Sign in to follow this  
Bart

[PC] PCM 2017 | Nieuws

150 posts in this topic

4 uur geleden zei suigfdhuibsyret:

Naar goede gewoonte wat aan het testen geslagen en tot mijn verbazing lijkt de heuvelstat op dit moment niet te werken. zowel in een heuvelrit als een bergrit op hoge en lage inspanningen kwam een 85 heuvelaar geen seconde dichter op een 50 heuvelaar, met voor de rest gelijke stats. De 85 klm/ 70 hvl stuift de 70 klim/85 hvl dan weer op elke meter omhoog voorbij. bergrit of heuvelrit, hoge of lage inspanning. Heb een deel van de heuvelrit ff opgenomen. Kwaliteit lijkt nergens op want het begon behoorlijk te laggen met obs maar het toont wat ik bedoel.

Wat een schande zeg. :tranen:

Dat toont ook bijvoorbeeld dat de personen die de stats geven of de programmeur die het systeem om te bepalen welke stat wat doet niet eens even de moeite doen om te kijken of het wel werkt door een ritje te spelen. :tranen:

Je wordt in een sprint trouwens wel heel snel geblokt. 

:( je kan niet meer op voorhand alle selecties maken voor elke race dat je gaat rijden in carriere. Was ff een pokke werkje maar dan hoefde je er de rest van je carrière niet naar om te kijken 

Edited by Edox

Op 2017-6-16 om 17:29 zei suigfdhuibsyret:

Naar goede gewoonte wat aan het testen geslagen en tot mijn verbazing lijkt de heuvelstat op dit moment niet te werken. zowel in een heuvelrit als een bergrit op hoge en lage inspanningen kwam een 85 heuvelaar geen seconde dichter op een 50 heuvelaar, met voor de rest gelijke stats. De 85 klm/ 70 hvl stuift de 70 klim/85 hvl dan weer op elke meter omhoog voorbij. bergrit of heuvelrit, hoge of lage inspanning. Heb een deel van de heuvelrit ff opgenomen. Kwaliteit lijkt nergens op want het begon behoorlijk te laggen met obs maar het toont wat ik bedoel.

Je hebt gelijk. :s Dit werkt idd niet. 

Is het zeker dat dit alleen bij de heuvelstat is?

Want het kan net zo goed weer zo'n ding zijn van Cyanide om te voorkomen dat de databases andere statsmatrixen e.d. aannemen.

6 uur geleden zei Edox:

:( je kan niet meer op voorhand alle selecties maken voor elke race dat je gaat rijden in carriere. Was ff een pokke werkje maar dan hoefde je er de rest van je carrière niet naar om te kijken 

Vind ik redelijk jammer. Deed dat ook altijd in januari en nu zal ik het overzicht snel kwijtraken. 

iemand op pcmdaily zei dat hill invloed heeft bij meer dan 85 procent inspanning en hij heeft gelijk, net ff getest. Kan er wel nog niet echt een touw aan vastknopen want het loopt niet zoals je zou verwachten. Ik denk voorlopig dat de heuvelstat als een soort snelheidsbeperker fungeert.

Het feit dat heuvelrenners die niet kunnen klimmen er in de heuvelkoersen totaal niet aan te pas komen toont aan dat dit niet werkt. Zelfs als je simuleert worden ze weggereden.

1 uur geleden zei suigfdhuibsyret:

iemand op pcmdaily zei dat hill invloed heeft bij meer dan 85 procent inspanning en hij heeft gelijk, net ff getest. Kan er wel nog niet echt een touw aan vastknopen want het loopt niet zoals je zou verwachten. Ik denk voorlopig dat de heuvelstat als een soort snelheidsbeperker fungeert.

Dat was sinds 2016 zo inderdaad. Bij het rijden op bolletje gold dat bij minder inspanning de klimstat in verhouding meer van invloed is dan de heuvelstat. Bij 85 is het omslagpunt, waarna daarboven de heuvelstat meer van invloed is. Dat is dus idd totaal anders dan in Pcm15 en eerder. Neemt niet weg dat er iets niet klopt als de types Gilbert eraf worden gereden in heuvelritten. Aan de andere kant vond ik altijd dat sprinters met een redelijke heuvelstat (Bouhanni, Swift in mijn geval) altijd erg eenvoudig wisten aan te haken in de pittige heuvelritten.

5 uur geleden zei tinyriconen:

Dat was sinds 2016 zo inderdaad. Bij het rijden op bolletje gold dat bij minder inspanning de klimstat in verhouding meer van invloed is dan de heuvelstat. Bij 85 is het omslagpunt, waarna daarboven de heuvelstat meer van invloed is. Dat is dus idd totaal anders dan in Pcm15 en eerder. Neemt niet weg dat er iets niet klopt als de types Gilbert eraf worden gereden in heuvelritten. Aan de andere kant vond ik altijd dat sprinters met een redelijke heuvelstat (Bouhanni, Swift in mijn geval) altijd erg eenvoudig wisten aan te haken in de pittige heuvelritten.

vorig jaar was het omslagpunt 70, en dan was het systeem nog meer lineair waarbij de heuvelstat uw renner daadwerkelijk sneller deed rijden. Nu kan je met de heuvelstat enkel 'dieper' gaan heb ik het idee. Je hartslag geraakt hoger, je versnelt iets beter, maar je verliest ook veel sneller geel en rood met een hoge heuvelstat. Op het eind van de inspanning verlies je de seconden terug omdat de slechte heuvelaar zijn inspanning beter kan volhouden. 

de laatste bergrit die ik testte, verloor de 85kl/85 heuvel over de lengte van een berg van 15 km bijna een minuut op een 85kl/50 toen ik ze allebei op 90 zette aan de voet, omdat de 85/85 zijn inspanning niet indeelde. Die pakte eerst een halve minuut en stortte dan helemaal in.

het systeem trekt iig nergens op inderdaad, want hoe vaak rijd je zelf boven de 85?

Edited by suigfdhuibsyret

even een vraagje ivm met ploegenklassement in de world tour. net voor de Giro had ik 260 punten met AG2R. Wordt 5de in de Giro en win daarna de Tour. Dus zou dan denken dat ik flink wat punten verdien. Ga kijken naar het klassement en zie dat ik nu op 268 punten sta, maar 8 puntjes meer. Dit klopt toch niet?

Wel heel opvallend ja. Maar is het klassement niet van enkel de paar hoogst geklasseerde renners (5?). Kan zijn dat je renners die later punten hebben gescoord er nog geen hadden en dat je nu dus veel punten over verschillende renners verdeeld hebt. Maar dat het totaal van de beste 5 nauwelijks verbeterd is?

Lijkt me niet dat het in jouw situatie klopt hoor, tour winnen en 268 punten..

Hoe zit het eigenlijk met de vernieuwde WT? Verplichte deelname aan koersen als California of aparte regels (als in t echt)?

8 minuten geleden zei tinyriconen:

Hoe zit het eigenlijk met de vernieuwde WT? Verplichte deelname aan koersen als California of aparte regels (als in t echt)?

Net zoals in het echt, je bent niet verplicht om daar te starten

Op 2017-6-17 om 07:40 zei Tijn:

Je wordt in een sprint trouwens wel heel snel geblokt. 

Dat lijkt in mijn ogen precies erger geworden... 

21 uur geleden zei bazlers:

even een vraagje ivm met ploegenklassement in de world tour. net voor de Giro had ik 260 punten met AG2R. Wordt 5de in de Giro en win daarna de Tour. Dus zou dan denken dat ik flink wat punten verdien. Ga kijken naar het klassement en zie dat ik nu op 268 punten sta, maar 8 puntjes meer. Dit klopt toch niet?

Klopt, er is blijkbaar een geniale bug die er voor zorgt dat niet van alle wedstrijden de punten meetellen. Onder anderen bij Parijs-Nice en de Omloop zou dit het geval zijn. ;c