelfmoord. In de officiële videoclip komen -naast de mannen van The Fray zelf- een hoop tieners die niet al te vrolijk zijn in beeld. Isac Slade, de zanger en schrijver van het nummer, schreef het nummer naar aanleiding van eigen ervaringen met een jongen op een kamp voor tieners die het niet al te gemakkelijk hadden.

81mb73vd8u5z.png

De Oekraïense inzending is er eentje voor de taalknobbels. Irina Rimes is een Moldavische zangeres die pas in 2016 doorbrak. Momenteel verblijft ze in Boekarest, de hoofdstad van buurland Roemenië. Voor Irina is dit geen probleem aangezien Roemeens ook de officiële landstaal is in Moldavië. In 'Beau' zingt ze over hoe ze drinkt om problemen te vergeten. Verder vraagt de donkerharige in het nummer om haar daar niet voor te veroordelen. Hoewel deze song nog geen twee maanden oud is, tikt de videoclip op YouTube al bijna de 10 miljoen views aan, wat toch vrij straf is voor een taal die slechts voor 24 miljoen mensen de eerste taal is. Met een videoclip met dik 20 miljoen en eentje met zelfs bijna 30 miljoen views op haar YouTubekanaal, lijkt Irina Rimes in haar thuisstreek meer dan een beetje populair te zijn.

2zjjrm.png

Waar de vorige inzending één van de meest obscure was, krijgen we nu terug een (moderne) klassieker voorgeschoteld. 'Stan' van Eminem valt echt een fenomeen te noemen. Naar aanleiding van dit nummer werd het woord 'Stan' vorig jaar toegevoegd in de Oxford English Dictionary. Samen met Dido vertelt Eminem het verhaal van Stanley die geobseerd is door Slim Shady. Nadat Stan vier fanmails had gestuurd zonder reactie, sloegen zijn stoppen door en besloot hij dronken een fatale rit te maken met zijn zwangere vrouw, gekneveld in de koffer. Eminem schreef 'Stan' rond 'Thank You' van Dido heen. De Britse zangeres kreeg hierdoor de eer om in de videoclip op te treden als de zwangere vrouw van Stanley.

3hn9gh39vwp.png

Na een afwezigheid van enkele rondes, zien we eindelijk onze deelnemer uit Gibraltar terug. Met "The Drugs Don't Work" zendt hij meteen de enige single waarmee The Verve ooit een nummer 1-hit scoorden, in thuisland Groot-Brittannië, in. Voor sommigen is het misschien een verrassing dat klassieker 'Bitter Sweet Symphony' piekte op plek twee in de hitlijsten. De titel van het nummer is heel eenduidig. Zanger Richard Ashcroft schreef het nummer naar aanleiding van zijn eigen -veelal frustrerende- ervaringen met verdovende middelen. Zoals iedereen weet, lost een lijn coke, een glas bier of een shot heroïne op zijn tijd natuurlijk geen grote problemen op. Verder heeft Richard Ashcroft tussen de splits en reünies van de band door ook een succesvolle solocarrière uitgebouwd.

vdpcfiya8ye9.png

Gaan we door met de bedenker van deze ronde: LSDS! De Australiër gaat voor een band uit Seattle, dat in de Verenigde Staten ligt! De groep, die is opgericht door de 25-jarige James Toledo Barnes, begon in 2010 met optreden. Hun eerste albums en singles werden nog niet heel goed ontdekt. In 2016 bereikte Barnes en de zijnen wel het ‘grote’ publiek! Het album ‘Teens of Denial’ werd namelijk erg goed ontvangen! Via de snelweg en het water, hoort u de indierock tonen van ‘Drunk Drivers/Killer Whales’, namens Australië!

zh5p5bbw.png

‘Hello, hello’ zeggen we tegen de heer Zeus! De Macedoniër neemt ons vaak mee, naar de uiteinden van de muziek, die een menig mens maar heel zelden te horen krijgt. De artiest Faced Like A Crow is een jongen die nieuwe versies maakt van bestaande nummers. Zo ook van het nummer ‘This is a Trick’, waarvan het origineel van de Amerikaanse band Crosses komt. U kunt genieten van seks, lust en vrouwen, verpakt in 1 nummer en aangeboden door Macedonië!  

dqs8zgcv092w.png

Het vorige gastland, Rusland, stuurt Rammstein richting Frankrijk! Sommigen zullen al denken: daar komt een hard en wild nummer aan! Maar dat valt alleszins mee, want ‘Klavier’ is één van de wat rustigere nummers, die deze Duitse metalband ooit heeft gemaakt. Het nummer gaat over een jongen die een meisje vermoord omdat ze nog een affaire had. 
Achter deze deur staat een piano..., en daar mag Rammstein zijn nummer ten gehore brengen namens Rusland!

3i02jabip.png

Ik ben blij om te zien dat sommige landen rekening houden met feit dat deze ronde in Frankrijk gehouden wordt!  We krijgen namelijk twee Franstalige nummers achter elkaar! De eerste komt van Jeis. Black M zingt over mensen die zichzelf pijn doen. Na dit nummer geluisterd te hebben, doen mijn oren in ieder geval geen pijn, integendeel, het luistert lekker weg! Dit is ‘On s'fait du mal’, de inzending van Colombia!

k8eweewyt4w6t.png

Jawel, wederom Jacques Brel! In de vorige ronde hij eindigde hij nog als 24e met ‘Vesoul’ en nu keert de Franse zanger terug met het nummer ‘Ne me quitte pas’! In dit nummer voel je de pijn van Brel in zijn zang, want dit nummer gaat over zijn liefdesbreuk. In die relatie vond hij zichzelf heel erg laf en dat is natuurlijk erg zonde! Kan Stinooo uit Malta, Brel begeleiden naar een zege in zijn thuisland?

zqzl0vs7.png

Over naar klassementsleider Suigfdhuibsyret. Hij kiest voor de drie koppige rockband Daughter, die ruim 8 jaar geleden het levenslicht zag in Londen. Het nummer ‘Youth’ wordt veel gebruikt in soapseries, dus wellicht ken je deze song van Nextflix. Ook werd dit lied een aantal keer gebuikt in reclames, zoals die van ITV voor de Tour de France van een paar jaar geleden. We gaan zien waar dit rustige rocknummer, namens Wales, gaat eindigen…

pijer6zsgxxv.png

Voor het volgende nummer gaan we vier jaar terug in de tijd. Calvin Harris bracht in het najaar van 2014 de song ‘Blame’ uit. Zoals dat zo vaak gaat bij Harris, wordt bijna alles wat hij op de markt smijt een hit. Bij dit nummer was dat niet anders, want zowel in de UK als in Nederland stond het op nummer 1. Een hoopgevend feitje dus voor de song die het voor Liechtenstein mag proberen!

cvxs96f4v4i.png

Na twee liedjes uit de 10’s gaan we naar een song uit de vroege 00’s! De nummer zes van de vorige ronde, kiest voor een nummer van Sophie Ellis-Bextor. Hoewel ze nog steeds actief is in de muziekwereld, kennen we haar hier vooral van de drie nummers die uit 2000 en 2002 komen: ‘Groovejet’, ‘Get Over You’ en ‘Murder on the Dancefloor’. Die laatste gaan we nu horen namens België!

fa75t30m98w9r.png

We blijven ook nog wel even in de 00’s, want ook Siempie heeft iets gevonden uit die periode, namelijk iets van: Joseph Edgar Foreman, ofwel beter bekend als: Afroman! In 2001 raakte zijn hit ‘Because I Got High’ de toppen aan van de hitlijsten en werd dit nummer ook nog eens genomineerd voor een Grammy Award! Wordt Sri Lanka de verrassing van deze ronde?

0f2x46v.png

Mark brengt ons ons deze ronde wat hiphopgeluid, afkomstig van het duo: Soul Position. In de vijf jaar dat ze actief waren (2002-2006), brachten ze twee albums uit. Van hun laatste album ‘Things Go Better with RJ and AL’ komt het nummer ‘Keys’, dat gaat over een moord en een diefstal. Geniet u vooral van de lekkere trompetmelodie, die u wordt aangeboden door het bergachtige Tibet!

dqujxxbbm53po.png

Onze ‘Top 10 steak man’ Erik, schotelt onze het bekendste nummer van de Amerikaanse band Foster the People! ‘Pumped Up Kicks’ werd een grote hit in Amerika en won zelfs een ‘Grammy’! De band wilde met dit nummer laten zien wat er in het hoofd omgaat van een geïsoleerd en psychotisch kind. In de Benelux deed dit lied het iets minder in de hitlijsten, al zegt dat natuurlijk nooit wat over de kwaliteit van het nummer! Wederom een top 10 voor Palestina?

jxhzrvkpda6m.png

Gaan we verder met organisator Michal Kwiatek. Hij laat ons een van z’n favoriete nummers horen. Dat nummer komt van de Amerikaanse punkrockband: The Offspring! Halverwege de 80’s werd deze groep opgericht, maar hun echte doorbraak was pas 10 jaar later toen ‘Come Out and Play’ een grote hit werd. Niet lang daarna verscheen het nummer dat we nu gaan horen: 'Self Esteem', dat gaat over een meisje dat misbruikt maakt van een jongen. Afijn, ik denk dat Denemarken zich tussen de favorieten mag scharen.

8xd8zslxht9.png

Na het geweld van Denemarken, zoeken we de rust op van Luxemburg. Alanis Morissette zullen sommigen kennen van de nummers ‘Ironic’ of ‘Hands Clean’, maar Wielermannetje kiest voor een van de onbekendere nummers van deze Canadese zangeres en dat is natuurlijk alleen maar leuk! We gaan luisteren naar ‘ Your House’. Liefhebbers van a capella muziek, zitten in ieder geval op de eerste rij bij Luxemburg!

ahuogm.png

Op naar het Oosten. Jimski kiest voor een song, die ook perfect had gepast in de volgende ronde! Dit nummer heeft namelijk nooit lager gestaan dan plekje 217 in de Top 2000! De band Marillion begon aan het einde van de 70’s met muziek maken en dan vooral aan de progressieve rock kant. In 1985 brak de band pas echt door, toen het nummer ‘Kayleigh’ ter wereld kwam. Dat is het nummer, waar je nu ook naar kunt gaan luisteren, namens Polen.

niw81eyu.png

Nu wilde ik gaan bellen voor het laatste nummer van deze ronde, maar… de bel doet het niet. Hoe dan ook luiden we, dankzij Evert, deze ronde vrolijk uit! Alhoewel… Je kent het gevoel vast wel: je hebt honger, maar er is niks in huis! Een doodzonde natuurlijk en daar zingen deze lange slungel en dat bolletje stof dus ook over! Ik zou zeggen: pak de pannenkoeken, limonade en chocolade er maar vast bij, want er moeten straks punten worden gegeven door jullie! Maar eerst nog even luisteren naar Ierland…

Dat was het dan! Ik wil graag nog @LSDS bedanken omdat hij de laatste stukjes geschreven heeft en er zo voor gezorgd heeft dat deze ronde er vannacht kon opkomen. De deadline om te stemmen is zondag 10 juni, 22u.

@Cyril @Hendrik @Erik @Jimski @Jeis @sepvanmarckefan@Danny @Evert @robbe007 @Michiel910715 @Jarne @Stefanvk @Aaron @Luuk. @Dahls @wielermannetje @levi @freire28 @Jodelaar @Siempie @suigfdhuibsyret @Mark0174 @PinGuN667 @Mark1987 @tijs02 @Zeus @Stinooo @Stijn_D-V @aron24

Hier nog eens alle inzendingen opgelijst:

Rag'n'Bone Man - Guilty
10cc - Dreadlock Holiday
Guns N' Roses - Knocking on Heaven's Door
The Black Angels - The First Vietnamese War
Cris Cab - Liar Liar
The Black Eyed Peas - Where Is The Love?
Justin Bieber - Sorry
Radiohead - Karma Police
R.E.M. - Losing My Religion
Rage Against The Machine - Killing In The Name
Bob Dylan - Like a Rolling Stone
Nirvana - Rape Me
The Fray - How to Save a Life
Irina Rimes - Beau
Eminem - Stan ft. Dido

The Verve - The Drugs Don't Work

Car Seat Headrest - Drunk Drivers/Killer Whales
Faced Like A Crow - This is a Trick
Rammstein - Klavier
Black M - On s'fait du mal
Jacques Brel - Ne me quitte pas
Daughter - Youth
Calvin Harris - Blame feat. John Newman
Sophie Ellis-Baxter - Murder On the Dancefloor
Afroman - Because I Got High
Soul Position - Keys
Foster The People - Pumped up Kicks
The Offspring - Self Esteem
Alanis Morissette - Your Horse
Marillion - Kayleigh
Samson & Gert - Alles is op

Edited by Michal Kwiatek

Dit gaat lastig worden om er maar tien te kiezen . Een pak topnummers misschien wel de sterkste ronde tot nu toe.

Zo veel goede nummers :o 

Op 9-5-2018 om 15:42 zei Evert:

Had een wat mindere uitslag wel zien aankomen. Gelukkig vond ik voor de volgende ronde wel een nummer dat gaat scoren.

:lachen:

Samson en Gert :notworthy:

inderdaad veel goede muziek. had op een hoge notering gehoopt, maar ik vrees ervoor nu. ;) 

@sepvanmarckefan komt met het lied wat ik in eerste instantie had gestuurd.

Paar goede nummertjes wel, REM, Cris Cab en The Fray krijgen sws punten van mij. 

Edited by aron24