Sign in to follow this  
Jonas

PCM Focus TV - Serie Top 20

189 posts in this topic

Die gaat alvast op het 'te kijken'-lijstje.

Heb nu toch nog eens seizoen 3 gekeken en het is toch wel erg lekker geworden. Interactie tusse Wu en Swearengen was echt geweldig ja. Voor mij is het soms helaas net wat te traag, maar een goede serie blijft het zeker.

10 minuten geleden zei AngliVentoux:

En Alma Garrett is echt een kutpersonage en heel ergerlijk :L 

Niet akkoord, al had ik wel een gelijkaardig gevoel bij Martha Bullock

EB Farnum, over personages gesproken die je graag een klap voor de kop zou verkopen. 

17 | Westworld (2016 - nu, 1 seizoen, IMDB)

westworld-episode-3-ss02.jpg

Westworld is een soort amusementspark waar rijke gasten zich kunnen uitleven tussen wel erg menselijke robots. Uitleven kan gaan van spannende avonturen beleven tot het verkrachten en moorden van alles wat je op je weg tegenkomt. 

De vele verhaallijnen, tijdlijnen en kleine nuances maken het niet altijd even makkelijk om te volgen. Als schrijver kan dat een lastig touw zijn om te bewandelen, maar ondersteund door een sublieme cast (Anthony Hopkins, Jeffrey Wright, je snapt het wel) slaagt Westworld er vrijwel altijd in om je te boeien. Als het tweede seizoen even geslaagd is als het eerste ben ik er van overtuigd dat deze volgend jaar enkele plaatsjes hoger te vinden zal zijn.

Edited by Jonas

Excuus voor de lange wachttijd, maar ik zie altijd zo op tegen het schrijven van de tekstjes eronder. Ik ben al zo'n matige schrijver, en ik weet niet juist wat ik best over een serie schrijf (korte inhoud, wat ik ervan vond ofzo.. maarja ik heb het ook niet altijd gezien, of het is lang geleden)

Nog meer dan een half jaar wachten. :( 

Edited by Erik

Misschien ook maar eens het eerste seizoen kijken voordat het tweede begint dan. 

Dit was lekker he 

16 | Friends (1994 - 2014, 10 seizoenen, IMDB)

190c0514-7145-4632-ab20-c51196bb216e.jpg

Friends één van de meest populaire sitcoms ooit, iedereen kent het wel of heeft er ooit iets van gezien. Elk karakter had zijn eigen distinctieve eigenschappen, en was op zijn manier vrij  likeable. En men keek om deze zes twintigers samen in grappige situaties te zien. 

Ik heb het nooit gezien, buiten enkele losse afleveringen die ik op één hand kan tellen.

Edited by Jonas

15 | Hannibal (2013 - 2015, 3 seizoenen, IMDB)

hannibal20.jpg

Hannibal gaat over de relatie tussen een bekende psychiater en een FBI special agent die het 'talent' heeft zich als geen ander te kunnen verplaatsen in de gedachtegang van psychopaten.

Het is geen letterlijke vertolking van het bekende boek van Thomas Harris of 'The Silence of the Lambs', eerder een uiterst succesvolle adaptatie. Hannibal is uiterst bloedig en met momenten gewoon eng. Visueel is het ongeëvenaard, kannibalisme zag er nog nooit zo mooi uit. 

De grote ster van de serie is echt wel Mads Mikkelsen, hij zet een karakter neer dat ten alle tijde angstaanjagend, maar toch zo charismatisch en zelfs likeable is. Hij heeft ook gewoon de perfecte kop voor die rol, je ziet tegelijk zijn alledaagse masker en het afschuwelijke monster er achter. 

Edited by Jonas

Hannibal is zowat 40 afleveringen geweldige TV, kan ik iedereen aanraden.

Ik mag ook hopen dat de geruchten voor een 4e seizoen waar zijn

14 | Narcos (2015 - nu, 2 seizoenen, IMDB)

gallery-1473675134-narcos-pablo-escobar.

Narcos gaat over de DEA jacht op de bekende Colombiaanse drugsbaron Pablo Escobar en zijn Medellinkartel.

We zien het verhaal vanuit het perspectief van zowel de DEA, als Escobar zelf (gespeeld door een uitstekende Wagner Moura). De sfeerschepping is on point, het gaat snel vooruit, en het is gewoon spannend. Het is dat het allemaal echt gebeurd is, anders zou je twijfelen of de schrijvers niet zelf aan Pablo's drugs zaten.

Edited by Jonas

Op 2-8-2017 om 19:56 zei Jonas:

Excuus voor de lange wachttijd, maar ik zie altijd zo op tegen het schrijven van de tekstjes eronder. Ik ben al zo'n matige schrijver, en ik weet niet juist wat ik best over een serie schrijf (korte inhoud, wat ik ervan vond ofzo.. maarja ik heb het ook niet altijd gezien, of het is lang geleden)

Doe eens niet zo onzeker Jonas :(

1 september seizoen 3 :poundit: 

Heb Hannibal nu uitgekeken, en het was inderdaad wel bruut. Seizoen 2 vond ik wel op een stuk hoger niveau nog staan dan de andere twee. Maar die finale van het tweede seizoen seizoen zeg, met dan die muziek erbij (die overal al top was). Beter kan het eigenlijk niet. :wub: 

(alleen muziek dit)