Se7en

Op zoek naar verbetering en versterking

200 posts in this topic

ID: 1   Posted

Beste leden,

Zoals u misschien al gevoeld hebt, waait er dit jaar een nieuwe wind op Focus. En vraag maar aan Philippe Gilbert wat zo'n nieuwe wind met eens mens kan doen. Een lichte bries is al beter dan windstilte, maar uiteraard willen we liever een orkaan creëren. Maar dat kan uw Japanse keizer (en de rest van de huidige staff) niet zonder bijstand.

Er zijn concrete plannen en vage ideeën, uitgewerkt door de meest briljante geesten van Focus en mezelf. Maar het zou idioot zijn om niet eerst iedereen een stem te geven, alvorens te gaan waaien.

Daarom willen we op dit moment aan iedereen vragen om te klagen. Erg plezant, helaas is er ook een catch: je moet duidelijk en gestructureerd klagen. En als je het helemaal perfect wil doen, bied je zelf aan om het te verbeteren!

Dus, concreet, komt er een soort forumevaluatie. Zonder specifieke vragen, gewoon een free for all. Vertel wat je stoort, hoe het beter zou kunnen en waarmee jij eventueel wil helpen.

Verder zijn we ook naarstig op zoek naar extra medewerkers, om alle ideeën die reeds bestaan, mee uit te voeren. Heb je tijd te veel en niks beters te doen? Laat het ons weten!

Voor wie toch graag een vraag beantwoordt, hier enkele suggesties:

• Kom je soms op de website? Wat voor content zou je op de website willen lezen, if any?
  • Ben je tevreden over de staff? Moeten de mods dringend ergens iets (aan) doen?
  • Het nieuwe wielerseizoen is bezig! Heb je ideeën om de activiteit hieromtrent te verhogen?
  • Kom je vaak in *board x*? Heeft dit board een grondige overhaul nodig? Zou je hier zelf aan willen meewerken?
  • Hoeveel spendeer je maandelijks bij bol.com?
  • ...

En een speciale vraag in verband met een eventueel nieuw initiatief: Heb je zin om over wielrennen te schrijven, of ruimer gezien, content te produceren?

Reacties mogen naar mij gepm'd worden, of in dit topic gepost als je denkt dat dat beter is.

Bij voorbaat dank en met amicale hugs en kisses,

De staff

ID: 2   Posted (edited)

Ik wil nog wel eens de discussie openen over de Shoutbox. Niet om hier ruzie te schoppen, maar om te kijken hoe we daar het beste uit kunnen halen en iedereen de kans te geven daar iets zinnigs over te zeggen. Ik ben er geen voorstander van zoals de Shoutbox nu wordt ingevuld, zoals de meesten wel weten. En hoewel het ontkracht wordt, gaat het in mijn ogen flink ten koste van de activiteit op de rest van het forum. Ik snap dat je niet over elk wissewasje een topic wil openen, dus daar vind ik iets als de Shoutbox perfect voor. 

Maar als je de gebrekkige activiteit ziet bij Rode Duivels-topic of Belgisch Voetbal-topic, dan steekt dat wel af t.o.v. de andere voetbal-topics. Niet om hier een BeNe-discussie op poten te zetten, maar volgens mij zijn de Belgen in de Shoutbox oververtegenwoordigd. Correct me if I'm wrong. En die voetbal-topics bevatten wel onderwerpen waar veel over gepraat wordt in een Shoutbox. Dus dan vraag ik me af, waarom wel in de Shoutbox en niet in het topic? Is het de 'snelle' manier van praten wat fijner is/de mensen die in de Shoutbox zitten/...? (En het is niet dat ik per se wil dat er in het Belgische topic op eenzelfde manier gepraat moet worden over voetbal als in het Nederlandse topic. Het gaat puur om de activiteit en was mij voor mij het beste voorbeeld om dit te weergeven. Het had elk topic kunnen zijn.) Ook zie ik regelmatig dat het gaat over FIFA. Ook daarvoor is een topic, maar die is zo doods als de pest. 

Nogmaals, ik ben niet compleet tegen een Shoutbox, maar wel over de huidige invulling ervan. In mijn ogen, anderen zullen daar wellicht niet zo over denken, ten koste gaat van de activiteit. Mijn voornaamste vraag is dus vooral: 

Op welke manier, kan van alles zijn, kunnen we de Shoutbox invullen, zonder dat andere topics daardoor doodbloeden? 

Om die vraag te beantwoorden, moet er volgens mij een vraag eerder beantwoord worden. Namelijk: 

Heeft de Shoutbox een negatieve weerslag op de activiteit van dit forum? 

Als daar eenduidig 'Nee' op komt, kunnen we wat mij betreft de Shoutbox laten zoals die is. Ik denk dat 'Ja' logischer is, maar daarom handig om ook eens te testen. Daarom mention ik wat willekeurige mensen, waarvan ik denk dat ze een mening hebben/betrokken zijn bij de shoutbox. @Hendrik @Rubennn @Lukylu... ah dat gaat alweer goed ;c. Nuja, nog puntje van kritiek dus. @Satioz (;c) mentionen gaat weer helemaal kut. Kan je wel elke keer ontkennen, maar slaat nergens op dit. 

Edited by dvsermelo

ID: 6   Posted

De shoutbox is tegenwoordig een PM-groep ofzo toch?

Dan beter gewoon een open shoutbox op het forum. Kun je een beetje je ei kwijt over alles.

ID: 7   Posted

Afschaffen en slowchat in alle topics toestaan.

3 people like this

ID: 8   Posted

35 minuten geleden zei Cyril:

De shoutbox is tegenwoordig een PM-groep ofzo toch?

Dan beter gewoon een open shoutbox op het forum. Kun je een beetje je ei kwijt over alles.

Echt? Heb ik helemaal gemist. Wordt de huidige Shoutbox niet (veel) meer gebruikt dus?

ID: 9   Posted

Jawel, Cyril praat uit zijn poepoe.

4 people like this

En in welk topic was deze discussie een paar maanden geleden al gevoerd? Want alles is daar al gezegd.

1 person likes this

12 minuten geleden zei Erik:

En in welk topic was deze discussie een paar maanden geleden al gevoerd? Want alles is daar al gezegd.

Geen idee. Maar het is ook niet zo dat het in die tussentijd beter is gegaan hier. Wil niet zeggen dat ik dit compleet door de Shoutbox komt, maar lijkt me goed om nog eens de mogelijkheden te bespreken. 

Maar dus niet eens dat het ten koste gaat van de activiteit van de rest van het forum, toch? Ik denk nog altijd van wel, maar daar gaat we niet uitkomen. Alles wat in de Shoutbox gezegd wordt over voetbal/FIFA kan imo ook in de betreffende topics. Daarmee spreek je 'iedereen' aan en niet alleen de mensen in de SB, waardoor de interactie groter wordt op het forum. 

Zou er een andere manier kunnen zijn waarop de Shoutbox wel aanblijft, maar de invulling anders wordt?

Ik wil gewoon dat topic vinden omdat de argumenten sindsdien niet zijn veranderd.

Maar met shoutbox verwijderen verjaag je enkel een aantal van de weinige nog actieve leden. En andere invulling weet ik niet eens wat dat zou moeten betekenen.

1 person likes this

38 minuten geleden zei Erik:

Ben het eens een keer met je eens.

24 minuten geleden zei Erik:

Ik wil gewoon dat topic vinden omdat de argumenten sindsdien niet zijn veranderd.

Maar met shoutbox verwijderen verjaag je enkel een aantal van de weinige nog actieve leden. En andere invulling weet ik niet eens wat dat zou moeten betekenen.

Oke. Dan ben ik dat compleet vergeten of ik nam niet deel in dat gesprek.

Daar ben ik ook bang voor inderdaad. Daarom is de SB prima voor onzin/korte praat. Zo doorgaan lijkt mij niet goed, maar 'm helemaal verwijderen dus ook niet. Ik hoop dus op een andere oplossing. 

2 uur geleden zei Erik:

De shoutbox zorgt er volgens mij voor dat personen als Gilles niet volledig van dit forum verdwijnen, bovendien heeft de shoutbox er recentelijk voor gezorgd dat er een FUT-toernooi is ontstaan, wat de activiteit in het game-board alleen maar goed heeft gedaan.

1 person likes this

Het forum zorgt ervoor dat Rubennn uit de shoutbox verdwijnt!

Weg met het forum :angry: 

4 people like this

Ja godver, mijn hele post verdwenen omdat ik per ongeluk een pagina terug ging.

Conclusie van mijn verdwenen verhaal:

- site is kut, wordt niets mee gedaan, werft geen nieuwe mensen op deze manier
- kan me niet voorstellen dat er iemand hier van de vaste kern vaak op de site zelf is geweest, iedereen is hier voor gezeik op het forum, is dan ook veel leuker.
- 'Previews en reviews' slaat nergens op. Een board voor de persoonlijke hobby van pcmrules die het laat verwateren, kwalitatief niets levert. Conclusie: 0 meerwaarde voor het forum. Kan weg.

4 people like this

Wat het Belgisch voetbal betreft, er zitten gewoon minder Belgen op dit forum en als gevolg ook minder figuren die zin hebben in pretentieuze 'tactische' discussies.

1 person likes this

http://forum.pcmfocus.com/announcement/1-welkom-op-pcm-focus/

Oh en dit is ook wel redelijk aan vervanging toe. Achterhaald, heel slecht geschreven en bovendien niet zo geloofwaardig meer met de naam Master Hofkens erboven.

Laat iemand van de huidige belangrijke mannen even een nieuwe introductie schrijven, @Reuell bijvoorbeeld (wel eerst een spellingcheck eroverheen aub). Of haal het helemaal weg, vindt ook niemand erg.

En spoor mensen aan naar de Identiteitskaart te gaan, is toch een toffe manier om nieuwe members in te wijden in de belachelijke wereld van PCM Focus.

7 people like this