Sign in to follow this  
Jonas

PCM Focus TV - Serie Top 20

189 posts in this topic

:ninja: 

13 | Boardwalk Empire (2010 - 2014, 5 seizoenen, IMDB)

Boardwalk-Empire-1.jpg

Treasurer van Atlantic City, Enoch "Nucky" Thompson wil zijn stad tijdens de drooglegging in de jaren '20 voorzien van booze. Nucky bespeelt handig de beide kanten van de wet, wat hem al snel de machtigste man in Atlantic City maakt. 

Steve Buscemi zet een nieuw soort gangster neer, charmant en intelligent, maar toch meedogenloos. Naast hem is er nog een resem andere interessante personages, en al snel word je meegezogen in het voorzichtig geconstrueerde Atlantic City van 1920. De eerste episode, geregisseerd door Martin Scorsese, is meteen goed raak. Dat mocht ook wel, HBO heeft er veel middelen in gestoken in de hoop dat het de nieuwe The Sopranos zou worden. Zo ver is het wel nooit gekomen, in mijn ogen was Boardwalk Empire een uiterst vermakelijk gangster-drama.

Edited by Jonas

Ik vond het 4e seizoen teleurstellen, en heb het eerlijk gezegd dan nooit meer afgekeken, maar die eerste 3 seizoenen zijn uitstekende TV, aan iedereen aan te raden.

Morgen nummer 14

Ik vond het vijfde seizoen vooral tegenvallen, het vierde seizoen had nog wel leuke dingen erin zitten.

12 | House of Cards (2013 - nu, 5 seizoenen, IMDB)

House-of-Cards-Season-5.jpg

Het Macchiavelistische congreslid Francis Underwood en zijn al even doortrapte vrouw, willen wraak nemen op die, die hen verraden hebben, waaronder de huidige president. In deze remake van de gelijknamige BBC-serie, beklimmen ze samen de politieke ladder, tot aan de allerhoogste schavotjes.

Verwacht een geweldig politiek drama, gekenmerkt door backstabbers en allerlei valkuilen, en met Francis en Claire Underwood als de ultieme politieke roofdieren. We zien Washington als een wereld die het Westeros van Game of Thrones kan benaderen op het vlak van kil- en wreedheid.

Edited by Jonas

11 | Better Call Saul (2015 - nu, 3 seizoenen, IMDB)

Saul-and-Mike-e1424145808584.jpg

Deze Breaking Bad prequel volgt beginnend advocaat Jimmy McGill, terwijl hij langzamerhand transformeert in Saul Goodman.

De Breaking Bad fans die destijds in een zwart gat vielen na de seizoensfinale konden opgelucht ademhalen toen deze prequel werd aangekondigd. Dezelfde schrijvers, dezelfde makers, dezelfde setting... alles wees op een BB-kloon, maar afgezien van de geweldige acteurs en cinematografie was dat (gelukkig?) niet het geval.
Prachtige shots, bazenacties van Mike Ehrmantraut, wat hilarische momenten, en een heerlijk typisch BCS verhalend tempo maken dit ongetwijfeld één van de beste series van de laatste jaren. En na het meesterlijke derde seizoen durf ik zomaar zeggen dat het zijn grote broer (Breaking Bad) met bravoure overstegen heeft.

Edited by Jonas

Wat zijn series toch gewoon :poundit: 

Afgelopen seizoen was heel erg goed ja, toch staat seizoen 4 van Breaking Bad toch nog een stapje hoger voor mij. 

10 | Prison Break (2005 - nu, 5 seizoenen, IMDB)

Prison-Break-Season-4-prison-break-20759

Een onschuldig man wordt veroordeeld tot de doodstraf en zijn enige hoop is zijn broer, die tracht in dezelfde gevangenis opgesloten te worden, met als doel samen te ontsnappen.

Gisteren dacht ik 2 afleveringen te zien om hier toch iets over te kunnen schrijven, het zijn er uiteindelijk 5 geworden. Flitsende actiescenes, coole dialogen, enkele leuke karakters... Prison Break is een nagelbijtend spannend actiedrama waarbij je je na elke aflevering afvraagt 'hoe gaan ze daar nu weer uit geraken'.

Edited by Jonas

Ik was daar toch niet zo van ondersteboven als de meeste mensen helaas. Kijkt lekker weg, maar ook niet meer dan dat.

Eerste seizoen is zeer goed, maar daarna wordt het bijna met de aflevering slechter.

Tweede seizoen vond ik ook heerlijk, daarna is het wel uitgemolken. Dat nieuwe seizoen heb ik nog niet durven te kijken.

Na het tenenkrommende vierde seizoen heb ik het nieuwe ook niet durven kijken. Seizoen 1 was wel echt heerlijk door de spanning. 

Ik merk net dat ik vanaf nummer 18 begonnen ben :facepalm: 

Ik was in het begin al fout en daarna is het mij nooit meer opgevallen ;c;c

Dit is alleszins de voorlopige top 20...

Op 4/16/2017 om 15:14 zei Jonas:

10. Prison Break

11. Better Call Saul

12. House of Cards

13. Boardwalk Empire

14. Narcos

15. Hannibal

16. Friends

17. Westworld

18. Deadwood

19. Lost

20. True Detective

Als ik nummer 1 gedaan heb schrijf ik nog wel iets over Lost & True Detective, niet de minste series

:facepalm: naar mijzelf wel